Gaming

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Gaming

Post by Sketch »

Poet wrote:Modern warfare 3 släpps nu i natt, är jag ensam som åker in och handlar det imorgon?
Själv laddar jag för Skyrim, det blir första icke-sport spelet jag spelat på mycket länge. Kanske tagit mig vatten över huvudet..
MBB

Re: Gaming

Post by MBB »

Laddar själv också för Skyrim. Landslagsuppehållet kom lägligt. :)
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Gaming

Post by micktålbot »

Varför måste alla bra spel släppas på precis samma tidpunkt på kalenderåret? Usch vad jobbigt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Gaming

Post by Skidrow »

Lungt är 2011-12-20 som är datumet man riktar in sej på :)
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Det som är trist med SWTOR är ju att det bara släpps till PC.. Själv har jag full fokus på 2012-03-06.. Kanske blir något annat innan dess, men icket desto mindre är det mars som är fokuspunkten.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Gaming

Post by Poet »

Markman wrote:Det som är trist med SWTOR är ju att det bara släpps till PC.. Själv har jag full fokus på 2012-03-06.. Kanske blir något annat innan dess, men icket desto mindre är det mars som är fokuspunkten.. :)
Nånting som endast släpps till pc kan ju inte vara bra..
Vad släpps i mars?
2012-05-19
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Den avslutande delen i Mass Effect-triologin.. Mass Effect 2 är typ ett av mina favoritspel genom tiderna, så trean känns som att det kan bli fullständigt epic!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Gaming

Post by Skidrow »

För dom små barnen finns spelkonsoller men... 8-)
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Tycker ärligt talat inte det är lika mycket känsla när man spelar på datorn.. Dels på grund av allt runt om som större skärm, bekvämare sittplats, surroundljud med en ordentlig anläggning, men sen gillar jag inte kombinationen mus/tangentbord heller...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Gaming

Post by Skidrow »

Känns som en ålders grej, kan inte spela ett skjuta spel lr så på PS3 för att det inte finns mus tangentbord, sen ett strategi spel är ju helt kört typ Star craft.

Ps med åldersgrej menar jag inte ens ålder utan när man började spela spel, själv var det 1983 på en MSX.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Jag vet faktiskt inte om jag håller med där.. Jag har bara haft ett Nintendo 8-bit och skötte större delen av mitt spelande på PC fram till för några år sedan, och då huvudsakligen på PC, men jag känner ändå att det är roligare på konsoll..

Dock är jag ju helt med på att t.ex. StarCraft inte funkar på konsoll, men det får man ju bara acceptera.. Det finns många andra spel som inte finns till PC heller, så det är väl egentligen bara fråga om preferens.. Tror inte det går att dra några särskilda paralleller mellan ålder/år när man började spela och konsoll/PC, men det är ju bara min känsla.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Gaming

Post by Poet »

Markman wrote:Jag vet faktiskt inte om jag håller med där.. Jag har bara haft ett Nintendo 8-bit och skötte större delen av mitt spelande på PC fram till för några år sedan, och då huvudsakligen på PC, men jag känner ändå att det är roligare på konsoll..

Dock är jag ju helt med på att t.ex. StarCraft inte funkar på konsoll, men det får man ju bara acceptera.. Det finns många andra spel som inte finns till PC heller, så det är väl egentligen bara fråga om preferens.. Tror inte det går att dra några särskilda paralleller mellan ålder/år när man började spela och konsoll/PC, men det är ju bara min känsla.. :)
Håller helt med där!
Började faktiskt spela "övriga" spel till konsol år 2010 innan dess hade jag bara lirat pc.
Tycker att först och främst sport spel är överlägsna på konsol sen nu när man börjar få in lite av vad man kan kalla känsla även fps spel nu.
2012-05-19
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Gaming

Post by Bobby »

Poet wrote:
Markman wrote:Jag vet faktiskt inte om jag håller med där.. Jag har bara haft ett Nintendo 8-bit och skötte större delen av mitt spelande på PC fram till för några år sedan, och då huvudsakligen på PC, men jag känner ändå att det är roligare på konsoll..

Dock är jag ju helt med på att t.ex. StarCraft inte funkar på konsoll, men det får man ju bara acceptera.. Det finns många andra spel som inte finns till PC heller, så det är väl egentligen bara fråga om preferens.. Tror inte det går att dra några särskilda paralleller mellan ålder/år när man började spela och konsoll/PC, men det är ju bara min känsla.. :)
Håller helt med där!
Började faktiskt spela "övriga" spel till konsol år 2010 innan dess hade jag bara lirat pc.
Tycker att först och främst sport spel är överlägsna på konsol sen nu när man börjar få in lite av vad man kan kalla känsla även fps spel nu.
Instämmer i det Poet säger. Sportspel är överlägset på konsol!
Dock har jag fortfarande svårt för fps spel men det kanske ger sig med tiden..
Dä ä bra Mikalsån!
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Gaming

Post by kurtivar »

har spelat NHL 12 nu ett tag och jag blir mer och mer förbannad över spelet.
mina kompisar sa att det är så sjukt bra, allt var förbättrat osv. varpå jag beställer spelet, första NHL-spelet sen 09 i min ägo. efter några dagars spelande så är jag supernöjd, lämpligt svårt, målgester och kanske det bästa man kan tackla folk över sargen.
efter ett tag så blir jag för bra för svårighetsgraden (som är näst svåraste), då höjer jag ett snäpp,
blir helt paff, dels över passningar motståndarna börjar slå, från offensiva blå till sin egen förlängda mållinje bara för att spelet hade lärt sig att man blir tacklad om man åker in i anfallszonen på den kanten, jag börjar bli bra på att stänga mittzonen men jag har stora problem när dom väl kommer in i min försvarszon.
sen skotten? jävlart i mig att vartannat skott går in för dom varje match. skott från blå frisikt med voukoun i målet. den här tar han ju lätt..... näehä :evil: . förlorade med 7-0 senaste matchen. jag vann skotten med 32-8, jävlig skumt.
men skam den som ger sig, ny tag imorgon.

sen en fråga, vid tekningar så backar alltid min 2 forwards medans center står kvar och "brottas" med den andra centern. kan man justera det på något sett?
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Kurtivar - spelar du online eller offline? I online-läget får man visserligen dras med ännu dummare AI:s, men då man spelar med riktiga spelare som faktiskt kan spelet så blir det riktigt kul! Dessutom spelar man non-stop, istället för att hålla på med byten och sånt hela tiden..

Vad gäller tekningar - spelar du center själv? Om det är så kan finns det ju flera olika sätt du kan teka på: forehand eller backhand, rakt bak eller lyfta klubban, gå på kropp eller dra pucken mellan benen på motståndarcentern med flera olika kombinationer av dem.. Annars finns det väl någonstans i inställningarna "faceoff difficulty" också.. :)

Det finns flera walk-through-videos på youtube för både tek, dragningar och allting annat om det skulle vara så att du är intresserad av dem! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Gaming

Post by kurtivar »

jag håller på att köra igenom en säsong, offline för det mesta för jag får jämt däng online.

men jag förstår inte varför dom backar, vinner man teken så ska ju forwards framåt och om man förlora så ska dom ju upp snabbt som sjutton fram å stressa, näe mina backar så jag vinner aldrig en tek när det blir ett ställningskrig
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Nu var det iofs länge sedan jag spelade offline, men jag kan inte påminna mig om att det brukar vara så heller, varken i 11 eller 12.. Inte heller när man har en AI bredvid sig i online brukar det vara så, så vitt jag kan minnas.. Det händer titt som tätt att AI:n kommer in och tar pucken efter att jag går in och plockar bort motståndarcentern, åtminstone är det känslan jag har..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Gaming

Post by kurtivar »

nu överdriver nog jag, men nästan jämnt när det blir ställningskrig mellan centrarna så backar mina forwards och motståndarna forwards tar pucken.

eftersom de verkar kunna en del, kan man höja sitt eget mick ljud på xbox?
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Förstår jag dig rätt om du vill höja volymen på det du säger? Är det inte lättare för de som du pratar med att höja volymen i sin hörsnäcka? Eller är det bara du som hörs dåligt? I fall det sista stämmer så får du väl böja till mic-bommen lite grann så du har den närmare munnen eller prata högre, det är det enda jag kan komma på i alla fall..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Gaming

Post by Konk »

Om du själv väljer att låsa din motståndare och lyckas med det så ska dina forwards automatiskt gå in och försöka vinna puck. Annars kan du prova fixa med taktiken, typ defensivt tryck och forechecking.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Gaming

Post by kurtivar »

Markman wrote:Förstår jag dig rätt om du vill höja volymen på det du säger? Är det inte lättare för de som du pratar med att höja volymen i sin hörsnäcka? Eller är det bara du som hörs dåligt? I fall det sista stämmer så får du väl böja till mic-bommen lite grann så du har den närmare munnen eller prata högre, det är det enda jag kan komma på i alla fall..
trodde bara att det fanns någon inställning, typ mikrofon förstärkning eller något,
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Gaming

Post by groenahulken »

Inhandlade Battlefield 3 igår, vette fan vad jag tycker riktigt.
Grafiken är självklart helt insane!
Men spelet i sig? Har inte testat det så mycket än men jag tycker att man inte ser när man skjuter och träffar fienderna. Men det är väl kanske så i riktigt krig också?
"Flyguppdraget" var tråkigt, man fick inte styra planet själv, fick bara sitta i baksätet och bomba (pissenkelt).

Det blir kanske bättre ...
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Gaming

Post by TS_ »

groenahulken wrote:Inhandlade Battlefield 3 igår, vette fan vad jag tycker riktigt.
Grafiken är självklart helt insane!
Men spelet i sig? Har inte testat det så mycket än men jag tycker att man inte ser när man skjuter och träffar fienderna. Men det är väl kanske så i riktigt krig också?
"Flyguppdraget" var tråkigt, man fick inte styra planet själv, fick bara sitta i baksätet och bomba (pissenkelt).

Det blir kanske bättre ...
Det verkar som du inte har provat Multiplayer, i MP så syns det när du träffar nån, jag ha för mig att det är likadant i SP.
Sen så är det mer fritt i MP, du får köra ditt eget plan, du får köra din egen pansarvagn, du får (nästan) gå vart du vill.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Gaming

Post by Skidrow »

Enda sportspel jag tyckt om var på Amigan och ens försök att slita sönder en tac2 med att slå den fram och tillbaka när man skulle springa fort :)

Skjuta spel, MMORPG och strategispel är vad jag trivs med och inget går att spela med en gampad iaf inte bra utan att dom gör spelet fel typ med aimbot osv.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Gaming

Post by Poet »

Nu när man hunnit spela några timmar så tycker jag COC MW3 är fruktansvärt roligt!
Speciellt Headquarters online där man ska ta över och försvara olika "stationer" på en bana i 1min
2012-05-19
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Gaming

Post by Skidrow »

Jag vill hem, Jag vill hem, Jag vill hem, fick SW TOR start för 3timmar sen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Gaming

Post by Skidrow »

Små skoj rec video dom här hade gjort :)
http://www.youtube.com/watch?v=UmwBwcPM ... jFYV8ePy25" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Gaming

Post by TS_ »

Bara jag som taggar Mass Effect 3?
http://www.youtube.com/watch?v=OrXl6KYFTnw" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

TS_ wrote:Bara jag som taggar Mass Effect 3?
http://www.youtube.com/watch?v=OrXl6KYFTnw" onclick="window.open(this.href);return false;
Inte det minsta! Själv är jag snart på bristningsgränsen! Testat demot än?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Gaming

Post by Jokard »

Amnesia - Skräckspel på PC. Underbart för den som älskar att bli skrämd till döds! Har jag gjort flera gånger :D
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Post Reply