Försäsongen 2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Försäsongen 2013

Post by Wolfman »

Postar samma sak här som jag gjorde på hockeykultur:

Ser att vi eventuellt ska möta Löven i slutet av sommaren. Är det bara jag som tycker det känns rent FÖRJÄVLIGT?! Vad, VAD, har vi att vinna på detta? Det enda jag kan se är att vi ger dom så pass värdelöst självförtroende att dom inser att dom hör hemma i division 1. Men spelar Löven jämnt mot oss kommer vi få höra i år framöver hur Lövensvinen minsann spelade jämnt mot svenska mästarna och att Jimmy Blixt gör utspel i pressen att "Löven är ett lag i svensk mästarkostym".

GÖR NÅGOT!! NU!!
Lubbe
Posts: 1318
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Försäsongen 2013

Post by Lubbe »

Trams! Wolfmans förslag låter som nån j-a kyckling-attityd, att vi inte skulle våga möta Löven för riskera att tappa något anseende. Men för Helvete, vi är bäst i Sverige och vi kör över dem. Det är nu vi ska manifestera vår överlägsenhet och trycka upp vårt SM-guld i deras nylle och vi får tillfälle att göra det i deras hemmaborg, troligtvis inför tusentals umebor. Detta är ett sanslöst läge att pissa på dom.

När dom var i div1 så var det sportsligt helt meningslöst att möta Löven men nu är dom i allsvenskan och kommer kunna sno ihop ett hyggligt lag som blir bra träningsmotstånd. Självklart ska vi möta Löven.

Lövenhatet måste odlas och föras vidare till kommande generationer och det görs allra bäst med derbyn.
User avatar
zoogin
Posts: 49
Joined: 02 Aug 2011, 20:07

Re: Försäsongen 2013

Post by zoogin »

Någon som vet när vi går på is? Löven gör det 10:e aug, går vi efter dem med få matcher spelade så kan det ju sluta som senaste matcherna mot dem när dem var i as senast, dvs lamt spel åkandes på en skridsko & torsk. Vi borde fan inta deras fallfärdiga hall & piska skiten ur dem! Sensommmarparty i Umeå!
User avatar
Erwynn
Posts: 2424
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Försäsongen 2013

Post by Erwynn »

Blir en trevlig försäsongsresa där vi med ett ganska juniorbetonat lag spöar skiten ur dom i deras sketna arena. Inte mig emot.
Hata allt.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Försäsongen 2013

Post by Wolfman »

Ja, vi är klart bäst i Sverige osv. Men i detta fall undrar jag vad VI har att vinna på det hela? Om vi nu vinner med 138-0 så har vi ju bara gjort det som förväntats. Det är ju lite som att en 90 kilos MMA-gubbe skulle möta en blind, fjunig 15-åring på 30 kilo i oktagonen. Vad vinner MMA-snubben på att ta en sådan match? De enda som kan vinna på detta är, som jag ser det, Löven. Hatet mot Löven är långt ifrån bara hockeymatcher.

Naturligtvis kan vi inte bojkotta det hela om det gått så här långt. Jag tycker inte idén skulle yttrats öht.
Goren13
Posts: 99
Joined: 11 Jul 2011, 18:06

Re: Försäsongen 2013

Post by Goren13 »

Hoppas vi skickar det bästa jävla laget vi har och kör skiten ur dem. / oroad Umeåbo.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Försäsongen 2013

Post by 374 »

Det är en träningsmatch, slappna av lite.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Försäsongen 2013

Post by don_tomassso »

Varför inte vara med i Europe trophy??Eller har vi sagt nej för all framtid?
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Försäsongen 2013

Post by Chippen »

zoogin wrote:Någon som vet när vi går på is? Löven gör det 10:e aug, går vi efter dem med få matcher spelade så kan det ju sluta som senaste matcherna mot dem när dem var i as senast, dvs lamt spel åkandes på en skridsko & torsk. Vi borde fan inta deras fallfärdiga hall & piska skiten ur dem! Sensommmarparty i Umeå!
Jag tror att det var 6:e aug vi skulle gå på is.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1070
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Försäsongen 2013

Post by Talbot25 »

don_tomassso wrote:Varför inte vara med i Europe trophy??Eller har vi sagt nej för all framtid?
Äsch det är bara skit då är det bättre att åka på kräftskivekuppen i Umeå! Hoppas de tar med sig bucklan och visar upp den för alla veganbajspackare här nere :)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Försäsongen 2013

Post by Lappmössan »

Erwynn wrote:Blir en trevlig försäsongsresa där vi med ett ganska juniorbetonat lag spöar skiten ur dom i deras sketna arena. Inte mig emot.
+1
Förstår vad Wolfman menar, men man kan åtminstone annordna supporterresa i lövenhatets tecken så det yngre gardet fostras rätt.
don_tomassso wrote:Varför inte vara med i Europe trophy??Eller har vi sagt nej för all framtid?
Slutspel mitt i säsongen. Glöm det!
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Försäsongen 2013

Post by Jablonic »

Känner en sån här gång att antingen är det total invasion eller inget alls som gäller.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Försäsongen 2013

Post by Poet »

Då finns det bara total invasion alltså.
2012-05-19
Lubbe
Posts: 1318
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Försäsongen 2013

Post by Lubbe »

Det kommer vara enormt intresse från Skelleftebor i Umeå. Och det kommer åka massor med folk från stan.

Alltså, kan inte Skellefteå AIK redan när det ska bestämmas datum för matchen, förhandla till sig att vi får även en sittsektion bredvid bortastå?
Om det är som förr i deras sopcontainer till lada så är ju bortastå ganska begränsat i storlek och det kunde bli rejält trångt där minns man ju.
Detta borde kunna bli större bortaklack än crazy-klacken som var i Gävle.

Vem pratar med AIK? Kanske Robzon läser denna tråd?
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Försäsongen 2013

Post by Hyland (I'm back) »

Skulle vara häftigt om vi kunde göra tvåsiffrigt mot Löven och låt säga att de byter målis efter 7-8 minuter.
User avatar
Talbot25
Posts: 1070
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Försäsongen 2013

Post by Talbot25 »

Och självklart en helgmatch, fixar du det Robzon?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Försäsongen 2013

Post by Skidrow »

don_tomassso wrote:Varför inte vara med i Europe trophy??Eller har vi sagt nej för all framtid?
AIK vill inte lägga ut 5Miljoner lr om det var 10M och gå med i stäng elitserien.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Försäsongen 2013

Post by Jablonic »

EHT är ju verkligen ett skämt. Har absolut ingen förståelse hur lagen kan vilja vara med i denna plojturnering. Det enda som skulle få den att betyda nåt är ju om man kvalificerar sig till den. Hade varit riktigt skoj med ett riktigt Champions League, men de som bestämmer om sånt här har ju ingen känsla alls för vilket upplägg fansen vill ha.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Försäsongen 2013

Post by Zimme »

Ang. EHT så kommer ju de utländska klubbarna att ifrågasätta varför AIK inte är med när ex DIF är det. Men så länge inträdet ligger på 6 mille så lär inte Pea godkänna nått spel i ET.
En invasion av Umeå känns annars helt ok, det tycker jag vi kör på.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Försäsongen 2013

Post by 374 »

Nu ska ni inte blanda ihop EHT med ET. ET vill AIK vara med i, EHT är för landslag.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Försäsongen 2013

Post by Jablonic »

Precis, ET menar jag givetvis.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Försäsongen 2013

Post by jokarfo »

374 wrote:Nu ska ni inte blanda ihop EHT med ET. ET vill AIK vara med i, EHT är för landslag.
Vad baserar du det på? Såvitt jag förstår är klubbens ställningstagande fortfarande att ET är dynga. Är det intervjun med Pea(?) strax efter att lulää vann du syftar på? Själv tolkade jag nog svaren från AIK:s intervjuoffer som lite syrliga och ironiska. Men jag kan givetvis ha fel.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
valhall
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 21:19
Location: Umeå

Re: Försäsongen 2013

Post by valhall »

Som Aikare i Röbäckslandet, så känns det kul att äntligen få gå och se riktig hockey! :D
Det har varit magert, och att åka 13 mil enkel väg för en vänskapsmatch känns inte så inspirerande!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Försäsongen 2013

Post by Bilderberg »

Kul initiativ! men den tråkiga verkligheten är att matchen kommer generera extra inkomst till den gröngula klubbkassan...

Man vill ha Björklöven någonstans, men ändå inte. Man vill att människor som håller på Björklöven mår dåligt. Det är så.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Försäsongen 2013

Post by cechise »

Är det nån som hört om det blir en miniturnering liknande den inför förra säsongen. Var väl Skellefte, Gnaget å Salavat Yulaev som deltog då? Tyckte det kändes som en bra uppvärmning.

Vore ju lite kul å se hur vi skulle stå oss mot Dynamo Minsk tex.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Försäsongen 2013

Post by 374 »

Klara träningsmatcher:

14 augusti: Björklöven–Skellefteå (spelas i Umeå).
26 augusti 19.00: Karlskoga-Skellefteå (Spelas i Karlskoga).
27 augusti (ingen tid klar): Örebro-Skellefteå (Spelas i Örebro).
29 augusti 19.00: AIK-Skellefteå (Spelas i Stockholm)
3 september: Skellefteå-Leksand (Spelas i Strömsund)
10 september: Skellefteå AIK–Modo (Spelas i Skellefteå)

Tillkommer säkert någon till.
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Försäsongen 2013

Post by Chippen »

Skulle det inte vara en Cup i Stockholm, på 3 lag. Skellefteå, Gnaget och ett utländskt lag?
har för mig att jag läste att matchen mot Gnaget ingick i den, men kan ha läst snett och vint
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Försäsongen 2013

Post by TS_ »

Chippen wrote:Skulle det inte vara en Cup i Stockholm, på 3 lag. Skellefteå, Gnaget och ett utländskt lag?
har för mig att jag läste att matchen mot Gnaget ingick i den, men kan ha läst snett och vint
Espoo Blues?
Chippen
Posts: 14295
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Försäsongen 2013

Post by Chippen »

Kan stämma, eller omd et var något ryskt lag. Minns inte, minns inte ens om jag läste rätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Försäsongen 2013

Post by barrskog »

löven... :twisted:
Locked