Forna AIK-spelare

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Forna AIK-spelare

Post by nomercy »

Enligt Mittnytt har någon kapat Yared Hagos identitet och bl.a köpt (minst en) lyxbilar.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Forna AIK-spelare

Post by svartgulsubkultur »

Läser i dagens tidning att Hasse Svedberg dog förra fredagen.

Vila i frid tillsammans med Acka, Casslind, Göte, Garvis och alla de andra i AIK-himlen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Forna AIK-spelare

Post by 374 »

Snart är laget där uppe komplett. Vila i frid Hasse!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Forna AIK-spelare

Post by Lappmössan »

Vila i frid Hasse!
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Forna AIK-spelare

Post by haggloader »

Hagos har gått ner nio kilo
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5233238.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Forna AIK-spelare

Post by Sketch »

Acka invald i Hall of Fame!
http://norran.se/2012/08/sport/acka-inv ... l-of-fame/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.swehockey.se/HockeyHallofFam ... allofFame/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Forna AIK-spelare

Post by svartgulsubkultur »

Sketch wrote:Acka invald i Hall of Fame!
http://norran.se/2012/08/sport/acka-inv ... l-of-fame/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.swehockey.se/HockeyHallofFam ... allofFame/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var på tiden, nästan 23 år efter att kräftan satte klorna i honom för gott.
Tur att karln kommer få ännu mer cred i framtiden.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Forna AIK-spelare

Post by 374 »

Acka är nog AIKs främste spelare genom tiderna.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Forna AIK-spelare

Post by Colton »

Linus Lundström som producerade kopiöst i ettan i år ska spela i öserriskiska andraligan i år i EHC Bregenzerwald.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Forna AIK-spelare

Post by Bilderberg »

Det här är min absoluta favorit AIK-roster: http://www.eliteprospects.com/team.php? ... year0=2005" onclick="window.open(this.href);return false;

Undra hur den hade stått sig mot dagens? samt vilka spelare man hade kunnat plocka över osv?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Forna AIK-spelare

Post by Zimme »

Dagens hade vunnit ganska enkelt, det är trots allt ett AS lag mot en guldfavorit. Om man ponerar att spelarna från -05 hade samma form nu som då så är ju wernblom och Åkerman 2 som skulle kunna vara med i årets trupp.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Forna AIK-spelare

Post by Bilderberg »

Dunham stod i mål då, så jag väljer honom före Jocke på den posten.

Sen tycker jag backsidan såg väldigt stabil ut

Åkerman i storform, Jörgen Sundqvist,(!) Fredrik Lindgren(!) och ej att förglömma NHL-meriterade Drake Berehowsky.(!!)

Vidare på Forwardsidan så är skillnaden tydligare, Men Söderberg var bättre då än senast. några andra intressant namn: Jimmie Ericsson (!), Pontus Petterström (!), Andreas Falk (!), Marcus Kristoffersson, Tomas Kollar och Lagkapten Pär Mikaelsson.

Laget då såg väldigt väldigt stabilt ut för Allsvenskan och tror inte det hade varit en "walk in the park" direkt...
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Forna AIK-spelare

Post by Zimme »

Det laget hade varit kanonmat i ES, visst fanns det bra spelare men resten håller inte.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Forna AIK-spelare

Post by Poet »

Bilderberg wrote:Dunham stod i mål då, så jag väljer honom före Jocke på den posten.

Sen tycker jag backsidan såg väldigt stabil ut

Åkerman i storform, Jörgen Sundqvist,(!) Fredrik Lindgren(!) och ej att förglömma NHL-meriterade Drake Berehowsky.(!!)

Vidare på Forwardsidan så är skillnaden tydligare, Men Söderberg var bättre då än senast. några andra intressant namn: Jimmie Ericsson (!), Pontus Petterström (!), Andreas Falk (!), Marcus Kristoffersson, Tomas Kollar och Lagkapten Pär Mikaelsson.

Laget då såg väldigt väldigt stabilt ut för Allsvenskan och tror inte det hade varit en "walk in the park" direkt...
Du inte jämföra Jimmie då och nu sen att du räknar upp Kollar och Kristoffersson som nånting att räkna upp är väldigt konstigt.
Även Falk är en lite annan spelare just nu än för 7 år sen.
2012-05-19
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Forna AIK-spelare

Post by Markman »

Bilderberg wrote:Det här är min absoluta favorit AIK-roster: http://www.eliteprospects.com/team.php? ... year0=2005" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"

Undra hur den hade stått sig mot dagens? samt vilka spelare man hade kunnat plocka över osv?
Tja, Linkan, Jimmie, Petterström och kanske Antos... ;)
Falk och Kollar hade kanske kunnat funka till 3:e, eller möjligen fjärde (fast till fjärde bör vi verkligen inte värva något), Jörgen Sundqvist hade gått in på backsidan utan problem. Ser man till nuvarande ålder och nivå får nog resterande svårt. Med dåvarande ålder hade nog ett par stycken till kunnat ta plats.

Tänk att få ställa in en Wernblom anno 05-06 eller 06-07 framför målet i vårt första-PP! *dregel*
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Forna AIK-spelare

Post by Bilderberg »

Precis, det är deras dåvarande form jag menar, Jimmie Ericsson nu är bättre än då, Men Pontus P t.ex. tycker jag inte skillnaden är något märkbart, i stort sett samma lirare, så han har ju bevisligen tagit plats från "Pre-elitserien-AIK" till "Guldkandidaterna-AIK"
Andreas Falk i min bok är snäppet vassare än Petterström så honom hade jag inte heller tackat nej till. Som någon annan sa Kollar hade kanske också funkat. Söderberg var rappare och bättre då så även han hade kunnat ta plats. Wernblom framför mål i powerplay likt Holmström hade suttit fint som fan, på backsidan hade jag direkt plockat över Berehowsky, Åkerman och Sundqvist! Och Dunham hade självklart fått stå i mål.

Så "Pre Elitserien-AIK" var bra som fan! Men dagens AIK hade nog vunnit med några puckar trots allt...
Sen det som jag också gillar med det "gamla" är profilerna. Mikaelsson, och Wernblom väger tungt för oss känslomänniskor!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Forna AIK-spelare

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Forna AIK-spelare

Post by Poet »

Jorå, fixar det i afton då jag jobbat klart.
Men hur?
2012-05-19
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Forna AIK-spelare

Post by Chippen »

Går det inte att bara ta print screen? Fast blir kanske oläsligt?
Förut gick det väl att spara som .pdf?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ajo
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 13:31

Re: Forna AIK-spelare

Post by ajo »

Hade jag haft någonstans att lägga upp PDF:en hade det varit enkelt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Forna AIK-spelare

Post by svartgulsubkultur »

Längre ner på inläggsformuläret har du funktionen "Ladda upp en bilaga", funkar det?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
ajo
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 13:31

Re: Forna AIK-spelare

Post by ajo »

Tyvärr inte, PDF är tydligen inte tillåtet att ladda upp...
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Forna AIK-spelare

Post by Chippen »

Kan du spara ner den då?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Forna AIK-spelare

Post by Sketch »

svartgulsubkultur wrote:
Sketch wrote:Acka invald i Hall of Fame!
http://norran.se/2012/08/sport/acka-inv ... l-of-fame/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.swehockey.se/HockeyHallofFam ... allofFame/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var på tiden, nästan 23 år efter att kräftan satte klorna i honom för gott.
Tur att karln kommer få ännu mer cred i framtiden.
Garvis också invald!
http://swehockey.se/Startsidesnyheter/2 ... allofFame/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ajo
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 13:31

Re: Forna AIK-spelare

Post by ajo »

Chippen wrote:Kan du spara ner den då?
Jadå, har den på skrivbordet.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Forna AIK-spelare

Post by Trollet »

Det är tillåtet om man zippar/rarar PDF:en först.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Forna AIK-spelare

Post by Chippen »

ajo wrote:
Chippen wrote:Kan du spara ner den då?
Jadå, har den på skrivbordet.
Du fick ett PM med min mailadress. Langa över den dit så lägger jag upp på min dropbox
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Forna AIK-spelare

Post by Trollet »

Zippa och lägg upp den här istället. Då kan fler läsa...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Forna AIK-spelare

Post by smogz »

Är det inte enklast att bara kopiera texten och klistra in som ett citat från aftonbladet plus - det kan väl inte vara det minsta olagligt så länge som man hänvisar till orginalet.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
ajo
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 13:31

Re: Forna AIK-spelare

Post by ajo »

ÄNGELHOLM. En mystisk magskada förstörde förra säsongen för Fredrik Warg.
Trots flera undersökningar hittade läkarna inget fel.
– Det kändes som någon stack knivar i buken på mig, säger Röglecentern i en intervju om sångkarriären, bortskämda hockeyspelare och varför det inte blev Skellefteå.


Sportbladet har stämt träff med Fredrik Warg tre dagar efter att han flyttat till Ängelholm. Medan jag och fotograf Arne Forsell sitter i Lindab arena och väntar på att 33-åringen ska träna klart kommer Rögleforwarden Mathias Tjärnqvist gående.
– Jaså, det är ”Wargen” ni väntar på. Då kan ni få vänta. Han ska smörja in sig i sina krämer, säger han med ett leende.
– Ni får fråga från mig vilken som är hans favoritkräm.
En kvart senare kommer Warg ut från omklädningsrummet i en Jörgen Kruth-t-shirt.
– Haha, det är Tjärnqvists kräm som är den bästa. Nej, jag tror ingen i laget håller på mer än någon annan, men man måste ta hand om sin hud, säger Warg medan vi går till arenans restaurang.
Fredrik Warg representerar nu för första gången en svensk klubb utanför Norrland. Redan första kvällen i sin nya hemstad märkte han att han var långt söderut.
– Jag och min sambo var och handlade. När vi skulle betala sa hon i kassan ”haj, haj”. De hälsar alltså så här. Min första tanke var att svara ”blåval,blåval”, säger han.
– Nu gjorde inte det, men det är sådana sjuka grejer som dyker upp i min hjärna.

Förra säsongen spelade Warg i KHL-laget Dinamo Riga. En säsong som inte riktigt blev som han hade tänkt sig då han i januari började få ont i magen.
– Det kändes som någon stack knivar i buken på mig. Det blev bara värre och värre. Jag försökte spela första slutspelsmatchen men det blev väl ingen succé. Lagledningen sa till mig att det här går inte. Själv försökte jag kriga på, men det går inte att åka omkring och tänka sig för och vara försiktig.
Trots flera undersökningar kunde läkarna inte hitta något fel.
– Just den där osäkerheten är jättejobbig. Men till slut fick jag en diagnos (sportsman hernia) och i april gjorde jag en mindre operation som stärkte upp bukväggen. Sedan dess har jag gjort allt man kan göra och nu känns det jättebra.
Var du någon gång orolig att karriären skulle vara över?
– Jo, när de inte hittar något fel blir man självklart orolig. Man är så dum och försöker spela. Varje morgon tror man att det ska bli bättre, men det blev aldrig det, säger han.
Efter ett år i KHL är Warg tillbaka i elitserien, men inte i Skellefteå, där han gjorde succé för två säsonger sedan.
– Rögle kom in i bilden hyfsat sent, men därefter gick det fort. Det tog kanske tio dagar sedan hade jag skrivit på. De var jäkligt på och ville verkligen ha hit mig, säger Warg.
Vad är målsättningen?
– Vi har inte satt någon tillsammans, men jag tycker att man alltid ska sikta mot slutspel och det är så pass jämnt i elitserien att det inte är någon omöjlighet. För Rögle är det här ett jätteviktigt år och det kommer att bli tufft, men målet är att etablera sig. Under mina två år vill jag hjälpa klubben med det.
Annars var du ganska tydlig med att du ville till Skellefteå. Varför blev det inget av det?
– Ville och ville... Jag anmälde intresse av att komma hem och skriva på för två, tre år. Jag trivs bra där uppe och har familj där. Skellefteå sa att de var intresserade men det hände inte mycket mer. Jag fick aldrig något konkret.
Är du besviken på Skellefteå?
– Nä, jag är inte bitter, branschen är ju sådan. Det är sådant man får ta. Skellefteå har många spelare på lite längre kontrakt och de kände kanske att de hade platserna fyllda redan. Det enda jag tycker är att de kunde ha sagt att det var så. Det var inte ens nära att det skulle bli något, säger Warg, som medger att han har fått en hel del nya insikter efter året i Lettland.
– I Sverige är man ganska bortskämd som hockeyspelare. Klubbarna tar hand om dig jättebra var du än är. Där får du mer ta hand om dig själv.
På vilket sätt då?
– Jag kände att det var en annan mentalitet i KHL. Attityden är att man i första hand ser till sitt eget bästa. Själv är jag från gamla skolan i Sverige och självklart ska man spela som ett lag, men största fokuset måste ligga på dig själv och få ut max av det. Tidigare har jag kanske påverkats av saker runt omkring för att jag försökte vara delaktig i allt annat, säger Warg.
Och sedan var det ju det här med sångkarriären. Fredrik Warg var en av Skellefteå-spelarna som tillsammans med ”Funky Dan” spelade in låten ”Det håller på att hända igen” inför finalen mot Färjestad 2011.
– En succé. Vi låg etta på Itunes en vecka och trea på Diggilistan. Stort. Jag trodde det skulle vara ­svårare med musik, säger Röglecentern och kan inte hålla sig för skratt.
– Tur att man kan göra mycket med rösterna på datorn kan jag säga, haha. För oss var det där mest en rolig grej. Man måste göra sådant ­ibland. Har du kul vid sidan av isen spelar du oftast bra också.
Kan det bli mer sång från dig om Rögle går till slutspel?
– Haha, nä, det räcker med en hit. En one-hit ­wonder.

Fredrik Warg om...
... att han på twitter beskriver sig som poet: ”Det är mest för att vara i klass med Johan Forberg (före detta lagkamrat i Skellefteå). Jag tror aldrig han har skrivit något, vare sig på twitter eller i sina krönikor, som någon förstår. Jag tror inte ens han själv förstår. Det är en djup man.”
... när han fick flytta in hos Marcel Hossa: ”Vi var borta i över en vecka och när jag kom hem kände jag att det inte luktade särskilt bra. När jag gick in var det vatten fulla lägenheten. Husen där var inte byggda för minus 20 grader, vilket man kan tycka är konstigt. Då fick jag bo hos Hossa i två dygn. Det var snällt av honom.”

Skalade bort lite dökött...
Post Reply