#4 Tim Heed

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Haha, sant :-)
Men ytterst tveksamt. Tror mera på regelrätt petningen. Edström däremot verkar ha varit skadad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #4 Tim Heed

Post by dovienya »

Aho och framförallt Öhman har visat på lite intressanta egenskaper till skillnad från Heed. Det är nästan så Heed får lära av dem istället för från Nisse eller Alm. (Frögren och Linkan har inte samma problem och är så skilda i spelsätt från Heed så det är onödigt att ens försöka lära sig av dem).

Det jag pratar om är Öhmans "Oj JÄVLAR vad fort motståndarna kommer och satan vad de ligger på hårt"-uppsyn i första bytet; han såg ruggigt vilse ut. Resterande byten spelade han enkelt och framförallt snabbt när han fick pucken. Det här borde Heed börja träna på. Sedan kan han gå på lite mer och dribbla eller behandla puck. Börja med sarg-ut eller flipp till mittzon för tusan, tills han känner sig lite lite liiiiite trygg..

Aho har inte samma spelstil som Öhman utan vill hålla pucken lite mer. Blir lite kladd då och då och dessutom någon indian kanske iofs, men han kladdar fast betydligt mindre än Heed. Även här har Aho anpassat sig förhållandevis snabbt till tempoökningen mot junislagen.

Heed måste bestämma vad han ska göra och sedan göra det, även om det blir en halvjobbig pass. Någonstans måste han börja med något nytt, för att kladda fast bakom mål eller i hörnet hela tiden funkar inte...

Nu kan ju Ahos och Öhmans matcher naturligtvis vara nyhetens behag för dem och de kommer få riktiga skitmatcher de också.. men de är fem år yngre och alltså lättförlåtnare på den fronten.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Heed ses nog som ett långtidsprojekt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Tror han ses som en stor chansning då det endast skrevs ettårs med honom. (Om jag inte minns galet)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Talbot25 »

Chippen wrote:Tror han ses som en stor chansning då det endast skrevs ettårs med honom. (Om jag inte minns galet)
Om det ändå vore så väl. Han har tvåårskontrakt.

Källa: http://www.skellefteaaik.se/artikel/37891/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Talbot25 on 24 Oct 2013, 21:30, edited 1 time in total.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

What??? Jahapp, det var då fan. Bengtsson sitter väl bara på ettårs?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Talbot25 »

Chippen wrote:What??? Jahapp, det var då fan. Bengtsson sitter väl bara på ettårs?
Ja tack å lov

http://www.skellefteaaik.se/artikel/40286/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Aja, man kan ju hoppas att Heed helt plötsligt vaknar på rätt sida och börjar spela som han gjort i Allsvenskan.
Chans till det? Ca 3 %
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #4 Tim Heed

Post by Fdskebo »

Fått känslan av att man (i samförstånd) kommer att bryta med honom.

Han har fått sina chanser och rätt mycket speltid sett till prestation, betydligt mer än han förtjänat kan jag tycka, utan att för den skull tagit vara på det förtroendet på något sätt.

Nu känns det som om tränarstaben ledsnat och gett chansen till andra. Både Aho och Öhman tycker jag förvaltat tiden de fått på ett betydligt bättre sätt. Bättre att ge dem 7-8 minuter vardera än att Heed ska ha 16min utan att göra annat än att vara en säkerhetsrisk och temposänke.

Bryt eller låna ut säger jag.
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: #4 Tim Heed

Post by Hyland (I'm back) »

Läser på Norrans hockeyblogg och tydligen ryktas det att Södertälje ska vara intresserad.Lasse Johansson säger där att det inte är aktuellt men jag tror faktiskt att AIk kommer att göra sig av med honom. Bättre ge andra speltid och en som Rasmus Edström är bättre.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: #4 Tim Heed

Post by lurch »

kommer nog aldrig in i laget igen.. Men han har då fått gott om chanser att bevisa nåt iaf.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #4 Tim Heed

Post by marre »

Han tränar upp fysiken..Kommer inte lånas ut..
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Trollet »

Han tränade första gången med laget 3 juni. Låter som en rätt dålig förklaring att fysiken inte är ordnad ännu med över tre månader på sig till premiären.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #4 Tim Heed

Post by marre »

Är vad AIK sagt till han iaf..
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Trollet »

Förklaringen blir inte bättre för det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Känns faktiskt inte som om det är fysiken som är problemet för Heed utan tempot.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by päran »

Chippen wrote:Känns faktiskt inte som om det är fysiken som är problemet för Heed utan tempot.
I min bok är fysiken A och O för att klara av ett högt tempo. Fysik är inte bara att lyfta skrot.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Näe, det vet jag men vad jag menar är att jag inte tror att han kommer få högre tempo oavsett.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #4 Tim Heed

Post by päran »

Chippen wrote:Näe, det vet jag men vad jag menar är att jag inte tror att han kommer få högre tempo oavsett.
Heed har ju potential. Han har blick och kreativitet. Om han får bättre fysik klarar han av de kreativa moment där han nu hamnar i tidsnöd. ALLA klarar ett högre tempo om man blir bättre tränad.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

nja, jag vette fan. Så du menar att Frögren skulle bli bättre tränad skulle han klara ett högre tempo?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #4 Tim Heed

Post by päran »

Givetvis är det så!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Jag vet inte om jag tror dig, för i att "klara ett högre tempo" innefattar jag åkning, rörelse, snabbare tanke och handling.
Vissa delar kan du träna upp med fysik medan vissa inte går.

Heed har potential ja, men det finns nog en anledning till att han inte lyckats i SHL tidigare, och inte kommer göra det, medan han gör bra ifrån sig på Allsvensk nivå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #4 Tim Heed

Post by päran »

Fråga spelarna när de varit inne i 40 sek om fysiken spelar roll för att klara av tempo!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #4 Tim Heed

Post by smogz »

Han har spelsinnet och tekniken, kan han bara lära sig hantera tempot och ta någorlunda rätt beslut tror jag att han kan bli riktigt bra.

Lite samma problem som Rundblad har over there. Han har alla verktyg, men har inte fått ihop det riktigt..
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

päran wrote:Fråga spelarna när de varit inne i 40 sek om fysiken spelar roll för att klara av tempo!
Jamen snälla du, oavsett om Heed skulle ha bäst fysik i hela laget så skulle det inte hjälpa på tillbaka in i laget just nu. Han får helt enkelt ihop spelet och tar konstiga/felaktiga beslut ute på isen.
Så nej, fysik för att klara 40 sek byten tror jag redan att han besitter, utan han saknar just nu sitter i annat som inte har med just den fysiska biten att göra utan snarare den psykiska.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #4 Tim Heed

Post by päran »

Men herregud! Nog förstår jag att det inte bara handlar fysiken, men det faktum att man blir seg och tar felaktiga beslut när man är trött och att man gör mera rätt om man bättrar på orken är väl en självklarhet!

Om det stämmer som skrevs att Heed är utanför laget, men ska vara kvar för att köra stenhårt beror det på att AIK ser (med rätta) hans kapacitet i blick och händer och anser att med bättre fysik får han ihop verktygen. Ganska självklart, eller hur....
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #4 Tim Heed

Post by nr86 »

Skulle vilja att norran rotar lite i hur AIK tänker kring Heed.
Något måste det ju gå att få ur LJ.
Vad vill Heed? Är det inte bättre att få speltid i ett allsvenskt lag istället för bänken/läktaren i SHL?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

päran wrote:Men herregud! Nog förstår jag att det inte bara handlar fysiken, men det faktum att man blir seg och tar felaktiga beslut när man är trött och att man gör mera rätt om man bättrar på orken är väl en självklarhet!

Om det stämmer som skrevs att Heed är utanför laget, men ska vara kvar för att köra stenhårt beror det på att AIK ser (med rätta) hans kapacitet i blick och händer och anser att med bättre fysik får han ihop verktygen. Ganska självklart, eller hur....
Men herregud på dig själv.
Om man ska gå efter det du skriver så är för fasen Heed dyngtrött redan innan första bytet. Han måste ju lida av sömnsjukan för han tar ju felbeslut redan på första agerandet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #4 Tim Heed

Post by päran »

Det jag menar och det du verkade bestrida var att bättre fysik gör att man tar bättre beslut och att AIK (om det stämmer det som skrevs) vill ge Heed, som man tror på bättre verktyg.

Jag är inte hundra att detta gör honom till toppback och det har jag aldrig påstått. Det jag påstår är att det gör honom garanterat till en bättre back än vad han är nu.

Förstår du nu?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Klart att fysik gör en bättre grund för spelare att prestera. Det är jag fullt med på. Däremot så tycker jag inte att det det är nog hos Heed. Den största bristen han har just nu är självförtroende och då spelar det ingen roll på fysisk status etc.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply