#4 Tim Heed

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Spelade lite i 3:e.
Dock märkte jag att det från läktarhåll är ju lätt att skylla allt på Heed nu.
Slår en medspelare ett uselt pass så är det Heed man skyller på ändå, för att han inte kan ta emot passet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #4 Tim Heed

Post by nr86 »

Jag känner mig "lugnare" när jag ser nr 6 på isen iallafall.
Heed behöver ett MÅL!!!! Känns som att han faller mot en bottenlös avgrund där utlåning/uppsägning kommer allt närmare.
Frögen verkar ha hittat sin roll bättre de sista matcherna. Knappt utvisad sista 2 fighterna. Men jag är tveksam till om han är värd kulorna han lär dra in.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #4 Tim Heed

Post by King Kong »

Heed behöver få lite självförtroende och ta för sig mer offensivt..
Det är som du skriver Chippen att Heed får klä mycket skott för det negativa som händer även om det inte är hans fel och det hjälper honom knappast..

Den roll som Heed har föregås av Rundblad och Klingberg, både de föregående killarna spelade från och till extremt mycket på gränsen och fick från och till kritik för det..
Dom lärde sig av sina misstag, men spelade ändå ett på gränsen spel som kräver enormt mycket självförtroende..

Dessutom verkade dom extremt bra på att skaka av sig negativa tillrop och bara köra ändå..

Min känsla är att Heed inte riktigt har samma mentala styrka, utan han påverkas klart mer av de stön och skrik som yttras när ett pass missas och det gör honom stressad, vilket leder till fler situationer..

Heed behöver som sagt självförtroende och en känsla av att främst någon tror på honom..
Att han kommer att stanna här och att han kommer att få sin chans här ordentligt..

Det här är en kille som är van att bli petat, bänkad och skickad, så hans mentala spöken kring dåliga prestationer pressar honom garanterat..och det påverkar tveklöst hans prestation i matcherna..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #4 Tim Heed

Post by päran »

Just nu går det för fort för honom. Han ska inte vara med för att spela sarg ut, det är inte en sån back och det är inte därför han är värvad. Hinner han inte vara konstruktiv ska han inte spela alls. Bänken eller utlåning!
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: #4 Tim Heed

Post by Dr. Gilbert »

King Kong wrote:Droppa gör alla och han hittar pass, däremot blir han lättare stressad djupt ner i egen zon om man jämför med övriga..
Frögren har samma problem, även om han var bättre i går..
Att droppa i ett tidigt skeende gör alla backar men Tim Heed kan åka en bra bit upp innan han inser att han inte kommer hitta ett pass, skulle det vara Burra eller någon annan back med uns av spelsinne så skulle pucken redan vara hos en forward.

Och dåligt självförtroende har han säkert och anledningen till det är att han inte är bra på SHL-nivå.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #4 Tim Heed

Post by nr86 »

päran wrote:Just nu går det för fort för honom. Han ska inte vara med för att spela sarg ut, det är inte en sån back och det är inte därför han är värvad. Hinner han inte vara konstruktiv ska han inte spela alls. Bänken eller utlåning!
Precis vad jag tycker.
Det känns som om tempot är för högt för mr Heed.
Klingberg och magic nr 7 besitter en helt annan skridskoåkning och klarar av spelet i ett högre tempo.
Heed visar fina tendenser i pp men hittills har det stannat vid just det.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: #4 Tim Heed

Post by fwd »

Satan så kass han är. Bänka.
Charter Division
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #4 Tim Heed

Post by King Kong »

Äh, Linkan hade fler missade pass och tappade puckar ikväll..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #4 Tim Heed

Post by marre »

Linkan kan ju åka skridskor iaf..
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by smogz »

Ok, så Heed är årets hackkyckling. Tycker han har potential. Gäller bara att han fortsätter att våga och tränar på ett snabbt förstapass. Det kommer om inte olyckskorparna får för mycket utrymme. I Skellefteå ska man våga, det är det vårat spel handlar om. Ok han tappar lite puck nu och hållet den lite för länge. Men innan slutspelet borde det ha vänt. Han har ju hög potential, kanske den högsta av våra backar som får speltid just nu.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #4 Tim Heed

Post by ossian »

King Kong wrote:Äh, Linkan hade fler missade pass och tappade puckar ikväll..
Tänkte exakt samma sak. Var det inte Lindgren som hade en svag match? Såg jag fel eller?
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Dr. Gilbert »

smogz wrote:Ok, så Heed är årets hackkyckling.
Och där kom den!!
Han är seg som sirap i både i huvud och kropp.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #4 Tim Heed

Post by Rollie »

Linkan hade ström i klubban igår. Men det förändrar inte faktum att Heed hittills varit ganska svag. Man kan ju inte låta bli att tänka vad en sån som Salmela kunnat tillföra det här laget.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Problemet med Skellefteåpubliken är att de bedömer spelarna efter vilka misstag de gör inte efter hur bra de är.

Det är därför talanglösa brunkare blir populärast bland publiken.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

374 wrote:Problemet med Skellefteåpubliken är att de bedömer spelarna efter vilka misstag de gör inte efter hur bra de är.

Det är därför talanglösa brunkare blir populärast bland publiken.
Ja, alla besitter ju inte ditt genuina hockeykunnande och verkligen ser vad spelarna går för och vad de kan resp inte kan.
Varför är du inte NHL-scout? För dålig utmaning?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Som vanligt när Chippen skriver så är det ett inlägg helt utan reflektion.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Och som vanligt kan du inte besvara en rak fråga.

Men för att vara saklig: Heed är inte bra, men får oförtjänt mycket skit oxå. Varför? Tja, det är lättare att hacka på honom än t.ex Bellemare som slår ett uselt pass.

Hade en idiot bakom mig i matchen mot Leksand. Letade Heed passning så höll han för länge. Slog Heed ett bra första pass till en forward som var fri högt upp var det fel för då var forwarden för ensam och vi fick inget tryck.
Höll Heed inne med skott så var han feg trots att motståndare var mitt i skottlinjen. Sköt han så skulle han ha passat ist.

När Heed inte kunde ta emot ett uselt slaget flippass så var inte Heed vatten värd.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #4 Tim Heed

Post by tazman »

Rundblad, Klingberg och nu Heed.

Fansen har inte uppskattat någon offensiv back sedan Åkerman.

Ge killen tid, tid och mera tid så kommer han att växa.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Chippen wrote:Och som vanligt kan du inte besvara en rak fråga.

Men för att vara saklig: Heed är inte bra, men får oförtjänt mycket skit oxå. Varför? Tja, det är lättare att hacka på honom än t.ex Bellemare som slår ett uselt pass.

Hade en idiot bakom mig i matchen mot Leksand. Letade Heed passning så höll han för länge. Slog Heed ett bra första pass till en forward som var fri högt upp var det fel för då var forwarden för ensam och vi fick inget tryck.
Höll Heed inne med skott så var han feg trots att motståndare var mitt i skottlinjen. Sköt han så skulle han ha passat ist.

När Heed inte kunde ta emot ett uselt slaget flippass så var inte Heed vatten värd.
Vill du verkligen ha ett rakt svar på en fråga som inte är allvarligt ställd? Är den allvarligt ställd återkommer jag med svar.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Jag ställer bara seriösa frågor.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Ok, det beror mestadels på att det är dåligt betalt och ett mycket jobbigt sätt att leva. Är inte heller tillräckligt ishockeyintresserad för att se en massa matcher på juniornivå som ofta dessutom involverar lag som jag inte sympatiserar med.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #4 Tim Heed

Post by BubbelVe »

Tim spelar INTE på en godkänd nivå just nu......placeringsmissar i ALLA tre zonerna, mycket uselt passningsspel och självförtroendet har fått sig en så pass törn att det offensiva spelet har tagit paus. Skottet, OM, han ens skjuter är riktigt svagt just nu...
är han inne med Linkan just nu så blundar jag :|
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #4 Tim Heed

Post by Markman »

Känns som att han är en av de spelare i laget som har flest turn-overs, och utan tvekan flest som leder till farligheter!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #4 Tim Heed

Post by Oracle »

Jag tycker Tim visat att han har vad som krävs. Så länge han får till mentala biten så kommer det att lossna. Och där kan vi ju försöka hjälpa till genom att stötta honom lite extra åtminstone 10-15 matcher till.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #4 Tim Heed

Post by Rollie »

Vilken menlös spelare/värvning. Tror han blir årets Styrman. Om man inte kan visa klass i ett lag som leder serien med god marginal så vete fan när man ska visa upp det, knappast i ett slutspel när allt är än mer tillspetsat. Jag undrar om han tyvärr inte bara är fysiskt- och temposvag utan också mentalt. Frögren rosar inte marknaden just nu heller, men i ett slutspel så kommer han mer till sin rätt som ex Sevc förra säsongen även om dom inte bör jämföras rakt av som spelartyper.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #4 Tim Heed

Post by smogz »

Han är lite för feg tycker jag, han åker och söker och söker det för passet, men vågar inte så det. Sen när han närmar sig blå så passar han nio gånger av tio bak till sin backpartner. Alla tappar fart och anfallet blir uselt. Han måste släppa pucken mycket tidigare.
Last edited by smogz on 18 Oct 2013, 12:37, edited 2 times in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #4 Tim Heed

Post by addebeck »

Satt och svor över Tim igår, han måste upp i nivå, knappat godkänd hittils. Måste öka tempot och sätta passen.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #4 Tim Heed

Post by Fdskebo »

addebeck wrote:Satt och svor över Tim igår, han måste upp i nivå, knappat godkänd hittils. Måste öka tempot och sätta passen.
Gahhh.... Jag blir vansinnig.

I gårdagens match mot Frölunda såg han stirrigare och virrigare ut än på länge.

Så fort vi hamnar under press i egen zon så vet han inte var han ska åka, utan måste tänka efter och hamnar på så sätt konstant på mellis. Dessutom gjorde han en riktig pelikan igår, vilket i sig borde rendera i spöstraff. Går man ut för att täcka skott och sedan lyfter benet när skottet kommer så ska man fan inte spela mer i matchen. Speciellt inte om man inte tillför något i övrigt!

Ja, jag erkänner. Jag HAR svårt för Tim Heed.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: #4 Tim Heed

Post by Dr. Gilbert »

Han är upphovet till min nya favoritsvordom "heedvete". Då är någonting riktigt åt helvete.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #4 Tim Heed

Post by Skidrow »

Heed och Lindgren är det farligaste backpar som finns I elitserien för det egna laget, ingen av dom klarar av att passa pucken I stressat läge.
Post Reply