Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by smogz »

Av poängen att döma gissar jag att de spelade i samma kedja.

Axels 88 kilo vid 16års ålder imponerar på mig. Kommer de tre att spela i J20 nästa säsong?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Sv: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by VonCheese »

smogz wrote:Av poängen att döma gissar jag att de spelade i samma kedja.

Axels 88 kilo vid 16års ålder imponerar på mig. Kommer de tre att spela i J20 nästa säsong?
De 3 spelade i samma kedja. Och alla 3 kommer troligtvis att spela i J20 nästa säsong.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Lappmössan »

Har väl spelat i samma kedja sedan TV-pucken? Vore häftigt om man fick se den i A-laget en vacker dag.
Zimme wrote:Om nu inte mitt minne sviker mig helt så var Wallmark rankad runt 30:e totalt för typ 2 år sen.
Skulle gissa att det i så fall var efter TV-pucken då när han blev MVP. Det är ju dock gått rätt många draftrankningar sedan dess. ;)
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Lubbe »

Lappmössan wrote:Har väl spelat i samma kedja sedan TV-pucken? Vore häftigt om man fick se den i A-laget en vacker dag.
Zimme wrote:Om nu inte mitt minne sviker mig helt så var Wallmark rankad runt 30:e totalt för typ 2 år sen.
Skulle gissa att det i så fall var efter TV-pucken då när han blev MVP. Det är ju dock gått rätt många draftrankningar sedan dess. ;)
Sen finns ju många som släpper olika rankingar.
En av de mer ansedda är ISS, som brukar ha bättre koll på läget än CSS.
ISS släpper sin topp-210-ranking nästa vecka. Men redan idag släppte de sin top30-lista.
http://www.isshockey.com/iss-top-30-released-for-may/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uppenbarligen har de vägt in U18-VM eftersom Modos Robert Hägg som i nästan alla tidigare rankingar rankats gå ca 15-25 i första-rundan, nu hos ISS rankas utanför top30, efter ett helt bedrövligt U18-VM.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Lubbe »

Apropå draften så släppte NHL.com idag inbjudningslistan till Draft Combine-eventet (fystester och intervjuer).
101 spelare inbjudna, varav 7 svenskar, dock inte Arvidsson. Och inte Wallmark heller för den delen.
http://www.nhl.com/ice/blogpost.htm?id=17733" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Zimme »

Kan ju inte stämma. Luleå har ju två av världens bästa 95:or. Skulle inte de platsa på topp 100????
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Chippen »

Två?
Wallmark är den ena antar jag. Vem är den andra?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Hank »

Cehlarik.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Lubbe »

Zimme wrote:Luleå har ju två av världens bästa 95:or. Skulle inte de platsa på topp 100????
Jag hoppas du är ironisk...
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Chippen »

Hank wrote:Cehlarik.
Det var han som Luleåfansen var så stolta över och marknadsförde som "den bästa junioren de fått fram på länge" va?
Han som värvades till Luleå inför förra säsongen?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Zimme »

Lubbe wrote:
Zimme wrote:Luleå har ju två av världens bästa 95:or. Skulle inte de platsa på topp 100????
Jag hoppas du är ironisk...
Naturligtvis. LW är Gretzky i Luleå.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Spökplumpen »

AIK har tagit in två juniorer från södra Sverige till HG. Lasse är ganska belåten över dessa spelare, som f.ö. flyttar hit med hela familjerna. Thilander var ena spelaren, sen var det en kille från Nacka också. Någon koll på vem Nackapojken är?
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by skellsupport »

Thilander är minst sagt intressant. Tredje året irad i tv-pucken, stor rightback, lirade med j20 i 14-årsåldern. Ny Adam Larsson?
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Spökplumpen »

Ja, en jättetalang. Skit i Tihlander nu. Vem är den andre killen, från Nacka?
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Lubbe »

Tror det är Hugo Danielsson, från Djurgården. Notera att jag inte vet, utan tror/gissar/spekulerar...men med ett visst fog.

Det fanns nämligen en kille med det namnet i Västerbottens U15-distriktslag i 1891 WHC-cupen i Stockholm i april.
http://www.sportnu.se/718966/vasterbott ... cup/?mobil" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hugo Danielsson var bästa poängplockare bland backarna i Djurgården U15 under Armécupen i Boden i januari. Måhända var det där som Skellefteå fick upp ögonen för honom.
http://www.cuponline.se/team.asp?cupid=2014&id=22032" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Och tre månader senare, i 1891-cupen, så har Danielsson försvunnit från Djurgården U15:s trupp.
http://www.cuponline.se/team.asp?cupid=2229&id=25357" onclick="window.open(this.href);return false;
Och istället finns alltså en spelare med det namnet i Västerbotten. Ja, det måste va han.
User avatar
Oliman
Posts: 368
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Oliman »

denna hugon?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=240726" onclick="window.open(this.href);return false;
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Lubbe »

Oliman wrote:denna hugon?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=240726" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, det bör vara han. En med namnet HD lirade dessutom dessförinnan i Nacka. I detta matchprotokoll lirar han för Nacka U14 under förrförra säsongen, vilket ju ligger i linje med det Spökplumpen hade hört.
http://www.cuponline.se/online_frame.as ... 0&id=14520" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Colton »

Lubbe, hur bra är Thilander och Moverare? bästa 98orna i landet? Såklart svårt att säga men båda verkar oerhört intressanta.
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Lubbe »

Colton wrote:Lubbe, hur bra är Thilander och Moverare? bästa 98orna i landet? Såklart svårt att säga men båda verkar oerhört intressanta.
De är 98:or, jag har varken haft anledning eller möjlighet att kolla in dom. Såklart. Jag vet inte mycket mer än vad jag skrivit i tråden. Thilander & Moverare är inte från nåt av de stora hockeydistrikten, så det är lättare att sticka ut i tidig ålder där och få lira med äldre, bara för att säga nåt för dämpa litegranna. Men det är slående att vi redan har importerat tre långväga utbölingsbackar i 98-kullen. Nån slags tidig satsning kanske.

Men vad händer i vår 97-kull? Det är egentligen 97-kullens förstärkningar som borde vara på tapeten denna tid(inte 98orna), eftersom det är de som nu antas till hockeygymnasiet. Sebastian Ohlsson från Björklöven (eg.Åsele) är väl det enda utsocknes namnet som är känt.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by nomercy »

Nu vet jag ju inte om det har relevans vad gäller dessa två grabbar som diskuteras, men.... Bara för att de är födda -98 behöver det ju inte betyda att de inte ska gå gymnasiet till hösten. Det är ju inte helt ovanligt att barn börjar skolan 1 år "tidigare". Hockeygymnasium i allmänhet kan väl inte vara så gammeldags att de styvnackat ser till födelseår...?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Zimme »

Det är ju skollagen och sånt som styr där, inte AIK. Har dock inte koll på hur det ser ut med den biten.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by skellsupport »

Ingen som vet vem den anta killen är?
User avatar
Oliman
Posts: 368
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Oliman »

tja!

läs tråden uppåt...
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by skellsupport »

Oliman wrote:tja!

läs tråden uppåt...
Ja? Två personer tror att de vet men inget är bekräftat. Visa vart det står nåt annat eller håll käften.
ante08
Posts: 2597
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by ante08 »

Såg för övrigt att två Skellefteå spelare är klara för HG i Östersund.

http://www.hockeymagasinet.com/2013/05/ ... tersund-4/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Oliman
Posts: 368
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Oliman »

skellsupport wrote:
Ja? Två personer tror att de vet men inget är bekräftat. Visa vart det står nåt annat eller håll käften.
Bra Snack!
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by skellsupport »

Oliman wrote:
skellsupport wrote:
Ja? Två personer tror att de vet men inget är bekräftat. Visa vart det står nåt annat eller håll käften.
Bra Snack!
Dåså.
ante08
Posts: 2597
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by ante08 »

Andreas Söderberg ryktas ju också ta klivit upp från J18 till J20 kommande säsong. Någon som kan ge lite info om honom som spelare?
bruno
Posts: 576
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by bruno »

Ingen info, men kollade upp honom på eliteprospects och insåg då att det kommer att komma upp några rejäla pjäser på backsidan för 96 och 97 kullen.

De som är närmast just nu efter redan klara Aho är väl: (Rätta mig om jag har fel)

Marcus Petterson född: 1996 längd: 190 cm vikt: 71 Kg
Andreas Söderberg född: 1996 längd: 193 cm vikt 86 Kg
Filip Berglund född: 1997 längd: 193 cm vikt: 90 Kg

Har man ens växt klart när man är 16-17 år?
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Spelare att hålla koll på i juniorleden?

Post by Special Brew »

bruno wrote:Ingen info, men kollade upp honom på eliteprospects och insåg då att det kommer att komma upp några rejäla pjäser på backsidan för 96 och 97 kullen.

De som är närmast just nu efter redan klara Aho är väl: (Rätta mig om jag har fel)

Marcus Petterson född: 1996 längd: 190 cm vikt: 71 Kg
Andreas Söderberg född: 1996 längd: 193 cm vikt 86 Kg
Filip Berglund född: 1997 längd: 193 cm vikt: 90 Kg

Har man ens växt klart när man är 16-17 år?
2 av dem är rejäla pjäser minsann! Den 3:e verkar jäkligt klent byggd.
Post Reply