#37 John Norman

Moderator: Styrelsen

User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #37 John Norman

Post by Foppas skridskocoach »

jensaw wrote:
freddus wrote:Varken AIK eller NP skulle få ut något positivt av det. Någon rubrik i Aftonbladet där det bara upplevs som gnäll. Låt AIK sköta det här istället.
Tyvärr är det väl så att AIK alltid försöker att spela bror duktig. de kommer aldrig att öppet klaga, ifrågasätta beslut som tas av DN. Hur galna, orättvisa de än är. De vinner inget i mina ögon på att så göra. Någon måste våga kritisera DN, Peter Andersson öppet. För att få till en förändring. Öppen, kritisk debatt är enda sättet att få till en förändring.
Fast NP kommer inte att åstadkomma annat än att framställa sog själva som ett gäng gnällspikar. Om det ska bli någon press på Disciplinnämnden måste i så fall något annat lags supportrar ta initiativet (eller NP i ett ärende som inte gäller en AIK-spelare). Spelarens egna supportrar kommer att ta spelarens parti i vilket fall som helst så att vi klagar kommer inte att förändra ett dugg.
Tigerränderna går aldrig ur.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: #37 John Norman

Post by persson82 »

Från och med nu ska jag som privatperson anmäla varenda huvudtackling som sker, för nu är det dags att vi supportrar och fans där ute börjar markera att detta inte är ok!! Hoppas att NP och övriga supporterklubbar arrangerar ett gemensamt tiffo på samtliga arenor så att budskapet når ut.. AVGÅ PETER ANDERSSON...AVGÅ DN!!

Jag säger inget om att Normans tackling anmäls men SJU (7) MATCHER!!!! Patetiskt
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: #37 John Norman

Post by groenahulken »

Nu utgår jag ifrån Mortiz gif där man ser Norman bakifrån:
https://twitter.com/moritzdaniel/status ... 0311544832

Tycker det ser ut som att anledningen till varför Norman viker höger är för att han inser att Larsson kommer bryta passningen och därför instinktivt viker av till höger för att försöka vinna pucken. Tycker absolut inte det ser ut som ett försök till tackling. Han åker ju bara.

Sen reagerar jag mest på att "nämnden anser att Norman hade hunnit reagera och undvika situationen" - "Huvudtacklingen" sker för att Larsson misslyckas med att ta emot pucken, som istället flyger till hans defensiva zon (målchans för Skellefteå kan uppstå), och därför tvärkastar huvudet rakt in i Normans åkbana. Hur fan ska Norman hinna reagera på det? 100-meters löpare får tjuvstart om dom "reagerar" under 0.1sekunder och det är väl nånstans kring 0.1-0.3 sekunder nämnden anser att Norman inte bara ska hinna reagera utan även "undvika situationen när han såg hur den utvecklades".

Tycker det är helt sjukt och som någon skrev tidigare så blir man uppriktigt besviken och SHL förstörs iom att det känns som man sitter och ser en amatörliga. Som många andra redan nämnt så hade jag kunnat acceptera 1-2 matcher enbart för att det är "våld mot huvudet" (trots att det är en olycka) men iom att dom inte ens granskar Brodins eller Nygrens tacklingar så blir det här straffet galet!
Last edited by groenahulken on 07 Oct 2015, 21:54, edited 1 time in total.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #37 John Norman

Post by Bilderberg »

Sjukt låg nivå. SHL är verkligen en - "euro trash league"
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #37 John Norman

Post by burk »

7 matcher är åt helvete men varför ska ens Norman in framför spelaren när han faktiskt kunde åkt rakt fram och vara först på pucken ändå ? Tycker de var onödigt att sätta sig i den situationen även och de inte alls var mening att tackla i skallen, och sen måste man ju bara undra hur fan disciplinnämnden tänker då dom kallar tacklingen vårdslös men nygrens är bara en liten smäll som inte tar så hårt
User avatar
TigerShark
Posts: 3898
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: #37 John Norman

Post by TigerShark »

burk wrote:7 matcher är åt helvete men varför ska ens Norman in framför spelaren när han faktiskt kunde åkt rakt fram och vara först på pucken ändå ? Tycker de var onödigt att sätta sig i den situationen även och de inte alls var mening att tackla i skallen, och sen måste man ju bara undra hur fan disciplinnämnden tänker då dom kallar tacklingen vårdslös men nygrens är bara en liten smäll som inte tar så hårt
Åka rakt fram är ju exakt vad han gjorde, han fortsatte ju rakt fram. Pucken var ju på väg till Norman men den kom bakom honom. Hur tänker du att han ska åka rakt fram för att få tag på pucken? Ska han få tag på pucken där så måste han ju tvärnita och vända 100 grader åt vänster. Kolla på klippet igen.

https://www.youtube.com/watch?v=L-2s8zk_GEQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #37 John Norman

Post by Skidrow »

Norman svänger mot anfallszon (där pucken far) och har blicken dit, Frölunda spelaren svänger mot mittcirkeln och då krockar dom, varför jag kan köpa 1-2matcher är för när Norman känner kontakt lyfter han axeln.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #37 John Norman

Post by Lidlund »

schteffe wrote:Välkommen!
Tycker vi kan snygga till första inlägget på våra spelare med mer info och bilder.

Och när vi vet lönenivån (som nu på Norman och Jimmie) så lägger vi in lönenivån under årtal :)

Typ
Norman lön 2015-10-07 Nivå 5 (mån.ink. 35 001 – 50 000)

6 000 kr/för en matchs avstängning
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: #37 John Norman

Post by persson82 »

Norman ersätter Rödin i Karjala Grattis och välförtjänt!!!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #37 John Norman

Post by freddus »

Fantastisk grundserie. Avsevärt sämre i slutspelet. Orkar han bara med en eller två tempoökningar per match nu? Tycker inte han levererar längre. Tack och hej då.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #37 John Norman

Post by Trollet »

Tvåårskontrakt med Torpedo Nizhny Novgorod.

http://www.eliteprospects.com/t.php?id=269358" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #37 John Norman

Post by Markman »

Trollet wrote:Tvåårskontrakt med Torpedo Nizhny Novgorod.

http://www.eliteprospects.com/t.php?id=269358" onclick="window.open(this.href);return false;
Skönt att slippa se honom hos en SHL-konkurrent iaf! Lycka till och välkommen tillbaka!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #37 John Norman

Post by Chippen »

Markman wrote:
Trollet wrote:Tvåårskontrakt med Torpedo Nizhny Novgorod.

http://www.eliteprospects.com/t.php?id=269358" onclick="window.open(this.href);return false;
Skönt att slippa se honom hos en SHL-konkurrent iaf! Lycka till och välkommen tillbaka!
Var nog inte ens nära skulle jag tro
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: #37 John Norman

Post by StigVig »

Var han överhuvudtaget med i finalserien, såg han inte på isen i varje fall.
Otroligt att en spelare bara kan försvinna när det drar ihop sig.
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #37 John Norman

Post by smogz »

Han var delad trea med Ritola i slutspelets poängliga. Tittade ni gnällare ens på matcherna? 13 poäng på 16 matcher. Jag tror inte det var han som var osynlig utan några som valde att titta med brunögat.

Kan väl tillägga att han hade 0,807692 poäng per match i serien och 0,8125 poäng per match i slutspelet.

En reflektion är också att Ritola fick beröm av många som bästa forward i AIK under slutspelet medan många tyckte att Norman var kass. De gjorde exakt lika många poäng. Norman på mindre istid dock.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #37 John Norman

Post by Lidlund »

Norman vart placerad med Jimmie å Forre, vilket inte generar mycket poäng..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #37 John Norman

Post by Foppas skridskocoach »

Det man möjligtvis kan anmärka på är att han var som bäst i kvarten och sedan gradvis försvann mer och mer. Annars håller jag med om att kritiken mot hans (och många andras) prestationer under slutspelet är överdriven.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: #37 John Norman

Post by StigVig »

smogz wrote:Han var delad trea med Ritola i slutspelets poängliga. Tittade ni gnällare ens på matcherna? 13 poäng på 16 matcher. Jag tror inte det var han som var osynlig utan några som valde att titta med brunögat.

Kan väl tillägga att han hade 0,807692 poäng per match i serien och 0,8125 poäng per match i slutspelet.

En reflektion är också att Ritola fick beröm av många som bästa forward i AIK under slutspelet medan många tyckte att Norman var kass. De gjorde exakt lika många poäng. Norman på mindre istid dock.
Rit-Ola blev också sämre och sämre ju längre in i slutspelet vi kom.
Han var helkass i finalserien.
Retar mig fortfarande att Indianerna inte behövde prestera på topp för att spöa oss.
Krossa Skiten!!!!!
Post Reply