Luleå HF - Skellefteå AIK 20/2 2014 i Älvsbyn

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Luleå HF - Skellefteå AIK 20/2 2014 i Älvsbyn

Post by jokarfo »

Som en del i firandet av 30-årsjubiléet för Ishallen i Älvsbyn, där Skellefteå AIK spelade premiärmatchen mot Oulun Kärpät den 28/12 1983, möts LHF och AIK Torsdagen 20/2 2014 kl 19.00 i Älvsbyn.

Hallen rymmer ca 800 pers så alla eventuella ansträngningar för att samla AIK:are utifrån kan behöva ordnas ganska snart. Själv bor jag bara två mil från Ä-byn så med förberedelser är jag gärna behjälplig.

Planeras nåt eller är det nåt som kan vara av intresse?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Luleå HF - Skellefteå AIK 20/2 2014 i Älvsbyn

Post by Jokard »

Jag tror inte folk från Skellefteå är villiga att resa till denna plojmatch. Dom i Älvsbyn och närboende (som du) åker nog dit. Så kör på och bjud in dom du vet.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Luleå HF - Skellefteå AIK 20/2 2014 i Älvsbyn

Post by Trollet »

Tycker matchen är totalt fel sett till helheten. Vi möter redan Luleå fem gånger per säsong och att dessutom träningsmatcha mitt under slutfasen av grundserien är bara fel.

Hallen fylls säkert ändå, jag kommer dock inte åka dit och som Jokard säger så gäller det nog de flesta i stan. Min enda förhoppning på den matchen är att ingen AIK-are blir skadad eller sliten av den. För mig kan de få förlora med 10-0 utan att det gör mig nånting.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Luleå HF - Skellefteå AIK 20/2 2014 i Älvsbyn

Post by jokarfo »

Nåja, jag tycker iofs inte att just att det är mot Groko vi spelar mot är det mest intressanta och visst är det en plojmatch som man för allt i världen inte vill ha skador på egna spelare i. För min del hade vi lika gärna kunnat spela mot nåt gäng från Oulu. Men det är ju tydligen bestämt sen ett bra tag att den ska spelas. Därför undrade jag om det var något planerat från NP:s sida.

Men finns inget intresse så roddar jag väl ihop nåt själv istället så får väl de som vill hänga på.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Post Reply