#82 Christian Söderström

Moderator: Styrelsen

User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: #82 Christian Söderström

Post by groenahulken »

Ja, det kanske är mer så det är. Men ibland kan han ju göra nått super men sen faila i avslutet, det var mer så jag tänkte.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #82 Christian Söderström

Post by King Kong »

Crippe har ju diagnosen "permanentum hängskallum", dvs han hänger med skallen oavsett vad som händer eller hur bra det går..
Crippe har ju en otrolig talang och hans högsta nivå håller ju absolut toppklass i es, om han bara trodde lite mer på sig själv och vågade ta lite mer plats så skulle han kunna dominera från och till i es..
Men nu funkar han ju inte så..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #82 Christian Söderström

Post by smogz »

Från och med nu får bara Christian sikta på ett utvalt kryss låt oss säga det högra från hans sida sett. Alla skott han skjuter skall siktas mot det krysset. När 85% börjar träffa där kan han få lägga till det andra krysset.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #82 Christian Söderström

Post by addebeck »

smogz wrote:
groenahulken wrote:Han ser så nonchalant ut i sina avslut, som att han tror "den här kommer verkligen gå in"...
Tycker lite tvärtom, han ser så nonchalant ut i sina avslut, som att han gett upp "den där kommer aldrig att gå in"...
Ja, när han skulle lägga straffen häromsistens på hemmaplan så kunde man ju redan från första skridskoskäret se att han skulle bomma. Jag tror han åkte rakt fram och sköt rakt på benskyddet... som det såg ut från min vinkel. Eller när han fick ett friläge mot Timrå hemma (tror jag) och målvakten står lite malplacerad på sin vänsterkant och Chrippe gör en dragning mot samma stolpe som redan målvakten står på. Så det känns som en kombination av nonchalans och dåligt självfötroende.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #82 Christian Söderström

Post by BubbelVe »

Alltså Lazerkrobbe jag håller med dig fullständigt varenda liten stavelse.... 8-)
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: #82 Christian Söderström

Post by lazerkrobbe »

BubbelVe wrote:Alltså Lazerkrobbe jag håller med dig fullständigt varenda liten stavelse.... 8-)
Det är inte ofta man får medhåll av BubbelVe, så det känns stort...oerhört stort... :)
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: #82 Christian Söderström

Post by Jeloin »

http://www.folkbladet.nu/279556/2011/12 ... -sniper-nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Undra om Fahlman ens såg matchen?
Framåt kamrater!
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #82 Christian Söderström

Post by Rollie »

Glidaren såg fin ut i kväll, ingen risk för mjölksyra eller ett litet blåmärke där inte. Tror han skulle vilja spela typ allstarmatcher med lite flippassningar, ingen kroppskontakt och ingen som bryr sig om du inte åker färdigt situationerna. Förläng INTE för guds skull!!
Tompa
Posts: 517
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #82 Christian Söderström

Post by Tompa »

Ska det förlängas med Söderström så ska det vara till en jävligt liten månadslön. Mannen är ett enigma, lysande var 15 match, resterande bärs han med av #21.
Winning isn't everything, it's the only thing
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #82 Christian Söderström

Post by rock »

Är riktigt less på Crippe. Lysande ena stunden sedan går det 10 matcher innan ett ytterligare lysande framträdande. Ingen förlängning vilket jag räknar med att ledningen i Skellefteå redan har förutsett.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #82 Christian Söderström

Post by schteffe »

Han var ju tveksam till start igår så det kan ju vara en förklaring.
"AF efter Växjö: Crippe blev sjuk innan match igår men jag tryckte in honom. Jag hoppas och tror att han kommer att spela i morgon."
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #82 Christian Söderström

Post by Rollie »

Om han inte är hundra ska han ju i så fall inte spela, vi har ju inte direkt brist på forwards i den här truppen. Sen var väl den här matchen en regel snarare än ett undantag hur han sett ut den här säsongen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #82 Christian Söderström

Post by schteffe »

Tycker iofs att han har varit bra under december-januari för att tappa nu i februari, liksom större delen av övriga laget.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #82 Christian Söderström

Post by Rollie »

schteffe wrote:Tycker iofs att han har varit bra under december-januari för att tappa nu i februari, liksom större delen av övriga laget.
Nja några bra matcher under december skulle jag kunna sträcka mig till, men skitsamma. Min fråga till dig är om du tycker att det är tillräckligt? Har vi råd att ha den typ av spelare han representerar som gör en eller två bra månader per säsong och ligger på 16 p i poängskörd till dags dato. Är övertygad om att det går att få bättre avkastning på de pengar han kostar.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #82 Christian Söderström

Post by Zimme »

Crippe ska vara kvar, inget snack om saken.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #82 Christian Söderström

Post by schteffe »

Rollie wrote:
schteffe wrote:Tycker iofs att han har varit bra under december-januari för att tappa nu i februari, liksom större delen av övriga laget.
Nja några bra matcher under december skulle jag kunna sträcka mig till, men skitsamma. Min fråga till dig är om du tycker att det är tillräckligt? Har vi råd att ha den typ av spelare han representerar som gör en eller två bra månader per säsong och ligger på 16 p i poängskörd till dags dato. Är övertygad om att det går att få bättre avkastning på de pengar han kostar.
Svår fråga! Jag vet inte vad han kostar, men om han som tidigare säsonger producerar 25-30 poäng, spelar ett starkt slutspel som ifjol och fortsätter vara en fysiskt och defensivt stark spelare så är inte jag oäven. Dessutom ska "man vet vad man har men inte vad man får"-faktorn också läggas in här, lex Hynning.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #82 Christian Söderström

Post by Foppas skridskocoach »

Tror även att han är grymt poppis i truppen (baserat på faktumet att jag själv tycker att han verkar störtskön).
Tigerränderna går aldrig ur.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #82 Christian Söderström

Post by Hank »

Nog är vi väl ett så bra lag även de första 35 omgångarna att vi kan ha överseende med Crips minst sagt ojämna spelnivå under den delen av säsongen? Så länge han fortsätter att växla upp i slutspelet är jag definitivt för honom.

Crips är lite som Jimmie för tre-fyra år sedan, grymt frustrerande men skyhög kapacitet. Det skillset de två besitter är inget man släpper på i första taget, för det finns knappt annanstans i Elitserien om man dessutom vill ha det på en jämn nivå. Och rätt var det är så sitter man med en spelare som börjar vara bra hela säsonger (Jimmie), eller i vart fall en spelare som alltid peakar till slutspel (Crips).
Tompa
Posts: 517
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #82 Christian Söderström

Post by Tompa »

Marknaden kommer avgöra Chrippes framtid i AIK, kommer något lag med ett monsterbud som Timrå med Hagos förra sillyseason så kommer knappast Lasse ställa upp på en budgivning. Det är alldeles för enkelt att säga att en spelare ska vara kvar punkt slut, att bygga en trupp med en satt lönebudget är ett pussel, ett pussel som jag inte ser någon sportchef i elitserien göra bättre än Lasse Johansson.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #82 Christian Söderström

Post by Talbot25 »

Tompa wrote:Marknaden kommer avgöra Chrippes framtid i AIK, kommer något lag med ett monsterbud som Timrå med Hagos förra sillyseason så kommer knappast Lasse ställa upp på en budgivning. Det är alldeles för enkelt att säga att en spelare ska vara kvar punkt slut, att bygga en trupp med en satt lönebudget är ett pussel, ett pussel som jag inte ser någon sportchef i elitserien göra bättre än Lasse Johansson.
Lasse skulle inte ens behålla Hagos om han så var gratis. Jag skulle bli förvånad om det var andra lag än TImrå i elitserien som ville ha den sega centern.
Tycker att han har blivit blekare och blekare för varje år efter hans första säsong här. Ja både bokstavligt och bildligt.
Tompa
Posts: 517
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #82 Christian Söderström

Post by Tompa »

Talbot25 wrote:
Tompa wrote:Marknaden kommer avgöra Chrippes framtid i AIK, kommer något lag med ett monsterbud som Timrå med Hagos förra sillyseason så kommer knappast Lasse ställa upp på en budgivning. Det är alldeles för enkelt att säga att en spelare ska vara kvar punkt slut, att bygga en trupp med en satt lönebudget är ett pussel, ett pussel som jag inte ser någon sportchef i elitserien göra bättre än Lasse Johansson.
Lasse skulle inte ens behålla Hagos om han så var gratis. Jag skulle bli förvånad om det var andra lag än TImrå i elitserien som ville ha den sega centern.
Tycker att han har blivit blekare och blekare för varje år efter hans första säsong här. Ja både bokstavligt och bildligt.
Det intressanta i sammanhanget är inte Hagos nedåtgående karriär utan elitseriens galna sportchefer, Chrippe är inte Jocke Lindström där ALLT kommer göras från AIK:s håll för en förlängning, får Chrippe ett "Hagosbud" är det bye bye AIK.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #82 Christian Söderström

Post by Lidlund »

Talbot25 wrote:
Tompa wrote:Marknaden kommer avgöra Chrippes framtid i AIK, kommer något lag med ett monsterbud som Timrå med Hagos förra sillyseason så kommer knappast Lasse ställa upp på en budgivning. Det är alldeles för enkelt att säga att en spelare ska vara kvar punkt slut, att bygga en trupp med en satt lönebudget är ett pussel, ett pussel som jag inte ser någon sportchef i elitserien göra bättre än Lasse Johansson.
Lasse skulle inte ens behålla Hagos om han så var gratis. Jag skulle bli förvånad om det var andra lag än TImrå i elitserien som ville ha den sega centern.
Tycker att han har blivit blekare och blekare för varje år efter hans första säsong här. Ja både bokstavligt och bildligt.
Men samtidigt.. VEM har varit allt annat är fruktansvärt blek i Timrå?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #82 Christian Söderström

Post by Markman »

Lidlund wrote:Men samtidigt.. VEM har varit allt annat är fruktansvärt blek i Timrå?
Yared Hagos är väl inte särskilt blek i alla fall.. :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #82 Christian Söderström

Post by TS_ »

Markman wrote:
Lidlund wrote:Men samtidigt.. VEM har varit allt annat är fruktansvärt blek i Timrå?
Yared Hagos är väl inte särskilt blek i alla fall.. :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=583zhKnsDjI" onclick="window.open(this.href);return false;
Tompa
Posts: 517
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #82 Christian Söderström

Post by Tompa »

Vill karln spela hockey överhuvudtaget? Erik Forssell får betydligt mer kritik än Crippe, men vad bidrar storglidaren med i dagsläget förutom att konstant slå klubban i sargen efter ett misslyckat byte?
Ut med #82 och in med #9, Hynning har steppat upp i slutspelet, visat vilja och t.o.m. spelat fysiskt.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #82 Christian Söderström

Post by Lidlund »

Om inte chrippe blir petad till på tisdag är det bara lägga ner tränarna..
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #82 Christian Söderström

Post by BubbelVe »

Chrippe är nog lagets sämste forward just nu.... Jobbar sämre än vad som borde vara möjligt för att byta om till match på den här nivån. Slår dessutom karln ett bakomryggetpass till så KRÄÄÄÄKS JAAAG. Maken till dåliga beslut i egen zon får man byta både två och tre serier nedåt för att hitta en värdig utmanare....men är då Hynning svaret? Nej en junior ska upp och ta platsen ......
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #82 Christian Söderström

Post by Ante »

Får Crippe nytt kontrakt tappar jag tron på mänskligheten...
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #82 Christian Söderström

Post by Lidlund »

VAD gör han inne i Powerplay!
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #82 Christian Söderström

Post by ossian »

Jag diggar Crippe. Men Hynning har vart KLART battre an Soderstrom i slutspelet de fa minuter han har fatt spelat. Lindberg har vart MYCKET battre. Forsberg har spelat BETYDLIGT battre. Soderstrom kanns just nu som var svagaste forward. Jag gillar inte att hanga ut spelare efter en dalig match, men nar var Crippe bra sist? Ifjol? Nu ar det semifinal, avgorande 7:e match, och det ar nu dags for Crippe att antingen spruta in en tub senap i tvaan, slipa grillorna och spela lite rock n roll hockey, eller sa kraver jag att Forsberg ser det alla vi andra ser och stoppar in en av de tre namnda spelarna i tredjefemman och later Crippe ta sin snabba dusch INNAN MATCH!
Post Reply