Hockeyallsvenskan

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Bobby »

Appapp, ta snacket i en annan tråd.
Dä ä bra Mikalsån!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hockeyallsvenskan

Post by don_tomassso »

Asså va händer i Malmö igentligen?
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Hockeyallsvenskan

Post by kurtivar »

är det något lag i allsvenskan man önskar att det ska gå bra för är ju sundsvall. inte pga skellefteås utlåningar utan det här
saxat från aftonbladet
"Trots skadekrisen på backsidan:
Nästjumbon Sundsvall skrällvann mot Leksand med 4-2 efter två mål och en assist av Skellefteå-lånet Adam Pettersson.
Victor Berglind, Johan Burlin och Fredric Mannström är skadade, Magnus Svanberg och Petter Rydén har dragits med sjukdomar och Marcus Högström är tillbaka i Timrå.
För att få ihop till tre backpar i matchen mot Leksand lånade Sundsvall in Timråjunioren Patrik Edlund. Och för att fylla ut backsidan ytterligare lånade man Niklas Grahn från Kovland och flyttade upp 17-årige Didrik Strömberg från juniorlaget.
Som om det inte vore nog med det lämnade även reservmålvakten Gustaf Lindvall återbud efter morgonvärmningen och Adam Rundqvist och Patrik Edlund tvingades bryta under matchen."
sundsvall måste ju vara den klubb man inte "hatar"
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

Och Leksand sparkar båda tränarna.
Måste vara hyfsad terror att jobba under Tommy Salo. (Skämt om Salos fru undanbedes)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Hockeyallsvenskan

Post by GroovyEd »

Frågan har kanske kommit tidigare, men...
Jag har grävt och googlat och grävt och googlat men hittar tammefulingen inga highlights från allsvenskan, skulle vilja se Petterssons mål... Någon som vet?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Markman »

It's all a matter of insane googling-skills... ;)
http://www.sundsvallhockey.se/index.php ... &Itemid=70" onclick="window.open(this.href);return false;
Varken första eller andra kassen är det något fel på.. :)

Nedanför själva klippet finns även länkar till Sundsvalls matcher mot Oskarshamn, Västerås, Borås och Mora i alla fall.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Toktobbe »

Level 45 i Googling Markman ;)

Skönt driv i skridskoåkningen på 4-2 målet 8-)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Zimme »

Grymt att valla in 4-2 pucken i krysset via en motståndare samtidigt som han missar sin medspelare så att han inte ger bort målet :-)
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hockeyallsvenskan

Post by don_tomassso »

Bofors-Malmö 3-1 just nu 4Mille mot 35 mille.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Hockeyallsvenskan

Post by anton95uppsala »

Hoppas på Bofors. Alltid kul att se köpelag misslyckas.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

Ingen överdriven bra hockey däremot..
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Hockeyallsvenskan

Post by anton95uppsala »

haha, nej men allsvenskan... 4-1 nu. Malmö ser ut att torska igen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Zimme »

Svallet har 3-3 mot ssk borta, de stretar på bra, är ingen utopi att nå ovan kvalstrecket.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Hockeyallsvenskan

Post by anton95uppsala »

Nej, Sundsvall har rest sig på sistone. Jag hoppas att norrlands sista allsvenska lag håller sig kvar. Skulle de åka ur är det liksom bara sydlag kvar i Allsvenskan.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Zimme »

Skicka Melker dit.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hockeyallsvenskan

Post by don_tomassso »

Oj oj oj Malmö har stora problem.5-2 till bofors.Gillar italienska målvakten dom har.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Zimme »

2pinnar för Sundsvall efter straffseger mot SSK.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Hockeyallsvenskan

Post by kurtivar »

sundsvall vinner ju mot bra lag och förlorar mot sämre lag. några poäng av skellefteå spelare?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Alla Skellefteå spelare gick poänglösa från matchen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Vilken ball omgång måste jag säga.
Hannu Toivinen ville inte bli utbytt i Malmös förlustmatch, och på något sätt kan jag förstå honom. Laget har legat under med 2-0, gör 2-1, och då väljer Strömberg att byta målvakt..konstigt beslut kan jag tycka.

Ziga Jeglic, SSK, gjorde 0+1, men det anmärkningsvärda 'är att han drog på sig 38 minuter (i 2:a perioden: 2 min roughing. I 3:a perioden: 2+10 för checking to head och samtidigt en 2:a för roughing, senare i perioden så drar han på sig 2 min för hooking och samtidigt 20 min för Game Misconduct)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Special Brew »

Det mesta verkar gå att köpa för pengar. Ska inte Bofors lag byta namn också? Tänk om någon intressent vill köpa in sig och byta namn på vårt lag.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Lidlund »

Special Brew wrote:Det mesta verkar gå att köpa för pengar. Ska inte Bofors lag byta namn också? Tänk om någon intressent vill köpa in sig och byta namn på vårt lag.
Jupp.. Och billigt var det att få dom att byta namn med! 0.7 miller per år har jag för mig..

Edit:Fahlmans twitter Linus Klasen måste ju skratta hela vägen till banken när han hör att Bofors byter namn till Karlskoga för ynka 0,7 millar om året #twittpuck
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Jo, Bofors Bobcats ska bli Karlsskoga Bobcats, och det i sig är väl inte så mycket att höja på ögonbrynen åt. Det som dock är märkligt är ju att namnbytet ska ske nu, mitt i säsongen, och inte efter nuvarande säsong.

Märkligt förfarande måste jag säga. En spelare får inte byta nr permanent under säsong, även om "hans" nr blir ledigt om en annan drar från laget, men en hel förening får byta namn...
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

lidlund wrote: Edit:Fahlmans twitter Linus Klasen måste ju skratta hela vägen till banken när han hör att Bofors byter namn till Karlskoga för ynka 0,7 millar om året #twittpuck
Sant, fast samtidigt...vänd på det...
Undra om inte Bofors skrattar åt Malmö och Klasen och deras tabellplacering kontra spelarbudget och löner :D
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Special Brew »

lidlund wrote:
Special Brew wrote:Det mesta verkar gå att köpa för pengar. Ska inte Bofors lag byta namn också? Tänk om någon intressent vill köpa in sig och byta namn på vårt lag.
Jupp.. Och billigt var det att få dom att byta namn med! 0.7 miller per år har jag för mig..

Edit:Fahlmans twitter Linus Klasen måste ju skratta hela vägen till banken när han hör att Bofors byter namn till Karlskoga för ynka 0,7 millar om året #twittpuck
För tvåtusenmiljarder byter jag namn till Thomas Roos och sedan skänker jag 99,99% till Skellefteå AIK och för sista 0,01procenten köper jag upp löven och lägger ner laget.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Special Brew »

Chippen wrote:
lidlund wrote: Edit:Fahlmans twitter Linus Klasen måste ju skratta hela vägen till banken när han hör att Bofors byter namn till Karlskoga för ynka 0,7 millar om året #twittpuck
Sant, fast samtidigt...vänd på det...
Undra om inte Bofors skrattar åt Malmö och Klasen och deras tabellplacering kontra spelarbudget och löner :D
Förvisso, men Klasen verkar ju inte bry sig om hur det går för Malmö.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Special Brew wrote: Förvisso, men Klasen verkar ju inte bry sig om hur det går för Malmö.
Det är ju en helt annan femma det oxå, men vad fan? Han kan ju stoltsera med att vara Sveriges bäst betalda hockeyspelare(?) plus att han enligt utsago är en utmärkt och väldigt kompetent elitseriespelare..
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Talbot25 »

Hockeymördaren Taavola blir headcoach i Malmö :D
Skadeglädje är den sanna glädjen.
Tommy och Annika
Posts: 101
Joined: 16 Jun 2011, 00:55

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Tommy och Annika »

Lika lämpade som riskkapitalister är att driva vårdbolag verkar MIF Redhawks "företagsledare" vara att driva ett hockeylag. Men med Taavola kanske rödhöken lyfter i motvind?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

Började fint med nya tränaruppsättningen, 1-2 hemma mot Tingsryd. Citerar mig själv från Lindströms egen tråd:
Slängde handskarna idag och var rent jävla tokförbannad på Jean-Luc Grand-Pierre i MIF. Tyvärr hann domarna emellan.
Angående tränarbytet. Vilket jävla nys. Man slänger väl för fan inte ut huvudtränaren och tar in assisterande som ny huvudtränare om man vill ha förändring? Idioti.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply