App (SKEkoll)

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: App (SKEkoll)

Post by Harks »

Får nog reglera bort "SAIK" helt och hållet. Lär försvinna nå AIK-nyheter,men värt det för att slippa den smörjan...

EDIT: Fixat i Android (1.8.0.2)
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: App (SKEkoll)

Post by Nick the little dick »

Bra app men kommer bojkotta den tills SAIKnytt är borta.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: App (SKEkoll)

Post by Poet »

Nick the little dick wrote:Bra app men kommer bojkotta den tills SAIKnytt är borta.
Okej.
2012-05-19
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: App (SKEkoll)

Post by Nick the little dick »

Poet wrote:
Nick the little dick wrote:Bra app men kommer bojkotta den tills SAIKnytt är borta.
Okej.
Aa.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: App (SKEkoll)

Post by Erwynn »

Någon mer som har problem att komma in i appen?
Hata allt.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: App (SKEkoll)

Post by snokia »

Erwynn wrote:Någon mer som har problem att komma in i appen?

Japp, får mig inte heller in..
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: App (SKEkoll)

Post by Harks »

Det är detta som är problemet.

http://cdn2.shl.se/rss/rss_SHL_all.xml

Tar 2 av 5 flöden därifrån(SHL.se) och just nu är den tom.. Det ska den inte vara. :)

Skickade ett mail igår kväll om problemet, och fick till svar att det var ett generellt fel som skulle va löst. Fungerade igen där sent på kvällen, men verkar ha stött på något liknande fel idag.

Borde nog va uppe igen på 1-2 dar skulle jag gissa, om de nu finns nån som jobbar på det över julen.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: App (SKEkoll)

Post by nomercy »

Nu tror jag det blivit något lurt med min favvoapp.....
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: App (SKEkoll)

Post by Lappmössan »

Det är norran som pajat iom deras nya layout...
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: App (SKEkoll)

Post by nomercy »

Lappmössan wrote:Det är norran som pajat iom deras nya layout...
Aha, okej. Tack för förklaringen.

Avgå Norran! :evil:
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: App (SKEkoll)

Post by Harks »

Nu har jag haft tid att uppdatera appen så nu funkar Hockeybloggen och Norran igen.. La även till Dagens Hockey till flöden, dock blir det rätt mkt dubbletter så får se om man har kvar den framöver.

Den finns uppe på Google Play och har skickat in den till App Store, men tar väl ca +1 vecka innan dom godkänner den där..
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: App (SKEkoll)

Post by snokia »

Perfekt! Tack och bock:-D
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: App (SKEkoll)

Post by Harks »

Nu är iOS-uppdateringen uppe med..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: App (SKEkoll)

Post by Foppas skridskocoach »

Får man komma med ett förslag? Det vore suveränt om man kunde få nyheterna/artiklarna sorterade i kronologisk ordning oavsett källa i stället för att först få samtliga inlägg på norranbloggen, sen samtliga från dagens hockey osv...

Om detta redan är möjligt ber jag dels om ursäkt och dels om utförliga instruktioner så att jag själv kan få till det. :)
Tigerränderna går aldrig ur.
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: App (SKEkoll)

Post by Harks »

Den finns inbyggd i IOS-versionen och koms åt genom att svepa på tabellen. ;)

Hinner tyvärr inte sitta med något eget just nu för att fixa till detta till android. Har förhoppningar att kunna bygga om den appen från scratch framöver, då hybrid-programmet jag använde i höstas är väldigt pro iOS.

Tack för tipset i alla fall! Tar gärna emot fler förslag på ändringar/förbättringar som saknas i nuläget.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: App (SKEkoll)

Post by Lidlund »

Ta fram istid poäng plus minus från alla ungdomsspelare från schtaan i NHL (och andra ligor)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: App (SKEkoll)

Post by Foppas skridskocoach »

Harks wrote:Den finns inbyggd i IOS-versionen och koms åt genom att svepa på tabellen. ;)

Hinner tyvärr inte sitta med något eget just nu för att fixa till detta till android. Har förhoppningar att kunna bygga om den appen från scratch framöver, då hybrid-programmet jag använde i höstas är väldigt pro iOS.

Tack för tipset i alla fall! Tar gärna emot fler förslag på ändringar/förbättringar som saknas i nuläget.
Perfekt, funkade bra för mig!
Tigerränderna går aldrig ur.
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: App (SKEkoll) iOS-uppdatering!

Post by Harks »

En större iOS-uppdatering ligger nu uppe och klar att ladda ner på App Store!
Har byggt om den en hel del så tar gärna feedback på vad som blev bra/kan bli bättre med nya ändringarna.

De stora nyheterna är att jag byggt in Twitter-stöd och börjat göra upp en grund för att visa stats för flyktade spelare.

Twitter:
Hämtar upp flödet från #SkeAIK-taggen. Tweets med taggen kommer att synas i appen och klickar man in kan man även svara på dessa (Så länge du är inloggad). Har även lagt till olika kategorier att använda för att se vad tweeten handlar om (se bilagor nedan).
iOS Simulator Screen shot 3 sep 2014 21.33.30.png
iOS Simulator Screen shot 3 sep 2014 21.33.30.png (182.35 KiB) Viewed 6209 times
skekolltwittbannernsnen.png
skekolltwittbannernsnen.png (195.35 KiB) Viewed 6209 times
- Tips på fler kategorier?


Stats:
Lidlund wrote:Ta fram istid poäng plus minus från alla ungdomsspelare från schtaan i NHL (och andra ligor)
Riktigt bra idé som jag så smått börjat implementera. Med denna release måste man dock klicka in sig för att sedan länkas till en sida(EP/NHL.com/khl.ru) för att kunna se stats för spelaren. Har suttit nu och lyckats skrapa in fjolårsstats från olika sidor, men vill först se vilka som uppdaterar snabbast innan jag börjar använda årets. Kommer nog skicka ut de olika ligornas stats eftersom. Har även valt att lägga till andra spelare än juniorer som känns intressanta. (bilaga se nästa inlägg)

- Någon som fattas?
- Hur intressant är stats för fd juniorer i Division 1?
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: App (SKEkoll) iOS-uppdatering!

Post by Harks »

iOS Simulator Screen shot 3 sep 2014 21.39.png
iOS Simulator Screen shot 3 sep 2014 21.39.png (104.72 KiB) Viewed 6202 times
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: App (SKEkoll)

Post by Lappmössan »

Snyggt jobbat!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: App (SKEkoll)

Post by jokarfo »

Fruktansvärt bra jobbat med app-utvecklingen! Stor tumme upp!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
MBB

Re: App (SKEkoll)

Post by MBB »

Dags att uppdatera statssidan för nhl/ahl?
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: App (SKEkoll)

Post by Harks »

MBB wrote:Dags att uppdatera statssidan för nhl/ahl?
On it! Skickar upp ny version ikväll. Sen tar det väl 1-2 veckor innan Apple godkänner.

Anledningen till att jag avvaktat är att t.ex statsen på http://theahl.com/stats/player.php?id=5677 inte existerade föränn igår. Har även viljat avvakta för att se hur snabba EP är på att uppdatera. Vet sen tidigare år att de oftast släpat efter ett par dagar.

NHL-statsen på EP verkar dock riktigt snabba i år då de stämmer överens med de på NHL.com.
AHL-statsen däremot på vissa är inte uppdaterade ännu fast de spelade match igår.

Ex. Emanuelsson

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13005
http://theahl.com/stats/player.php?id=5677

Vad gäller trader och lagbyten sen i vinter så kan det ställa till det med statsen då jag inte använder officiella statskällor utan skrapar in från hemsidor.

Ex. på det är Mr 300%:s (G.Lindvall) rad. Använde EP som källa där tidigare och helt plötsligt var det en rad med Solna J20 SuperElit i hans fält. Uppdateringen som kom ut igår (1.1.0) har dock åtgärdat detta då jag bytt källa till SweHockey istället.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: App (SKEkoll)

Post by Lappmössan »

Detta är grymt! Fattas bara stats för a-laget/J20/J18 så är det den perfekta AIK-appen! ;)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: App (SKEkoll)

Post by Lidlund »

Går det få till live hämtningen från shl samt push-notiser vid mål?
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: App (SKEkoll)

Post by Harks »

Lappmössan wrote:Detta är grymt! Fattas bara stats för a-laget/J20/J18 så är det den perfekta AIK-appen! ;)
Lidlund wrote:Går det få till live hämtningen från shl samt push-notiser vid mål?
Hinner tyvärr inget just nu men bra förslag! Kommer nog ingen större uppdatering nu under säsongen utan blir nog att jag jobbar på den mer till sommaren. Kmr fixa buggar om de uppstår samt fixa till layout för iPad.

Finns inte liveuppdatering med push i t.ex Swehockey-appen eller Sportstats? Tro de ska ha de för SHL men skulle kunna byggas in framöver.

Ska även fixa nåt vettigare av Android-appen till nästa säsong för de som sitter på den.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: App (SKEkoll)

Post by Markman »

Harks wrote:Finns inte liveuppdatering med push i t.ex Swehockey-appen eller Sportstats? Tro de ska ha de för SHL men skulle kunna byggas in framöver.
Det finns, man väljer favoritlag/-ligor och kan få push för alla lag man vill.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: App (SKEkoll)

Post by Lidlund »

Går det få mål för mål på push med swehockey?
Sed
Posts: 1612
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: App (SKEkoll)

Post by Sed »

Lidlund wrote:Går det få mål för mål på push med swehockey?
Jodå. De är snabbast också. De kostar dock 15:-/säsong...
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: App (SKEkoll)

Post by jokarfo »

image.jpg
image.jpg (133.23 KiB) Viewed 5601 times
Görs det nån uppdatering av appen i detta nu eller är det mån bugg som sabbar för sen ett par dagar tillbaka funkar inte iPhone-appen för mig. Har inte uppdaterat iOS eller nåt så jag får intrycket av att det är nåt med appen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Post Reply