#4 Tim Heed

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Foppas skridskocoach »

De säger inte ett skvatt med tanke på att uppgifterna är från innan han kom till AIK.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #4 Tim Heed

Post by svartgulsubkultur »

Säger däremot en del om lönenivåerna i Malmö och Växjö.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Foppas skridskocoach »

Sant.
Tigerränderna går aldrig ur.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: #4 Tim Heed

Post by svea_man »

Riktigt bra match av heed ikväll!!!!!!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Foppas skridskocoach »

Jepp.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Heed´s i särklass bästa match.
Han visade fina tendenser och fick faktiskt uppvisa att han är riktigt bra med puck.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: #4 Tim Heed

Post by Dr. Gilbert »

Chippen wrote:Heed´s i särklass bästa match.
Han visade fina tendenser och fick faktiskt uppvisa att han är riktigt bra med puck.
Nu vill jag inte vara den som är den, men att Heed håller på allsvensk nivå det har vi redan bekräftat.
Han måste börja vara bra mot lag som sätter hög press.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #4 Tim Heed

Post by Akerman2 »

Och bra i ett par matcher i följd, inte göra enstaka hyfsade matcher för att sen tokdippa i en match.
Men helt klart bra mot Gnaget och även mot Luleå. I backuppsättningen vi har i dag så förtjänar han sin speltid. Med andra ord ligger han före Aho, MP och Edström i mitt tycke.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #4 Tim Heed

Post by nr86 »

Han var bra ikväll tycker jag.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Han gör en riktigt bra match igen
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #4 Tim Heed

Post by lobo »

Japp, helt ok! Dom kanske vet vad dom gör ändå dom där riktiga tränarna..
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Tycker han blivit bättre och bättre överlag. Hade en del riktigt bra grejer för sig i offensiv zon och i uppspelsfasen är han säkrare nu.

Var lite nervös inför Lundberg-Heed som backpar, men det gick ju riktigt bra.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: #4 Tim Heed

Post by lurch »

Va nog bästa matchen hittills för Heed. Fortsätt så tack!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Foppas skridskocoach »

Sista fem-sex matcherna har han genomgående varit riktigt bra.
Tigerränderna går aldrig ur.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #4 Tim Heed

Post by JockeL »

Han är den enda backen som pinchar och den enda backen som skjuter farliga skott. Två egenskaper vi saknar OTROLIGT mycket i detta laget. Backarna pinchar fan ALDRIG, vi släpper blålinjen så otroligt billigt, Gå upp och pincha så åker ju en forward som har farten uppe och tar din plats bakåt om du skulle förlora pinchen. Så gör ALLA andra lag.

Och ALLA andra lag skjuter flera farliga skott från blå per match. Enda gången vi gör det är då en forward cirkulerat upp till blå.

Synd att han har så jäkla mycket andra svagheter, så för mig går han ändå inte in på 7 backar. Otroligt synd då han verkligen representerar ett spel vårt lag behöver.

Vår dåliga backsida (inte ens topp8 i serien) är det enda som kan förlora vårt guld. Vår forwardssida är längre före 2:an än vad 2:an är före 10:an... Med fjolårets backsida hade vi varit ännu dominantare än ifjol då alla våra forwards snäppat upp ett steg. Visst förlorade vi Forsberg och Lindberg men utvecklingegn på Jocke, Möller, Melker, Arvidsson, Pettersson, Bellemare med flera täcker upp det. Men inget täcker upp bra pinchande backar som Sevc, Skogs, Klingberg och Granberg. Vi har inga ersättare alls för dom, Våra backvärvningar spränger inte ens topp 7.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #4 Tim Heed

Post by burk »

Ni som vet, hur bra var John Klingberg första säsongen i AIK om man jämför med Heeds säsong ?
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #4 Tim Heed

Post by dovienya »

Självförtroendesaknande vill jag minnas. Han kom väl inte igång förrän efter jul säsong 2?

[edit]: har ingen aning faktiskt.. =)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Foppas skridskocoach »

Klingberg var bättre. Han var inte så usel som vissa vill få det till.
Tigerränderna går aldrig ur.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #4 Tim Heed

Post by dovienya »

Så kan det säkert vara, eftersom man inte minns, liksom. Men vill minnas honom som en riktig virrpanna i egen zon i början?

Två år senare är han elitseriens bästa back...
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #4 Tim Heed

Post by jokarfo »

Klingan var väl ingen dunderhit i början och behövde tid på sig att anpassa sig till AIK:s spel men man såg tidigt vilken talang killen har. Det är ju bara att leta upp hans gamla spelartråd och jämföra folks åsikter och intryck. Heed är i mitt tycke en blek kopia av Klingberg. Han kan för all del utvecklas men själv har jag svårt att se honom blomma ut som Klingberg gjorde under främst senare delen av andra säsongen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #4 Tim Heed

Post by VonCheese »

Dehär blir säsongen stora överraskning. Helvete vad bra Heed ser ut på träningarna.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #4 Tim Heed

Post by nomercy »

Men så skönt att höra!
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

VonCheese wrote:Dehär blir säsongen stora överraskning. Helvete vad bra Heed ser ut på träningarna.
Vore riktigt ball om du har rätt. Hoppas på det, för han har mycket hockey i sig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #4 Tim Heed

Post by snokia »

Håller med! Tycker att Tim har sett tryggare ut på dom träningar som jag sett nu än han gjorde på hela förra säsongen :) Hoppas verkligen att detta blir lyftet som Tim och AIK söker.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #4 Tim Heed

Post by Hank »

Skillnad mot försäsongen i fjol? Vill minnas att han såg riktigt lovande ut under träningsmatcherna, och att det var först när serien drog igång som hans svagheter visade sig.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Foppas skridskocoach »

Hank wrote:Skillnad mot försäsongen i fjol? Vill minnas att han såg riktigt lovande ut under träningsmatcherna, och att det var först när serien drog igång som hans svagheter visade sig.
Nja, den minnesbilden har iaf inte jag.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by snokia »

Hank wrote:Skillnad mot försäsongen i fjol? Vill minnas att han såg riktigt lovande ut under träningsmatcherna, och att det var först när serien drog igång som hans svagheter visade sig.
Jo, så minns jag också att det var. Tycker dock att han gör bättre avvägningar. Även pass och skott verkar förbättrat. Vågar ta för sig mer och tar utrymme. Sen om det håller hela vägen är upp till Tim själv.. Tror inte att han var speciellt nöjd över förra säsongen faktiskt. Hoppas att han har en ordentlig revanschlust så kan det nog bli bra :)
Last edited by snokia on 12 Aug 2014, 14:07, edited 1 time in total.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #4 Tim Heed

Post by nr86 »

Har också för mig att jag fick stora förväntningar på honom under träningsmatchandet.
När det sedan blev allvar var det en helt annan spelare.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: #4 Tim Heed

Post by Jocko Homo »

Nåt besked om Heeds skada?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #4 Tim Heed

Post by Larzon »

Första matchen som jag känner att Heed gjorde en helt ok match. Var bra framåt och tappade mycket mindre puckar. Stabil bakåt också.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Post Reply