#24 Jonas Frögren

Moderator: Styrelsen

JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #24 Jonas Frögren

Post by JockeL »

I den här matchserien är i alla fall Frögren sämsta back. Hans nytta kan ju självklart vara större mot andra lag men med rörligt, brett och inte ofta stillastående framför varken mål eller i sarger har Linköping lyckats få Frögren att se fruktansvärt dålig ut trots att vi är klasser bättre.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #24 Jonas Frögren

Post by freddus »

Madhawk skriver att han är på väg mot Leksand.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... darn-igen/" onclick="window.open(this.href);return false;
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #24 Jonas Frögren

Post by JockeL »

Han har varit backlinjens svaga kort i slutspelet. Slår bort så många puckar där det finns ett självklart och enkelt pass till spelare i fart att spela.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #24 Jonas Frögren

Post by smogz »

Ja för min del får han gärna ta guld på läktarn.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Bilderberg »

Jahaja, Frögren kan inte få en bättre chans än såhär för att glänsa. Det bästa han hade kunnat göra av situationen är väl att sänka Tollefsen eller åtminstone Wallin.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #24 Jonas Frögren

Post by 374 »

Frögren gjorde ingen dålig match.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Bilderberg »

374 wrote:Frögren gjorde ingen dålig match.
I jämförelse med sig själv så - Nej.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #24 Jonas Frögren

Post by smogz »

374 wrote:Frögren gjorde ingen dålig match.
Personligen tycker jag inte han hade ett rätt så länge han var på plan, men största delen av matchen var han ju inte på plan och då var han helt ok.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #24 Jonas Frögren

Post by bsa »

Vem nitade Tollesen när han härjade i första perjoden? Jo Frögren, där betalade han av för hela säsongen.
Alla felpass alla tappade positioner under säsongen spelar ingen roll därför att han gjorde vad han blev värvad till , i finalen när FBK skulle grisa då nitade han ärkesvinet. Jag ger fem stjärnor för det. :mrgreen:
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Lubbe »

bsa wrote:Vem nitade Tollesen när han härjade i första perjoden? Jo Frögren, där betalade han av för hela säsongen.
Alla felpass alla tappade positioner under säsongen spelar ingen roll därför att han gjorde vad han blev värvad till , i finalen när FBK skulle grisa då nitade han ärkesvinet. Jag ger fem stjärnor för det. :mrgreen:
Håller med. Skitsamma vad som hänt i grundserien. I finalen har han visat att han är en av lagets viktigaste pjäser.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #24 Jonas Frögren

Post by smogz »

Tycker han varit fullkomligt kass i finalen och tycker ni överskattar behovet av att nita nån. Sämsta back, bortkastade pengar. Hoppas inte man gör om misstaget att köpa en sheriff/kylskåp nästa säsong.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Markman »

Lindholm in på Frögrens plats till nästa år!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #24 Jonas Frögren

Post by 374 »

smogz wrote:Tycker han varit fullkomligt kass i finalen och tycker ni överskattar behovet av att nita nån. Sämsta back, bortkastade pengar. Hoppas inte man gör om misstaget att köpa en sheriff/kylskåp nästa säsong.
Det misstaget har ju redan gjorts genom värvningen av Warg.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #24 Jonas Frögren

Post by BigGuyJohan »

374 wrote:
smogz wrote:Tycker han varit fullkomligt kass i finalen och tycker ni överskattar behovet av att nita nån. Sämsta back, bortkastade pengar. Hoppas inte man gör om misstaget att köpa en sheriff/kylskåp nästa säsong.
Det misstaget har ju redan gjorts genom värvningen av Warg.
Warg kom in i slutet av säsongen. långt ifrån den form han skulle kunna vara om han hade varit med på sommarträningen. Jag ser honom som en rörligare version av Frögren. Med våran sommarträning kommer nog han anpassa sig. Självklart finns risken för att han förblir en flopp. Men det är för tidigt att kalla honom ett misstag.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Markman »

Även utan sommarträningen och chans att spela in sig i laget verkar Warg vara betydligt rörligare än Frögren, även om han så klart inte är någon Arvidsson på rören..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #24 Jonas Frögren

Post by smogz »

374 wrote:
smogz wrote:Tycker han varit fullkomligt kass i finalen och tycker ni överskattar behovet av att nita nån. Sämsta back, bortkastade pengar. Hoppas inte man gör om misstaget att köpa en sheriff/kylskåp nästa säsong.
Det misstaget har ju redan gjorts genom värvningen av Warg.
Du har en poäng, hoppas de andra som skriver har mer poäng. Jag har sett han för lite både i Västerås och AIK för att bilda mig en klar uppfattning. Känslan var dock att han har ett bättre förstapass än Frögren.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Bilderberg »

Man kan nog lugnt summera Frögren med att han inte är en spelare för den nya skolan. Warg däremot... Han såg okej ut när han kom, rörlig för sin storlek och bra förstapass, är väl bara flåset som måste upp där. I så fall lär vi bevittna mer av hans fysiska potential; för jag tror inte Warg orkat spela sitt fysiska spel i AIK:s tempo bara.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #24 Jonas Frögren

Post by dovienya »

Tycker det är intressant med Frögga som kanske egentligen har spetskompetenser i vilket annat lag som helst i SHL, men i Skellefteå upplever man honom som långsam och osäker med puck jämfört med de andra backarna... Säger en del om spelskickligheten som de andra backarna egentligen besitter.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Hank »

Fast Frögrens roll, även i FBK, var väl snarast som lojal kugge och inte stjärnspelare.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Dr. Gilbert »

Gillar verkligen Frögga! Men AIK måste fan ha en historielektion med de nya spelarna.

Om nu hockeysverige har citerat rätt
"- Jag är stolt och oerhört tacksam över att vara Saik:are"
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #24 Jonas Frögren

Post by micktålbot »

Rundblad tweetade SAIK tidigare i kväll. Slaget känns tyvärr förlorat. *gråtsmiley*
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: #24 Jonas Frögren

Post by fwd »

Och Adam Larsson skriver saik på Facebook.
Charter Division
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #24 Jonas Frögren

Post by 374 »

Frögren har fått oförtjänt mycket skit. I slutspelet har han gjort ett riktigt bra jobb framför egna målet och säkerligen frusterat många motståndare.

Skulle inte förvåna mig om han lägger av nu faktiskt.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Bilderberg »

374 wrote:Frögren har fått oförtjänt mycket skit. I slutspelet har han gjort ett riktigt bra jobb framför egna målet och säkerligen frusterat många motståndare.

Skulle inte förvåna mig om han lägger av nu faktiskt.
"Skit" eller berättigad kritik?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #24 Jonas Frögren

Post by 374 »

Den berättigade kritken han har fått har jag inget att invända mot.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Lidlund »

Fast, det är väl fortfarande berättigad kritik med det man visste då? Sedan ställer jag frågan, var verkligen en hel Warg sämre än en skadad Frögren?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Markman »

Har spelat hela slutspelet med bruten fot.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #24 Jonas Frögren

Post by kurtivar »

det är bra gjort, tycker han spelade bättre i slutspelet än i grundserien. men tyvärr så platsar han inte. verkar vara en trevlig gubbe i alla fall
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #24 Jonas Frögren

Post by jokarfo »

Markman wrote:Har spelat hela slutspelet med bruten fot.
Tja vad säger man, krigarinställning värd att hyllas alldeles oavsett nivå på prestationen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #24 Jonas Frögren

Post by Lubbe »

kurtivar wrote:det är bra gjort, tycker han spelade bättre i slutspelet än i grundserien. men tyvärr så platsar han inte. verkar vara en trevlig gubbe i alla fall
Håller inte med. Frögren var en av de viktigaste kuggarna i slutspelet.
Hoppas vi får en Frögren-kopia, eller att Warg utvecklas till en ny Frögren.
Post Reply