Luleå HF

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Luleå HF

Post by Draper »

Bob Sacamano wrote:
Tim wrote:"Var och en har sin egen filosofi. Jag tror att offensiv hockey är vinstgivande och utvecklar individen." Jonas Rönnqvist 2010
Jojo...
Haha, borde vara ohotad etta i Anrells floskeltopp varje vecka för all framtid.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Luleå HF

Post by Markman »

Tim wrote:"Var och en har sin egen filosofi. Jag tror att offensiv hockey är vinstgivande och utvecklar individen." Jonas Rönnqvist 2010
Man kan ju fundera varför han inte spelar en sån hockey med sitt lag i så fall.. :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Luleå HF

Post by Lappmössan »

Draper wrote:
Bob Sacamano wrote:
Tim wrote:"Var och en har sin egen filosofi. Jag tror att offensiv hockey är vinstgivande och utvecklar individen." Jonas Rönnqvist 2010
Jojo...
Haha, borde vara ohotad etta i Anrells floskeltopp varje vecka för all framtid.
phasse, tipsa... ;)
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Luleå HF

Post by 374 »

Gör inte det. Då fortsätter de bara med sitt Luleå mot Sverige-tjafs.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Luleå HF

Post by Bobby »

374 wrote:Gör inte det. Då fortsätter de bara med sitt Luleå mot Sverige-tjafs.
Du tror inte dom kommer fortsätta med detta oavsett?
Dä ä bra Mikalsån!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Luleå HF

Post by 374 »

Slutar man uppmuntra det så slutar de till slut.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Luleå HF

Post by Sketch »

Varför borde de sluta med det? Det är ju humor för oss utomstående. :)
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Luleå HF

Post by rock »

En sådan tråkigt hockyfilosofi får man fortsätta att leta efter.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Luleå HF

Post by Ante »

Bygg en mur vid norrbottensgränsen!
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Luleå HF

Post by Rollie »

Ante wrote:Bygg en mur vid norrbottensgränsen!
Hur i helvete har du tänkt att jag ska ta mig till Ske-å då? :) Sen har vi faktistk en hel del norrbottningar i j-18 till a-lag.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Luleå HF

Post by aik155 »

asså var de nån som räkna hur många icing som dom slog i tredje peridonen jag tappade räkningen så tråkigt var de
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Luleå HF

Post by ossian »

Luleå, man tycker ju nästan synd om dem.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Luleå HF

Post by Trollet »

Zappar mellan HV71-Färjestad och Brynäs - Luleå.

Kan säga att om HV-matchen är en jätteglass från kiosken i Bergsbyn så är Brynäs - Luleå (åtminstone bortalagets del) 2 Girls 1 Cup.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Luleå HF

Post by Markman »

HAHAHA!! :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Luleå HF

Post by Rampa »

Var rent äckligt se vilket flyt Fuleå har just nu.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Luleå HF

Post by Ante »

Fy fan...
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Luleå HF

Post by marre »

Bra lag har tur..
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Luleå HF

Post by Chippen »

Alltså, vad fan..nu är det fan dax att det görs något åt regeltolkningen spark. För nog fan är det spark då Luleå avgör match ikväll. Visst hela skenan är i isen, men Persson drar ju för fan fram pucken med skridskon då pucken kommer bakom honom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Luleå HF

Post by Sketch »

Var ett ganska perfekt resultat ändå?
2p upp till Brynäs och HV med två färre match spelade och 2p ned till Lule med en match mindre spelad.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Luleå HF

Post by Plissken »

Bloggade om Luleås röta 3 senaste matcherna avseende tveksamma domslut.
http://www.plissken.se/?p=4380" onclick="window.open(this.href);return false;
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Luleå HF

Post by Rampa »

Vilken match var det Jimmie blev utvisad då han lite för ilsket försökte sparka loss pucken i en liknande situation som igår när Granström fick två minuter. Den gången fick minsann puckhållaren ingen utvisning trots att han höll pucken mellan skridskorna dubbelt så länge än Granström.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Luleå HF

Post by Markman »

Mot just Brynäs.. Andersén stod med Kalle Anka-fötter vid avbytarbåset och höll sig i sargen under en låååång stund, helt utan intentioner att flytta sig ö.h.t. innan Jimmie började gå lös på honom..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Luleå HF

Post by Rampa »

Markman wrote:Mot just Brynäs.. Andersén stod med Kalle Anka-fötter vid avbytarbåset och höll sig i sargen under en låååång stund, helt utan intentioner att flytta sig ö.h.t. innan Jimmie började gå lös på honom..
Just det, hade för mig att det var Brynäs. Men just det understryker Luleås flyt. Dom stjäl poäng lite här o där även med domarnas hjälp.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Luleå HF

Post by BubbelVe »

Har kollat lite på bilderna och det där ÄR spark, eller kanske rättare sagt en MEDVETEN RÖRELSE MED ANNAN DEL AV SPELAREN ÄN KLUBBAN OCH DÅ ÄR DET INTE GODKÄNT..... förstår inte varför folk fortsätter att hävda att skridskon är i isen och sådan skit ? ? ?
Det är en medveten rörelse och det är BARA tillåtet med klubban
Du får inte slå, nicka, brösta, röva, eller på något sätt SE TILL att pucken ändrar riktning in i mål. Däremot får det TA på handen, huvudet, bröstet, röven eller SKRIDSKORNA och in OM du helt enkelt är på väg i den riktningen.....

När du kommer i en stoppsladd rakt på pucken så den studsar in i mål : Alltså godkänt, din rörelse går ut på att stanna . I detta fall sträcker Luleåspelaren ut skridskon i en medveten rörelse för att dirigera pucken i mål, det hade inte spelat någon roll om det är sparkrörelse, skridskon i isen, papegojan på axeln eller vad fan som helst.
Domarna gjorde FEL ! !
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Luleå HF

Post by rock »

Vad jag inte kan förstå är hur man missar att Luleås segermål inte skulle vara spark? Syns klart och tydligt för en lekman att det är en medveten rörelse för att styra pucken i mål.

Nu är jag inte hundra på vad regeln säger men visst är det en rörelse mot pucken med skridskon med syfte att styra pucken i mål. Glasklart i mitt fall alla dagar i veckan.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Luleå HF

Post by Rampa »

Kan bara hålla med er andra efter att ha sett highlightsen på hockeyligan.se. Solklar o medveten rörelse som man ser tydligt utan slow motion. Jag säger som tränare Jonsson. Det är skandal.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Luleå HF

Post by Jeloin »

Tycker domarnivån sjunker mer och mer för varje säsong, gårdagens match bevisar ju tydligt det. Värdelöst
Framåt kamrater!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Luleå HF

Post by Zimme »

Är ju så varje match, Antos utv mot gnaget är ju samma sak, Pikken fick ju en klubba i ansiktet i ett av våra PP utan att de blåste utv trots att den var solklar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Luleå HF

Post by doc.Holiday »

inte att förglömma, det var Tobias Björk från BODEN som pratade med videokontrollanten, Björk kan köra över VK;n och godkänna målet på egen hand ingen vet vad kontrollanten sagt, att sen Björk är en hängiven lulesupporter stod ju i en artikel ifjol höstas då det var enbart en huvuddomare och han fick inte dömma luleå då.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Luleå HF

Post by Skidrow »

Zimme wrote:Är ju så varje match, Antos utv mot gnaget är ju samma sak, Pikken fick ju en klubba i ansiktet i ett av våra PP utan att de blåste utv trots att den var solklar.
Att domarna missade att det inte var Antos klubba har jag förstålse för, sen vet jag inte om dom får ändra straffet om dom ser reprisen, vilket jag iofs tror dom gjorde för han fick 2 inte 2+2min.
Post Reply