Semifinal 2: Linköpings HC - Skellefteå AIK 2/4 19:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Semifinal 2: Linköpings HC - Skellefteå AIK 2/4 19:00

Post by Micke »

freddus wrote:
Micke wrote:
smogz wrote:Tycker Bud var rätt bra igår.
Det var han säkert. Verkar som att hela laget var det. Men vi gjorde åtta mål och Bud gjorde en assist, en assist som inte ens hade räknats som assist om det vore fotboll. Man kräver väl lite mer än så? Han har ju varit totalt kall hela säsongen och Bud slår mig som en bekväm kille (älskar ju att han stannade en säsong till men det faktum att han stannade är tyvärr ett svaghetstecken för hans karaktär, tror jag). Vet att många andra varit inne på det här. Ska bli intressant att se om han stannar en säsong till, jag har ju gärna kvar honom men inte till vilket pris som helst.

När fick vi senast se hans patenterade slagskott rendera i mål där målvakten inte ens hinner reagera?
Du fortsätter att kritisera spelare i en match du inte ens sett? Vi vann ju så du borde väl ligga i din grotta till nästa förlust?
Tror det blir tredje gången jag nämner nu att jag inte talar om den här matchen. Hör av dig när du lärt dig att läsa så kan vi ta detta!
Chippen wrote:
Micke wrote:
Det var han säkert. Verkar som att hela laget var det. Men vi gjorde åtta mål och Bud gjorde en assist, en assist som inte ens hade räknats som assist om det vore fotboll.
Men lägga av. Hur resonerar du egentligen?
Varför skulle inte assisten ha räknats i fotboll?

Btw, hur många mål hade det varit om man dömt efter innebandyregler och dess regler på hög klubb?
Jag är mer nyfiken på att höra hur du resonerar. Bud har varit medioker den här säsongen, till och med dålig med hans mått mätt och jag tror att han är just mätt, en av få i laget som är det. Min känsla av Bud är att han är bekväm av sig. Vad är det konstiga?

Förresten så ser jag målet igen och det kanske var en klockren assist ändå. Tyckte den tog på några innan den kom fram när jag kollade på sporten men jag ser inga bra repriser på SHLs-video.
Chippen
Posts: 14308
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Semifinal 2: Linköpings HC - Skellefteå AIK 2/4 19:00

Post by Chippen »

Hur jag resonerar? En poäng är en poäng, svårare än så är det inte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Semifinal 2: Linköpings HC - Skellefteå AIK 2/4 19:00

Post by freddus »

Micke wrote:
freddus wrote:
Micke wrote:
Det var han säkert. Verkar som att hela laget var det. Men vi gjorde åtta mål och Bud gjorde en assist, en assist som inte ens hade räknats som assist om det vore fotboll. Man kräver väl lite mer än så? Han har ju varit totalt kall hela säsongen och Bud slår mig som en bekväm kille (älskar ju att han stannade en säsong till men det faktum att han stannade är tyvärr ett svaghetstecken för hans karaktär, tror jag). Vet att många andra varit inne på det här. Ska bli intressant att se om han stannar en säsong till, jag har ju gärna kvar honom men inte till vilket pris som helst.

När fick vi senast se hans patenterade slagskott rendera i mål där målvakten inte ens hinner reagera?
Du fortsätter att kritisera spelare i en match du inte ens sett? Vi vann ju så du borde väl ligga i din grotta till nästa förlust?
Tror det blir tredje gången jag nämner nu att jag inte talar om den här matchen. Hör av dig när du lärt dig att läsa så kan vi ta detta!
Ja hur var det nu?
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Semifinal 2: Linköpings HC - Skellefteå AIK 2/4 19:00

Post by Micke »

Chippen wrote:Hur jag resonerar? En poäng är en poäng, svårare än så är det inte.
...om Buds bekvämlighet.
Chippen
Posts: 14308
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Semifinal 2: Linköpings HC - Skellefteå AIK 2/4 19:0

Post by Chippen »

Micke wrote:
Chippen wrote:Hur jag resonerar? En poäng är en poäng, svårare än så är det inte.
...om Buds bekvämlighet.
Va?
Jag pratar om matchen då vi är i matchtråden. En match som du nte ens såg och därmed inte har något reellt att säga om.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Sv: Semifinal 2: Linköpings HC - Skellefteå AIK 2/4 19:0

Post by Micke »

Chippen wrote:
Micke wrote:
Chippen wrote:Hur jag resonerar? En poäng är en poäng, svårare än så är det inte.
...om Buds bekvämlighet.
Va?
Jag pratar om matchen då vi är i matchtråden. En match som du nte ens såg och därmed inte har något reellt att säga om.
Nej, vi pratar om Buds bekvämlighet. Jag skrev till och med ut klart och tydligt att orden om matchen var ironi eftersom en användare, lite på skoj, undrade om jag hade något negativt att säga.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Semifinal 2: Linköpings HC - Skellefteå AIK 2/4 19:00

Post by smogz »

Jag tycker inte Bud är så bekväm, tycker han begett sig in i skiten och tar striden. Sen är han inte i zonen i år på samma sätt heller. Men sätt honom på Möllers plats på blå i PP så ska du se att han stänker dit några. Han hade väl ändå ok med poäng och en av seriens bästa plus/minus så så jävla bekväm tycker jag inte att han är. Men det kanske känns så för dig där framför datorns liverapportering.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14308
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Semifinal 2: Linköpings HC - Skellefteå AIK 2/4 19:0

Post by Chippen »

Micke wrote: Nej, vi pratar om Buds bekvämlighet. Jag skrev till och med ut klart och tydligt att orden om matchen var ironi eftersom en användare, lite på skoj, undrade om jag hade något negativt att säga.
I en match som du inte sett, eller hur?
För han kämpade, rev och slet bra senast. Det hade du också kunnat skriva om du sett matchen.

Så döm inte efter något du inte sett.
Last edited by Chippen on 04 Apr 2014, 09:07, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Semifinal 2: Linköpings HC - Skellefteå AIK 2/4 19:00

Post by Akerman2 »

Tycker inte alls Bud är loj eller bekväm. I första matchen exempelvis checkade han ensam fast två Linköpingsbackar genom hårt jobb och fysiskt spel. Det är en styrka i vårat lag att ingen faller ur ramen, alla tar jobbet.

Sen att man kan kräva mer offensivt med tanke på vad han får i börsen är en annan femma. Nu får han 30-40 sek i PP istället för 80-90 sek vilket är välförtjänt men ändå gör det svårare för honom att synas i protokollet.
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Sv: Semifinal 2: Linköpings HC - Skellefteå AIK 2/4 19:0

Post by Micke »

Chippen wrote:
Micke wrote: Nej, vi pratar om Buds bekvämlighet. Jag skrev till och med ut klart och tydligt att orden om matchen var ironi eftersom en användare, lite på skoj, undrade om jag hade något negativt att säga.
I en match som du inte sett, eller hur?
För han kämpade, rev och slet bra senast. Det hade du också kunnat skriva om du sett matchen.

Så döm inte efter något du inte sett.
Nej, det var en allmän reflektion. Vilket jag också skrev (tror jag).
Locked