Lagbygget/Formationer 13/14

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Lagbygget/Formationer 13/14

Post by schteffe »

Lagbygget och tänkbara formationer inför och under säsongen 2013/14.

Nuvarande spelare att bygga laget med:

Svensson
Steen

Lindgren
Burström
Alm
Andersson
Edström
Heed
Aho
Bengtsson (?)

Ericsson
Forssell
Möller
Bellemare
Lindström
Petterström
Karlsson
Lundberg
Arvidsson
Emanuelsson
Pettersson
Sundqvist
Marklund

***
Ex:

Svensson (Steen)

Lindgren - Heed
Alm - Burström
Andersson - Edström
Aho - Bengtsson

Ericsson - Forssell - Lindström
Möller - Bellemare - Petterström
Arvidsson - Karlsson - Emanuelsson
Pettersson - Lundberg - Sundqvist
Marklund

**

På vilket sätt behöver laget kompletteras (en ytterligare målvakt? fysisk back? produktiv forward?)
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by marre »

Beror till vilken målsättning man har..SM-Guld? Då är det mycket som behövs..
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by smogz »

marre wrote:Beror till vilken målsättning man har..SM-Guld? Då är det mycket som behövs..
Ok Marre, du har varit så sjukligt negativ i dina senaste inlägg. Kan du försöka vara lite konstruktiv istället för att bara gnälla. Vad behöver vi för att behålla guldet? Vilka spelartyper och hur många?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Chippen »

Framåt ser det ut som en bra mix. Tror att typ Melker kan växa mera då han lär få en större roll då inte Oscar är kvar.

Det jag vid blotta åsynen kan tycka är att i dags läget är backsidan tunn och ganska svag. Känner lite frågetecken för Alm och stort frågetecken för Edström.
Känns inte som om de, tillsammans med Heed och Bengtsson (?), kommer fylla luckorna efter de som stuckigt.
Jag vet att det även är tidigt att säga något och att mycket kan ändras genom bara en spelare in, men skulle vi starta som vi är nu. Nja, då är känslan att backsidan är sämre än ifjol.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by tazman »

Många frågor som uppkommit de senaste veckorna:

Fungerar Steen som andra-målvakt?
Kommer AIK att värva en defensiv stöttepelare?
Kommer Arvidsson att få sin stora chans om Bud lämnar?
Har Lasse & CO några utmärkta alternativ om flera spelare lämnar?

Jag sitter fortfarande rätt still i båten, att vi skulle tappa några framträdande spelare såg jag som en självklarhet och att vi kan lita på värvningsansvarig har det på ett tydligt sätt bevisat genom åren.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by marre »

Men Smogz,titta på backsidan!! Sätt dig ner och titta på SM-Finalerna och se hur Klingberg,granberg och Sevc dominerade backsidan! Även Skogs var sjukt stabil! Linkan var f-n sämsta back!! klingan var magiskt bra,att tro att Heed ska axla den manteln är bara naivt! 3 stabila tvåvägsbackar skulle behövas för SM-Guld,men kommer naturligtvis inte hända..Hoppas dom gett Magic ett fett anbud men har inga stora förhoppningar på det..Nej,en mellansäsong väntar..
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by pttr »

marre wrote:Men Smogz,titta på backsidan!! Sätt dig ner och titta på SM-Finalerna och se hur Klingberg,granberg och Sevc dominerade backsidan! Även Skogs var sjukt stabil! Linkan var f-n sämsta back!! klingan var magiskt bra,att tro att Heed ska axla den manteln är bara naivt! 3 stabila tvåvägsbackar skulle behövas för SM-Guld,men kommer naturligtvis inte hända..Hoppas dom gett Magic ett fett anbud men har inga stora förhoppningar på det..Nej,en mellansäsong väntar..
Skogs var inte stabil... Men det är klart att det måste komma något på backsidan, det förstår väl alla! Men tre behövs inte!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by 374 »

Tycker faktiskt inte det behövs någon back. Om det ska in någon ska det i sådana fall vara en offensivt skicklig sådan. Defensiva, fysiska backar är inget att lägga pengar på, det behovet täcks av Alm.

Svensson har inte bevisat att han klarar av att vara etta i ett elitserielag och en målvakt bör därför vara högaktuell. En målvakt som inhandlas utifrån bör vara av sådan klass att denne är uttalad etta.

Forwardssidan är jag nöjd med även om Holloway lämnar. Det är dock aldrig fel att ha många skickliga spelare.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by smogz »

marre wrote:Men Smogz,titta på backsidan!! Sätt dig ner och titta på SM-Finalerna och se hur Klingberg,granberg och Sevc dominerade backsidan! Även Skogs var sjukt stabil! Linkan var f-n sämsta back!! klingan var magiskt bra,att tro att Heed ska axla den manteln är bara naivt! 3 stabila tvåvägsbackar skulle behövas för SM-Guld,men kommer naturligtvis inte hända..Hoppas dom gett Magic ett fett anbud men har inga stora förhoppningar på det..Nej,en mellansäsong väntar..
Visst var Klingberg förvånansvärt bra, tanken är väl att Heed ska axla hans mantel och där har jag inget att säga om saken. Jag har svårt att se att du var mer positiv till Klingberg när han kom än du är till Heed nu. Visa lite förtroende för våra värvare.

Skogs däremot var väl inget särskilt, tycker 1 poäng och plus 2 backar upp det påståendet. Alm som fick sitta på läktaren tror jag kommer att ersätta Skogs som är en rätt begränsad spelare med råge.

Sevc är som du skriver väldigt svår att ersätta och det är väl där man bör lägga sitt krut. Dock behöver det inte i mina ögon vara en lika stor och stark back. Sen håller jag inte med om att Lindgren var sämsta back, han spelade sitt spel och när han gör det så syns han inte så mycket. Men du har till viss del rätt, han var inte riktigt på topp. Men i slutet på säsongen kan man aldrig veta om det beror på att en spelare faller bort, han kanske var skadad.

Granberg var ju en riktigt jätte i slutspelet, och VM med för den delen.

Jag tror det räcker med en bra back till om Bengtsson skriver på, annars två. Inte nödvändigtvis stora starka spelar, jag kan leva med snabba med bra speluppfattning.

Vi har en bra grund, med förtroende bör de unga växa och växa förbi de äldre spelarna redan iår. Burström, Alm, Andersson och Lindgren är en bra stomme. Sen kan nog Aho överraska positivt.

Summering - jag är inte orolig. Men ser gärna en back till.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Sketch »

"Snart startar årets tuffaste tävling"
http://www.skellefteaaik.se/artikel/38278/" onclick="window.open(this.href);return false;

SM-slutspelet var en barnlek i jämförelse... 8-)
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by TS_ »

Sketch wrote:"Snart startar årets tuffaste tävling"
http://www.skellefteaaik.se/artikel/38278/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

SM-slutspelet var en barnlek i jämförelse... 8-)
Bengtsson på cykeltavlan :o
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by dovienya »

oops :)
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Hank »

TS_ wrote:
Sketch wrote:"Snart startar årets tuffaste tävling"
http://www.skellefteaaik.se/artikel/38278/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

SM-slutspelet var en barnlek i jämförelse... 8-)
Bengtsson på cykeltavlan :o
"– Nu är han här för att köra. Sedan ska vi föra en dialog med hans agent, säger Lasse Johansson, som hämtade Rasmus Bengtsson från flyget vid tiotiden under måndagsförmiddagen."

Från Norrans tidigare reportage om Bengtsson. Med "köra" menas då antagligen att han kommer upp och tränar med AIK, fastän kontraktet inte är klart.
User avatar
vonschnauser
Posts: 987
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by vonschnauser »

smogz wrote:
marre wrote:Men Smogz,titta på backsidan!! Sätt dig ner och titta på SM-Finalerna och se hur Klingberg,granberg och Sevc dominerade backsidan! Även Skogs var sjukt stabil! Linkan var f-n sämsta back!! klingan var magiskt bra,att tro att Heed ska axla den manteln är bara naivt! 3 stabila tvåvägsbackar skulle behövas för SM-Guld,men kommer naturligtvis inte hända..Hoppas dom gett Magic ett fett anbud men har inga stora förhoppningar på det..Nej,en mellansäsong väntar..
Visst var Klingberg förvånansvärt bra, tanken är väl att Heed ska axla hans mantel och där har jag inget att säga om saken. Jag har svårt att se att du var mer positiv till Klingberg när han kom än du är till Heed nu. Visa lite förtroende för våra värvare.

Skogs däremot var väl inget särskilt, tycker 1 poäng och plus 2 backar upp det påståendet. Alm som fick sitta på läktaren tror jag kommer att ersätta Skogs som är en rätt begränsad spelare med råge.

Sevc är som du skriver väldigt svår att ersätta och det är väl där man bör lägga sitt krut. Dock behöver det inte i mina ögon vara en lika stor och stark back. Sen håller jag inte med om att Lindgren var sämsta back, han spelade sitt spel och när han gör det så syns han inte så mycket. Men du har till viss del rätt, han var inte riktigt på topp. Men i slutet på säsongen kan man aldrig veta om det beror på att en spelare faller bort, han kanske var skadad.

Granberg var ju en riktigt jätte i slutspelet, och VM med för den delen.

Jag tror det räcker med en bra back till om Bengtsson skriver på, annars två. Inte nödvändigtvis stora starka spelar, jag kan leva med snabba med bra speluppfattning.

Vi har en bra grund, med förtroende bör de unga växa och växa förbi de äldre spelarna redan iår. Burström, Alm, Andersson och Lindgren är en bra stomme. Sen kan nog Aho överraska positivt.

Summering - jag är inte orolig. Men ser gärna en back till.
Precis!

Just nu har vi ju nästan enbart tappat spelare.Men tycker det är många som glömmer att unga spelare växer fort och dom har vi många av. :roll:

Granberg är dock omöjlig att ersätta direkt. Sevc borde vi kunna ersätta(Lämnar en större värvningsbudget).
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by bsa »

Störst potential tror jag vi har i Möller, första året åkte han runt och sköt på allt. Blev inte så mycke mer. I fjol var han på väg att växla upp, så kom skadan och efter det så kom han tillbaka bra, men jag tror att det finns mer där mycke mer. Lobbens rekord det kanske var att ta i men vi får se.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Akerman2 »

Möller - Bellemare - Bud
Jimmie - Melker - Jocke
Emanuelsson - Forre - Arvidsson
Petterström - Lundberg - Adam P

Forwardsuppsättningen är stark, med alla friska. Sundqvist närmast på tur, sen finns Sam Marklund. Vilka junisar kan tänkas fylla på? Sticker Emanuelsson så tycker jag definitivt vi ska in med ersättare.

NY - Nisse
Heed - Lindgren
Alm - Erik A
Edström

Aho
Lundberg (?)
Lindholm (?)

Anser- och tror att det kommer in en ny back. Förhoppningsvis en offensivt skicklig.
Ingen vet var Heed och Edström står. Klarar Alm att hålla en jämn nivå?
Annars 3 riktiga löften som garanterat klarar av att täcka upp/alt. ta en plats från Heed/Edström.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by kurtivar »

behöver vi verkligen en offensivt skicklig back? borde vi inte försöka hitta en bra defensiv back?
jag tycker att backuppsättningen väger lite väl lätt
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Chippen »

Jag hoppas att Edström får en bra start på säsongen och att han får ordning på prylarna denna säsong. Han har stor potential att vara en ledande offensiv back, han måste bara tro på det själv.
Vågat spel? Självklart, men vi brukar ju ge förtroende och låta spelare växa in i rollen, så varför inte och detsamma gäller Heed.

Så jag hoppar nog på tåget om att det är en spets i det defensiva arbetet som vi behöver och även om Frögren inte är en back som är som klippt och skuren för vårt spel så vore han en bra värvning.
Sätt honom i backpar med Erik A så tror jag att det kan bli ett riktigt farligt backpar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Akerman2 »

..drömmar av Rundblad.

En defensiv bjässe likt Frögren är nyttig men bortsett från det fysiska så tillför han inget.
Se på en två-vägsback som Sevc som tillförde fysik och mycket annat.
Drömmen (bortsett från sjuan) hade varit en Sevc-typ.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Hank »

I min bok är Alm och EA Sports gjutet som tredje backpar. Passar bra både med storlek och skills. Första backpar blir Lindgren och Burström. Bra balans i defensiv/offensiv, men något för mjukt, kan kompenseras något genom deras bländande skridskoåkning och Burströms allmänna briljans. Andra backparet blir då en invärvad klippa, defensivt inriktad och rutinerad, som får ta hand om något av de oskrivna korten. Frögren? Ja, varför inte. Han är en solklar förstärkning i dagsläget, och när vi inte vet hur marknaden ser ut (eller rättare sagt kan vi anta den är rätt tunn om man inte vill chansa med AHL-spåret) tror jag Frögren är ett av våra bästa val. Med Frögren som partner skulle till exempel Edström kunna studsa tillbaka och utvecklas till en bra tvåvägsback.

Det lämnar Heed och Aho utanför topp 6. Heed kan sannolikt matchas in försiktigt som sjundeback med PP-uppdrag. Aho får chansen vid skador, eller om Edström inte återfår självförtroendet.

Lindgren - Burström

Frögren - Edström

Alm - EA Sports

Heed

Aho

Helt klart sämre än i fjol på papperet, samtidigt som jag ändå kan tro att det vore en funktionell backuppsättning. Som sagt klarade vi oss utan Sevc, Granberg och Klingberg stora delar av fjolåret. Skulle gärna se mer fysik och bättre balans leftare/rightare dock.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Markman »

Fortsätter mitt resonemang kring laguppställning från Silly-tråden.
Backen har prioritet i min bok, då jag tror att Melker kommer att kunna täcka upp åtminstone en del av Lindbergs plats. Inte samma offensiv, men Melker kan mycket väl funka mellan Jocke och Jimmie. Jimmie får gå mer på offensiven, medan Melker säkrar hemåt och kan både brunka i hörnen och avsluta på Jockes passningar. Forre eller Petterström kan funka också, men inte alls en optimal lösning.
Jag tänker således något i stil med följande:
Jocke-Melker-Jimmie
Enligt ovan

Holloway-Bellemare-Möller
Självförklarande

Arvidsson-Forre/Petterström-Emanuelsson
I händelse av en ny förstacenter mellan Jocke och Jimmie går Melker in som center här, Forre/Petterström går ner i fjärde med Pettersson som 13:e. Arvidsson får chansen att visa att han kan spela som mer än 13:e forward och leverera ändå. Alternativet är Petterström som ytter på Arvidssons plats för en mer tvåvägs-inriktad kedja, men jag föredrar tre ordentliga offensiva hot.

Pettersson-Lundberg-Forre/Petterström
Bästa defensiva linan som möter motståndarnas bästa offensiva linor, plus alla BP-spelare i linan. Lundberg-Pettersson + Forre-Petterström är grunduppställningen i BP. Melker är förste reserv, men är inte starter i BP för att spara lite energi till offensiva uppdraget i förstalinan.

Sundqvist/Marklund

PP 1:
Umbrella-formation:
Holloway i vänster tek-cirkel, Jocke i höger, Heed centralt på blå (alternativt Edström). Jimmie på kassen och Möller i en fri roll bakom mål/där det behövs.
PP 2:
Arvidsson till vänster, Edström (alt. Heed) på blå, Emanuelsson till höger. Bellemare i fri roll, Melker på Kassen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Hyland (I'm back) »

Heed ska nog vara glad om han överhuvudtaget får 3-4 min istid i början!
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by smogz »

Hyland (I'm back) wrote:Heed ska nog vara glad om han överhuvudtaget får 3-4 min istid i början!
Om du med i början menar i början av serien så kan du ha rätt. Han borde rimligtvis få mer istid i träningsmatchen. Jag tror att Heed drabbats av den typiska förbannelsen som offensiva backar i defensiva lag alltid drabbas av. Han har inte fått spela sitt spel utan ska agera kylskåp som övriga backar. Det klarar han inte och därmed är han för dålig.

I Skellefteå får han utveckla sina styrkor vilket ger mig gott hopp om att han ska växa ordentligt som spelare och spela 22 min per match innan säsongen är slut.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Spökplumpen »

Själv är jag tveksam till att Edström "vågar" ta en plats i laget. Tror mer på Heed.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by VonCheese »

Spökplumpen wrote:Själv är jag tveksam till att Edström "vågar" ta en plats i laget. Tror mer på Heed.
Jag tror Heed blir en stor överraskning.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by smogz »

Svårt att formera kedjorna just nu tycker jag.

I slutspelet blandades det rätt mycket men Bud och Jocke fick mycket tid tillsammans. Tänker dom hålla kvar vid det eller gå tillbaka till Jimmie - center - Jocke, Bud - Bellemare - Möller?

Jag vetefan vad jag tycker ens. Vi vann ju så jag kan inte direkt klaga. Men det såg ofta inte så bra ut för mer än en till två kedjor per kväll.

Just nu funderar jag såhär:

Bud-Bellemare-Möller
Jocke-Forssell-Jimmie
Emanuelsson-Melker-Arvidsson
Petterström-Lundberg-Pettersson

Vid skador ser jag gärna att man förflyttar Adam Pettersson uppåt, jag har en känsla av att det blir hans år i år.

Backpar är för svårt, vill se dom först.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Markman »

Normans sannolika inträde i truppen sätter ju lite annan ton på det hela. Han torde väl knappast vara tänkt som annat än offensiv center, så jag gissar att det står mellan honom och Melker att ta plats mellan Jocke och Jimmie respektive Emanuelsson och Arvidsson.

Förutsatt att Norman kommer bra in i det hade jag börjat testa med honom mellan Jocke och Jimmie, så kan Melker ta grisrollen framför mål med Arvidsson och Emanuelsson, istället för att Kamikaze-Karlsson ska trängas med Jimmie där inne i förstakedjan.

Jocke-Norman-Jimmie
Holloway-Bellemare-Möller
Arvidsson-Melker-Emanuelsson
Petterström-Forssell-Lundberg
Pettersson
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by päran »

Jocke-Melker-Jimmie
Holloway-Bellemare-Möller
Arvidsson-Norman-Emanuelsson
Petterström-Forssell-Pettersson
Sundqvist- Lundberg - Marklund

Snacka om väl förberedda vid eventuella skador. Skulle vilja säga att vi har två förstakedjor, en andrakedja, en tredjekedja och en fjärdekedja på papperet.
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by patrik71 »

Rakt in i svenska mästarnas förstakedja - hyfsat uppköp för Norman..
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Lagbygget/Formationer 13/14

Post by Chippen »

Markman wrote:Normans sannolika inträde i truppen sätter ju lite annan ton på det hela. Han torde väl knappast vara tänkt som annat än offensiv center, så jag gissar att det står mellan honom och Melker att ta plats mellan Jocke och Jimmie respektive Emanuelsson och Arvidsson.

Förutsatt att Norman kommer bra in i det hade jag börjat testa med honom mellan Jocke och Jimmie, så kan Melker ta grisrollen framför mål med Arvidsson och Emanuelsson, istället för att Kamikaze-Karlsson ska trängas med Jimmie där inne i förstakedjan.

Jocke-Norman-Jimmie
Holloway-Bellemare-Möller
Arvidsson-Melker-Emanuelsson
Petterström-Forssell-Lundberg
Pettersson
Är du full på riktigt?
Du har skrikit efter en toppcenter att ha i 1-2:a kedjan, sedan väljer du att peta in en medelmåtta i vad jag antar är 1:a kedjan.

Visst är det bra med bredd men detta är ju inte riktigt spetsen som man trodde var på väg in.
Men vi fick han väl billigt då ingen annan klubb ville ga honom efter hjärnskakningen som höll honom ur spel förra året.

Fast är denna Norman en så mycket bättre spelare än Melker? Någon som såg han spela i Finland ifjol?
För är det hugget som stucket med Melker så hade denna värving gärna fått vara, då jag anser att spelare som kommer in ska bidra med något vi inte redan har i truppen eller spetsar till redan befintligt.
Last edited by Chippen on 04 Aug 2013, 19:43, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked