Hockeyallsvenskan

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

Nog borde han väl ta den som är utvisad? Vettefaan dock..
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

Se fetstil. Domaren gjorde rätt.
Det är för övrigt samma princip som när spelare 1 suttit 30 sekunder och spelare 2 i samma lag blir utvisad. Motståndarna får fem mot tre och gör mål. Då släpps ju spelare 1 in, dvs strafflindringen blir minsta tänkbara.
Om man gjort som ni säger i Röglefallet så skulle det jämföras med att spelare 2 får komma in före.
Om, efter att domaren sträckt upp sin arm, ett mål görs av det icke felande
laget, ska målet godkännas och det första Mindre straffet ska inte utdömas.
Alla andra straff ska utdömas. Om det felande laget redan är underlägset i
spelarantal på banan, ska det första Mindre straffet eller Lagstraffet som
avtjänas upphöra, medan alla andra straff som utdömdes ska avtjänas.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Foppas skridskocoach »

nomercy wrote:Postar här eftersom jag såg händelsen i matchen S-vall - RBK. Vart som lite brydd där jag satt. Så här var det: Svall hade en snubbe utvisad, plötsligt hittade domaren (som f.ö var så grymt usel att man blev mörkrädd) ytterligare en Svallsutvisning. RBK plockade naturligtvis målisen och lirade 6-4.....med 6 sek kvar på den redan verkställda utvisningen gör RBK mål. Då släpps snubben med 6 sek kvar ut och 2-minutaren som var "på armen" verkställs. Ska det vara så?? För mej verkar det märkligt, men det är iofs mycket som ter sig märkligt i denna värld...
Hmm... är det inte så det ska funka? I praktiken är ju två minuter redan uppe på tavlan även om utvisningen inte verkställts. Och det är väl alltid den med kortast tid kvar på utvisningen som släpps ut?

EDIT: Såg att Trollet redan svarat...
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Alltså, jag tror fan att det är korrekt gjort. Får upp något om "först in, först ut" och detta är väl ett korrekt fall av det?

Det är väl lite som om ett lag först drar på sin en 2+2:a och sedan en 2:a. Blir det mål under de första 2 min, så drar man endast av en 2:a på första utv, så att det fortsätter att vara 5vs3 i 2 min till. Blir det mål igen, så får den som åkte ut på 2+2 komma in och sist den som endast drog på sig 2:an.
Kanske inte riktigt samma sak, ändå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

Chippen wrote:Alltså, jag tror fan att det är korrekt gjort. Får upp något om "först in, först ut" och detta är väl ett korrekt fall av det?

Det är väl lite som om ett lag först drar på sin en 2+2:a och sedan en 2:a. Blir det mål under de första 2 min, så drar man endast av en 2:a på första utv, så att det fortsätter att vara 5vs3 i 2 min till. Blir det mål igen, så får den som åkte ut på 2+2 komma in och sist den som endast drog på sig 2:an.
Kanske inte riktigt samma sak, ändå.
Du har helt rätt. Varje mål berättigar till en struken (om möjligt påbörjad) tvåminutare, och då på den som suttit längst. Exemplet stämmer perfekt!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Hockeyallsvenskan

Post by nomercy »

Himmlars vad ni är duktiga på regler! Jag inser att domaren gjorde rätt och tvekade väl egentligen inte om det heller då INGEN i hallen protesterade.... Jag kan dock personligen tycka att det är märkligt då det enligt mej inte går att jämställa med att spela "vanligt 5 mot 3". Varför jag tycker det orkar jag helt enkelt inte skriva då det nog blir fasligt långt och invecklat.... :D Tack för svaren!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hockeyallsvenskan

Post by smogz »

Alltså om man får hoppas lite och vara lite färgad av var jag bor - Sundsvall - så hoppas jag på följande utveckling till nästa år och framåt.

Gnaget åker ur - ersätts av Örebro

Om två år - Elitserien ökas med två lag.
Gnaget och Malmö tar steget upp.

Om 4 år - Björklöven går upp och Gnaget åker ur. Björklöven får förståss gärna slåss där nere i tabellen. Men vill verkligen tillbaks till tiden för världens hetaste hockeyderby.

Om 6 år - Elitserien utökas till 16 lag.
Gnaget och Leksand går upp.

Då har vi lagom till 2018 följande elitserie
Skellefteå AIK
Luleå
Björklöven
Modo
Timrå
Brynäs
Leksand
Örebro
AIK
Djurgården
Linköping
HV71
Färjestad
Frölunda
Växjö
Malmö

Optimalt!
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

Kul förhoppningar och intressant tankeväg. Fyller på lite med vad jag tror kan bli verklighet.

Löven har ju det lilla hindret att de inte ens är i HA ännu, fyra år kan bli tufft. Dålig organisation historiskt sett också, det krävs nog en AIK- eller Växjöledning för att det ska rulla på så bra. Löven hittar nog på nåt dumt på så lång tid.

Södertälje riskerar ju att fastna i HA men samtidigt har man tänkt det om dem förut, och de har laddat om och gått upp. De är nog med och hugger om platserna inom fyra år (tyvärr).

Leksand vete fan, jag undrar om de klarar att ta sig tillbaka. De glider längre ifrån Elitserien för varje år och lever mycket på konstgjord andning i form av storsponsorer. Någon gång tar det där slut, eller minskar iallafall så mycket att det blir nästan omöjligt. Samma sak gäller Malmö. Men någon av klubbarna kanske hamnar rätt på det inom sex år iaf :)

Timrå kan ramla ur redan i vår och hur går det där isåfall? Ekonomin verkar ju inte direkt bra som det är nu.

Sen är det förstås en bunt med lag som inte är så långt ifrån toppen i HA. Västerås har historiken, Mora har varit där men är förstås sämre nu, Bofors går otroligt bra men räcker inte ända upp ändå. Men rätt utveckling ett par säsonger för en sådan klubb så kan de mycket väl gå upp.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

Just malmö och leksand tror jag kommer att gå upp andra året som dom inte satsar på det.. (när dom satsar på det så tänker dom helt bakvänt.. Taktiken mer pengar=bättre spelare=ES håller inte i verkligheten när man glömmer lägga till jävlar anamma i den ekvationen)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Zimme »

Svallet 2-0 mot MIF
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hockeyallsvenskan

Post by don_tomassso »

Zimme wrote:Svallet 2-0 mot MIF
Den klubben mår ju bra ser jag.
Heja sussevall.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Hockeyallsvenskan

Post by marre »

2-2 nu..
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Special Brew »

Spännande avslutning.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Hm..det brukar ju heta att det är nolltolerans mot domarna, och säger man något åt dem så blir man avstängd, men tydligen så gäller det inte omvänt.
Nu är det ju förvisso i Allsvenskan och Rådbjer, men lite skalle borde han väl ha:
Domare brukar sällan kommentera enskilda spelare, men på Viasats fråga om det är några spelare han har antecknat extra svarar Rådbjer överraskande:

– Ja, vi har ju koll på våra grabbar med skägg. Vi har Wessner. Vi har... grottmänniskan höll jag på att säga, men det sa jag ju nu ändå. Kåberg som alltid är med och grottar överallt. Vi har Sandgren. Det finns några som märks. Men vi ger dem en chans, det är 0–0 när matchen börjar.
Nu är det förvisso lite med glimten i ögat som han säger det, men ändå...
(kanske spelar in att jag ogillar Rådbjer alldeles för mycket i min tolkning oxå)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

Leksand - Tingsryd 0-1, hej och hå
Bofors - Örebro 4-0!
Sundsvall - Mif 3-3 full tid (3-4 straffar), bra igen av Sundsvall
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Trollet: Inte för att den, men dra bort ett mål per lag i Sundsvall-Malmö. Blev ju 3-3 full tid och 3-4 efter straffar :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

Chippen wrote:Trollet: Inte för att den, men dra bort ett mål per lag i Sundsvall-Malmö. Blev ju 3-3 full tid och 3-4 efter straffar :-)
Fixat, och jag uppskattar korr :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

Trollet wrote:Leksand - Tingsryd 0-1, hej och hå
Skönt att Salos byte av tränare har gett resultat! Dom flödar ju offensiv hockey! (han var väl väldigt misslyckad som tränare i oskarshamn med? Känns som han ville ha upprättning)
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Man kan ju undra vem som ska få foten av Salo härnäst? För inte fan har civilkurage nog att sparka sig själv som tränare och anställa en ny, för jag antar att han anser att det inte finns någon bättre än han själv.

Men hur som helst är ju fan ball att båda på förhand tippade toppklubbarna, Leksand och Malmö, har sparkat sina tränare..och båda har väl haft ner sportchefen i båset under matcherna oxå redan innan tränarna fick sparken?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Lidlund »

Väldigt osäker på att Salo var i båset före han skickade sina kompisar.. Men generellt är det ju jättekonstigt.. Titta på vad som hände med Timrå när nubben tog sitt pick och pack å steg upp på kontoret(nu var han bara "assisterande" sportchef men.. skitthesame)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Trollet »

Tror inte Salo stod i båset innan han sparkade tränarna nej.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

jag kanske har fel där, hade bara för mig att Salo var i båset och härjde innan han gav Olsson och Eriksson kicken. I vilket fall så känns det verkligen inte rätt att en sportchef kickar tränarna och sedan kliver ner själv. Nu säger inte det bara för att det är Leksand, skulle tycka samma som om Lasse J klev ner efter att han kickat iväg de träanre vi har idag.

SSK, eller Waltin, var väl bra på det där ett tag, sparka tränare och kliva ner själv.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Alltså, vad fan är det med Allsvenskan och sparkade tränare denna säsong? Det är ju fan helt sjukt hur många som fått gå...

Sundsvall: Pär Djoos har fått kicken
Rögle: Hellqvist lämnade själv tjänsten pga sjukdom (vilken eldsjälv btw), sedan har de hunnit med att kicka ersättaren, Hansson oxå. Så de är inne på sin 3:e tränare.
Almtuna: Simonsen har fått lämna
Leksand: Eriksson och Olsson är utbytta båda två,
Malmö: Strömberg bort bort bort
Mora: Lückner är long gone.

Totalt sett så är det 8 sparkade tränare på 31 omgångar. Det måste ju fan vara något typ av rekord.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

HAHAHA!
Fahlander i Örebro verkar ju vara en riktigt skön lirare. Säger vad han tycker och tänker, kanske inte så genomtänkt alla gånger måste jag säga, men underhållande.

Tydligen har han skrivit något på twitter om Rådbjer, och det gillades inte av domarbasen. Att Rådbjer innan matchen nedvärderade spelare är tydligen helt oki enligt Peter Andersson.

Tycker det är riktigt illa att domarbasen ens ska fundera på att polisanmäla Fahlander. Vad fan, alla vet ju vad Rådbjer gjort, coh blev dömd för...

twittern: http://twitter.com/MikaelFahlander
aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4084933.ab
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Markman »

Mikael Fahlander som synes i lite blåsväder.. Mer specifikt:
http://twitter.com/#!/MikaelFahlander/s ... 6137072640" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twitter.com/#!/MikaelFahlander/s ... 7717868544" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twitter.com/#!/MikaelFahlander/s ... 6549780480" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twitter.com/#!/MikaelFahlander/s ... 7517726720" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twitter.com/#!/MikaelFahlander/s ... 5265574912" onclick="window.open(this.href);return false;

Förutom de små uttalandena så är han inte blyg för att skriva vad han tycker i övrigt heller..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Markman »

Chippen - Peter Andersson funderar inte på att anmäla Fahlander, åtminstone inte enligt intervjun i AB
Är det svenska ishockeyförbundet som polisanmäler?
– Nej, hockeyförbundet har ingenting med det här att göra utan i så fall är det Ulf Rådbjer själv som får ta ställning i den här frågan. Sedan finns jag med som ett stöd.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Men han talar ju emot sig själv. Om inte förbundet har något med det hela att göra, hur förklaras då detta:

"Vi håller på att diskutera nästa steg och det skulle kunna vara en polisanmälan."

Men faktum kvarstår, att Peter Andersson inte har några som helst bekymmer med att Rådbjer kallar spelare för grottmänniskor, och på något sätt så tycker jag att Råbjer så skylla sig lite själv. Han kastade handsken, och det är väl lika självklart att Fahlander tar upp Rådbjers dom, som att motspelare till Conny tar upp hans ölsinne, eller fd ölsinne.

Jag tycker bara att det här förlöjligar hela domarkåren ännu mera.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Markman »

Frågan är ju om det är "vi" som han och Rådbjer som privatpersoner (vilket faktiskt är fullt möjligt) eller om det är "vi" som SHF..

Tycker för övrigt att hela grejen från början till slut är negativt för svensk hockey, och att det är rätt barnsligt av båda sidor att hålla på som de gör..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeyallsvenskan

Post by Chippen »

Jag skiter faktiskt i om det är "vi" som i privatperson eller "vi" som i domare och chef. Peter Andersson gör intervjun med aftonbladet som domarbasen, och då betyder att han som domarbas tycker att Fahlander förtalar Rådbjer, men att Rådbjer kan säga avd han vill om spelare.
Snacka om att skydda sina egna...

Det må vara barnsligt etc, men vem var det som sådde fröet? Jo, Rådbjer han själv...men det är ju helt oki för han har ju bordell-pappan Andersson som beskyddare.

Vem kommer inte ihåg detta med Rådbjer heller, och även det gick ju utan bestraffning.
http://jmkwebbovning.wordpress.com/doma ... blasvader/
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Hockeyallsvenskan

Post by lazerkrobbe »

Chippen wrote:Jag skiter faktiskt i om det är "vi" som i privatperson eller "vi" som i domare och chef. Peter Andersson gör intervjun med aftonbladet som domarbasen, och då betyder att han som domarbas tycker att Fahlander förtalar Rådbjer, men att Rådbjer kan säga avd han vill om spelare.
Snacka om att skydda sina egna...

Det må vara barnsligt etc, men vem var det som sådde fröet? Jo, Rådbjer han själv...men det är ju helt oki för han har ju bordell-pappan Andersson som beskyddare.

Vem kommer inte ihåg detta med Rådbjer heller, och även det gick ju utan bestraffning.
http://jmkwebbovning.wordpress.com/doma ... blasvader/
Ser du ingen som helst skillnad mellan att anklaga någon för ett brott som man är frikänd för som i Rådbjers fall, och att man lite skämtsamt kallar någon för grottmänniska (för att denne spelare alltid är i hörnen och grottar)?
Det är ju helt klart att det som Fahlander håller på med ÄR förtal och möjligen även förföljelse, och det som Rådbjer sa innan matchen mot Bofors n-vis är väldigt olämpligt och klantigt. Men det är enorma skillnader mellan dom två händelserna, det borde du kunna ins och hålla med om?
Post Reply