Kampen mot Groko i Pite

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
rocket man
Posts: 87
Joined: 03 Jul 2011, 15:47

Kampen mot Groko i Pite

Post by rocket man »

Hej
Läste i PT i dag att groko planerar att ha något på G i Piteå
Sen läste jag att fansen i piteå har något liknade ! Vet någon här var som ska göras
Hänger gärna med att krossa groko även i Piteå

AIK RULES !!!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by jokarfo »

Den info jag fått är att det ska till nån sorts mätning av vilket lag som har flest fans i staden. Lördagen 5/10 kl 14.30 på Rådhustorget i pitstan är det som gäller. Dra dit varenda jävel som ÄLSK AIK!!!!
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by jokarfo »

Nu är kampen avgjord. Av de dom tog sig till Byxyorget i Pite var det en klar majoritet som håller på AIK. Tydligen ordnades även en armbrytningstävling fansen emellan som lulefansen tog hem.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by svartgulsubkultur »

jokarfo wrote:Nu är kampen avgjord. Av de dom tog sig till Byxyorget i Pite var det en klar majoritet som håller på AIK. Tydligen ordnades även en armbrytningstävling fansen emellan som lulefansen tog hem.
Borde inte den där pöbeln bokat några bussar och åkt till Mossgatan istället...?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Lappmössan »

svartgulsubkultur wrote:
jokarfo wrote:Nu är kampen avgjord. Av de dom tog sig till Byxyorget i Pite var det en klar majoritet som håller på AIK. Tydligen ordnades även en armbrytningstävling fansen emellan som lulefansen tog hem.
Borde inte den där pöbeln bokat några bussar och åkt till Mossgatan istället...?
Kan man säga om pöbeln i på allstar, olearys och diverse dreambox-hålor också.
Kul att AIK står starkt i Pite!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by svartgulsubkultur »

Absolut.
Alla som går på andra AIK-events och jippon istf Arenan borde rannsaka sig själva.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by jokarfo »

svartgulsubkultur wrote:Absolut.
Alla som går på andra AIK-events och jippon istf Arenan borde rannsaka sig själva.
Ja just det, alla AIK-fans som av miljoner olika skäl inte tar sig till Arenan utan istället stöttar laget på det vis man kan just där och då, är naturligtvis inga riktiga fans. Att jag inte tänkte på det...
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by svartgulsubkultur »

Säger inte att de inte är fans på riktigt, känns bara som att ett sånt event som ligger paralellt med en hemmamatch bidrar till att hålla nere publiksiffran.
Om inte det där eventet ägt rum idag så hade kanske en tjugondel av dem åkt på matchen istället.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by svartgulsubkultur »

Vad jag menar är att jag hellre ser fem extra AIK:are på ladan än hundra diton på torget i Piteå.
Precis på samma sätt som jag hellre ser tio extra arenabesökare än tvåhundra fans på Allstar och Olles.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by jokarfo »

Tja, nu vet jag ju om en inte helt oansenlig mängd Pitebor som missade den här grejen just för att de var på gårdagens och dagens matcher. Flera av de jag känner som var på Byxtorget på det här eventet var omvänt där för att de inte hade möjlighet att fara på matchen idag. Så varför antar du att folk som far på en sån här grej gör det istf att fara på match? Det är min, högst ödmjuka, poäng.

Tidpunkten valdes för övrigt av LuleFans i Piteå, som var initiativtagare till eventet, så go figure själv varför tidpunkten låg nära AIK-matchen...

Generellt sett tycker jag om det här forumet och jag kan uppskatta mycket av det som skrivs här och det stora kunnande som bl.a. du SGSK står för men kommentarer om att vi som var i Pite borde "rannsaka oss själva" och fara på match istället gör mig rent jävla pissförbannad. En grundhållning oss AIK-fans emellan kan väl vara att vi inte utgår ifrån att de andra medvetet gör saker för att förstöra för laget och föreningen?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by svartgulsubkultur »

Allright, bry dig inte om mig, är nog lite för bitter för att använda internet idag.
Men att lägga ett event som attraherar AIK-fans samtidigt som AIK har hemmamatch är osunt, där ändrar jag mig aldrig. Att tiden passade Luleåfansen bättre fattar jag också, de hade ju match 65 mil från Piteå.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Rampa »

Måste bara få komma med en kommentar i ämnet.
Som jag tidigare påpekat så gynnas ju inte vi som bor långt från arenan, av hockeyligans tidigare beslut om att lägga matcherna senare på lördagar. När jag här luftade mitt missnöje över detta var det då inte många medhåll här inne. Och där håller jag med dig jokarfo, att be oss pitebor "rannsaka oss" då det gäller att gå på matcher, är lite av kasta sten i glashus.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Larzon »

Rampa wrote:Måste bara få komma med en kommentar i ämnet.
Som jag tidigare påpekat så gynnas ju inte vi som bor långt från arenan, av hockeyligans tidigare beslut om att lägga matcherna senare på lördagar. När jag här luftade mitt missnöje över detta var det då inte många medhåll här inne. Och där håller jag med dig jokarfo, att be oss pitebor "rannsaka oss" då det gäller att gå på matcher, är lite av kasta sten i glashus.
Nåja, han bad inte just er pitbor att rannsaka er. Läs om, läs rätt.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Rampa »

Larzon wrote:
Rampa wrote:Måste bara få komma med en kommentar i ämnet.
Som jag tidigare påpekat så gynnas ju inte vi som bor långt från arenan, av hockeyligans tidigare beslut om att lägga matcherna senare på lördagar. När jag här luftade mitt missnöje över detta var det då inte många medhåll här inne. Och där håller jag med dig jokarfo, att be oss pitebor "rannsaka oss" då det gäller att gå på matcher, är lite av kasta sten i glashus.
Nåja, han bad inte just er pitbor att rannsaka er. Läs om, läs rätt.
Jag tror nog jag läst rätt från början, för så här skrev han.
"alla som går på andra AIK-events och jippon istf Arenan"
Om vi pitebor sen inte räknas in bland "alla" vet jag inte och ja, jag vet att sgsk gjort lite avbön och nej, jag har inget otalt med han eller övriga Skellefteå. Finns väl få som ivrar så för publik, klack och tryck på hemmamatcher som just svartgulsubkultur

Tycker bara fortfarande inte om matchstarterna på helger.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Larzon »

Du skriver som att han BARA syftade på pitebor.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
rocket man
Posts: 87
Joined: 03 Jul 2011, 15:47

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by rocket man »

Jag bor i piteå ! Men jag är ner nästan jämt till Skellefteå o ser hockey
Men bensinen kostar 16 mil är inte billigt Så om man missar någon match tycket jag inte att det verkar hela världen Jag vet att det är jäkligt många pitebor som kör ner för att se hockey helger som vardag

Vi pitebor stöttar vårat lag hela tiden !!! Är det lite folk på matcherna så är det inte pitebornas fel !

AIK RULES !!!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Rampa »

Larzon wrote:Du skriver som att han BARA syftade på pitebor.
Kanske dags för dig att anamma din egna uppmaning då.
"Läs om, läs rätt."
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Larzon »

rocket man wrote:Jag bor i piteå ! Men jag är ner nästan jämt till Skellefteå o ser hockey
Men bensinen kostar 16 mil är inte billigt Så om man missar någon match tycket jag inte att det verkar hela världen Jag vet att det är jäkligt många pitebor som kör ner för att se hockey helger som vardag

Vi pitebor stöttar vårat lag hela tiden !!! Är det lite folk på matcherna så är det inte pitebornas fel !

AIK RULES !!!
Är verkligen ingen som skrivit att det är pitebornas fel.



Rampa , I ditt första inlägg skrev du det. Vill du att jag ska citera det eller är det för jobbigt att scrolla igenom texter du redan läst?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Sketch »

Roligt inslag! http://www.pitea-tidningen.se/24norrbot ... tTime=0m0s" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Trollet »

Sketch wrote:Roligt inslag! http://www.pitea-tidningen.se/24norrbot ... tTime=0m0s" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
"Saik-tjejerna". Mörkret sprider sig tydligen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Rampa »

@Larzon
Om man vill ge ord/orden en annan mening eller förta ordets egentliga mening eller ge ordet en underton av ironi, kan man använda sig av citationstecken. Därför satte jag "-tecknen när jag citerade jokarfo, vilket skulle framhäva att "alla som var där" inte bara var pitebor. Sånt här kan lätt misstolkas då uttryck är svårare att både tolka som att framföra i textad version än i muntlig framställan.
Vad jag sen menade med "kasta sten osv" står jag fast vid. Om inte skellefteborna fyller arenan kan ingen begära att utsocknes besökare ska göra det. SGSK:s hugg på "pöbeln" på byxtorget kan mycket väl vara en släng av bitterhet, som han själv skriver. Vi vet inte om några eller ens någon av dom som deltog hade möjlighet att besöka arenan. Och säkert hade många redan åkt ner i vanlig ordning, trots eventet på torget.
Och nu lägger jag ner detta från min sida. Ha det bra för övrigt.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Jokard »

Rampa.

"Alla som går på andra AIK-events och jippon istf Arenan borde rannsaka sig själva."

VAR hittar du Piteåbor i den här meningen? Det är DU som tolkar att han menar specifikt Piteåbor, men som du kan läsa så pekar inte SGSK specifikt på Piteåbor.

Hatar då folk tolkar meningar bara för att det skrivs in i ett sammanhang. Läs om och läs rätt nästa gång.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kampen mot Groko i Pite

Post by Rampa »

@Jokard Ja, ha en bra dag du med.
Post Reply