Skellefteå AIK på olika platser

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Skellefteå AIK på olika platser

Post by Rampa »

Här kan vi skriva om Aik-relaterat från olika delar av världen och olika delar av vardagen.

Faan att vi ska vara så populära numer. Min sedan två år kvarglömda Aik-keps, som jag av glömska (läs demens) lämnade kvar på Grönländarens Wärdshus i Funäsdalen på en mc-resa till norge, var olagligt omhändertagen från receptionen.
Jag som tänkte den skulle få hänga där för allmän beskådan. Men icke så. :|
ilovetifo
Posts: 10
Joined: 07 Aug 2011, 17:26
Location: hemavan

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by ilovetifo »

fick en snilleblixt då jag var i Alanya i somras när fenerbache precis hade vunnit ligan i Turkiet ... såg då att dom på nästan alla gator hade hängt upp gigantiska flaggor mellan husen, (bild: http://www.selamturkey.com/en/photos/bi ... p2195.html )
då tänkte jag att det väl skulle gå att göra något liknande här i sverige (för vi som inte bor kvar i skellefteå) typ att man hänger flaggor i lyktstolpar m.m. eller skulle det plockas ner efter typ en dag av arga motståndarlags supportrar eller sura pensionerer?

anyway... låter det som en bra tanke eller någonting som kommer att gå helt åt skogen?
//felix
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Talbot25 »

I Barcelona hänger det catalunya- och barcaflaggor från var och varannan balkong. Och jag skulle allt vilja hänga ut en AIK-flagga här, men risken att man blir ihjälsodomiserad av någon vegan är alldeles för stor.
ilovetifo
Posts: 10
Joined: 07 Aug 2011, 17:26
Location: hemavan

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by ilovetifo »

nån borde sy en stor svart och gul randig kondom och sätta på kuken vid möjligheternas torg hahha :D
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Sketch »

Ungefär som http://norran.se/bildspel/article1149046.ece :mrgreen:
Image
10 meter ovanför Umeå
Skellefteå AIK-flaggan är svår att plocka ner, men det har gjorts försök …
Inne på arbetsområdet på Kronoparken i Umeå är det tydligt vilket lag man håller på i dessa tider.
För ungefär två veckor sedan sattes en Skellefteå AIK-flagga upp, men när arbetarna kom tillbaka efter helgen låg den på marken.
Då siktade de lite högre och i förrgår placerades den i en lyktstolpe tio meter ovanför marken.

I går kom en kranbil från Umeå Energi och tänkte ta ner flaggan, men då lät arbetsledaren meddela att den under inga omständigheter fick tas ner och därför hejar Kronoparken i kväll på Skellefteå AIK.
ilovetifo
Posts: 10
Joined: 07 Aug 2011, 17:26
Location: hemavan

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by ilovetifo »

haha fett! Jag har en sån flagga hängande i taket ovanför sängen... Den skulle nog göra mer nytta på en lyktstolpe :D
JP-
Posts: 36
Joined: 15 Jun 2011, 21:12

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by JP- »

En färjestadare har en FBK-mugg på skolan jag går.
Tänkte göra en kontring med en flagga eller nått.
Last edited by JP- on 19 Aug 2015, 13:18, edited 2 times in total.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Markman »

Hade en AIK-kaffekopp här på jobbet nere i Jönköping då jag satt på kontoret, och det var väl inte alldeles uppskattat när de hade mötts och AIK vunnit, och inte heller när HV hade åkt ut i slutspelet! Dock fick man ju höra lite gliringar när förhållandet var det motsatta, men det var det lätt värt!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by nomercy »

Avataren.......postlådan vår. Finns i Kovland (Sundsvall/Timrå)..... Många som går förbi på gatan kommenterar. En del glatt, andra oglatt... 8-) (Fick den som födelsedagspresent av kärestan som målade den)
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Rampa »

nomercy wrote:Avataren.......postlådan vår. Finns i Kovland (Sundsvall/Timrå)..... Många som går förbi på gatan kommenterar. En del glatt, andra oglatt... 8-) (Fick den som födelsedagspresent av kärestan som målade den)
Får väl hoppas att brevbäraren inte är rabiat Tik:are! :lol:
Snygg skapelse i övrigt. Hoppas du tar väl hand om älsklingen. ;)
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Jokard »

Går omkring i Falu-stad ibland med AIK-halsduken. Har hört ibland några skrika efter mig: "LEKSAND FÖR FAN!", eller "FEL LAG!"
Hade jag brytt mig (eller varit större :roll:) så hade jag förmodligen skrikit tillbaka nått i stil med: "Allsvenskaaan, allsvenskaaan". Ack ack, dessa knäckebrödsbagare.

Alla i Dalarna håller visst på Leksand, förutom dom som bor i Mora, dom håller på Mora. :lol:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Markman »

Senast i tisdags gick jag genom centrala Jönköping i en "Skellefteå AIK - True hockey culture"-tröja och AIK-mössa.. Det drog till sig en hel del blickar, men vad fan! Har vid några tillfällen åkt hockeybussen upp till Kinnarps Arena i matchtröja också, och det blir ju alltid en och annan kommentar, fast folk är ofta mer inne på att diskutera matchen än något annat, så det är faktiskt rätt kul.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Trollet »

Jag hoppas Andreas (som Markman förresten träffade i tisdags) kan kliva in och berätta om när han satt från 12 till 18 i matchtröja på en sportbar i Luleå. Han fick ha två vakter som sällskap huvuddelen av tiden.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Markman »

HAHA! Helrätt! :D
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Rampa »

Väntar med spänning på att få se bild från Siciliens förste AIK-supporter med AIK-dekal. Jean-Marco som bott hos broder som utbytesstudent och med två resor till Norrlands trevligaste Mötesplats sett hockey live för första gången i sitt liv (djup Palermo-fan så klart) vilket han tyckte om och lovat hålla på Skellefteå.
Återkommer förhoppningsvis med bild.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Lidlund »

Markman wrote:Senast i tisdags gick jag genom centrala Jönköping i en "Skellefteå AIK - True hockey culture"-tröja och AIK-mössa.. Det drog till sig en hel del blickar, men vad fan! Har vid några tillfällen åkt hockeybussen upp till Kinnarps Arena i matchtröja också, och det blir ju alltid en och annan kommentar, fast folk är ofta mer inne på att diskutera matchen än något annat, så det är faktiskt rätt kul.. :)
Vart dock lite illamående på kinnarps.. Var en kille med AIK-keps(helt rätt!) dock försökte han gömma sin hv-tröja..

Helt rätt att man försker dölja den, men man kan ju inte äga HV-tröja :O
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Markman »

Äh vad fan Lidlund, alla kan få slut dasspapper någon gång, så då får man ta vad som finns till hands!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Lidlund »

Inte ens chans att jag skulle låta en hv tröja komma i direkt kontakt med min nakna kropp! :O
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK på olika platser

Post by Markman »

HAHAHA! :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply