#34 Erik Hanses

Moderator: Styrelsen

nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: #34 Erik Hanses

Post by nishog04 »

Oracle wrote:Jag har länge försvarat Erik men efter dagens CHL-insats börjar även jag tvivla. Tycker han, så här långt på säsongen, inte hållit den klass vi borde förvänta oss på vår andrakeeper.
Har varit av samma åsikt. Nu har även jag kovänt i frågan.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #34 Erik Hanses

Post by Foppas skridskocoach »

Jättebramatch ikväll!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #34 Erik Hanses

Post by Markman »

Foppas skridskocoach wrote:Jättebramatch ikväll!
Riktigt kul, det behövde Hanses tror jag! Skönt för honom när det har gått sisådär hittills under säsongen!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #34 Erik Hanses

Post by Special Brew »

Underbart!
User avatar
lill-akka
Posts: 174
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #34 Erik Hanses

Post by lill-akka »

Man såg att lagkamraterna tyckte likadant när de tackade honom efter matchen.
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: #34 Erik Hanses

Post by Sargade Sune »

Otroligt synd att Hanses släpper en så billig retur mot Örebro, annars en av hans bättre insatser tycker jag.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #34 Erik Hanses

Post by freddus »

Var många som ville ha honom sparkad under träningsmatcherna i höstas... Men när han spelar bra i SHL är det knäpptyst istället.
Har börjat säsongen bra, hoppas han kan kliva upp en nivå till under säsongen så kan han bli en riktig utmanare till Svensson.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #34 Erik Hanses

Post by nr86 »

Jag ska erkänna att jag hörde till dem som ansåg att 34an inte höll måttet efter de inledande träningsmatcherna samt nån match i chl. Kändes som en puckmotare och inte den där svampen som inte släpper farliga returer. I takt med att försvaret kommit i stäm har Hanses spel höjts flera nivåer vilket ju förstås är riktigt kul.
Kan bara erkänna att jag hade fel i min profetia.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #34 Erik Hanses

Post by Lidlund »

Fortfarande för ojämn, men tränarnas plan verkar funka rätt bra!
User avatar
oggy
Posts: 78
Joined: 18 Mar 2012, 18:51
Location: Sorsele

Re: #34 Erik Hanses

Post by oggy »

Jag var en som tvivlade (fast inte skrev nånting) om Hanses under försäsongen och CHL. Nu har han fått lugn och ro i vetskap om att Svensson innehar första spaden under grundserien.
He som hänn he hänn hänna!
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #34 Erik Hanses (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Markman »

– Det är inga problem för slutspelet. Vi har individuella strategier för att ge de bästa förutsättningarna för det som ligger framför oss, meddelar Karin Rundblad till bloggen.

Gäller det alla tre (Svensson, Hanses och Lindholm)?

– Japp.

Men är de spelbara mot Djurgården?

– Alla är inte spelbara eftersom vi valt ett upplägg baserat på hållbarhet och prestation över tid. Således ingen anledning till oro, berättar Rundblad, som inte vill ge mer info än så då AIK närmar sig slutspelet.

(la in samma info i de andra två spelarnas trådar också)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #34 Erik Hanses (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Lidlund »

Lämnar;
Skellefteå AIK går även ut med att Erik Hanses lämnar laget.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #34 Erik Hanses (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Lidlund »

freddus wrote:Hoppades och trodde på någon förstärkning på målvaktssidan men trodde inte på den här utvecklingen.
Hur stark är den här värvningen tror ni?

Tycker dock det är synd att Hanses lämnar. Hade verkligen hoppats på att han skulle ta ett ordentligt kliv den här säsongen. Förstår som inte heller hur det här har skötts, men då har jag inte en aning om vad som sagts mellan Hanses och föreningen.
(Citat från Silly season tråden)

Håller till viss del med om att det är synd att Hanses lämnar. Helt klart en spelare som har hög högsta nivå, men på tok för låg lägsta nivå och en oerhört obestämd "vardagsnivå"..

Man hade helt klart hoppats att han skulle ha utvecklats mer under dom åren han var här. Skulle vara intressant att veta om Steen "Ville" vara kvar för 2 år sen eller om man valde att inte förlänga med honom då man inte trodde han höll..
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #34 Erik Hanses (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by freddus »

Lidlund wrote:
freddus wrote:Hoppades och trodde på någon förstärkning på målvaktssidan men trodde inte på den här utvecklingen.
Hur stark är den här värvningen tror ni?

Tycker dock det är synd att Hanses lämnar. Hade verkligen hoppats på att han skulle ta ett ordentligt kliv den här säsongen. Förstår som inte heller hur det här har skötts, men då har jag inte en aning om vad som sagts mellan Hanses och föreningen.
(Citat från Silly season tråden)

Håller till viss del med om att det är synd att Hanses lämnar. Helt klart en spelare som har hög högsta nivå, men på tok för låg lägsta nivå och en oerhört obestämd "vardagsnivå"..

Man hade helt klart hoppats att han skulle ha utvecklats mer under dom åren han var här. Skulle vara intressant att veta om Steen "Ville" vara kvar för 2 år sen eller om man valde att inte förlänga med honom då man inte trodde han höll..
Alltså, man vill ju att han (som blivit så bespottad) ska lyckas. Men visst, det är inte en film utan verkligheten och en klubb som vill framåt.

Jag förstår verkligen inte utvecklingen här. Varför förlänger man om han sedan kickas just innan seriestart. Trodde man någonsin på honom (inför den här säsongen) eller var det bara en underskrift som behövdes utifall att man inte skulle hitta någon ny?
Varför får han bara en kort mening där det framgår att han lämnar?
Känns inte schysst sett utifrån.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #34 Erik Hanses

Post by Chippen »

För Mikael Lindgren innebar värvningen av Joni Ortio att han fått ta avsked av Erik Hanses.
Hur svårt är det att ge ett sådant besked?
– Självklart är det mycket roligare att signa spelare än att lämna sådana här besked. Men jag hade en bra diskussion med Hanses igår. Han är införstådd med vilka regler som gäller i elitidrotten.

Hur blir det med honom?
– Han kommer att få träna med juniorerna, Krister Holm och Stefan Thomson tills han har klart med en ny klubbadress.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #34 Erik Hanses (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Lidlund »

freddus wrote:Alltså, man vill ju att han (som blivit så bespottad) ska lyckas. Men visst, det är inte en film utan verkligheten och en klubb som vill framåt.

Jag förstår verkligen inte utvecklingen här. Varför förlänger man om han sedan kickas just innan seriestart. Trodde man någonsin på honom (inför den här säsongen) eller var det bara en underskrift som behövdes utifall att man inte skulle hitta någon ny?
Varför får han bara en kort mening där det framgår att han lämnar?
Känns inte schysst sett utifrån.
En fråga som kommer upp i mitt huvud är "Vad betydde det att Lasse skulle bygga klart laget innan han slutade"?
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #34 Erik Hanses

Post by smogz »

Oavsett om det skötts dåligt eller ej. Vilket vi inte kan ha nån åsikt om eftersom vi inte vet hur det skötts. Så är åtminstone min känsla lättnad. Erik kändes för ojämn.

Han har ju kontrakt så ekonomiskt lär han ju inte sitta i sjön iår. Hoppas han hittar någonstans att spela och att AIK inte behöver stå för så värst mycket av månadslönen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: #34 Erik Hanses (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by qerzeboy »

freddus wrote: Varför får han bara en kort mening där det framgår att han lämnar?
Känns inte schysst sett utifrån.
Schysst och schysst. Är ju elitidrottare, alla får inte vara med och leka jämt.
“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #34 Erik Hanses (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by freddus »

qerzeboy wrote:
freddus wrote: Varför får han bara en kort mening där det framgår att han lämnar?
Känns inte schysst sett utifrån.
Schysst och schysst. Är ju elitidrottare, alla får inte vara med och leka jämt.
Nä, men nog kan man göra det tydligare att han lämnar. Mer än en mening i en nyhet om att det värvats en spelare. Ett tack för tiden och lyckönskningar?
Kommer kanske först när han lämnar på riktigt.
Det framgår ingenting på hemsidan "och därmed kommer Erik Hanses att lämna Skellefteå AIK."

Jag tycker att det hände kunnat skötas snyggare utåt.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #34 Erik Hanses

Post by smogz »

Han måste väl hitta nånstans först kanske innan han får tacket. Just nu skulle han väl träna med juniorerna.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #34 Erik Hanses

Post by ossian »

Ett stort tack till Erik Hanses för hans tid hos oss. Många fina minnen. Lycka till i din fortsatta karriär Erik!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #34 Erik Hanses

Post by freddus »

ossian wrote:Ett stort tack till Erik Hanses för hans tid hos oss. Många fina minnen. Lycka till i din fortsatta karriär Erik!
"Hur fick du beskedet?
– Jag blev inkallad i morse till Mikael Lindgrens kontor där jag fick beskedet. Det kom väldigt oväntat och jag hade egentligen ingen aning om det och såg det inte komma heller.
Hur ser du på att Skellefteå värvar en ny målvakt två veckor innan seriestarten?
– Vad jag förstår fick Skellefteå ett erbjudande som man inte kunde tacka nej till, vilket jag i det här läget jag måste respektera. Sedan är det såklart att det här sätter mig i en otacksam sits eftersom det är så tätt inpå seriestarten. Men det är väl ännu en gång ett bevis på hur oviss den här branschen är.
/---/
Får du träna med A-laget?
– Detaljerna kring det där är inte riktigt klart ännu. Vad jag förstår så ska jag inte vara med att träna med A-laget. Kanske blir juniorerna.
Hanses avslutar med en hälsning till supportrarna:
– Jag vill tacka alla fans som stöttat mig och laget under min tid jag har varit här."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3479649.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #34 Erik Hanses

Post by ante08 »

Modo ute efter Hanses.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -tjanster/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #34 Erik Hanses

Post by Lubbe »

Modo tar in en finsk målvakt på tryout. Svartvadet kommenterar Hanses.
Erik Hanses är fortfarande ledig, är han aktuell för er?

– Inte mer än att han inte är kvar i Skellefteå. Han måste lösa sin situation där innan det kan bli aktuellt. Vi följer både utespelare och målvakter.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #34 Erik Hanses

Post by dovienya »

Hm?

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #34 Erik Hanses

Post by Chippen »

Finns väl inte så mycket att lösa eller är de bittra för att han varit och tränat med Clemens?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #34 Erik Hanses

Post by Hank »

Modo vill inte ta över lönen?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #34 Erik Hanses

Post by Larzon »

Hanses hade väl en riktigt låg lön? Borde ju vara drömmen för Modo.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #34 Erik Hanses

Post by nr86 »

Tror inte den är låg med allsvenska mått mätt.
Hoppas det löser sig snabbt för Hanses och AIKs skull.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #34 Erik Hanses

Post by Larzon »

Har hört att han låg kring 30k förra året, kanske 10-20% ökning till i år så lite högt räknat 45k. Kan det kännas rimligt?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Post Reply