Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Markman
Posts: 7853
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by Markman »

Vet du vad det är för likhet mellan HV71 och en pizza? Båda är ute efter en kvart...

Så har det sett ut de senaste åren, och det ska mycket till för att det inte ska bli samma historia för Jönköpingslaget i år. 3-0 i matcher och den enda gången som de egentligen kommit upp bra är när vi har slagit av på takten i matcherna. När AIK spelar i full fart har HV svårt att hänga med, och även om HV kommer att sälja sig dyrt varenda minut av kvarvarande speltid så ska AIK kunna stänga butiken redan på fredag!

För HV:s del så får man i vart fall tillbaka Riley Holzapfel, vilket bör ge dem en boost. Statusen är fortfarande oklar för Salmela, Campoli och Nilson, men troligtvis kommer ingen av dem till spel på fredag heller.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by schteffe »

Nu är det dags att stänga butiken!

Som vanligt har Arvid varit mästerlig; är även imponerad av Lindholm. Däremot behöver Tuffa Viktor tuffa till sig defensivt, även om vi kan bjuda på det så länge vi håller minst två måls ledning.

En liten uppdatering angående tänkbart semi-motstånd som en härligt provocerande jinx, i ordning om de vinner:
1. LHC
2. LHF
3. FBK
4. BIF
5. VLH
6. FHC

Som läget är nu känns det som 50/50 att vi möter LHC, i annat fall håller jag det som mest sannolikt att vi får tampas med FBK. Känns hanterligt.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by karjala »

Har kollat en beskärd del på dom flesta kvartsfinalserier. Frölunda - Linköping är väl den jag sett minst av eftersom dom spelar när AIK gör det.
Överlag täta matcher, tätare än våran matchserie som mest har inbegripit mycket fart i sina bättre stunder men lämnat mer att önska till det fysiska. Allt som allt positivt i våran strävan att försvara guldet, att få en hyfsat enkel kvartsfinalresa!

Ser inget annat än att vi skickar ut HV i match fyra.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by Skidrow »

Vi kan inte möta Växjö lr Frölunda I semi, så 1 Linköping 2 Färjestad 3 Brynäs, finns inte en chans att Luleå vinner mot Växjö och väldigt liten chans att Brynäs vänder mot Färjestad.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by BigGuyJohan »

schteffe wrote:Nu är det dags att stänga butiken!

Som vanligt har Arvid varit mästerlig; är även imponerad av Lindholm. Däremot behöver Tuffa Viktor tuffa till sig defensivt, även om vi kan bjuda på det så länge vi håller minst två måls ledning.

En liten uppdatering angående tänkbart semi-motstånd som en härligt provocerande jinx, i ordning om de vinner:
1. LHC
2. LHF
3. FBK
4. BIF
5. VLH
6. FHC

Som läget är nu känns det som 50/50 att vi möter LHC, i annat fall håller jag det som mest sannolikt att vi får tampas med FBK. Känns hanterligt.
Vi kan Omöjligen möta varken FHC lr Växjö i semifinal! Som seriesegrare kan man Ej möta varken 2:an eller 3:an förrän final!
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

Jämtin är inte med imorgon pga hjärnskakning och sedan finns det risk att varken Petrasek eller Brithén är med i matchen. Sedan tidigare är ju Nilsson, Campoli och Salmela borta.
Den enda som tillkommer är Holzapfel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Jämtin är inte med imorgon pga hjärnskakning och sedan finns det risk att varken Petrasek eller Brithén är med i matchen. Sedan tidigare är ju Nilsson, Campoli och Salmela borta.
Den enda som tillkommer är Holzapfel.
Tunga avbräck för HV. Den där Holzapfel får vi väl hoppas inte kör nån ny mupptackling på nån av våra killar. Det är min största fasa inför fjärde matchen: att vi drar på oss skador. Holzapfel verkar ju lite labil så lite orolig blir man allt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by Bobby »

Chippen wrote:Jämtin är inte med imorgon pga hjärnskakning och sedan finns det risk att varken Petrasek eller Brithén är med i matchen. Sedan tidigare är ju Nilsson, Campoli och Salmela borta.
Den enda som tillkommer är Holzapfel.
Kan det bli konsekvenser av att han fortsatte spela efter hjärnskakningen?
Dä ä bra Mikalsån!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Bobby wrote:
Chippen wrote:Jämtin är inte med imorgon pga hjärnskakning och sedan finns det risk att varken Petrasek eller Brithén är med i matchen. Sedan tidigare är ju Nilsson, Campoli och Salmela borta.
Den enda som tillkommer är Holzapfel.
Kan det bli konsekvenser av att han fortsatte spela efter hjärnskakningen?
Enligt Sportbladet har domarna aktivt valt att inte anmäla Martin för tacklingen. Bl.a. pga att Jämtin fortsatte spela.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by Bobby »

jokarfo wrote:
Bobby wrote:
Chippen wrote:Jämtin är inte med imorgon pga hjärnskakning och sedan finns det risk att varken Petrasek eller Brithén är med i matchen. Sedan tidigare är ju Nilsson, Campoli och Salmela borta.
Den enda som tillkommer är Holzapfel.
Kan det bli konsekvenser av att han fortsatte spela efter hjärnskakningen?
Enligt Sportbladet har domarna aktivt valt att inte anmäla Martin för tacklingen. Bl.a. pga att Jämtin fortsatte spela.
Menade inte så utan tänkte för Jämtin personligen. Att spela med en hjärnskakning låter ju inte särskilt bra.
Dä ä bra Mikalsån!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Bobby wrote:Menade inte så utan tänkte för Jämtin personligen. Att spela med en hjärnskakning låter ju inte särskilt bra.
Ok. Missförstod, sorry!

Själv har jag ingen aning men det borde ju, som du skriver, inte vara nån jättehit att spela med hjärnskakning.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.0

Post by Chippen »

Bobby wrote:
Chippen wrote:Jämtin är inte med imorgon pga hjärnskakning och sedan finns det risk att varken Petrasek eller Brithén är med i matchen. Sedan tidigare är ju Nilsson, Campoli och Salmela borta.
Den enda som tillkommer är Holzapfel.
Kan det bli konsekvenser av att han fortsatte spela efter hjärnskakningen?
Det borde ju inte varit så smart nej, men om läkare ger klartecken efter sina sedvanliga tester så vad göra?
Sedan tror jag att han fick den lindrigaste formen av hjärnskakning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by smogz »

Nu krävs det ju iofs att man har en hjärna
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.0

Post by Chippen »

smogz wrote:Nu krävs det ju iofs att man har en hjärna
Du har aldrig haft hjärnskakning va?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by karjala »

Dom flesta tyckte ju Jämtin filmade. Jag hatar också Jämtin men man kan inte bedöma en tackling på vad man tycker om en spelare och vad denne gjort tidigare.
User avatar
TigerShark
Posts: 3927
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by TigerShark »

karjala wrote:Dom flesta tyckte ju Jämtin filmade. Jag hatar också Jämtin men man kan inte bedöma en tackling på vad man tycker om en spelare och vad denne gjort tidigare.
Jag önskar inte någon spelare fysisk eller psykisk skada. Samtidigt har Jämtin under åren spelat fult och oärligt så på ett sätt kan jag förstå att folk dömer ut honom ganska fort när något väl händer. Har själv tyckt att han ramlat ganska enkelt flera gånger under de tre senaste matcherna (exklusive denna situation).

Säger inte att det är rätt men som man bäddar får man ligga.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by karjala »

TigerShark wrote:
karjala wrote:Dom flesta tyckte ju Jämtin filmade. Jag hatar också Jämtin men man kan inte bedöma en tackling på vad man tycker om en spelare och vad denne gjort tidigare.
Jag önskar inte någon spelare fysisk eller psykisk skada. Samtidigt har Jämtin under åren spelat fult och oärligt så på ett sätt kan jag förstå att folk dömer ut honom ganska fort när något väl händer. Har själv tyckt att han ramlat ganska enkelt flera gånger under de tre senaste matcherna (exklusive denna situation).

Säger inte att det är rätt men som man bäddar får man ligga.
Absolut. Jag hävdade också i går att han är en spelare som förstärker situationer, vilket är något som har gjort honom nyttig i dom lag han har spelat i genom åren och hatad i andra. Men om du läser förra matchtråden så hävdade folk att han filmade och sedan stod och spelade i intervjun. Att han förtjänar smällen håller jag helt med om och den tog bra.

Man kan ju inte ta i från att han är nyttig för sitt lag, dumdristigt nyttig iom hjärnskakningen.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by BubbelVe »

Vad är det för likhet på HV71 och en knarkare......







det går fort utför när de väl tagit sig till kvarten ...

Hoppas på seger . Vi säger väl 4-2 !!!!!
:lol: .
Fdskebo
Posts: 1114
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by Fdskebo »

jokarfo wrote:
Bobby wrote:Menade inte så utan tänkte för Jämtin personligen. Att spela med en hjärnskakning låter ju inte särskilt bra.
Ok. Missförstod, sorry!

Själv har jag ingen aning men det borde ju, som du skriver, inte vara nån jättehit att spela med hjärnskakning.
Nej det är inte så smart.

Jag tror att smällen han fick var på gränsen vilket gör det svårbedömt av läkarteamet, Jämtin ville garanterat in igen och utan "säkra bevis" är det lättare att fria än fälla. Möjligen så skulle Jämtin kunnat spela denna match om han vilat efter smällen. Beslutet att fullfölja matchen var förmodligen droppen som fick bägaren att rinna över...

Har själv återgått till träning aningens för fort efter hjärnskakning och det är ingen hit. Man tycker att man är symtomfri och det känns bra, både före och under träning... Men efter så mår man som en skabbräv.
Tillbaka på ruta ett direkt, och ännu längre vila.

Tråkigt för Jämtin och HV, bra för oss.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by svea_man »

Ingen som vet var man kan se tacklingen på jämtin som Lundberg delar ut?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by 374 »

Salmela kanske spelar ikväll.
ante08
Posts: 2588
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by ante08 »

Bud Holloway, Stefan Warg, Melker Karlsson, Jonas Frögren och Petter Emanuelsson verkar ha stannat hemma om man ska tro Hockeybloggen.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by Dr. Gilbert »

Jag är inte helt säker på att alla spelare i HV vill vinna kvällens match och tvingas åka upp till Skellefteå igen. Det är ju så mycket skönare att ta ett plan till Thailand.
Ska alla de uppräknade spelarna stanna så skulle jag lämna Svensson hemma så får pojkarna åka ner.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by Ante »

Är Warg skadad eller står han utanför laget?
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

Jag trodde petad, men då både Alm och Frögren verkar saknas idag så gissar jag på skadad.

Hade ju återigen varit bra om t.ex norranbloggen följt upp detta, men där går ju bara att läsa svävande saker....som vanligt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by doc.Holiday »

munkavle från AIK:s sida annars får NV flyga reguljärt
ante08
Posts: 2588
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by ante08 »

Referee(s) Christer Lärking, Mikael Sjöqvist.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by doc.Holiday »

snyggt mörkat med på isen finns Bud Melker Frögren
shaquille
Posts: 1981
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by shaquille »

Ikväll stängs butiken för hv blir 2-5
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Kvartsfinal 4: HV71 - Skellefteå AIK - 21/3 kl. 19.00

Post by schteffe »

Från swehockey:

Skellefteå AIK (White)
4th Line
12. Pettersson, Adam
27. Lundberg, Martin
18. Petterström, Pontus

63. Aho, Sebastian
11. Holloway, George

3rd Line
37. Norman, John
41. Bellemare, Pierre-Edouard
29. Sundqvist, Oskar

54. Lindholm, Anton
2. Andersson, Erik

2nd Line
45. Möller, Oscar
15. Karlsson, Melker
10. Lindström, Joakim

24. Frögren, Jonas
3. Burström, Niclas

1st Line
21. Ericsson, Jimmie
20. Forssell, Erik
9. Arvidsson, Viktor

61. Lindgren, Fredrik
52. Lundberg, Arvid

Goalies
31. Steen, Stefan
35. Svensson, Markus
Locked