#4 Tim Heed

Moderator: Styrelsen

jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

Larzon wrote:Första matchen som jag känner att Heed gjorde en helt ok match. Var bra framåt och tappade mycket mindre puckar. Stabil bakåt också.
Instämmer. Till och från såg Heed faktiskt riktigt bekväm ut ute på isen. Alltså bekväm med det sätt AIK vill spela. Slog en hel del fina passningar när han fått vända upp i egen zon och dunkade iväg några slaggisar mot kassen också. Kul att se att allt hopp inte är ute. Börjar lukta Klingberg det här...
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #4 Tim Heed

Post by freddus »

Nja, inte första matchen. Även om de inte var många så hade han några bra matcher förra säsongen.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: #4 Tim Heed

Post by p.north »

åter igen en riktig bra match, här har man en kanon back på G.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #4 Tim Heed

Post by Hank »

Om någon tvivlar på att Lasse är en bra sportchef så är det faktum att Heed är kvar i laget till den här säsongen ett bevis på det.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #4 Tim Heed

Post by nr86 »

Jag får ta och krypa till korset ang Heed!
Kunde inte fatta varför vi värvade honom ifjol.
Nu vill man se en förlängning om det inte blir NHL till hösten.
Och andra sidan kan man se det som en dyr spelare med tanke på att anpassningen tagit ett år :)
Tur vi har en bred backsida.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #4 Tim Heed

Post by lobo »

Hank wrote:Om någon tvivlar på att Lasse är en bra sportchef så är det faktum att Heed är kvar i laget till den här säsongen ett bevis på det.
Helt sant!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: #4 Tim Heed

Post by p.north »

har sparat jokern för att plocka hem ett tredje sm-guld. :)
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #4 Tim Heed

Post by bsa »

Det är dyrare att köpa färdiga spelare, gör nu två billiga år, ett som utfyllnad och ett som stjärna för billig peng.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #4 Tim Heed

Post by nr86 »

Så sant men jag undrar hur "billig" han är?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #4 Tim Heed

Post by Larzon »

nr86 wrote:Så sant men jag undrar hur "billig" han är?
Förmodligen billigare än vad alla tror.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #4 Tim Heed

Post by snokia »

Det är faktiskt en fröjd att se Heed spela! Det märks att han trivs och är säker på det han gör där ute! :) Ifjol var jag livrädd dom gångerna Heed spelade och blev satt under press. Heed mäktade knappt slå en duglig passning! Jag är så förbannat glad över att kunna säga att allt det är som bortblåst numera! Heed har varit lysande och jag kan bara tänka mig glädjen som finns inombords Heed! Killen förtjänar verkligen ett break! Han har alla verktygen numera för att bli en riktig gigant! Heed kommer jag att följa med glädje denna säsong!
User avatar
vonschnauser
Posts: 987
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: #4 Tim Heed

Post by vonschnauser »

Fingertoppskänsla av Lasse att ha tålamod med Heed! Kan ärligt säga att jag bara ville bli av med honom under förra säsongen...
krekula
Posts: 48
Joined: 19 Jul 2012, 17:07

Re: #4 Tim Heed

Post by krekula »

vonschnauser wrote:Fingertoppskänsla av Lasse att ha tålamod med Heed! Kan ärligt säga att jag bara ville bli av med honom under förra säsongen...
Det ville även Lasse, men ingen ville ta över heeds kontrakt så, så mycket cred borde han inte få över detta! Dock är nog ingen gladare än LJ.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Foppas skridskocoach »

Börjar inte hyllningarna gå lite grann över styr nu? Han har varit bra men inte dominant än så länge.
Tigerränderna går aldrig ur.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Han har varit bäste back enligt mig.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #4 Tim Heed

Post by Bilderberg »

I matchen mot Leksand var jag riktigt nöjd över vilka lag Frögren och Heed spelade för och tänkte att det lika gärna kunde varit det omvända.
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: #4 Tim Heed

Post by Hedman »

Känns som ett nyförvärv!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Hedman wrote:Känns som ett nyförvärv!
Håller med och jag får även lite Klingberg flashbacks på hur han utvecklades hos oss.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #4 Tim Heed

Post by Rollie »

Man får väl krypa till korset, för jag hade dömt ut honom efter fjolårssäsongen. Fantastisk utveckling till denna säsong vad gäller i princip alla delar. Tycker faktiskt man redan nu ska skriva fast honom för något år framåt om det är möjligt. Skulle inte kännas bra att vi utvecklat honom och någon annan klubb får skörda frukten.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

Rollie wrote:Man får väl krypa till korset, för jag hade dömt ut honom efter fjolårssäsongen. Fantastisk utveckling till denna säsong vad gäller i princip alla delar. Tycker faktiskt man redan nu ska skriva fast honom för något år framåt om det är möjligt. Skulle inte kännas bra att vi utvecklat honom och någon annan klubb får skörda frukten.
Instämmer. Och Heed ligger väl inte direkt nära att dra över Atlanten heller så det känns som att utöver storhetsvansinne hos honom själv så finns egentligen inga hinder - givet att han fortsätter på det här spåret säsongen ut - att skriva fast honom för en längre tid.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #4 Tim Heed

Post by BubbelVe »

Lugna sig nu lite... Ja han spelar på en helt ny nivå MEN han slår fortfarande sjukhuspassningar då han blir stressad. Plussidan är att han ser rörligare ut så han har unkommit stress bättre än i fjol. Man ser tendenser till de gamla synderna så än är han inte helt borta från tunn is, men klart han ska ha beröm för denna inledning. Låter motsägelsefult bitvis men ni förstår nog vad jag menar :D
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

BubbelVe wrote:Lugna sig nu lite... Ja han spelar på en helt ny nivå MEN han slår fortfarande sjukhuspassningar då han blir stressad. Plussidan är att han ser rörligare ut så han har unkommit stress bättre än i fjol. Man ser tendenser till de gamla synderna så än är han inte helt borta från tunn is, men klart han ska ha beröm för denna inledning. Låter motsägelsefult bitvis men ni förstår nog vad jag menar :D
Nädå, man ska inte få hybris och tro att killen är Brian Leetch bara för att han är jävligt mycket bättre än ifjol. Håller med. Men när det gäller Heed så ser man ju kvalitetsskillnaden mot ifjol och ska man vara kritisk överlag tycker jag inte att särskilt många övriga backar slog så många krispiga förstapass på bladet igår tex. Alltså, de missar han gör nu känns snarare i nivå med när övriga AIK-backar har en dålig dag än som fjolårets bjudningar och extrema stresskänslighet.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Goren13
Posts: 99
Joined: 11 Jul 2011, 18:06

Re: #4 Tim Heed

Post by Goren13 »

Så länge jag kan minnas har Tim alltid haft en väldigt stor potential att blomma ut till en riktig klassback. Övertygat enormt på mig denna säsong med sin kyla med pucken. Han gör liksom tvärtemot allt han gjorde ifjol. Kul att se!!
Grabben har inte varit inne på ett baklängesmål än denna säsongen, + 7! Blir spännande att följa resterande del av säsongen, som grädden på moset tror jag det kommer bli ännu bättre.. :)
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #4 Tim Heed

Post by ossian »

Välförtjänt i ledning i norrans omröstning för månadens spelare. En helt ny spelare i år, jag tror inte jag någonsin sett en större förbättring på bara ett år hos en spelare i hela mitt liv.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Borde vara ligga högt på priolistan över förlängningar som ska göras
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

Skriv fast karljäveln på 3 år jävlat nu.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Måste vara prio för Lasse hoppas jag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: #4 Tim Heed

Post by Fredrik »

Jag tror nog att han, tyvärr för vår del, kommer att få en chans i NHL nästa höst.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #4 Tim Heed

Post by ossian »

Otroligt dominant både offensivt och defensivt, lagets genomgående bäste spelare med rent magiska uppspel. Hoppas Tim vill stanna i Skellefteå AIK ifall han kan tänka sig att stanna i SHL. Bara att slanta upp.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #4 Tim Heed

Post by Lidlund »

Har han NHL kontrakt eller inte? Eliteprospects har han skriver som lån, lika så Hockey's future men samtidigt så är han inte upptagen på ducks hemsida.

ducks.nhl.com/club/roster.htm?type=prospect
Post Reply