#4 Tim Heed

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Det är fel på EP. Har för mig han själv sagt att det bröts när han gick till Skellefteå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #4 Tim Heed

Post by Markman »

Lidlund wrote:Har han NHL kontrakt eller inte? Eliteprospects har han skriver som lån, lika så Hockey's future men samtidigt så är han inte upptagen på ducks hemsida.

ducks.nhl.com/club/roster.htm?type=prospect
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6794370.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tim Heed, 22, bryter NHL-kontraktet med Anaheim Ducks.
Nu är han klar för svenska mästarna Skellefteå." /2013-05-17
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #4 Tim Heed

Post by Special Brew »

http://www.expressen.se/sport/nhl-scout ... -tim-heed/" onclick="window.open(this.href);return false;
Winnipeg är visst intresserade.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

Signa upp honom på långtids så vi kan få nå cash för att han vill sticka över nästa eller nästnästa säsong 8-)
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #4 Tim Heed

Post by freddus »

jokarfo wrote:Signa upp honom på långtids så vi kan få nå cash för att han vill sticka över nästa eller nästnästa säsong 8-)
Blir väl inge cash eftersom att han redan varit över? Eller minns jag helt galet(beträffande avtalet)?
Hursomhelst så hade jag inte tackat nej till ett längre kontrakt. Jämför den här känslan med den man hade för exakt ett år sedan :)
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Tror inte heller det blir cash iom att det är för kort tid sedan han fick sitt kontrakt.

Äh, hoppas Lasse inte släpper honom lättvindigt iaf, för gör vi det är vi ganska korkade.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

Men inga NHL-cash fattar ni väl. Långtids som de jävlarna får köpa sig ur. Nähäjustja det behöver de inte. Äh, långtids som pausade likt Jockes när Tim drar över då. Får väl duga. :o
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Bäst är väl att vi får behålla honom?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Bäst är väl att vi får behålla honom?
Alla dagar i veckan! Förstås. Men nog tror jag vi ska vara väldigt glada om han spelar i svartgult mer än en säsong till. Utöver att man ökar chanserna till fler år i AIK med ett, säg, 3-års så är det ju taktiskt riktigt att spelaren ska vars tvungen ta nån sorts hänsyn till AIK när han drar. I det här fallet kan det vara att pausa kontraktet under NHL-tiden.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Så klart har du rätt i det oxå.
Sedan ser jag en riktigt fin framtid i Öhman och han har, på de två matcher han spelat, höjt sina aktier och gott om Pettersson med råge.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

Öhman har sett ruskigt bra ut, ja! Tänk honom, Aho och Heed där de två första med ännu mer rutin har alla förutsättningar att dominera på ett Heed-liknande vis, och de får varva point i PP.

Sen är väl de senaste av mina i lägg här egentligen inte raktigenom superallvarlig förstås. Jag fattar också att AIK jobbar på ett sätt som bygger på ömsesidig respekt och att spelaren själv ska vilja stanna i föreningen. Alltså inte en massa bakslags kontraktsabrovinker för att ha hållhakar på nån. Det är mer nåt jag skulle kunna förvänta mig av Osten tex. Jag vill bara att det ska finnas på pränt styck får se Heed i svartgult i så många säsonger till som det bara är möjligt. Så bra är han. Och skulle det bli aktuellt med NHL för hans del vore det väldigt trist för föreningen att inte ha nåt annat än det goda ryktet för hans utveckling. Ett rykte man förstås inte ska förakta eller förminska betydelsen av men ni fattar vad jag menar. Därav mina tankar om det "taktiskt riktiga" i att skriva flerårs även om NHL är nära förestående.

För till nån SHL-konkurrent borde han ju knappast ha nån anledning att gå, kan jag ju tycka.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Jag tror inte på NHL riktigt för Heed. Tycker inte han har speeden. Tror mera på KHL om nått.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #4 Tim Heed

Post by Special Brew »

Och just nu är ju inte rubeln så jävla stark heller. Stanna hemma!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Jag tror inte på NHL riktigt för Heed. Tycker inte han har speeden. Tror mera på KHL om nått.
Ännu större anledning att skriva långt avtal. Istället för en Jocke-lösning kan vi göra en Möller. Blir ju nån slant det med :D
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

jokarfo wrote:
Chippen wrote:Jag tror inte på NHL riktigt för Heed. Tycker inte han har speeden. Tror mera på KHL om nått.
Ännu större anledning att skriva långt avtal. Istället för en Jocke-lösning kan vi göra en Möller. Blir ju nån slant det med :D
Agree :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #4 Tim Heed

Post by Larzon »

Håller inte med alls i din åsikt att han inte har speeden, klart mycket bättre på grillerna än vad tex Rundblad var när han åkte över.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #4 Tim Heed

Post by micktålbot »

Kan Rundblad få istid i NHL kan Heed. David åker fan på sirap känns det som ibland, och han får ändå istid i ett av NHLs bästa lag. Skridskoåkning är inte det viktigaste då det gälller backar i NHL, där är fysiken viktigare och jag undrar om Heed har det som krävs för NHL-spel. Kan David och Klingberg lyckas så kan Heed, han har liknande kunskaper, även om han inte är lika mobil som t.ex Klingberg (Rundblad behöver vi inte jämföra med, få spelare i världen som har samma skill som honom). Hur är det med NHL pengar då det handlar om icke draftrade spelare? Anaheim sade ju upp Heeds kontrakt, så om han tas upp av ett NHL lag t.ex nästa säsong, vilket kommer att ske, får AIK några pengar då för den övergången, eller får vi bara pengar om spelaren draftats?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

Larzon wrote:Håller inte med alls i din åsikt att han inte har speeden, klart mycket bättre på grillerna än vad tex Rundblad var när han åkte över.
Instämmer. Heed är förvisso ingen Lindgren men nog tycker jag ändå att det finns klipp i åkningen. Bar kolla på hans solomål mot Leksand! Rena Tim Erixon-baljan.

En sak som man sällan diskuterar med Heed, delvis naturligt eftersom han är så jävla bra i det offensiva spelet, är ju hans defensiv som också den osar av självförtroende. Han kommer ofta ut med pucken från sargdueller, hittar ofta bra vägar ut ut hård press när han hämtar puck bakom egen förlängd mållinje och det är sällan han försätter någon av lagkamraterna i knipa bara för att han själv är pressad.

Sen en detalj i hans spel som point som jag gillar skarpt och som även Aho är väldigt bra på, är att med snabba skridskoskär eller kroppsfinter förflytta sig i sidled och snabbt komma ur den täckta skottvinkeln och därmed öka chanserna att få pucken på mål. Och hur mycket jag än gillar en trixare som Arvidsson så får jag nog säga att hans patenterade skottfint är nog så överdriven om man jämför honom med Heed eller Aho.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #4 Tim Heed

Post by Larzon »

Spot on, om man jämför Heed med Linkan så skulle jag säga att Heed är en bättre skridskoåkare över hela banan och i tighta situationer, Lindgren får bara ut sin skridskoåkning när det är öppna ytor eller rakt fram, medans Heed kan utnyttja den tillsammans med sin fina klubbteknik.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

Larzon wrote:Spot on, om man jämför Heed med Linkan så skulle jag säga att Heed är en bättre skridskoåkare över hela banan och i tighta situationer, Lindgren får bara ut sin skridskoåkning när det är öppna ytor eller rakt fram, medans Heed kan utnyttja den tillsammans med sin fina klubbteknik.
Ja, det är ju två olika typer av spelare som kommer till sin rätt i lite olika situationer men jag förstår hur du menar och håller förstås med.

Heed är ju mer av totalspelande back med en stark offensiv uppsida och Linkan har väl mer av en defensiv uppsida. Linkan har ju en fart i åkningen som jag inte upplever att Heed har med saknar å sin sida klubbtekniken och kanske framförallt skottet. Linkan har visat prov på fin blick för spelet flera gånger med riktiga smörpass och fina åkningar i tredjevåg på kassen men spelar sällan en central roll i uppbyggnaden av det offensiva spelet. Att Heed är tryggare med pucken syns ju även på antal tvåminutare de drar på sig och framförallt för vad. Linkan kan ju inte snitta mindre än en tvåa/match utslaget på en hel säsong och Heed ser man nästan aldrig dra på sig en tvåa överhuvudtaget. Det Lindgren gör riktigt bra och som jag skulle vilja säga att han är bäst av samtliga backar på, är att han är en ruskigt vass pinchare på såväl offensiva som defensiva blå. Hans timing är svårslagen och det hänger förstås ihop med hans snabbhet på rören.

Summa summarum, det är två helt olika spelare men ändå skulle jag vilja säga att Heed totalt sett är en bättre hockeyspelare än Lindgren.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #4 Tim Heed

Post by dovienya »

Linkan lever mycket på sitt flyt i skridskoåkningen idag. Han har tappat en hel del i start-stopp-delen på slutet tycker jag, men det flyt i åkningen han har är det ingen som matchar än idag. Däremot som någon ovan skrev att han bara är vass när det går rakt fram så måste jag faktiskt säga att jag egentligen inte håller med. Linkan är dock en jävel på att behålla farten även i svängar och krokar när han väl fått upp farten, vilket tyder på en fantastiskt teknik.

Heed är bättre på start-stopp, och är dessutom lite rörligare i kroppen vilket i sig säkerligen bidrar till färre tvåor för holding etc.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: #4 Tim Heed

Post by nishog04 »

Roligt att Tim äntligen får dra på sig landslagsdressen! Hoppas det går lika bra för honom i landslaget, som i AIK.

Har förresten hört att Pär Mårts i detta nu sitter på ett flyg till Skellefteå med Heeds Tre kronor-tröja i handbagaget. Har hört att planen är att Mårts ska sitta gränsle över Lyftet och hålla upp tröjan på samma sätt som apan i Lejonkungen gör med Simba.

Alle man till torget!
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #4 Tim Heed

Post by msoe »

nishog04 wrote:Roligt att Tim äntligen får dra på sig landslagsdressen! Hoppas det går lika bra för honom i landslaget, som i AIK.

Har förresten hört att Pär Mårts i detta nu sitter på ett flyg till Skellefteå med Heeds Tre kronor-tröja i handbagaget. Har hört att planen är att Mårts ska sitta gränsle över Lyftet och hålla upp tröjan på samma sätt som apan i Lejonkungen gör med Simba.

Alle man till torget!
:D
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Lappmössan »

Förlängt 2 år. Yay!

*drar till KHL ändå*
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #4 Tim Heed

Post by Special Brew »

Underbart!!
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #4 Tim Heed

Post by Special Brew »

Tror han jobbat till sig en nätt löneförhöjning.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #4 Tim Heed

Post by ossian »

Jag tycker att Tim har genomgående vart lagets bästa spelare i år. Nu menar jag inte bara att poäng trillar in i PP, utan spelet över hela banan. Jättekul att han vill fortsätta och utvecklas hos oss.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #4 Tim Heed

Post by freddus »

Vilken förvandling på ett år! Riktigt kul med en förlängning.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Jag tror att en del i förvandlingen är atr han inte lånades ut förra säsongen.
Nu fick han ett hundår men samtidigt så var med och tränade på den nivån där han borde varit.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: #4 Tim Heed

Post by claymore »

freddus wrote:Vilken förvandling på ett år! Riktigt kul med en förlängning.
Håller med! Läste nyss de första inläggen i den här tråden och det är svårt att tro det är samma Heed idag som under hösten 2013. Lasse Johansson är ett geni som inte bröt kontraktet :D
Post Reply