#24 Jonas Frögren

Moderator: Styrelsen

User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

#24 Jonas Frögren

Post by Plissken »

http://www.skellefteaaik.se/artikel/38449/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: # Jonas Frögren

Post by patrik71 »

Adderar helt klart något som fattades i AIK, känns dock som han inte är lika bra som för nåt år sen. Sevcs ersättare känns helt klart sämre och mer ensidig. Hoppas på succé men är långt ifrån säker på det!
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: # Jonas Frögren

Post by lurch »

Välkommen!!! I ett defensivt/rutinerat tänk är du klockren! Se till att förtjäna kärleken du får så blire nog bra de här.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: # Jonas Frögren

Post by bsa »

Hur som helst bidrar han med en trygghet. Det är lättare att utvecklas om du känner en trygghet, om för mycket hänger på den orutinerade så blir det ett ok. Det får inte bli för lite press, men det får absolut inte bli för mycket, för då kan det bli punka.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: # Jonas Frögren

Post by Lappmössan »

Tar nog Ogges #24, verkar aldrig ha haft något annat nummer.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: # Jonas Frögren

Post by smogz »

bsa wrote:Hur som helst bidrar han med en trygghet.
Trygghet i ett moment, det statiska spelet framför eget mål. Dock inte i uppspelsfasen, i anfallszon, i kontringar, etc. Hoppas jag har väldigt fel i mina farhågor och att han överraskar positivt. Efter detta gnället har han från och med nu mitt stöd.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: # Jonas Frögren

Post by Chippen »

Jag tycker att Frögren tillför något stabilt och tryggt som inte riktigt fanns innan. Alm i all ära, men nu kan han utvecklas i sin takt och inte få den pressen på sig direkt.

Sedan tycker jag inte att vi behöver ha 7 backar som stöpta i samma form.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Sv: # Jonas Frögren

Post by 374 »

smogz wrote:
Trygghet i ett moment, det statiska spelet framför eget mål. Dock inte i uppspelsfasen, i anfallszon, i kontringar, etc. Hoppas jag har väldigt fel i mina farhågor och att han överraskar positivt. Efter detta gnället har han från och med nu mitt stöd.
Jag delar dina farhågor.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: # Jonas Frögren

Post by Chippen »

Det känns tryggt att du kommer med din expertis. Om jag inte minns helt fel gick typ allt du trodde och kände på dig gällande värvingar ifjol helt åt andra hållet. Så nu blev jag lugn gällande Frögren.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: # Jonas Frögren

Post by 374 »

Du minns helt fel.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: # Jonas Frögren

Post by Jablonic »

Alltså, finns det något uttalande från Frögren själv om övergången? Det är ändå ett tag sedan han presenterades nu. Nån borde väl kunna skaka fram en intervju?
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: # Jonas Frögren

Post by Akerman2 »

Samma visa när Henrik Karlsson presenterades. För dåligt.
Lite mer konkurrens till norranbloggen skulle behövas, nu levererar de ingenting och är alltid steget efter.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: # Jonas Frögren

Post by Chippen »

Jablonic wrote:Alltså, finns det något uttalande från Frögren själv om övergången? Det är ändå ett tag sedan han presenterades nu. Nån borde väl kunna skaka fram en intervju?
Det är väl bara ett dygn?

Med Karlsson tog det ju ett antal innan han yppade något.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: # Jonas Frögren

Post by Chippen »

Nu tror jag inte att tankarna gick direkt till redaktionen här på forumet utan det finns ju annan media som skulle kunna bevaka. VF och Fahlman t.ex, men där händer ju inget.

Men norran flaggade ju igår att inget mera skulle skrivas igår pga semester.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: # Jonas Frögren

Post by 374 »

Är det så intressant att höra vad Frögren tycker egentligen? Det som alla vill veta kommer han ju ändå inte svara på.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: # Jonas Frögren

Post by Akerman2 »

Som Chippen nämnde var det främst andra som har journalistik till yrke som borde bjuda upp.

374: Alltid intressant att höra spelarintervjuer. Sen får man nog ut lite matnyttigt också.
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: # Jonas Frögren

Post by micktålbot »

Journalister verkar inte ha en allt för tung arbetsbörda. Norrans bloggare har ju semster flera gånger per månad.

Jag är väldigt skeptisk angående Frögren, jag är rädd han kommer bli nästa säsongs Alavaara.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: # Jonas Frögren

Post by Jablonic »

Nej, syftade ju inte alls på vår egen red. Tänker bara att det bloggas hej vilt överallt om allt och inget, men när det väl är något man verkligen vill veta så kommer det inte. Speciellt intressant med Frögren då han i intervjuer sagt att han helst vill spela nära Karlstad, och då hade man ju gärna velat höra hur han resonerade och vad han egentligen tycker om att komma till oss. Men, men.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: # Jonas Frögren

Post by Larzon »

Rensat tråden. Håll er till topic nu.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: # Jonas Frögren

Post by Hyland (I'm back) »

micktålbot wrote:Journalister verkar inte ha en allt för tung arbetsbörda. Norrans bloggare har ju semster flera gånger per månad.

Jag är väldigt skeptisk angående Frögren, jag är rädd han kommer bli nästa säsongs Alavaara.
Me 2
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: # Jonas Frögren

Post by Akerman2 »

Verkar som norran tagit åt sig av önskemålen/kritiken.

http://norran.se/2013/07/skellefteaaik/ ... -utvecklas" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: # Jonas Frögren

Post by Konk »

Akerman2 wrote:Verkar som norran tagit åt sig av önskemålen/kritiken.

http://norran.se/2013/07/skellefteaaik/ ... -utvecklas" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo, backarna ska hjälpa målvakten, Sten.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: # Jonas Frögren

Post by barrskog »

Hjälpa målvakten.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: # Jonas Frögren

Post by dovienya »

:)
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: # Jonas Frögren

Post by Chippen »

Tyckte det var kul att läsa i norran att han skulle på skridskoskola i Schewiz nu oxå :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: # Jonas Frögren

Post by Warder »

Så Frögren fick inte kontrakt med Färjestad för att han spelat bortamatch med en spelarhustru som inte var hans egen spelarhustru? Låter iofs som någon som vill vinna till varje pris...

Jag gillar inte värvningar av spelare som i det närmaste personifierar ett annat lag. Ett lag jag avskyr dessutom.
Jaja Wernblom och Renberg, men jag har aldrig sagt att jag är konsekvent.

Rent praktiskt är det ingen dålig värvning men ideologiskt gränsfall till kasst.
För mig har han mycket att bevisa innan jag ger mitt gillande.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: # Jonas Frögren

Post by Chippen »

Warder wrote:Så Frögren fick inte kontrakt med Färjestad för att han spelat bortamatch med en spelarhustru som inte var hans egen spelarhustru? Låter iofs som någon som vill vinna till varje pris...
Vart har du fått det ifrån*?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: # Jonas Frögren

Post by 374 »

Han sägs ha varit på AJs fru.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: # Jonas Frögren

Post by Chippen »

Aja, men hur många sådana där rykten går det inte om spelare hit och dit i ES?
Fan, tom helylle killen Davidsson är ju inblandad i sådant

Känns som om det kvittar och jag skiter fullständigt i vad han gjort i andra klubbar, om han så satt på sin tränare. Så länge han bäddar sin säng och gör sitt jobb på isen här så är jag nöjd.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: # Jonas Frögren

Post by Zimme »

Ot men Holloway bäddar inte sängen, vi har ett problem där om vi går då enl din kravspec.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Post Reply