Champions Hockey League

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Hockeys Champions League

Post by cechise »

Konk wrote:Vi är väl klara favoriter för den här turneringen? Någon som har koll på hur bra de Schweiziska lagen är?
Ingen jättekoll men Bern och Lions brukar väl vara bra?

Lions vann den förra versionen av CHL och slog Metallurg Magnitorsk i finalen. Man spöade sedan Chicago Blackhawks i Victoria Cup med 2-1.
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Hockeys Champions League

Post by olli »

cechise wrote:
olli wrote:B-licenser från SM-liiga:
Saipa och Lukko
Tack, uppdaterade listan.
Om du vill vara exakt, båda är semifinalister i slutspelet. Kärpät vann grundserien och slutspel är på G ännu...
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Hockeys Champions League

Post by Konk »

cechise wrote:
Konk wrote:Vi är väl klara favoriter för den här turneringen? Någon som har koll på hur bra de Schweiziska lagen är?
Ingen jättekoll men Bern och Lions brukar väl vara bra?

Lions vann den förra versionen av CHL och slog Metallurg Magnitorsk i finalen. Man spöade sedan Chicago Blackhawks i Victoria Cup med 2-1.
Ser att Bern blev 9a i år i ligan. ZSC vann ligan. Antar att de lär ge rätt bra motstånd, men vi borde kunna avskriva Bern va?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hockeys Champions League

Post by 374 »

Både ZSC och Bern hade många spelare med i det schweiziska lag som tog silver.

Rent allmänt tror jag de svenska lagen kommer stå sig bra. Om AIK satsar på turneringen kommer de att gå långt.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Hockeys Champions League

Post by ante08 »

Deltagande lag

Sverige
Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV71, Linköping, Luleå, Skellefteå*, Växjö*

Finland
IFK Helsingfors, Jyp, Kalpa, Kärpät, Tappara, TPS, Saipa*, Lukko*

Tjeckien
Liberec, Pardubice, Sparta Prag, Vítkovice, Třinec*, Zlín*

Tyskland
Mannheim, Eisbären, Ingolstadt, Krefeld, Hamburg*, Köln*

Schweiz
Bern, Fribourg, ZSC, Zug, Kloten*, Geneve*

Österrike
Salzburg, Vienna, Bolzano*, Villach*

Slovakien
Košice*

Norge
Stavanger*

*lag är inte delägare i turneringen utan har bjudits in för att säkra att bästa lagen från serie och slutspel är med.

Schema

13 maj. Seedning av lagen.

21 maj. Lottning till grupperna.

1. 21 aug - 7 okt gruppspel, 10 grupper 4 lag vardera, matcher hemma och borta mot grupplagen dvs sex matcher totalt för varje lag.

16 lag går vidare, alla gruppettor, 6/10 grupptvåor.

2. 4, 11 november. Åttondelsfinaler

3. 2, 9 december. Kvartsfinaler

4. 13, 20 januari. Semifinaler

5. 3 februari. Final.

Totalt tio matcher för de lag som når finalen. Och alla nationella ligor är anpassade och vilar när CHL har matcher dvs det ger utmärkta förutsättningar för både lag, publik och media att bevaka CHL och lyfta fram det till något riktigt bra!

http://www.hockeysverige.se/robert-pett ... league-ut/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Ligger inte matcherna ungefär där det tidigare var uppehåll för ET?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeys Champions League

Post by svartgulsubkultur »

Tisdagar är alltså den återkommande speldagen. Underlättar inte eventuella supporterresor.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeys Champions League

Post by svartgulsubkultur »

ante08 wrote: 1. 21 aug - 7 okt gruppspel, 10 grupper 4 lag vardera, matcher hemma och borta mot grupplagen dvs sex matcher totalt för varje lag.

16 lag går vidare, alla gruppettor, 6/10 grupptvåor.

2. 4, 11 november. Åttondelsfinaler

3. 2, 9 december. Kvartsfinaler

4. 13, 20 januari. Semifinaler

5. 3 februari. Final.

Totalt tio matcher för de lag som når finalen.
13 matcher får jag det till. Åttondel, kvart och semi spelas hemma/borta.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

14 matcher får jag det till.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hockeys Champions League

Post by 374 »

6+6+1 är 13.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Jaha ja, räknade finalen som hemma/borta oxå. Varför vette fan
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Hockeys Champions League

Post by burk »

Vars någonstans kommer finalen att spelas ?
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Känns som om de inte kommer att gå på ett säkert kort och låta Finalen spelas i Salzburg som vanligt
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hockeys Champions League

Post by 374 »

Blir 44 lag, mästarna från Norge, Danmark, Storbritannien och Frankrike får wild cards.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Då är det väl bara lag från Slovenien och Polen jag saknar.
Lettland och Vitryssland har väl ingen inhemsk liga för de ingår väl i KHL och underligor till KHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hockeys Champions League

Post by svartgulsubkultur »

Hemmamatcherna tycks inte komma att ingå i säsongskorten. Scheiße men fullt förståeligt.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Hockeys Champions League

Post by ante08 »

Tråkigt men fullt förståeligt som sagt. Hoppas på någon form av rabatt erbjudande för oss som har säsongskort.

Känns på förhand som det inte kommer att bli någon publiksuccé direkt. Tror vi kommer att ligga runt 3000 per match fram till slutspelet i alla fall. Man får hoppas att vi hamnar i en bra grupp där vi möter lag som en vanlig Svensons känner igen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Hockeys Champions League

Post by freddus »

Är det inte bättre att låta det ingå för att få folk till arenan som kanske tar och spenderar lite pengar på mat osv istället för stannar hemma?
Har svårt att se att denna turnering skulle dra fullt speciellt många gånger. Inte ens om det ingick i säsongskorten.
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hockeys Champions League

Post by smogz »

Tror det handlar om ekonomi, 2-3000 betalade är ändå jävligt mycket mer pengar än 5000 som inte betalar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Hockeys Champions League

Post by freddus »

smogz wrote:Tror det handlar om ekonomi, 2-3000 betalade är ändå jävligt mycket mer pengar än 5000 som inte betalar.
Jo, självklart handlar det om ekonomi. Okej det kanske inte är försvarbart att det ska ingå i grunden men ge åtminstone de som har säsongskort möjlighet att köpa biljetter till bra priser. Jag har svårt att se att det här ska locka så mycket folk på tisdagar när det redan är tungt att locka folk på tisdagsmatcher i SHL. Sen rör det ju sig inte så svartvitt som ditt exempel (jag vet, bara en markering om hur det blir ekonomiskt och inget seriöst:). Vad kan det röra sig om säsongskortsmässigt en bit under 3000?
Jag inbillar mig iaf att "mycket" folk lockar än mer folk. Har man sålt 2000 biljetter är det nog svårt att locka med soffpotatisarna jämfört med om man har 3000 säsongskort + 1000 till. Iofs ett dåligt exempel det också då 4000 också är rätt lågt och inte leder till någon extrem stämning som kan locka.
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hockeys Champions League

Post by smogz »

Visst borde det vara rabatt för de med årskort. Det räknar jag med att det är. Men tycker inte det ska vara gratis.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Man kan ju hoppas att de tar fram ett specifikt kort enbart gör CHL eller att de låter de dom har säsongskort göra ett tillägg för CHL och att biljettpriserna inte är i samma klass som under SHL.
Det är ju trots allt bara träningsmatcher, dock med tävlingsinriktning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Hockeys Champions League

Post by karjala »

Jag kan inte släppa att Ryska lag inte är med nu när det satsas lite mer Champions inom europahockeyn.

Som liga och hur lagen spelar beskrivs den ju som ganska defensiv. Vore dels häftig att få möta tex CSKA Moskva, men även för att vi skulle ha en god chans att vinna mot dom flesta nu med den glada propaganda-hockeyn som Skellefteå AIK står för!
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Man kan ju hoppas att de tar fram ett specifikt kort enbart gör CHL eller att de låter de dom har säsongskort göra ett tillägg för CHL och att biljettpriserna inte är i samma klass som under SHL.
Det är ju trots allt bara träningsmatcher, dock med tävlingsinriktning.
Det är INTE träningsmatcher. Det är tävlingsmatcher i en annan turnering.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Post by Lidlund »

När ska vi till Nottingham!? :O
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Lidlund wrote: Det är INTE träningsmatcher. Det är tävlingsmatcher i en annan turnering.
Nog fan är alla matcher innan serien startar träningsmatcher, iaf för mig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hockeys Champions League

Post by smogz »

Det är ju det som är problemet med alla såna här försök. Att börja se det som tävlingsmatcher är ju ett första steg mot att det ska få viss status.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Sv: Hockeys Champions League

Post by Lidlund »

Chippen wrote:
Lidlund wrote: Det är INTE träningsmatcher. Det är tävlingsmatcher i en annan turnering.
Nog fan är alla matcher innan serien startar träningsmatcher, iaf för mig.
Jag hoppas klubben inte ser det så. För ser klubben detta som träningsmatcher kommer aldrig CHL bli en succe!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

Jag hoppas oxå att klubben inte ser det så, men jag personligen kan inte undvika att se det som träningsmatcher ännu.
Då det är första året vi är med så har detta ingen som helst status för mig, men jag hoppas att det ändras efter denna säsong.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hockeys Champions League

Post by Chippen »

smogz wrote:Det är ju det som är problemet med alla såna här försök. Att börja se det som tävlingsmatcher är ju ett första steg mot att det ska få viss status.
Så bara för att man börjar se det som tävlingsmatcher så ökar statusen?
För mig spelar det ingen roll om det är träningsmatch eller tävlingsmatch, jag kommer lika fullt att vara i arenan och se på matchen och därmed bidra till publiksiffran. Vad jag sedan har för åsikt om matchen är väldigt sekundärt, för jag deltar trots allt och det ser jag som mycket bättre än att sitta hemma och tycka att detta är tävlingsmatcher, men inte besöker arenan för att se matchen.

Så för att statusen ska höjas på CHL/ET så måste publiksiffran höjas då jag tycker att publiksiffran är en rätt bra värdemätare på status. Inte sinnesstämningen runt själva CHL.
Dock så antar jag att du själv ser detta som tävlingsmatcher och kommer vara på plats i arenan för att hjälpa till att höja statusen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply