#5 Stefan Warg

Moderator: Styrelsen

User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #5 Stefan Warg

Post by King Kong »

Är grymt förvånad.
Trodde främst Warg värvades till kommande säsong och jag tycker att han varit helt ok i de matcher han gjort sett till förutsättningarna..
En sommar här och tid att spela sig in i systemet hade varit intressant innan en ordentlig bedömning kunnat göras, men nu blir det alltså inte så..

Att AIK ska värva in en första och andraback låter ju inte troligt..
Möjligtvis en 1-2 back..men inte 2..

Nåja, lycka till Warg..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #5 Stefan Warg

Post by p-play »

Om vi ska fylla på med både första- och andraback så motsätter det min spekulation om att Alm blir kvar. För Frögren och Warg får vi en riktigt toppback: jag gissar på Cumiskey. För Alm, Edström och Heed får vi en stabil tvåvägsback.
Förhoppningsvis plockar man upp Öhman för CHL-breddning.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #5 Stefan Warg

Post by VonCheese »

p-play wrote:Om vi ska fylla på med både första- och andraback så motsätter det min spekulation om att Alm blir kvar. För Frögren och Warg får vi en riktigt toppback: jag gissar på Cumiskey. För Alm, Edström och Heed får vi en stabil tvåvägsback.
Förhoppningsvis plockar man upp Öhman för CHL-breddning.
Jag gillar den teorin.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #5 Stefan Warg

Post by Ante »

Trist och jävligt märkligt att Warg lämnar! Varför värvades han in från första början kan man ju fråga sig?
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #5 Stefan Warg

Post by Talbot25 »

Blev väldigt förvånad! Hade sett fram emot att se Warg nästa säsong några kilo lättare.
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: #5 Stefan Warg

Post by Fredrik »

Äh, är nog bra för alla parter. Warg var hyfsad, inte mer, och om han nu känner att det är bättre att ta en säsong i Malmö där han får spela mycket så kan jag inte klandra honom.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #5 Stefan Warg

Post by Chippen »

Ante wrote:Trist och jävligt märkligt att Warg lämnar! Varför värvades han in från första början kan man ju fråga sig?
Min gissning är att han värvades in för att ersätta Alm då man var osäker på om han skulle komma tillbaka mera under säsongen, men då Alm kom tillbaka så blev Warg överflödig.
Sedan spelade Lindholm ett spel som gick över förväntan, så lite oväntat är det.
Dock så går det ju emot vårt tidigare tålamod med spelare. Tänker på Heed och Edström t.ex.

Kan det vara så att vi redan har något på väg in?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #5 Stefan Warg

Post by 374 »

Stefan själv kanske ville bryta?
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: #5 Stefan Warg

Post by Fredrik »

Jag tror att 374 är närmast sanningen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #5 Stefan Warg

Post by Markman »

Ante wrote:Trist och jävligt märkligt att Warg lämnar! Varför värvades han in från första början kan man ju fråga sig?
En inte allt för vild gissning var osäkerheten runt Alms vara eller icke vara på grund av skadan, och hur lång rehab-tid han skulle behöva. Nu visade det sig inte bli så länge att han missade slutspelet, och därför fick inte Warg spela så mycket, plus att junisarna kom upp och spelade alldeles utmärkt.

I övrigt håller jag med dig om att det är både tråkigt och märkligt.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: #5 Stefan Warg

Post by Anti Allo »

Chippen wrote:Lite oväntat trots allt. Trodde han skulle gå in och plocka den plats som Frögren haft i år, men antar att den numera är vikt åt Lindholm

Gillar nedan text:
Värvningen gick snabbt.
Första kontakten togs igår. Sedan gick det blixtsnabbt. Man kom överens direkt och Skellefteå ansåg att man ville fylla på med första och andraback, sedan satsa på lite yngre spelare.
Ska man gå efter det så har vi nyförvärv att vänta :)
Jag tror det är Malmö det åsyftas med att det ska fyllas på första och andraback. Madhawken hade nog lite för bråttom när han skrev inlägget.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #5 Stefan Warg

Post by p-play »

374 wrote:Stefan själv kanske ville bryta?
Av arikeln att döma får man intrycket att det är LJ som varit drivande, men media kan ju alltid vinkla det som de vill.
http://www.expressen.se/kvp/sport/redha ... -mastarna/" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #5 Stefan Warg

Post by p-play »

Det var LJ som bröt kontraktet.
http://www.pitea-tidningen.se/Sport/war ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply