Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Moderators: Northpower Stockholm, Styrelsen

User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Poet »

Perli wrote:Är bra trött på att folk ska värderas så olika, tydligen kan man inte vara en riktig supporter om man inte bor i Skellefteå eller möjligtvis i Stockholm.

Det finns biljetter kvar ifall ni vill se matchen, så vad är problemet!?
Skulle biljetterna ta slut? Ja, synd att ni inte hängde på låset som de mindre värda supportrarna..

Tycker det är riktigt skoj att bortastå verkar bli i princip fullt och är ledsen att jag tyvärr inte kan vara på plats själv ikväll när matchen spelas inom räckhåll.
Du har ingen aning om vad du pratar om.
2012-05-19
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Perli »

Och hur ska vi veta vilka som är har sympatier för AIK eller inte?

Vad krävs för att man ska kunna kalla sig en riktig supporter? Och hur kontrollerar vi att de inte fejkar?
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Perli »

Poet wrote:Du har ingen aning om vad du pratar om.
Kanske inte, kanske inte du heller? Vi har alla olika erfarenheter..

Det är bara trist att bli nekad att köpa biljetter och inte få stå i klacken enbart för att man inte bor i Stockholm eller kan tänka sig ta en omväg på 30 mil bara för att åka buss därifrån.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Chippen »

Om en person bokar 50 biljetter och skriver att det är för ett ftg så är det troligt många som skiter i AIK, eller hur.
Sedan kan ju tycka att ett ftg borde ha råd att köpa 50 sittplats till sina anställda.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Perli »

Det kanske de gör, eller kanske inte?
Tänk om de hade anmält sig i mindre grupper om 4-5 personer styck? Hur kontrollerar vi att övriga som vill ha biljetter inte gör på det viset?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Trollet »

Det blir sannolikt så att det införs krav på medlemskap för att komma åt de här biljetterna. En begränsning på ett antal biljetter per medlem och match. Det kommer inte drabba någon normal supporter alls, och att lösa ett medlemskap för 150 kr (NP) eller 170 (NP Sthlm) för att ha den tillgången en hel säsong är i mina ögon inget stort krav. Är man så snål att man inte kan tänka sig den investeringen så kan man låta bli bortastå och köpa sittplats istället. Dessutom lever båda supporterklubbarna av medlemsintäkterna så det är något som behövs.

Det här har hänt några gånger förut, bland annat flera gånger i Göteborg, att en AIKare tar med sig en hel bunt hemmafans för att få billiga biljetter. Det är fullständigt förkastligt. Det har alltså inte bara att göra med Örebro ikväll.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Chippen »

Perli wrote:Det kanske de gör, eller kanske inte?
Tänk om de hade anmält sig i mindre grupper om 4-5 personer styck? Hur kontrollerar vi att övriga som vill ha biljetter inte gör på det viset?
Så du menar att ett helt företag i Söder ska anställa där alla håller på Skellefteå?
Känns lika troligt som att alla deltagare i Paradise Hotel är nykterister och oskulder innan de kliver in i tävlingen.

Egentligen uppkommer ju bara problem om det blir fler efterfrågningar än 150 biljetter.
Men det känns som om det utnyttjas på fel sätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Perli »

Chippen wrote:Så du menar att ett helt företag i Söder ska anställa där alla håller på Skellefteå?
Känns lika troligt som att alla deltagare i Paradise Hotel är nykterister och oskulder innan de kliver in i tävlingen.

Egentligen uppkommer ju bara problem om det blir fler efterfrågningar än 150 biljetter.
Men det känns som om det utnyttjas på fel sätt.
Jag menar bara att hur kontrollerar vi vilka som är riktiga supportrar och vilka som bara låtsas?

Och som du säger, vad är problemet? Det finns ju platser kvar..

Trollet wrote:Det blir sannolikt så att det införs krav på medlemskap för att komma åt de här biljetterna. En begränsning på ett antal biljetter per medlem och match. Det kommer inte drabba någon normal supporter alls, och att lösa ett medlemskap för 150 kr (NP) eller 170 (NP Sthlm) för att ha den tillgången en hel säsong är i mina ögon inget stort krav. Är man så snål att man inte kan tänka sig den investeringen så kan man låta bli bortastå och köpa sittplats istället. Dessutom lever båda supporterklubbarna av medlemsintäkterna så det är något som behövs.

Det här har hänt några gånger förut, bland annat flera gånger i Göteborg, att en AIKare tar med sig en hel bunt hemmafans för att få billiga biljetter. Det är fullständigt förkastligt. Det har alltså inte bara att göra med Örebro ikväll.
Medlemsskap för att få köpa klackbiljetter är ett fullt rimligt krav. Knappt ens en kostnad om man bara går på en enda match.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Chippen »

Problemet är att bortastå är till för bortafans. Inte till ftg som vill göra något för sina anställda.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Perli »

Ja? Jag har väl aldrig sagt något annat?

Men svara nu på min fråga, hur tar du reda på vilka som är fans och vilka som inte är det?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Trollet »

Men lugna ner er båda två nu. Med medlemskrav är problemet löst. Har man det så är man definierad som supporter, inte mer med det. Problemet uppstår bara när man har helt fri tillgång till bortabiljetterna, då kan ingen veta vem som är supporter och vem som är gratisätare. Det har ingen gjort anspråk på att kunna särskilja heller, den enda lösningen är att man aktivt får köpa medlemskap.

Det har kanske fungerat tidigare men eftersom det missbrukats emellanåt så är det här något som måste genomföras.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Chippen »

Medlemskap i NP verkar ju vara enda lösningen då vissa utnyttjar det hela.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Trollet »

Ska dock svara på det här:
Och som du säger, vad är problemet? Det finns ju platser kvar..
Vi ska inte ha annat än AIK-are på bortastå. Är det 15 personer som kommer så får det vara så. Hellre 15 medlemmar/supportrar och inget annat än totalt 50 personer, där 35 är gratisätare. AIK, NP och NP Sthlm tjänar ingenting alls på att det råkar stå fler människor på vår läktare.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Jokard »

Perli wrote:Ja? Jag har väl aldrig sagt något annat?

Men svara nu på min fråga, hur tar du reda på vilka som är fans och vilka som inte är det?
Alla som står och hejar på AIK är riktiga fans. De som inte jublar ikväll då AIK gör mål, eller de som står på bortastå och jublar när Örebro gör mål ser vi ju ganska tydligt att de inte är fans av vårat lag. Sen om vissa är mer fans än andra har inte med diskussionen att göra. Den här frågan har bara lyfts i och med att vi har svårt att se att alla dessa 50 från samma företag är AIK-supportrar. Men som sagt, vi får se om de är det eller inte. Om några icke-AIKsympatisörer står där och gör att andra AIK-anhängare inte får plats ikväll så är det så jävla fel det bara kan bli.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Perli »

Håller helt med i Trollets och Jokards senaste inlägg
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Trollet »

Jokard wrote:Om några icke-AIKsympatisörer står där och gör att andra AIK-anhängare inte får plats ikväll så är det så jävla fel det bara kan bli.
Om några icke-AIKsympatisörer står där så är det så jävla fel det bara kan bli. Spelar ingen roll om det inte blir fullt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Chippen »

Är det någon som är förvånad att det är Frölander som ligger bakom bokningen?

Trodde att en fd ordf hade mera känsla än så här iofs
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Trollet »

Perli: Vad jag kan se så var det du som tog upp det där med "riktiga supportrar". Det är ingenting som vi inom NP pratar om. Vi vill bara ha AIK-are på våra läktare och eftersom det inte fungerar tillräckligt bra i dagsläget så är medlemskrav ett effektivt sätt att sålla där.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Jokard »

Trollet wrote:
Jokard wrote:Om några icke-AIKsympatisörer står där och gör att andra AIK-anhängare inte får plats ikväll så är det så jävla fel det bara kan bli.
Om några icke-AIKsympatisörer står där så är det så jävla fel det bara kan bli. Spelar ingen roll om det inte blir fullt.
Rätt.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Poet »

Chippen wrote:Är det någon som är förvånad att det är Frölander som ligger bakom bokningen?

Trodde att en fd ordf hade mera känsla än så här iofs
Inte många.
2012-05-19
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Perli »

Trollet wrote:Perli: Vad jag kan se så var det du som tog upp det där med "riktiga supportrar". Det är ingenting som vi inom NP pratar om. Vi vill bara ha AIK-are på våra läktare och eftersom det inte fungerar tillräckligt bra i dagsläget så är medlemskrav ett effektivt sätt att sålla där.
Japp, och det är en allmän känsla jag har av att läsa många poster här på forumet, folk graderas utifrån om de kallar laget för SAIK eller AIK, om de gillar hymnen eller inte, om de sitter eller står osv osv.

Själv har jag blivit nekad att köpa klackbiljetter pga att jag inte bott i Stockholm alternativt att jag tagit en omväg på ca 30 mil för att kunna åka med buss därifrån. Att jag erbjudit mig att betala bussresan ändå har inte varit intressant. Så uppenbarligen spelar det roll var man bor också.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by skellsupport »

fwd wrote:
frölle wrote:Vi kör personalen på detta också..
Kasinum 50 st


83/150
50 biljetter på 4 anställda?
Kan ju knappast komma som en överraskning för nån? Förutom Lappmössan då.
tomasiorebro
Posts: 22
Joined: 26 Dec 2011, 10:27

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by tomasiorebro »

Det är då själva f-n. Jag har drabbats av ytterligare ett avhopp.

Det var så mycket diskussioner på tråden, men jag tror att den sista anmälda hade 139.

Isåfall -1 biljett.

Tomas i Örebro

138/150
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Trollet »

Perli wrote:
Trollet wrote:Perli: Vad jag kan se så var det du som tog upp det där med "riktiga supportrar". Det är ingenting som vi inom NP pratar om. Vi vill bara ha AIK-are på våra läktare och eftersom det inte fungerar tillräckligt bra i dagsläget så är medlemskrav ett effektivt sätt att sålla där.
Japp, och det är en allmän känsla jag har av att läsa många poster här på forumet, folk graderas utifrån om de kallar laget för SAIK eller AIK, om de gillar hymnen eller inte, om de sitter eller står osv osv.

Själv har jag blivit nekad att köpa klackbiljetter pga att jag inte bott i Stockholm alternativt att jag tagit en omväg på ca 30 mil för att kunna åka med buss därifrån. Att jag erbjudit mig att betala bussresan ändå har inte varit intressant. Så uppenbarligen spelar det roll var man bor också.
Det får du ta med NP Sthlm, var väl de som körde den resan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by skellsupport »

Trollet wrote:
Jokard wrote:Om några icke-AIKsympatisörer står där och gör att andra AIK-anhängare inte får plats ikväll så är det så jävla fel det bara kan bli.
Om några icke-AIKsympatisörer står där så är det så jävla fel det bara kan bli. Spelar ingen roll om det inte blir fullt.
Än en gång... +1 Trollet.
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Klackbiljetter Örebro borta fredag 29/11

Post by Northpower Stockholm »

Tack toktobbe för bra jobb och uppstyrning, bra drag i kväll av alla 144 i klacken, riktig trevlig stämning på läktaren, kul. :D
Post Reply