#37 John Norman

Moderator: Styrelsen

arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: #37 John Norman

Post by arsenal »

Sluta såga spelarna för faan,ni skulle faan inte göra de bättre själv. Skrik fram laget från läktaren så ska ni se dom jobbar på isen! Sen första seriematchen i nytt lag är inte alltid lätt,dom kommer leverera med tiden och jag är inte orolig,det kommer bli nytt SM GULD :)
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: #37 John Norman

Post by qerzeboy »

arsenal wrote:Sluta såga spelarna för faan,ni skulle faan inte göra de bättre själv.
Ingen på det här forumet har väl hockeyspelare som yrkestitel heller?

Norman tycker jag har bra spelsinne, blir nyttig i PP.
“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #37 John Norman

Post by Markman »

Norman tror jag absolut kommer bli en tillgång! Jag skulle vilja se honom mellan Emanuelsson och Arvidsson i någon match eller tre!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #37 John Norman

Post by päran »

Har vid åtskilliga tillfällen hissat denna värvning, men nu är jag inte alls lika övertygad. Verkar helt utan självförtroende vilket gör att han varken har farten eller blicken. Han har kommit fel in i laget och har svårt att se att det kommer att ordna till sig. Utlåning för att få spela i en producerande lina är nog bästa medicinen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #37 John Norman

Post by King Kong »

Hans problem är hans vekhet..
Han har tekniken och farten, men stoppar inte in näsan ordentligt och vinner där igenom inte så mycket puck i kampmomenten..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: #37 John Norman

Post by Dr. Gilbert »

Han är ganska bra som spelfördelare i PP2 men utöver det så är han väldigt osynlig. Är det någon som vet hur många minuter han snittar per match?
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #37 John Norman

Post by päran »

Hyfsat svar på tal. En av de bästa i afton!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #37 John Norman

Post by Bilderberg »

Han blandade och gav igår, fortsatt svag i närkampsspelet dock!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #37 John Norman

Post by Chippen »

Jag tycker att Norman börjar komma mer och mer nu.
Gör mycket bra under matcherna, och att det tagit lite tid är ju inte så konstigt med tanke på att han måste ställa om sig för att spela med oss.

Har en riktigt bra blick för spelet och väldigt fina händer.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #37 John Norman

Post by smogz »

Med Bellemare borta tycker jag gott han borde få chansen mellan Bud och Möller
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #37 John Norman

Post by JockeL »

Hur länge väntas Bellemare bli borta?

Tycker Norman växt mer och mer och sett jäkligt bra ut på senaste, fått upp farten på skridskorna och modet i närkamperna. Men vill nog inte se honom med Möller och Holloway då den kedjan känns alldeles för klen och nog skulle kunna bli väldigt hårt hemåtpressade ganska ofta. I anfallszon måste också en kille med så dåligt sinne som Möller (han bara skjuter ju pucken på allt, är nästan en belastning i PP ibland då han skjuter då vi borde hålla pucken) ha med sig spelare som är duktiga på att hålla pucken (typ Holloway och Bellemare) i anfallszon för att komma till sin rätt, och jag anser nog att Norman är lite väl svag i närkamperna för att anses vara en spelare som bidrar mer än snittet på att hålla kvar puckar under kontroll i anfallszon.

Hellre Melker i den kedjan, fast det lämnar ju problemet att Norman + Arvidsson blir lite klent även om Emanuelsson är tuff.

Bellemare är viktig som fan i det här laget, #2 efter Lindström i MVP-ligan för mig. Norman är dock mycket funktionell i fjärdekedjan om Lundberg och Petterström är hans yttrar eller i tredje med Emanuelsson och Melker. Men det bygger på att Bellemare spelar i andra. En center-lina med Forssell, Melker, Norman och Lundberg känns extremt klent då så bra yttrar som Holloway och Möller inte håller hus i förstalinan och Arvidsson och Emanuelsson spelar i tredje. Vår tredjekedja har bättre yttrar än alla andras lag andrakedjor, och vår andrakedja har bättre yttrar än alla lags första utom LHC.

Då skulle den där centeruppsättningen kännas malplacerad då den nog inte ens tar plats i mittenskiktet bland SHL:s bästa.

Nu kom jag av mig lite, hade egentligen tänkt berömma Normans spel på sistone som verkligen höjt sig. Men tror han ska ha tuffare yttrar som är bra i närkamper för att komma till sin rätt.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #37 John Norman

Post by smogz »

Det är ju inte så att vi har värsta krisen, Möller, Bud och Norman ska ju ändå spela mest i anfallszon. Nä jag tycker det lr tillräckligt intressant och jag tycker Norman varit tillräckligt bra på slutet för att få den chansen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #37 John Norman

Post by Chippen »

Är det någpn som uppfattat varför Norman inte är med på bortaturnén?
Skadad kan det ligga något i att han ska vara på glid till DIF igen?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Sv: #37 John Norman

Post by ante08 »

Chippen wrote:Är det någpn som uppfattat varför Norman inte är med på bortaturnén?
Skadad kan det ligga något i att han ska vara på glid till DIF igen?
Har hört att han är långtidskadad.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Sv: #37 John Norman

Post by VonCheese »

Chippen wrote:Är det någpn som uppfattat varför Norman inte är med på bortaturnén?
Skadad kan det ligga något i att han ska vara på glid till DIF igen?
Han och Emanuelsson var då på 360 idag och tränade.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #37 John Norman

Post by Chippen »

ante08 wrote:
Chippen wrote:Är det någpn som uppfattat varför Norman inte är med på bortaturnén?
Skadad kan det ligga något i att han ska vara på glid till DIF igen?
Har hört att han är långtidskadad.
Typ av skada?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #37 John Norman

Post by jokarfo »

Norman förlänger. Ytterligare två säsonger.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #37 John Norman

Post by Foppas skridskocoach »

Rätt förvånande faktiskt. Jag hade ganska stora förhoppningar på Norman inför säsongen och även om han absolut inte floppat så har han inte utmärkt sig särskilt mycket. Jag hade nog hellre sett att man satsat hårdare på ex Adam Pettersson än behållit Norman,
Tigerränderna går aldrig ur.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #37 John Norman

Post by 374 »

Tycker Norman är underskattad, han är fullt i paritet med Petterström.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #37 John Norman

Post by Chippen »

Inte i det defensiva. Det är ju svårt att ens jämföra dem då de är olika spelartyper.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #37 John Norman

Post by Foppas skridskocoach »

PP är flera klasser bättre än Norman i defensiven. Offensivt är de i mina ögon likvärdiga.
Tigerränderna går aldrig ur.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #37 John Norman

Post by 374 »

En helhetsbedömning skulle inte nödvändigtvis falla ut till Petterströms fördel.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #37 John Norman

Post by tazman »

Potentialen finns helt klart, upp till coacherna och han själv att plocka fram den och bevisen sin kompetens.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #37 John Norman

Post by smogz »

Håller med 374, kors i taket
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #37 John Norman

Post by VonCheese »

374 wrote:En helhetsbedömning skulle inte nödvändigtvis falla ut till Petterströms fördel.
Håller med.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #37 John Norman

Post by Fdskebo »

VonCheese wrote:
374 wrote:En helhetsbedömning skulle inte nödvändigtvis falla ut till Petterströms fördel.
Håller med.
Det gör inte jag.

I Skellefteå AIKs laguppställning är PP viktigare än Norman.
Vi har offensiv i överflöd men det defensiva arbetet som PP gör match efter match är ovärderligt.

I min bok är Norman en skridskostark "tvåvägs-center-rookie" på tillväxt med offensiv uppsida, medan PP är en av SHLs absolut bästa defensiva forwards.

Om jag skulle ge någon av dessa ett 5-års kontrakt så är det en annan sak, för Norman har mer potential. Men i dagens laguppställning, och i nästa års laguppställning så skulle jag välja PP alla dagar i veckan.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #37 John Norman

Post by Bilderberg »

Håller också PP över Norman. Men hans jobb syns inte lika tydligt, en riktig arbetshäst - som spelar smart dessutom!

Kommer Luleå plocka upp Pär Lindholm nu?
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #37 John Norman

Post by smogz »

Alltså missförstå mig rätt. PP vet vi var vi har, han är bättre än Norman idag, dock är han inte särskilt utvecklingsbar längre tror jag, han är en rollspelare som kan spela i ett antal roller riktigt bra och ett fåtal rätt bra. Men om båda får ett kontrakt på två år så har ju Norman mycket högre potential än PP och innan dessa två år är över så tror jag att vi fått ut mer av Norman än av PP eftersom Norman har en större uppsida.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #37 John Norman

Post by Fdskebo »

smogz wrote:Alltså missförstå mig rätt. PP vet vi var vi har, han är bättre än Norman idag, dock är han inte särskilt utvecklingsbar längre tror jag, han är en rollspelare som kan spela i ett antal roller riktigt bra och ett fåtal rätt bra. Men om båda får ett kontrakt på två år så har ju Norman mycket högre potential än PP och innan dessa två år är över så tror jag att vi fått ut mer av Norman än av PP eftersom Norman har en större uppsida.
Det tror inte jag, om det nu inte är poängproduktionen som är måttstocken för att avgöra vem som har varit viktigare.

I min bok så finns det 7-8 spelare som är bättre än Norman på det han ska göra.
Medans Pontus är bäst på det han gör, och är anställd för att göra.

Men, smaken är som baken... Vi kan göra en utvärdering om 2 år. :)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #37 John Norman

Post by Lidlund »

Ung utvecklingsbar spelare som håller vettig ES klass.. Varför skulle man inte förlänga? Vi känner väl alla klubben, han har inte fått "ett kontrakt han inte kan säga nej till"!
Post Reply