#1 Henrik Karlsson

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Chippen »

374 wrote:Med Svensson i mål hade det blivit förlust med 8-1.
Har du inget vettigt att skriva så kan du lika gärna låta bli, eller gör inte det.
För om man skulle känna sig dum och tillräcklig vid något svagt ögonblick så är det bara att leta upp ett inlägg från dig och vips så inser man att man är ett geni igen.
Så tack för att du finns på forumet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Jokard »

Chippen wrote: Har du inget vettigt att skriva så kan du lika gärna låta bli, eller gör inte det.
För om man skulle känna sig dum och tillräcklig vid något svagt ögonblick så är det bara att leta upp ett inlägg från dig och vips så inser man att man är ett geni igen.
Så tack för att du finns på forumet.
Käkat dynamit imorse? Aggressiv för ett sånt litet påstående... Andas.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Chippen »

Aggresiv? Nej, snarare tacksam :P Hade en dålig dag, men det blev med ens bättre, och då ska man väl som en vänlig medmänniska göra visa sin uppskattning?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Trollet »

"För om man skulle känna sig dum och tillräcklig vid något svagt ögonblick så är det bara att leta upp ett inlägg från dig"

Händer mig sällan men lika jobbigt varje gång. Då är forumet, precis som du säger, ett utmärkt botemedel.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Poet »

Fdskebo wrote:Jag tror att motståndarna i SHL har scoutat HK, det har garanterat inte Tjeckien eller Finland, därav den stora skillnaden.

Karlsson är stor och täcker skott (som en back med stora skydd) men är kass med händerna och i sidledsförflyttningar. Om man kollar målen så är han inte ens nära på välriktade skott i området kring kryssen och blir ju helt överspelad så fort det blir ett pass i sidled.

Svensson hade plockat Thuressons sista mål igår (som f.ö. var riktigt snyggt) med en klassisk tv-räddning som säkert hade varit kandidat till säsongens räddning, HK hann inte ens reagera...
Svenssons tv-räddningar är ju dock skott rakt i plocken där han fortsätter att flaxa i några sekunder.
Patetiskt..
2012-05-19
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by 374 »

Chippen wrote:
374 wrote:Med Svensson i mål hade det blivit förlust med 8-1.
Har du inget vettigt att skriva så kan du lika gärna låta bli, eller gör inte det.
För om man skulle känna sig dum och tillräcklig vid något svagt ögonblick så är det bara att leta upp ett inlägg från dig och vips så inser man att man är ett geni igen.
Så tack för att du finns på forumet.
Du är nog dum och otillräcklig om du inte fattar vad mitt inlägg var ett svar på.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Chippen »

374 wrote: Du är nog dum och otillräcklig om du inte fattar vad mitt inlägg var ett svar på.
tack för klargörandet frun.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Talbot25 »

Poet wrote: Svenssons tv-räddningar är ju dock skott rakt i plocken där han fortsätter att flaxa i några sekunder.
Patetiskt..
Om du tror att han drar plocken för att vara märkvärdig så tror du väldigt fel.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by p-play »

En sak som jag tycker är märklig med Karlsson är att när han trycker upp axlarna för att göra sig stor och täcka yta, så trycker han samtidigt ned plockhanden vilket gör att han får svårt att ta puckar på plocksidan.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by svea_man »

tror hk har surat ihop för att svensson ha fått stå mer på slutet verka inte änns vilja följa med ikväll:P
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by svartgulsubkultur »

Seriöst? Du känner inte att sjukdom eller en lättare skada ligger närmare till hands som förklaring?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Lappmössan »

Skadade sig på värmningen imorse.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #1 Henrik Karlsson

Post by Chippen »

Lappmössan wrote:Skadade sig på värmningen imorse.
Nja, verkar vara skada från Brynäsmatchen som gör att han stannar hemma.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Fdskebo »

På väg bort?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by svea_man »

svartgulsubkultur wrote:Seriöst? Du känner inte att sjukdom eller en lättare skada ligger närmare till hands som förklaring?
jo jag var ju jävuls allvarlig i det jag skrev NOT!!!
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Markman »

Fdskebo wrote:På väg bort?
Högst osannolikt! En spelare som har briljerat i Tre Kronor och spelat fullt godkänt i klubblaget skickar man inte iväg hur som helst. Han ligger 6:a i GAA och 8:a i SV% i ligan, och då är båda Modo-målvakterna och Markus Svensson före honom i den sistnämnda kategorin. Jag hoppas verkligen att du var oseriös, för jag ser verkligen ingen sportslig anledning till att skicka Karlsson, det skulle i så fall vara om det har hänt någonting off ice, men det tror jag inte heller!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by svartgulsubkultur »

svea_man wrote:
svartgulsubkultur wrote:Seriöst? Du känner inte att sjukdom eller en lättare skada ligger närmare till hands som förklaring?
jo jag var ju jävuls allvarlig i det jag skrev NOT!!!
Sorry, men här inne vet man aldrig som du säkert sett. My bad denna gång.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by BubbelVe »

Nu spelar både Markus och Henke i seriens överlägset bästa lag så det hjälper ju till med fina siffror......
Tror ni Ahlsenfeldt haft sämre siffror om han spelat svart och gul istället för kommunägt blå-vitt
Varför jag vill kritisera Henke mer än Markus är för att Karlsson "skapar" mål på sig själv... tex positionering, konstiga rörelser med händerna och vika in benskydd bla bla bla. Alla målvakter släpper in mål, alla målvakter släpper ibland in lätta mål men då de så att säga gör målchanser av det som egentligen inte är det blir det störande för mig. Att missa pucken med handsken i en vanlig plockräddning är ok även om man borde tagit den. Att flytta handsken och försöka rädda med armbågen och släppa in den är i min bok inte ok
Ta senaste matchen mot Gnaget då Henke snyggt och fint följer passet till mottagare, står i grundställning mitt i skottlinjen för att då skottet går tjuva helt oväntat åt vänster wtf......hade han bara gått ner i butterfly hade han tagit den. Jag ser inte anledningen till varför Henke skull gått vänster annat än om han TRODDE det skulle bli styrning och tjuvade.

Dvs han skapar en lucka då han tagit den med "blindfold"....
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by dovienya »

Henke Karlsson missar ofta att stoppa vid stolpen; missar helt enkelt att sätta skridskon mot stolpen. Medvetet eller ej låter jag vara osagt, men det gör att han ofta kommer för långt åt sidan vid sidoförflyttningar.

Det kan vara så att han är för stor och tung så att målet hela tiden skulle flyttas ur sitt läge och att han därför inte gör det. Annars är det en väldigt tydlig grej att bli bättre på.
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Oliman »

på reprisen på gnagetmålet ser han puckrädd ut som kastar sig åt fel håll... :roll:
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #1 Henrik Karlsson

Post by Chippen »

Tog upp exakt detta i matchtråden.
Tyckte att det såg ut som om han helt oprovocerat lämnar hela högersidan öppen genom sin rörelse åt vänster.

Ser ingen förklaring alls. Om det är för att se pucken vette fan, för då flyttar man ju inte hela kroppen kan jag tycka.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by claymore »

Oliman wrote:på reprisen på gnagetmålet ser han puckrädd ut som kastar sig åt fel håll... :roll:
Efter att ha läst dagens Expressen så är jag övertygad om att hans agerande beror på att han fått för
många puckar i huvudet
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... et-kritik/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Chippen »

Alltså, han verkar ju göra bra matcher med Tre Kronor men är inte riktigt på den nivån då han står hos oss. Visst han vinner matcher, men han förlorar oxå matcher och då gör han det på ett riktigt dåligt sätt.

Nu kanske jag är ute och cyklar, men det känns inte som om HK är den målvakt som går in och vinner täta och jämna matcher. Inte på samma sätt som Svensson iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by nomercy »

Chippen wrote:Alltså, han verkar ju göra bra matcher med Tre Kronor men är inte riktigt på den nivån då han står hos oss. Visst han vinner matcher, men han förlorar oxå matcher och då gör han det på ett riktigt dåligt sätt.

Nu kanske jag är ute och cyklar, men det känns inte som om HK är den målvakt som går in och vinner täta och jämna matcher. Inte på samma sätt som Svensson iaf.
På nått sätt så känns det för mig som om Mackan är en Skellefteå AIK målvakt, och att Henke är en....målvakt.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by ossian »

För att Mackan ska känns som en riktig Skelleftemålvakt så behöver han vara betydligt ojämnare och släppa in fler dragskott från mittzon i avgörande matcher
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Oracle »

Han gjorde en dålig match senast mot frölunda men annars tycker jag att kritiken är orättvis. Självklart finns förbättringsområden - även Henke vet nog att han inte kommit upp till sin fulla potential i svartgult - men det var ledsamt att höra alla skällsord från läktarplats i torsdags. Så pass mycket rätt har han väl ändå visat att han förtjänar respekt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Skidrow »

Oracle wrote:Han gjorde en dålig match senast mot frölunda men annars tycker jag att kritiken är orättvis. Självklart finns förbättringsområden - även Henke vet nog att han inte kommit upp till sin fulla potential i svartgult - men det var ledsamt att höra alla skällsord från läktarplats i torsdags. Så pass mycket rätt har han väl ändå visat att han förtjänar respekt.
Han förtjänar spela i J-18 några matcher.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Bilderberg »

Exakt vilka av målen skulle han ha tagit? Passningar genom slottet är väl aldrig målvaktens fel?

Svensson hade också kass räddningsprocent förövrigt.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by King Kong »

Han kommer ju aldrig upp stort tyvärr..det är problemet..
Sen är det ju mycket i hans rörelsemönster som ser allt annat än bra ut...
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: #1 Henrik Karlsson

Post by Bobby »

http://norran.se/2014/01/skellefteaaik/ ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

"Karlsson lämnar Skellefteå"
Dä ä bra Mikalsån!
Post Reply