Champions Hockey League

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Champions Hockey League

Post by 374 »

Neman Grodno från Vitryssland vann Continental Cup och är därmed klara för CHL nästa säsong.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Wow, vilket jättelag.
Vad är det där för blåbärscup?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Att det är en medelpubliksiffra på 2995 per i hela CHL är ju fan tokdåligt måste jag säga.
Går ju inte att säga att det varit någon större succe om man tittar på de siffrorna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Champions Hockey League

Post by smogz »

Edit, se nästa inlägg
Last edited by smogz on 13 Jan 2015, 11:39, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Champions Hockey League

Post by smogz »

374 wrote:Neman Grodno från Vitryssland vann Continental Cup och är därmed klara för CHL nästa säsong.
Verkar vara riktiga topplag, inga finalkandidater. Men på nått sätt hellre segraren härifrån än ett inbjudet danskt och norskt lag. Detta är ju på sportsliga meriter iallafall.

Bulgaria: CSKA Sofia (BUL)
CG Puigcerda (ESP)
Beostar Belgrade (SRB)
Izmir BJBSK (TUR)
Fischtown Pinguins Bremerhaven (GER)
Belfast Giants (GBR)
Tilburg Trappers (NED)
CSKA Sofia (BUL)
KH Sanok (POL)
Corona Brasov (ROU)
Dunaujvarosi Acelbikak (HUN)
Prizma Riga (LAT)
Ritten Sport (ITA)
Herning Blue Fox (DEN)
Yertis Pavlodar (KAZ)
Fischtown Pinguins Bremerhaven (GER)
Neman Grodno (BLR)
Angers Ducs (FRA)
KH Sanok (POL)
Belfast Giants (GBR)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Champions Hockey League

Post by 374 »

Roligt med exotiska lag.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Riktiga topplag? Jag hoppas att du är ironisk i massor och nej. Jag tar nog fan hellre ett inbjudet norskt topplag än t.ex ett spanskt eller turkiskt lag.

Men visst kanske ett möte mot ett spanskt lag skulle locka storpublik och lyckas med något som inte t.ex Linköping lyckades med, nämligen att höja publiksiffran.
Eller så är det bara ännu ett steg mot att köra CHL i botten
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Champions Hockey League

Post by smogz »

Självklart är jag ironisk. Nä, men risken att ett spanskt lag går vidare ur det där gänget är väl rätt liten. Att ett av de lagen går vidare är ok, eftersom det ändå finns massa skitlag i seriespelet.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Där tycker jag du har fel.
Ska inte gå vidare ett enda lag. Ska inte bara skitlag kvar när CHL startar.

Minska antalet platser och inför kval.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Champions Hockey League

Post by Special Brew »

Ger en serieseger en plats i den här pajasturneringen, eller är det bara vid guld vi får vara med?
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Visst var det Ettan i serien och SM-Finalisterna som fick plats?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Champions Hockey League

Post by smogz »

Det är väl också lite beroende på vilka som är "fasta" medlemmar, eller är det inte.

Om vi antar att ettan-trean i serien är en av "nordiq trophy"-lagen. Kommer 4an då med automatiskt eller?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Champions Hockey League

Post by Skidrow »

Tacka nej för helvete AIK.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Champions Hockey League

Post by barrskog »

Herrejävlar vad ful CHL-bucklan var..
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Spännande att höra Renberg i studion:
Olimb skulle vara lite för gammal för att få chansen i NHL
Lassinantti är en bättre målvakt än Svensson.

Förövrigt så spelar nog Luleå i CHL-tröjor som mest liknar deras ordinarie tröjor.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Champions Hockey League

Post by TigerShark »

Onödigt Fantenberg.. Helvete om luleå ska få vinna nu.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Den puckjävel ska Fernström ta!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Champions Hockey League

Post by barrskog »

Tacklingen träffar inte ens huvudet. Brutal filmning av Fabbe..
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Sv: Champions Hockey League

Post by TigerShark »

Chippen wrote:Den puckjävel ska Fernström ta!
Det ska han absolut! Men 1-1 nu i dåliga målvaktsingripanden. Hoppas ändå Frölunda lyckas ta detta. Pest eller kolera men chl är viktigare för luleå så därför hoppas jag dom förlorar 8-)
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Champions Hockey League

Post by nishog04 »

Hahaha, det är tydligen OS-final i Luleå ikväll :lol:
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Champions Hockey League

Post by Chippen »

Tycker nästan han ska ha 3-2 pucken oxå!

Tycker oxå att det är rätt med matchstraff, hoppar in tacklingen och den tar i huvudet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Sv: Champions Hockey League

Post by nishog04 »

Chippen wrote:Tycker nästan han ska ha 3-2 pucken oxå!

Tycker oxå att det är rätt med matchstraff, hoppar in tacklingen och den tar i huvudet.
Sanning. Hopptackling + usla målvaktsingripanden.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Champions Hockey League

Post by nishog04 »

Bådar ju gott inför slutspelet att se Frölunda så pass valpiga som de är ikväll. Det gör nog alla lag gott att kanske ha några lite äldre spelare med, som vet vad det går ut på.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Champions Hockey League

Post by Chippen »

nishog04 wrote:Bådar ju gott inför slutspelet att se Frölunda så pass valpiga som de är ikväll. Det gör nog alla lag gott att kanske ha några lite äldre spelare med, som vet vad det går ut på.
Medhåll
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Champions Hockey League

Post by TigerShark »

Efter flera repriser så är jag lite kluven gällande tacklingen. Visserligen så hoppar han ju in i den men den ser inte ut att ta så jävla farligt. Sen att Fabricius ligger och sparkar som en serie-a spelare för att sedan spela vidare utan problem är ju lite suspekt.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Champions Hockey League

Post by nishog04 »

Fabricius verkar vara vid väldigt god vigör :D

Roligt att filmningarna drabbar Frölunda negativt också. De har ju haft väldigt svårt att stå på upprätt i SHL.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Champions Hockey League

Post by jokarfo »

Satt och kollade sista finalperioden och slås ännu en gång av vilka jävla filmare Abbottarna är och för att inte tala om Fabricius. Jösses. Klart som
Fan det gör ont att få klubban över käften men det där skådespelet rimmar rätt illa med stora, starka, tuffa lule.

Jaja, nu lär väl lulehybrisen fortsätta ett tag till. Gott så.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Champions Hockey League

Post by nishog04 »

jokarfo wrote:Satt och kollade sista finalperioden och slås ännu en gång av vilka jävla filmare Abbottarna är och för att inte tala om Fabricius. Jösses. Klart som
Fan det gör ont att få klubban över käften men det där skådespelet rimmar rätt illa med stora, starka, tuffa lule.

Jaja, nu lär väl lulehybrisen fortsätta ett tag till. Gott så.
Hahaha, låt gubbarna i norr fira. De lär ju inte vinna någonting annat. Är man enda laget i turneringen som går all-in i CHL förtjänar man att vinna. Det såg vi ju inte minst i semifinalen ;)

Och för AIK:s del hoppas jag också att man begrundar vad man tänkt sig kring CHL. Ska man vara med ska man väl ändå gå för seger, eller hur? Som man fokuserat i år tycker jag man gott kunde ha skitit i deltagandet helt och hållet. Och ja, jag anser att SHL är viktigare än detta, så jag klandrar inte AIK:s inställning i sig, bara deltagandet.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Champions Hockey League

Post by Lubbe »

Ostens citat är intressant: "Vi ska knuffa ner Skellefteå från tronen".
Lulefansen säger ju, fastän ingen utom dem själva håller med, att att CHL är större än SHL, men Ostens citat avslöjar att de innerst inne inte ens själva anser det. För att vara högst på tronen i Sverige så ska man vinna SM-guld, enligt Osten. Och enligt alla andra, men nu också enligt Osten.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Champions Hockey League

Post by jokarfo »

nishog04 wrote: Hahaha, låt gubbarna i norr fira. De lär ju inte vinna någonting annat. Är man enda laget i turneringen som går all-in i CHL förtjänar man att vinna. Det såg vi ju inte minst i semifinalen ;)

Och för AIK:s del hoppas jag också att man begrundar vad man tänkt sig kring CHL. Ska man vara med ska man väl ändå gå för seger, eller hur? Som man fokuserat i år tycker jag man gott kunde ha skitit i deltagandet helt och hållet. Och ja, jag anser att SHL är viktigare än detta, så jag klandrar inte AIK:s inställning i sig, bara deltagandet.
Jo herregud, nog är det det lag som går hårdast in för turneringen som förtjänar att vinna. Inget snack om saken. Och det ligger väl i sakens natur med tanke på hur drivande LHF var med ET och hur viktigt det var för dem. Så nog är det dem väl unt. Sen att man ogillar allt vad föreningen står för, attityden från fans, spelare och ledare o.s.v. det är ju en annan femma.

Såg intervjun med J-fop och teaterfabbe efter matchen och slogs av att de kallar LHF för ett "Cup-lag" som är "byggt för såna här matcher" där det blir "grinigt och stökigt" för de "viker aldrig ner" sig o.s.v. och de har satsat lika hårt på CHL som SHL. Foppa hyllas av Fagervall som lagets bäst tränade så det blir riktigt, riktigt intressant att se hur LHF orkar ett (eventuellt) slutspel där det krävs betydligt mer än att vara bäst i sista perioden i en avgörande match.

Kring CHL tycker jag förstås också att AIK ska fundera på vad man vill. Är vi med - Gå för Guld. Solklart. Helt ärligt så är jag rätt övertygad om att ifall AIK gått på alla cylindrar i avgörande semin och värderat CHL lika högt som Luleå gör, så hade vi vunnit den matchen tämligen enkelt. Å andra sidan hade resultatet förmodligen sett annorlunda ut från match nr 1 men det är ju kontrafaktisk historieskrivning och således fel att hålla på med.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Post Reply