#5 Stefan Warg

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #5 Stefan Warg

Post by svartgulsubkultur »

JP- wrote:Landade i Skellefteå denna kväll med SK1020 och en mindre försening från GM vid ankomst.
Jag gav Lasse en uppsträckning för det där idag.
Hur fan kunde du veta det, undrade han :)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #5 Stefan Warg

Post by Hank »

svartgulsubkultur wrote:
JP- wrote:Landade i Skellefteå denna kväll med SK1020 och en mindre försening från GM vid ankomst.
Jag gav Lasse en uppsträckning för det där idag.
Hur fan kunde du veta det, undrade han :)
Du sa inget om gps-sändaren du monterat på hans bil hoppas jag?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #5 Stefan Warg

Post by Markman »

Webb-tv-intervju med Warg på skellefteaaik.se: http://skellefteaaik.se/artikel/48324/
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
JP-
Posts: 36
Joined: 15 Jun 2011, 21:12

Re: #5 Stefan Warg

Post by JP- »

Hank wrote:
svartgulsubkultur wrote:
JP- wrote:Landade i Skellefteå denna kväll med SK1020 och en mindre försening från GM vid ankomst.
Jag gav Lasse en uppsträckning för det där idag.
Hur fan kunde du veta det, undrade han :)
Du sa inget om gps-sändaren du monterat på hans bil hoppas jag?
Hamnade av en ren slump på samma flyg till Skellefteå på väg hem från jobbet. 8-)
Hela kabinen full med ett företagsjippo förutom dom sista raderna.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #5 Stefan Warg

Post by Markman »

"av en ren slump", exakt! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #5 Stefan Warg

Post by nr86 »

Skulle vara intressant att höra vad Warg säger i intervjun som na.se gjort med honom.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #5 Stefan Warg

Post by Chippen »

Länkarna funkar inte om man inte är prenumerant?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #5 Stefan Warg

Post by Trollet »

Chippen wrote:Länkarna funkar inte om man inte är prenumerant?
Nä, det var liksom poängen med "Skulle vara intressant att höra vad Warg säger i intervjun som na.se gjort med honom" och uppföljaren "Samma med vk.se"
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #5 Stefan Warg

Post by Chippen »

Tja, orkade inte kolla om det var köpsidor på na.se, men tack för ditt vänliga svar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #5 Stefan Warg

Post by Trollet »

Båda på VK är samma artikel:

ISHOCKEY. Sejouren i Nordamerika blev inte vad han hade hoppats på. Nu vill Stefan Warg hjälpa Skellefteå AIK att försvara sitt SM-guld.
- Ingen klubb i Sverige lockar mer, så fort de hörde av sig var de prio ett, säger Warg till Sporten.
Örebrofostrade backen Stefan Warg har två Nordamerikasejourer bakom sig. Först spelade han två juniorsäsonger 2008-10. Efter två säsonger med Örebro och en i Västerås tog han sedan chansen igen då Anaheim Mighty Ducks kallade.
Men det blev inget NHL-spel för den 23-årige närkingen. Han gjorde 21 matcher i AHL-laget Norfolk Admirals och blev sedan nedskickad till nästa steg i farmarligan, ECHL och laget Utah Grizzlies.
- Jag har fått kämpa hårt och inte riktigt fått chansen där borta. Det är tråkigt att lämna Nordamerika så tidigt men det kändes väldigt skönt när Skellefteå visade intresse.
Har du utvecklat något där borta?
- Jag har fått jobba på min snabbhet och kommit ner lite i vikt som gör att jag blivit lite kvickare. Jag har spelat 20-25 matcher och inte åkt på en enda utvisning för hakning eller holding, så jag känner mig kvickare än tidigare, säger Warg som beskriver sig själv som hockeyspelare så här:
- Jag är en stark defensiv spelare med en enkel snabb förstapass. Jag ser till att rensa framför mål och är möjligtvis lite småallround, men framförallt har jag min stora del i försvarsspelet och lär få tugga en del i egen zon och i box play.
Stefan Warg kom till Sverige under måndagen och när Sporten fick tag i honom via telefon var han hemma i Örebro och gjorde sig redo för flytt norrut.
Han anländer till Skellefteå i morgon och känner Tim Heed sedan sin tid i Västerås och har även spelat med Melker Karlsson då denne var utlånad till Örebro. I övrigt har han bara hört gott om de regerande svenska mästarna.
-De är duktiga att utveckla spelare och jag har bara hört bra om tränare och klubben i sig. Nu blir det här min väg att gå och jag är glad att vi lyckades lösa det tillsammans.
Det blir SHL-debut för dig också?
- Ja, det känns extra positivt att komma till ett lag som vinner och som står för att de vinner.
Och målet är att hjälpa Skellefteå till ett nytt SM-guld?
- Självklart är det det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #5 Stefan Warg

Post by Chippen »

Är ju i princip samma text som stod i norran, så inget nytt under solen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #5 Stefan Warg

Post by GroovyEd »

Trollet wrote:chansen igen då Anaheim Mighty Ducks kallade.
Skrev dom verkligen "Mighty ducks"?
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #5 Stefan Warg

Post by BigGuyJohan »

Lovande debut. Sen med 2,5 vecka med träning med laget så blir det där nog bra :)
Last edited by BigGuyJohan on 09 Feb 2014, 03:59, edited 1 time in total.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #5 Stefan Warg

Post by Chippen »

Riktigt bra debut.
Bra första pass och tog för sig riktigt bra. Ska bli kul att se hur han ser ut efter uppehållet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #5 Stefan Warg

Post by snokia »

Upptäckte precis detta:

http://na.se/sporten/ishockey/1.2102922 ... i-vm-final" onclick="window.open(this.href);return false;

Det visste jag faktiskt inte :) Förövrigt så tycker jag att Warg gjorde en stabil debut.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #5 Stefan Warg

Post by Lappmössan »

Vägrar tro att han inte är släkt med Wargarna här i stan. Ser ju ut som en blandning av Fredrik och Jerker i Clemens. :D
Image
Image
Image
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #5 Stefan Warg

Post by tazman »

Man förväntade sig inte att Warg skulle vara någon skridskovirtuos eller en passningsspelare a'la Rundblad men att fysiken lyser med sin frånvaro gör mig besviken.

När pucken är lös så sätter han knapp in en tackling och när pucken är blockerad så står han mest och tittar och markerar inte att "kom inte hit och mucka med min målvakt för då spöar jag dig, din p*jas.."

I denna match blev Svensson överkörd och det har skett tidigare att våra målvakter har fått spelare över sig utan att exempelvis Warg, som jag förmodar ska ta en sådan roll, har valt att inte markera att detta inte är OK.

Direktiv från coacherna eller tafatta enskilda icke-markeringar?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #5 Stefan Warg

Post by Lubbe »

Lappmössan wrote:Vägrar tro att han inte är släkt med Wargarna här i stan. Ser ju ut som en blandning av Fredrik och Jerker i Clemens. :D
Trodde det var allmänt känt att han är släkt med Fredrik. Tremänning, har han sagt i nån intervju.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #5 Stefan Warg

Post by Lappmössan »

Lubbe wrote:
Lappmössan wrote:Vägrar tro att han inte är släkt med Wargarna här i stan. Ser ju ut som en blandning av Fredrik och Jerker i Clemens. :D
Trodde det var allmänt känt att han är släkt med Fredrik. Tremänning, har han sagt i nån intervju.
Det stod i nån artikel i norran att han var det men i en intervju senare sa han att han inte var det men att han nog kunde ha någon "avlägsen" släkt här uppe.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #5 Stefan Warg

Post by Ante »

Warg har verkligen inte imponerat! Nu är det väl säkert svårt för den här typen av back att komma in mitt under brinnande säsong men ändå... Tycker inte ens han sett särskilt bra ut i det fysiska spelet som han i vart fall borde behärska! Går det för fort i SHL för Warg?
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #5 Stefan Warg

Post by lobo »

Det går för fort, just nu! Men en Thomson-sommar, bra träningar, en försäsong och regelbunden speltid så kommer han nog in i det lagomt till jul! Frögren har ju också lärt sig lösa situationer hyfsat snabbt i egen zon, och kanske t.o.m blivit snabbare i rörelsemönstret över isen.

Både med Heed och Warg och juniorer för den delen, så måste man komma ihåg att om COT tror på en spelare så finns enormt tålamod, vi vinner ju ändå serien ganska bekvämt. Nu i slutspel är det en annan sak, men så är ju Warg bänkad också.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #5 Stefan Warg

Post by VonCheese »

Klar för Malmö.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #5 Stefan Warg

Post by barrskog »

Bra. Känns överflödig nu när våra junisar verkar vara på banan.
p-play
Posts: 6789
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #5 Stefan Warg

Post by p-play »

Synd. Jag gillade Warg och såg potential där. Jag tycker att det är viktigt att ha en Frögren-typ i laget. Nåja, vi får hoppas att det innebär ännu hårdare satsning på våra egna juniorer.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #5 Stefan Warg

Post by Chippen »

Lite oväntat trots allt. Trodde han skulle gå in och plocka den plats som Frögren haft i år, men antar att den numera är vikt åt Lindholm

Gillar nedan text:
Värvningen gick snabbt.
Första kontakten togs igår. Sedan gick det blixtsnabbt. Man kom överens direkt och Skellefteå ansåg att man ville fylla på med första och andraback, sedan satsa på lite yngre spelare.
Ska man gå efter det så har vi nyförvärv att vänta :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6789
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #5 Stefan Warg

Post by p-play »

Det borde väl även innebära att vi får behålla Alm i backbesättningen i ytterligare ett år, dvs han signar ett kontrakt liknande det Emanuelsson gjorde ifjol. Jag tror inte att man hittar en bättre defensiv pjäs än Warg till de pengarna på marknaden. Nu väntar vi bara på att även Heeds kontrakt ska brytas.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #5 Stefan Warg

Post by jokarfo »

Ja, det var lite trist. Såg ändå viss potential där. Kan det kanske vara så att det bereds plats för en back av annan typ? Om nu truppen ska breddas något inför CHL och Lindholm kan tänkas vara den som nu ska täcka upp Frögga-/Sevc-/Hårdföra killenkvoten alltså? Borde onekligen lösgöra en del stålar i alla fall.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #5 Stefan Warg

Post by 374 »

Ingen förlust, har varit sämste back i de matcher han spelat.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #5 Stefan Warg

Post by Chippen »

p-play wrote:Det borde väl även innebära att vi får behålla Alm i backbesättningen i ytterligare ett år, dvs han signar ett kontrakt liknande det Emanuelsson gjorde ifjol. Jag tror inte att man hittar en bättre defensiv pjäs än Warg till de pengarna på marknaden. Nu väntar vi bara på att även Heeds kontrakt ska brytas.
Är inne på samma linje, plus att jag tror att de hoppas mycket på Lindholm.
Jag väntar då mera på att Edström får brutet kontrakt före Heed.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply