Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by schteffe »

Image

Skellefteå AIK möter nyligen degraderade Södertälje SK i sin andra träningsmatch för säsongen, SSK som spelat en match mot Örebro som man vann i sudden med 5-4. Mötet sker i ishallen ute i Tumba. På is kommer bland annat de två nya svartgula spjutspetsarna Möller och Holloway göra entré.

I periodpauserna kommer Nort Power Stockholm hålla årsmöte, så slut upp om du är intresserad av Skellefteå AIK och bor i stockholmsområdet. Till Tumba åker man enkelt med antingen bil eller pendeltåg.

Ishallen: http://www.botkyrka.se/idrottfritidochn ... wback=true
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by smogz »

Flyttar Schteffes fråga hit.

vilka forwards bör stå över imorron?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by Markman »

Frågan är ju om man kör Möller, Goren och/eller Ericsson som center för att testa det.. Någon av dem blir det väl, men är det bara en så ställer man ju inte över mer än en av Lundberg/Lindberg/Forssell, känns det som..

Antos och Adam Pettersson känns inte som alldeles orimliga alternativ.. Minst en av Jimmie/Goren, och kanske Emanuelsson också.. Blir det bara en av 21/37 säger jag Karlsson också..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by rubzz »

Tycker att imorgon så kan man låta några etablerade stå över, typ Jimmie, forre, Goren, Antos sen är sista svår. Men sen tycker jag fan att det är dags att man börjar köra på dom kedjorna som är mest realistiska att man kommer köra med när allt drar igång. Dom måste ju få tid på sig att träna med varandra. Sen vill jag att man börjar köra PP och BP-formationer också.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by svartgulsubkultur »

rubzz wrote:Sen vill jag att man börjar köra PP och BP-formationer också.
Liten vits innan man börjat nöta formationer och kraftspel på träning.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by rubzz »

Menar inte att man ska göra det nu mot SSK. Men jag hoppas inte att man håller på och provar massa formationer varje träningsmatch. Se på Växjö som redan har börjat köra PP osv. Det känns ju som en klar fördel om man har några matcher när man har tränat PP osv med dom tilltänkta BP och PP-kedjorna.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by svartgulsubkultur »

rubzz wrote:Menar inte att man ska göra det nu mot SSK. Men jag hoppas inte att man håller på och provar massa formationer varje träningsmatch. Se på Växjö som redan har börjat köra PP osv. Det känns ju som en klar fördel om man har några matcher när man har tränat PP osv med dom tilltänkta BP och PP-kedjorna.
Då är jag helt på din sida.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
knuppen
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:10

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by knuppen »

AIK har då, så vitt jag, inte kört några PP-formationer i träningsmatcher på många år. vilket är synd med tanke på hur usla vi har varit i den spelformen senaste fem åren, fjolårtes grundserie borträknad.

Matchen då? 4-2 till SSK
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by anton95uppsala »

Tror på oavgjort, 3-3. Vi vinner efter straffar (om det blir straffar i denna match, eller sudden). Ska hur som helst bli kul att se sin första live-match för säsongen! :D
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by Markman »

Dagens träningsformationer enligt norran:
Fredrik Hynning, Martin Lundberg, Jimmie Ericsson

Adam Pettersson, Joel Mustonen, Anders Söderberg (Marcus Sörensen)

Johan Forsberg, Christian Söderström, Pierre Bellemare

Bud Holloway, Lee Goren, Oscar Möller

Melker Karlsson, Eric Forssell, Oscar Möller.

Petter Emanuelsson klev av.

Backarna såg ut så här i par:

Fredrik Styrman, Rasmus Edström

Thomas Skogs, Petter Granberg

Fredrik Lindgren, Hannu Pikkarainen

Jan–Axel Alavaara, Niclas Burström.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by Markman »

Fascinerande med Chrippe och Goren som centrar, och Möller som ytter..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by svartgulsubkultur »

Markman wrote:Fascinerande med Chrippe och Goren som centrar, och Möller som ytter..
Möller som ytter i två kedjor dessutom...
Nån av möllrarna ska nog vara Lindberg.
Men 11-37-45 tilltalar mig.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by Markman »

Låter mycket sannolikt, nu när du säger det.. :P
11-37-45 låter absolut intressant.. Skulle vara kul att se dem i matchsituation..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by smogz »

På sitt sätt tilltalar det mig på ett annat sätt - dvs 3 rajtare i samma kedja - inte så mycket..
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by smogz »

Frågan är ju bara vad som gäller

Holloway - Oskar L - Goren - Känns ju som en möjlig "riktig" kedja.

Melker - Forsell - Möller - kanske inte lika intressant.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by Markman »

Jag skulle tippa på att det är Lindberg som tar platsen bredvid Forre och Melker.. Detta baserar jag på att jag tror att han spelar Möller och Holloway med varandra, eftersom de känner varandra bäst och har rätt bra koll på hur respektive spelar..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by smogz »

å andra sidan så har vi ju inte direkt fullskitet med centrar så det verkar ju lite konstigt att spela två av dom i samma kedja. Så jag hoppas du har fel.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by Foppas skridskocoach »

Jag tror inte att vi ska läsa in någon större betydelse i de formationer som används i nuläget. Jag tror att man i princip lottar formationerna såhär i inledningen för att ge samtliga spelare möjlighet att visa upp sig. De "riktiga" formationerna lär nog dröja ytterligare någon vecka. Det känns lite förhastat att göra djupa analyser av de formationer vi ser idag.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by svartgulsubkultur »

Möller med Goren och Bud, Lindberg med Force Hell och Melker.
Norran har ändrat nu efter 12 kommentarer som påpekat just det felet...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by svartgulsubkultur »

Matchen imorgon är framflyttad till 19.00 i stället för 18.00.
Nu hade visst Schteffe skrivit "rätt" tid redan från början i den här tråden..
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by rubzz »

"- Det ska bli jäkligt kul att få spela match. Tränarna har inte sagt nåt om laget ännu, men på träningen i dag spelade jag med (Lee) Goren och (Bud) Holloway. Det skulle vara jäkligt roligt om vi fick testa att spela tillsammans.

" Säger Möller till Fahlman
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by svartgulsubkultur »

http://www.hockeysverige.se/article/122 ... nsk-doldis
Robin Bergman provspelar med SSK imorgon.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by svartgulsubkultur »

Rightarkedjan spelar ihop imorgon, saxat från NV:

Forsberg har dock avslöjat att AIK:s fixstjärnor, Oscar Möller, Bud Holloway och Lee Goren kommer att spela ihop. Goren ska spela center är planen.

Alla tre spelare ser fram emot att spela ihop.

– Jag vill ta mer ansvar och det får jag göra som center. Förhoppningsvis får vi spela ihop mycket så kanske AIK har en bra formation för ett par år framåt, sa Goren.

Oscar Möller är riktigt spelsugen.

– Det kröp i kroppen, sa Möller om att sitta på läktaren när AIK spelade mot Växjö.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by Draper »

Nu vet man ju inte hur mycket Norran har vänt och vridit på det hela men är det bara jag som känner att Goren ställer någon form av ultimatum i och med sitt uttalande ("Förhoppningsvis får vi spela ihop mycket så kanske AIK har en bra formation för ett par år framåt, sa Goren.")?

Som att, "ja, om man nu vill behålla mig/oss så gäller det att vi får spela tillsammans".

Eller, det troligaste är nog att jag läst för många gånger mellan raderna...
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by Lidlund »

Draper wrote:Nu vet man ju inte hur mycket Norran har vänt och vridit på det hela men är det bara jag som känner att Goren ställer någon form av ultimatum i och med sitt uttalande ("Förhoppningsvis får vi spela ihop mycket så kanske AIK har en bra formation för ett par år framåt, sa Goren.")?

Som att, "ja, om man nu vill behålla mig/oss så gäller det att vi får spela tillsammans".

Eller, det troligaste är nog att jag läst för många gånger mellan raderna...
Nu tror jag du är väääldigt skeptisk till hans uttalande :)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by svartgulsubkultur »

Tagga ner konspirationsnojan ett snäpp va? ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by rubzz »

Draper wrote:Nu vet man ju inte hur mycket Norran har vänt och vridit på det hela men är det bara jag som känner att Goren ställer någon form av ultimatum i och med sitt uttalande ("Förhoppningsvis får vi spela ihop mycket så kanske AIK har en bra formation för ett par år framåt, sa Goren.")?

Som att, "ja, om man nu vill behålla mig/oss så gäller det att vi får spela tillsammans".

Eller, det troligaste är nog att jag läst för många gånger mellan raderna...

Goren verkar ju vara hur glad som helst för att han är tillbaka i AIK och har ju själv sagt till hockeyligan att han hoppas att han blir kvar mer än ett år.

Hoppas som fan att Möller, Goren och Holloway går ut och kör över SSK imorn :)
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by Draper »

lidlund wrote:
Draper wrote:Nu vet man ju inte hur mycket Norran har vänt och vridit på det hela men är det bara jag som känner att Goren ställer någon form av ultimatum i och med sitt uttalande ("Förhoppningsvis får vi spela ihop mycket så kanske AIK har en bra formation för ett par år framåt, sa Goren.")?

Som att, "ja, om man nu vill behålla mig/oss så gäller det att vi får spela tillsammans".

Eller, det troligaste är nog att jag läst för många gånger mellan raderna...
Nu tror jag du är väääldigt skeptisk till hans uttalande :)
Precis som jag anade. 8-)

Sen tror jag, och hoppas, inte att A.F. tänkt lira dom tre tillsammans när väl säsongen drar igång på riktigt. På grund av bland annat anledningen som tagits upp redan, att samtliga är rightare. Att Bud och Möller kommer att spela i samma kedja antar jag redan vara självklart. Skulle bli oerhört förvånad annars. Vem centern mellan dessa blir känns svårt att avgöra men jag både tror och hoppas på Lindberg. Vad det gäller PP-formationer är det givetvis en annan femma. Blir spännande att få en liten, om än minimalisk, indikation på hur dessa tre fungerar tillsammans.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by Lappmössan »

Var Lundberg lagkapten igår som folkbladet skriver?  Kul att man testar det isåfall.
Lundberg är så jävla mycket AIK. Ser framför mig hur han spelar med oss lika länge som mikaelsson och leder laget till sm-guld där han spelar sista avgörande med brytet okben i sann hardy-anda. Den sammanbitna minen när han sedan lyfter Le Mat blir en symbol för klubben och får varje barn i Norrland att växa upp i skräck och beundran för namnet "Sur-Martin".. 

Tillbaka till verkligheten: Ska bli intressant att se nyförvärven och om man får ihop spelet en gnutta nu.. Själva matchen vinner SSK och sedan kommer domedagsprofetiorna som ett brev på posten. (Vinner vi har de bara fastnat ett tag i Ånge.)
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Ons 17 aug 19:00 - SSK vs Skellefteå AIK - Träningsmatch

Post by schteffe »

Formationen Bud-Goren-Möller lär knappast bli beständig enligt A-fop
Vad är sannolikheten att exakt den här formationen spelar ihop när elitserien drar igång?
– Den är inte så stor. Då skulle jag bli överraskad, säger Forsberg och fortsätter:
– På den här resan handlar det om att testa runt och låta spelarna få prova så mycket som möjligt.
Locked