#37 John Norman

Moderator: Styrelsen

User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #37 John Norman

Post by Bilderberg »

Norman har utvecklats mycket under hela säsongen. Vid inledningen var han den klart svagaste länken i "succekedjan" men på inga sätt dålig. Slarvades endel i uppspelen och spelomställningarna - dock inte på nivå med Petterson eller ännu värre - Sunken - samt fortsatt svag i närkampspelet - om än också det i mindre utsträckning mot för ifjol. Senaste månaderna har han varit riktigt het över hela banan och samtidigt giftig kring mål, men inte haft sista avgörande killerinsinkten att exekvera fullt ut. Men nu är han där.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #37 John Norman

Post by 374 »

Återigen mycket bra.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #37 John Norman

Post by jokarfo »

Tycker att #37 kan lyftas än en gång för sitt spel, kanske framförallt i finalserien då det behövdes som allra mest. Ska inte återupprepa allt som skrivits men han har bara blivit bättre och bättre. Riktigt kul att se - mitt i eländet - att hans succékedja med Lindholm och Calof gick chansen i sista finalmatchen och jag tycker alla tre spelade riktigt bra och i Calofs fall kanske lite bättre än matcherna före. Nästa säsong ska spelas och det laget ska byggas i lugn och ro men jag tror att Norman kan bli mer än bara en ny Ponta. Om inget oförutsett händer så känns en förlängning med Norman efter nästa säsong prioriterad, sett till kontraktsläget. Men det är en vra bit bort och mycket kan hända. Förstås.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #37 John Norman

Post by ossian »

Kraxxe wrote:Att det är en onödig värvning är inget jag kommer ta tillbaka
Jag tror nu kan ta tillbaka det nu Kraxxe. Lagets bästa spelare.

En uppmaning till Lasse Johansson: dra börs!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #37 John Norman

Post by Bilderberg »

Bäst i laget igår och hittills.
steveperry
Posts: 34
Joined: 15 Jun 2011, 17:01

Re: #37 John Norman

Post by steveperry »

5+2 för Norman. Enligt Mrmadhawk. Sjukt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #37 John Norman

Post by Skidrow »

steveperry wrote:5+2 för Norman. Enligt Mrmadhawk. Sjukt.
Måste vara ett april skämt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #37 John Norman

Post by Lappmössan »

Nu får vi och AIK helt enkelt hoppa av våra höga hästar och börja anmäla varenda närkontakt motståndare gör på våra spelare.
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: #37 John Norman

Post by Miklosoft »

Detta måste vara ett rustigt dåligt skämt.
Snacka om att (Som någon på norran skrev) "sila mygg och svälja kameler".

Hur ska spelarna kunna förhålla sig efter detta? Det finns liksom ingen röd tråd över avstängning kontra förteelse.

Om detta gällde pris på bilar:
En rostig begagnad bil från 1980: 198.000:-
Ny XC90 from 2015: 50.000:-
En rostig volvo 740 från 1990 utan motor: 450.000:-

Kanske läge för ett Tifo att sluta med slumpgeneratorerna i DN.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
jensaw
Posts: 31
Joined: 27 Jun 2011, 17:43

Re: #37 John Norman

Post by jensaw »

Det kanske är läge att inför morgondagen möte mot Karlskrona gör någon högljudd protest mot DN, Peter Andersson. Kräva hans avgång tex..För så här jävla godtyckligt får det helt enkelt inte vara... :twisted:
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #37 John Norman

Post by Lappmössan »

Han får alltså värre straff än Johan Forsberg fick för armbågen som kan ha avslutat Fernholms karriär.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #37 John Norman

Post by Trollet »

Lappmössan wrote:Han får alltså värre straff än Johan Forsberg fick för armbågen som kan ha avslutat Fernholms karriär.
Annan bedömningsskala i år dock. Bättre att jämföra med årets fall.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #37 John Norman

Post by Lappmössan »

Trollet wrote:
Lappmössan wrote:Han får alltså värre straff än Johan Forsberg fick för armbågen som kan ha avslutat Fernholms karriär.
Annan bedömningsskala i år dock. Bättre att jämföra med årets fall.
Fast det går ju inte heller då bedömningsskalan uppenbarligen varierar i varje match.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #37 John Norman

Post by Trollet »

Det gör den (och det är väl poängen med att jämföra också) men man måste nog jämföra fall där samma regler gäller.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: #37 John Norman

Post by Miklosoft »

Och Karalahtis tackling fick lägre straff än Normans.. ???
Man borde fasen ha en stor banderoll där det står något liknande: "Disciplinnämnden: Lika brott ska ge lika straff oavsett klubb. Använd inte tärning utan sunt förnuft."
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #37 John Norman

Post by freddus »

Varken AIK eller NP skulle få ut något positivt av det. Någon rubrik i Aftonbladet där det bara upplevs som gnäll. Låt AIK sköta det här istället.
jensaw
Posts: 31
Joined: 27 Jun 2011, 17:43

Re: #37 John Norman

Post by jensaw »

freddus wrote:Varken AIK eller NP skulle få ut något positivt av det. Någon rubrik i Aftonbladet där det bara upplevs som gnäll. Låt AIK sköta det här istället.
Tyvärr är det väl så att AIK alltid försöker att spela bror duktig. de kommer aldrig att öppet klaga, ifrågasätta beslut som tas av DN. Hur galna, orättvisa de än är. De vinner inget i mina ögon på att så göra. Någon måste våga kritisera DN, Peter Andersson öppet. För att få till en förändring. Öppen, kritisk debatt är enda sättet att få till en förändring.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #37 John Norman

Post by snokia »

Här hittar ni Disciplinnämndens beslut att ge John Norman sju matchers avstängning. Två omvandlas till böter i Skellefteforwarden har redan avtjänat en av sina matcher i och med gårdagens CHL.

http://norran.se/hockeybloggen/har-kan- ... man-464991" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #37 John Norman

Post by Trollet »

"John Norman har utdelat en tackling i huvudet på en motspelare. Tacklingen har skett från blindside mot en icke puckförande spelaren och det har inte funnits någon möjlighet för motspelaren att skydda sig. Nämnden anser att Norman hade hunnit reagera och undvika situationen när han såg hur den utvecklades. "
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #37 John Norman

Post by Lappmössan »

Så Norman hade kunnat undvika situationen men det kunde inte Brodin eller Nygren?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #37 John Norman

Post by Trollet »

DN har inte bedömt Nygren. Brodin däremot är en bra jämförelse.

Jag reagerar mest på "icke puckförande". Han försöker ju ta emot passningen men missar pucken. Tycker det är att jämföra med att släppa pucken just före en tackling, man är ju "in possession" så att säga.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #37 John Norman

Post by msoe »

jag trodde inte att jag kunde bli chockad av DN:s bedömningar längre, men tydligen kan de fortfarande överraska. Det ska bli intressant att se hur hårda straff som kommer dömas ut för huvudsmällar om de fortsätter döma efter den här måttstocken och om den vågar döma överhuvudtaget i slutspelet. Tyvärr finns det ingen som helst konsekvens i vilka förseelser som bestraffas eller i hur hårda straffen blir. Konstigt också att man inte verkar ta hänsyn till hur hård tacklingen som tar i huvudet är.Det känns ju som en av de viktigaste faktorerna..
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #37 John Norman

Post by Chippen »

Fast jag måste oxå vara ärlig och säga att jag tycker det är konstigt att Norman viker av så sent, och att han viker ju av åt fel håll.
Om jag inte minns fel så anfaller vi åt vänster i bilden, men han viker av åt höger. Han borde rimligen vika av åt vänster och ganska mycket tidigare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #37 John Norman

Post by Trollet »

Lite konstig post med tanke på att klippet visas från båda hållen...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #37 John Norman

Post by 374 »

Chippen wrote:Fast jag måste oxå vara ärlig och säga att jag tycker det är konstigt att Norman viker av så sent, och att han viker ju av åt fel håll.
Om jag inte minns fel så anfaller vi åt vänster i bilden, men han viker av åt höger. Han borde rimligen vika av åt vänster och ganska mycket tidigare.
Han viker av åt höger för att han ska tackla, bilderna visar ju en tydlig riktningsförändring. Det går liksom inte trovärdigt säga att det är en oavsiktlig krock.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #37 John Norman

Post by Chippen »

Trollet wrote:Lite konstig post med tanke på att klippet visas från båda hållen...
Öh, nnäe...eller jag utgår från när man ser ur vinkeln bakifrån och då anfaller vi åt vänster.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #37 John Norman

Post by Chippen »

374 wrote: Han viker av åt höger för att han ska tackla, bilderna visar ju en tydlig riktningsförändring. Det går liksom inte trovärdigt säga att det är en oavsiktlig krock.
Det har jag inte sagt heller. Det jag sa att var att jag tycker han viker för sent. han borde vara mera intresserad av att gå efter puck.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #37 John Norman

Post by 374 »

Har inte sagt att du har sagt det heller. Dock är det ju ganska solklart varför han viker av, han ska tackla.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #37 John Norman

Post by Chippen »

Jo, och det begriper jag inte för om det är så att vi anfaller åt vänster så är han ju före in i anfallet och bör således ha vikit av tidigare. Gäller väl iofs oxå om det är så att han backcheckar hem, för då är jag ju även då före motståndaren.

Aja, skitsamma.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: #37 John Norman

Post by andy »

Men för helvete Skellefteå AIK ÖVERKLAGA!!! Man kan väl inte bara vika ner sig hur som helst!
Post Reply