#4 Tim Heed

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #4 Tim Heed

Post by smogz »

Spelar han nått med J-20 - hur är det med regeln för överåriga där?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Tror inte han spelar där heller, och vad gäller överåriga så är det väl 2 st per match? vet ej om målvakt är inkluderad, men tror inte det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #4 Tim Heed

Post by don_tomassso »

Är väl bara o bryta kontraktet.Som den flopp han är.Nån från Allsvenskan vill säkert ha honom.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #4 Tim Heed

Post by addebeck »

Tim får inte ihop spelet i sin helhet helt enkelt som Chippen är inne på. Kanske skulle det se lite bättre ut med än bättre fysik, kanske inte. Det är svårt att sätta fingret på den springande punkten. Men han har ju agerat som en vattenspridare med pucken från första nedsläpp till sista nedsläpp varav självförtroendet har tunnats ut bit för bit. Så det är definitivt mer än fysiken som spelar in. Han fick chansen i säsongsinledningen men tog den inte. Otur för Tim så har AIK en backbesättning där alla sju som spelar gör det bättre än honom. Tills dess Tim visar en uppsida, och eller någon annan av backarna går ner sig/blir skadad blir det nog läktaren för honom. Före säsongen började hade nog få räknat med att Aho och Lundberg skulle matchas så frekvent som dom gör, men bästa laget spelar.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Tempot är helt klart huvudproblemet.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Nej, självförtroendet är huvudproblemet nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Hoppas du har rätt, dåligt självförtroende är lättare att åtgärda.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Med dåligt självförtroende tar du säkerhet först. Tyvärr ser det då ut som tempot är problemet för han handlar ju inte på instinkt utan letar och letar och hamnar i tidsnöd.

Så jag skulle lägga pengar på självförtroendet först och främst.
Tyvärr lär han inte hitta det om han inte lånas ut heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #4 Tim Heed

Post by Fdskebo »

Jag tror att tempot OCH självförtroendet är problemet.

Tim har fått massor av chanser, och att grabben har potential är de flesta överens om.
Men räcker potentialen för att platsa i Sveriges bästa lag?

Jag tror att det helt enkelt går för fort där ute, att han behöver mer tid för att komma till sin rätt. Det beror knappast på att han har för dålig kondis utan helt enkelt att han inte hanterar hastigheten på isen. Och det i sig är väl ett duktigt ankare för att sänka vilket självförtroende som helst. Kontentan blir en ond spiral rakt ner i källaren (eller snarare upp på läktaren).

Det jag inte förstår är varför han inte lånas ut?
Han om någon skulle må bra av många minuter istid i ett lägre tempo. Sen om det räcker för att han ska platsa vetifan, men det är iaf en början.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Begriper inte heller varför han inte lånas ut. Nu försöker säkert LJ låna ut honom, det är jag säker på. Tyvärr så blir han inte en spelare som kommer närmare laget bara genom träning utan behöver ju istid.

Fan, låna ut till Lejon, Piteå eller Sundsvall. Funkar ju inte detta alls.
Låt honom iaf lira med J20 iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #4 Tim Heed

Post by Skidrow »

Chippen kan vara att inte Heed vill bli utlånad till Div1.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Jo, det är sant att sådant oxå spelar in helt klart. Fast om det är ett sätt få matchtid så tycker jag att man borde ta det som spelare.
men visst har du rätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Det handlar inte bara om speltid utan också om vad som utvecklar spelaren. I Heeds fall skulle inte spel i division 1 ge något.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

I Heeds fall är det speltid som behövs, för med speltid kommer självförtroende.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Då borde han väl ha fått självförtroende av den speltid han fick början av säsongen?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

374 wrote:Då borde han väl ha fått självförtroende av den speltid han fick början av säsongen?
Men vad tycker du då? Ser inte att du kommer med några som helst konkreta svar i några inlägg som du gör. Du är mest inne och petar i frågor, kommer med obefogade påståenden och ifrågasätter.

Få se ett riktigt konkret inlägg på mer än en mening och som inte innehåller att vi ska göra oss av med Heed, för så verkar ju inte vara fallet nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Jag och flera andra har ju sagt att det är tempot han har problem med, det måste han träna upp. Det gör han inte genom att spela i division 1.

Jag förstår inte vad du inte förstår med att han har problem med tempot.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

374 wrote:Jag och flera andra har ju sagt att det är tempot han har problem med, det måste han träna upp. Det gör han inte genom att spela i division 1.

Jag förstår inte vad du inte förstår med att han har problem med tempot.
För att jag är av en annan åsikt och inte anser att tempot är det största problemet i hans fall. Med dåligt självförtroende så vill du ju spela med större säkerhet och då ser det ut som om du har dåligt tempo för att du inte hamnar i tidsnöd i din strävan efter att inte slå det "svåra" passet.

Men visst, Div 1 är kanske inte optimalt för allt men det skulle ge honom matchtid iaf och det är då bättre än som det är idag.
Bästa vore ju att få låna ut honom till Timrå, Asplöven eller Löven för som det är nu kommer han ju bara längre och längre ifrån matchtrupp genom att bara träna och mögla på läktaren.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Men varför har han dåligt självförtroende när han får speltid om din tes om att speltid ger självförtroende stämmer?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Men snälla du, gör dig inte dummare än vad du redan framstår att vara.
Tycker du att han har massor av istid just nu?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #4 Tim Heed

Post by Fdskebo »

374 wrote:Men varför har han dåligt självförtroende när han får speltid om din tes om att speltid ger självförtroende stämmer?
Nu får du ju ge dig!
Visst är du läskunnig som alla andra?

Det Tim behöver är matchning i ett lägre tempo än det tempo som Skellefteå AIK håller.
Du kan ju omöjligt bygga självförtroende i en miljö som bevisligen inte du själv är anpassad för, eller hur?
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #4 Tim Heed

Post by päran »

Håller med 374. Han klarar ju allt i lågt tempo, då hinner han briljera (som på försäsongen när det inte gick särskilt fort). Han behöver få upp tempot!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Har du inte självförtroende ute på isen så spelar det ju ingen roll om du har ett högt tempo i kroppen.
Du vågar likförbannat inte göra den där dragning som gör att du tar dig förbi forecheckande forward, utan vänder hemåt för att få mera isytan att agera på.
Du vågar inte slå det avgörande passet för du tror inte på din förmåga att leverera det, utan lämnar i från dig pucken till en medspelare i kanske sämre läge.

Helt enkelt skulle jag vilja säga att Heed sitter i kvicksand. Ju mer han försöker utan självförtroende så ju djupare ner gräver han sig.
Han måste tillbaka till grunden och det är inte rätt att försöka komma tillbaka i denna serie, det kommer vara bli mera pannkaka.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Fdskebo wrote:
374 wrote:Men varför har han dåligt självförtroende när han får speltid om din tes om att speltid ger självförtroende stämmer?
Nu får du ju ge dig!
Visst är du läskunnig som alla andra?

Det Tim behöver är matchning i ett lägre tempo än det tempo som Skellefteå AIK håller.
Du kan ju omöjligt bygga självförtroende i en miljö som bevisligen inte du själv är anpassad för, eller hur?
Jag är läskunnig, vilket är anledningen till att jag inte får ihop resonemanget.

Förstår heller inte varför du argumenterar mot mig, du verkar ju också tycka att tempot är huvudproblemet.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #4 Tim Heed

Post by Bilderberg »

Apropå tempo, juniorer brukar också vara tvungna att höja sig när dom blivit uppkallade till A-laget. Väl i det tempot, tvingas dom höja sitt spel - får bättre självförtroende och fortsätter förädlas som spelare.

Fullt naturligt att vara lite svettigare än dom andra, när man börjat på ett nytt jobb.

Heeds problem sitter nog mest i huvudet.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #4 Tim Heed

Post by ante08 »

Ska visst spela helgens matcher med J20.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Bra där.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #4 Tim Heed

Post by Fdskebo »

Lundberg given, Aho & Edström slåss om platsen som 7e back vilket gör honom som back nummer 9. Måste kännas jobbigt för Heed iom Lundbergs succé.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Verkar inte som Heed spelar i helgen med J20 heller.
Ligger han så jävla lågt i kurs?
Får känsla av AIK gör samma som med Hynning, väntar på att spelaren själv ska bryta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by ante08 »

Chippen wrote:Verkar inte som Heed spelar i helgen med J20 heller.
Ligger han så jävla lågt i kurs?
Får känsla av AIK gör samma som med Hynning, väntar på att spelaren själv ska bryta.
Han ska visst ha tränat med dom i veckan i alla fall. Pratade med lagts materialförvaltare och det var han som sa att han skulle spela i helgen men han måste ha svamlat lite grand då.
Post Reply