#82 Christian Söderström

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

#82 Christian Söderström

Post by schteffe »

Image

Född: 1980-10-13 Sundsvall
Position: RW/LW
Klubbfattning: Vänster
Längd: 184 cm
Vikt: 87 kg
Kontrakt: 11/12

Söderström tog ett kliv poängmässigt vid flytten från bollklubben till AIK 2008 och har sedan dess producerat stadigt kring 30-strecket eller strax därunder. Trots det är han mest känd för att vara en spelare för en tredjekedja, där han varit framgångsrik i sällskap med spelare som Gabriel Karlsson och Kimmo Koskenkorva, men även på senare tid med Bellemare, Hagos och Forsberg. Söderström har på sistone spelat högre upp i hierarkin och utgjort en mycket kvalificerad duo tillsammans med Jimmie Ericsson, två spelare som under många stunder producerat när andra fallit ifrån, inte minst under slutspel.

Ändå känns det som att det finns ytterligare att hämta från denne avige tvåvägsspelare, vilket också tycks vara tränaren Forsbergs uppfattning. Söderström prövades initialt under 2010/11 som center, ett försök som inte föll väl ut. Numera utgör han en stark tvåvägsytter med särskild kompetens i boxplay och spetskompetens när det gäller kontringsspel och sargspel (inkl. offensiva tacklingar). Behöver bli bättre på att sätta chanserna, och saknar den verkliga speluppfattningen för att kunna utgöra ett bra alternativ i powerplay. En bra komplementspelare intill mer målfarliga spelare.

___________________________GP M A TP PIM _______GP M A TP PIM
2008-2009 Skellefteå Elitserien 53 14 15 29 14 | Playoffs 11 2 4 6 2
2009-2010 Skellefteå Elitserien 48 11 20 31 20 | Playoffs 11 1 2 3 4
2010-2011 Skellefteå Elitserien 54 10 15 25 20 | Playoffs 18 5 6 11 4
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #82 Christian Söderström

Post by svartgulsubkultur »

Vet inte om det redan nämnts nånstans men anledningen till att Crippes närvaro varit lite si och så på sistone är ett annalkande tillskott i familjen. Bara hoppas att allt med det funkar som det ska och att han kan hitta ny energi från pappaboosten.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #82 Christian Söderström

Post by svartgulsubkultur »

Så jävla skön bild, kan inte bli mycket mer husvagnshobo än så där :P
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #82 Christian Söderström

Post by Warder »

Jag upplever Crippes kroppsspråk och mimik som betydligt positivare än förra året, något som jag genom åren sett stora samband med hans prestationer. Maken till humörstyrd spelare har jag aldrig sett. Den främsta indikatorn är hur mycket skit han ger sig själv precis efter en missad situation. Ofta zoomas ju spelaren in efter en missad målchans. Snackar då Crippe som fan för sig själv och ser uppgiven ut visar det på obalans. Senare på säsongen ser han mycket mer harmonisk ut i de situationerna och snackar knappt alls för sig själv. Vi får se hur säsongen börjar men jag tycker det ser lovande ut.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #82 Christian Söderström

Post by Zimme »

Som vanligt en klockren analys, professorn.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #82 Christian Söderström

Post by Markman »

Grattis Chrippe, som enligt uppgift från Fahlman har blivit far för första gången! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #82 Christian Söderström

Post by Foppas skridskocoach »

Igår tycker jag att han visade att han ska ha en ordinarie tröja - om det någonsin funnits några tvivel.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #82 Christian Söderström

Post by GroovyEd »

Riskerar avstängning efter tacklingen på Almström som orsakade hjärnskakning. http://hockey.norran.se/?p=29180
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #82 Christian Söderström

Post by svartgulsubkultur »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... e-almquist

Look who's talking.
Per Ledin wrote: – Det är våld mot huvudet och sådant har de sagt att det ska beivras. Det är helt sjukt att fyra stycken missar det. Jag har aldrig varit med om någonting liknande, säger Per Ledin.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #82 Christian Söderström

Post by GroovyEd »

svartgulsubkultur wrote:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... e-almquist

Look who's talking.
Per Ledin wrote: – Det är våld mot huvudet och sådant har de sagt att det ska beivras. Det är helt sjukt att fyra stycken missar det. Jag har aldrig varit med om någonting liknande, säger Per Ledin.
Vilket hyckleri.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #82 Christian Söderström

Post by svartgulsubkultur »

Går det att se tacklingen nånstans?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #82 Christian Söderström

Post by Trollet »

Jag hade inte sagt något om Chrippe fått en tvåa för det där. Väntade mig det. Däremot om han ska få konsekvenser retroaktivt, det vete fan. Jag har sett snyggare tacklingar (Oscar Lindbergs på Komarek i fjol t.ex, han fick 5 + game för nåt som inte ens var oschysst).
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #82 Christian Söderström

Post by Colton »

Borde vara en 2-3 matchers avstängning tycker jag. Träffar inte med armbågen som Ledin utan med axeln men den är ändå väldigt ful som jag ser det. Att Ledin uttalar sig är patetiskt då hans tackling är bland det fulaste jag sett.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #82 Christian Söderström

Post by GroovyEd »

Jag måste erkänna, trots att jag jublade och applåderade vid tacklingen (mest utav frustration från själva matchen troligtvis), att jag nog håller med om avstängning.. Men Ledin ska fan inte uttala sig..
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #82 Christian Söderström

Post by Skidrow »

Hitar ingenstans dom visar tacklingen men inte kan jag tänka mej att en AIK.re gör en ful tackling :)
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #82 Christian Söderström

Post by Lubbe »

Här finns tacklingen.



Tycker det ser ut som att det är axeln som tar i Almqvist.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #82 Christian Söderström

Post by smogz »

Tycker det ser ut som att han inte träffar huvudet om man pausar väldigt tätt utan snarare att han sätter sin axel mot Almqvist axel, arm och drar runt honom så. Möjligen fick han hakan på söderströms axel men inte stenhårt.

I vilket fall som helst så tror jag inte syftet var att skada utan det var lite dålig tajmning tillsammans med att Almqvist bara tittade på pucken. Gissar ändå att det blir nån match. (Lubbe - det var jag som gjorde en inbakad youtube av din länk)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #82 Christian Söderström

Post by Lidlund »

Det där ska faan inte vara avstägning! Idioten tuggar puck och har licksom babyface itne fattat att det finns andra spelare på isen, och att det är ishockey för herrar och inte damer som spelas.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #82 Christian Söderström

Post by Foppas skridskocoach »

smogz wrote:Tycker det ser ut som att han inte träffar huvudet om man pausar väldigt tätt utan snarare att han sätter sin axel mot Almqvist axel, arm och drar runt honom så. Möjligen fick han hakan på söderströms axel men inte stenhårt.
Jag har absolut inga formella kvalifikationer som ger mig mandat att uttala mig om det här överhuvudtaget, men jag tror att det kan ha varit faktumet att han i princip helt missade tacklingen som orsakade hjärnskakningen (om den sneda träffen medförde en kraftig rotation av huvudet).

Jag tycker att det är svårt att säga varken bu eller bä i det här fallet. Jag tycker inte att det nödvändigtvis är fel att stänga av honom någon match, då tacklingen var väldigt feltajmad och förbundet bör givetvis stävja all hjärnskakningsframkallande verksamhet på isen. Men samtidigt så känns det inte fel att fria heller med tanke på att skadan känns mer som otur än som konsekvensen av en väldigt oschysst tackling.
Tigerränderna går aldrig ur.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #82 Christian Söderström

Post by Lubbe »

Det är inte första gången som Adam Almqvist hamnar i problem för att han inte ser upp.
Klipp på när han blir tacklad av Anton Hedman.
http://www.youtube.com/watch?v=7Af80IN76JU&NR=1
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #82 Christian Söderström

Post by tazman »

Onödigt av Söderström att gå ut och snacka så mycket, han är uppenbarligen inte i balans. Hoppas han låter klubban tala i fortsättningen.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #82 Christian Söderström

Post by Chippen »

Tycker det är rent skit om Crippe blir avstängd för det tackling. Almqvist försöker sig på en pausfint, och hoppar lite bakåt och åt höger för att undvika Crippe, men Crippe har redan bestämt sig att tackla och fullföljer trots att han halvt missar att Almqvist försöker fintar/försöker undvika honom.

Jag tror inte att hjärnskakningen kommer av smällen, för den är ju minimal utan att han åker på den då han landar med huvudet på sin högra arm och man ser på bilderna att huvudet studsar till. (kan även vara så att huvudet slår i isen, ser inte så bra men de är efter 17 sek i klippet).

Vad som även är roligt är att domarna inte tar en 2:a, men att de efter matchen kollar på dvd och Ahlström som sitter på läktaren är den som uttalar sig om att domarna bestämt sig för att anmäla.
Jag tror snarare som så att det är han som bestämt åt domarna att göra det, för att tacklingar mot huvudet ska beivras. Fast nu tycker jag det blev riktigt fel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #82 Christian Söderström

Post by Lidlund »

Kan tycka att det är rätt att anmäla, på så vis att man ska ta en extra koll på det eftersom det är en tackling som leder till hjärnskakning och dom måste vi verkligen bort med.

Dock ska den inte ge någon utv när man tittat på videon. Konsekvensutvisning är bajs!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #82 Christian Söderström

Post by Chippen »

Jo, visst ska tacklingar som leder till skador anmälas, men jag satt även så att jag såg tacklingen från AIK-båset sett, dvs jag hade ganska fri sikt rakt fram i linje med tacklingen och som jag såg det så är det en tackling som tar på Almqvist högra axel och n'r man ser på klippet från andra sidan så är det ju Almqvist som hakar i Crippe med sin vänstra arm vilket får till följd att han spinner runt och även att det ser ut som om Crippe kommer in med hög armbåge.

SÅ jag tror att hjärnskakningen kommer då han slår i isen.

Men vad jag vill ha sagt, ska en schysst tackling som leder till skada anmälas?
Om spelare A sätter en klockren axel mot axel på spelare B vid sargen, så att spelare B faller och slår i huvudet i sargen och får hjärnskakning av det. Ska det då anmälas?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #82 Christian Söderström

Post by Lidlund »

Ja! Men anmälan är inte samma sak som automatisk avstägning! (märk skillnaden.. Anmälan=titta närmare på)
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #82 Christian Söderström

Post by tazman »

Chippen wrote:
Vad som även är roligt är att domarna inte tar en 2:a, men att de efter matchen kollar på dvd och Ahlström som sitter på läktaren är den som uttalar sig om att domarna bestämt sig för att anmäla.
Jag tror snarare som så att det är han som bestämt åt domarna att göra det
, för att tacklingar mot huvudet ska beivras. Fast nu tycker jag det blev riktigt fel.

Har du någon trovärdig källa för ditt påstående? Nog för att domarstaben ibland tar felaktiga beslut men att tro att en drabbad spelare får bestämma om domaren ska anmäla en situation eller inte känns bara löjligt.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #82 Christian Söderström

Post by Chippen »

och hur många fall känner du till som har blivit anmälda som inte har slutat med avstängning?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #82 Christian Söderström

Post by Chippen »

tazman wrote:
Chippen wrote:
Vad som även är roligt är att domarna inte tar en 2:a, men att de efter matchen kollar på dvd och Ahlström som sitter på läktaren är den som uttalar sig om att domarna bestämt sig för att anmäla.
Jag tror snarare som så att det är han som bestämt åt domarna att göra det
, för att tacklingar mot huvudet ska beivras. Fast nu tycker jag det blev riktigt fel.

Har du någon trovärdig källa för ditt påstående? Nog för att domarstaben ibland tar felaktiga beslut men att tro att en drabbad spelare får bestämma om domaren ska anmäla en situation eller inte känns bara löjligt.
Öh say what???
Drabbad spelare???

Ahlström=domarbasen som satt på läktaren raden bakom mig.
Almqvist=skadad HV71 spelare.
Last edited by Chippen on 28 Sep 2011, 21:16, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #82 Christian Söderström

Post by Colton »

Problemet med tacklingen är både att Almqvist har betongkeps och tyvärr det faktum att Chrippe inte träffar så mkt av underkroppen utan mest axlar+huvud. Träffar man hela kroppen där så är det inget att snacka om men att han träffar så högt upp gör det hela lite värre. Nu använder han bara axeln och det är bra men trots allt så ser jag ingen anledning till att ge honom något annat än avstängning.
Post Reply