Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
jimpa99
Posts: 64
Joined: 20 Oct 2011, 10:07

Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 19.00

Post by jimpa99 »

Nu taggar vi igång inför match 1 mot LHC. Fullsatt Skellefteå Kraft Arena!! Mot guld!!
They say defense wins championships.
Lungo
Posts: 462
Joined: 30 Aug 2012, 21:32
Location: Skellefteå

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Lungo »

BILJETTSTATUS
SEMIFINAL 1, 28/3
Sittplats: 79 st
Ståplats: 810 st
Rullstolsplats: 0 st
Familjebiljetter: 0 st
Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by svartgulsubkultur »

Fyll stå nu för fan, lär bli bra röj med skärtorsdagsfylla, tifo och allmänt jävla inferno.
Själv kommer jag inte loss, men till er som är där:
Gör ingenting som inte jag skulle gjort.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Markman »

svartgulsubkultur wrote:Gör ingenting som inte jag skulle gjort.
Menar du att det finns såna saker när det kommer till Västra stå? :o ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Kn. Anka
Posts: 13
Joined: 23 Mar 2013, 20:36

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Kn. Anka »

Tjena boys and gals! Nu börjar det dra ihop sig igen för semifinal. Dryga 78 timmarna kvar.

Jag tror på en riktigt rolig serie med två lag som verkligen vill spela hockey och inte ligger på superdefensiven. Serien kommer nog inte spelas över 7 matcher utan den är avgjort innan dess. Sen om det är SAIK eller Cluben som går vidare, det återstår att se. Jag hoppas jag får dansa vidare en bra bit in i april här nere på östgötaslätten.

SAIK är tippade, piskade, jag helt enkelt tvingade att ta hem guldet i år. Sker det inte i år så sker det nog inte på en ganska lång tid framöver. Inget av de topplagen som brukar vara med och slåss om ädlare metallerna har visat upp sig på det sätt de brukar göra. HV är utslagna och FBK hackar en aning i maskineriet. Det är lite som förra året då Brynäs fick chansen att knipa guldet och gjorde det.

De flesta experter har er som guldfavoriter och med all rätt. Ni har varit bra hittills trots ett ganska mediokert motstånd i kvartsfinalen. Men i serien var ni trots allt outstanding. Och ni vet om det. Därför hoppas jag som LHC-supporter att ett visst högmod blir ert fall. LHC går in i den här matchserien som underdogs och som tidigare möten oss emellan ska man ju veta att underskattning kan kosta mycket likt det abrupta slutspel vi fick mot er säsongen 08/09. Visserligen är vi kanske inte lika nederlagstippade som ni var då med 5-0 i matcher i serien osv. Men helt klart är att pressen ligger på SAIK och det gillas.

För mitt lags skull hoppas jag att alla slutspelsnerverna?! släppt för Engstrand och att han kan hitta tillbaks till sin fina grundserieform. Om han gör det så är otroligt mycket vunnet för våran del. SAIK har ju 2 målvakter som huserar högst upp på listan bland slutspelskeeprarna. Jag hoppas Melin lärde sig nåt från förra året han coacha mot er och att han har ett och annat ess i rockärmen. Skillnaderna mellan HV och SAIK är stora, jag tror inte vi kommer kunna kontra sönder er på samma sätt som vi gjorde med HV. Dessutom lär ni knappast släppa 3 mål i PP och endast göra 1. Så den gamla klyschan; "specialteams kommer bli viktiga", får väl gälla här med.

Jag hoppas Rahimi fortsätter att pumpa musten ur motståndarnas forwards. Bud och hans kumpaner ska inte få en lugn stund i anfallszon. Sen får vi gärna reta upp Lindström och tvinga honom till onödiga utvisningar. Och precis likt matcherna mot HV så gäller det att LHC kan svara upp mot SAIK direkt. För jag har en känsla av att det kommer bli full rulle direkt från nedsläpp. Vi har ju haft problemet att vi hamnat i underläge direkt i matcherna. Mot HV och även mot SAIK. Jag har för mig att ni hade 0-3 ganska tidigt på oss nån match i Cloetta Center. Så att vara med direkt kommer bli livsviktigt.

Nej, nu får det gärna bli torsdag kväll och nedsläpp.

Lycka till!
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Jocko Homo »

SAIK är tippade, piskade, jag helt enkelt tvingade att ta hem guldet i år. Sker det inte i år så sker det nog inte på en ganska lång tid framöver.
Den här teorin kommer ju upp lite då och då. Tycker jag hörde den ifjol också. Och för två år sen, för då skulle vi ju tappa många ur laget till NHL. Jag tror AIK är ett topplag även nästa år. Grym stomme, håller på att utveckla en vinnarmentalitet i föreningen som bara kan matchas av FBK:s.

Och tips inför semin då? 4-1 i matcher till AIK.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Chippen »

Kn. Anka wrote:...
Lycka till!
Bra skrivet från "fiende".
Helt klart, så tror jag på en tyngre matchserie nu än om HV hade krånglat sig vidare. LHC är nog lite underskattade denna säsong och faktiskt så tror jag att en nyckel till att LHC gick vidare var att Söderberg blev avstängd. Det höjde hela gruppen och ligger gruppen kvar på den nivån och får in Söderberg så blir det tufft.

Tror dock att vi kommer att gå vinnande ur striden med 4-2 i matcher, men för den skulle kommer det inte att vara lätta matcher. Minst två av matcherna i serien kommer gå till SD.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Kn. Anka
Posts: 13
Joined: 23 Mar 2013, 20:36

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Kn. Anka »

Jocko Homo wrote:
SAIK är tippade, piskade, jag helt enkelt tvingade att ta hem guldet i år. Sker det inte i år så sker det nog inte på en ganska lång tid framöver.
Den här teorin kommer ju upp lite då och då. Tycker jag hörde den ifjol också. Och för två år sen, för då skulle vi ju tappa många ur laget till NHL. Jag tror AIK är ett topplag även nästa år. Grym stomme, håller på att utveckla en vinnarmentalitet i föreningen som bara kan matchas av FBK:s.

Och tips inför semin då? 4-1 i matcher till AIK.
Möjligt att det sagts förr. Jag har inte hört det dock. Förra året var det ju mer eller mindre Brynäs som var piskade att vinna eftersom man hade ett grymt lag med blivande NHL-spelare som gjorde sin sista säsong ihop.

Med vinnarmentalitet menar du era två raka finalförluster eller? För mig veterligen har vi LHC-supportrar fått höra att vi saknar vinnarkultur eftersom vi aldrig vann någon av våra finaler. Och skulle det inte bli något guld för er i år heller så fallerar ju verkligen eran vinnarmentalitet som bara kan matchas av FBK.
Chippen wrote: Bra skrivet från "fiende".
Helt klart, så tror jag på en tyngre matchserie nu än om HV hade krånglat sig vidare. LHC är nog lite underskattade denna säsong och faktiskt så tror jag att en nyckel till att LHC gick vidare var att Söderberg blev avstängd. Det höjde hela gruppen och ligger gruppen kvar på den nivån och får in Söderberg så blir det tufft.

Tror dock att vi kommer att gå vinnande ur striden med 4-2 i matcher, men för den skulle kommer det inte att vara lätta matcher. Minst två av matcherna i serien kommer gå till SD.
Ja, det kommer bli stenhårt. Men som sagt jag tror det avgörs innan 7 matcher. Det lag som först kommer till 2 matcher tar hem serien.

En liten parentes angående Söderberg; firma Söderberg hade 5 poäng gjorda mot HV. Mot Saik har man mäktat med 15 poäng. Därför tror jag att han kommer vara mer nyttig nu än vad han kanske skulle varit i Hv-serien. Det som är viktigt dock är att inte resterade LHC-are faller in i någon falsk trygghet att allt löser sig när Carl är tillbaks. För det kommer det inte göra. Speciellt inte mot ett sådant skickligt lag som SAIK.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Poet »

Nu ligger det uppe info om resa från Skellefteå!

http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... =16&t=1200" onclick="window.open(this.href);return false;
2012-05-19
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by BigGuyJohan »

svartgulsubkultur wrote:Fyll stå nu för fan, lär bli bra röj med skärtorsdagsfylla, tifo och allmänt jävla inferno.
Själv kommer jag inte loss, men till er som är där:
Gör ingenting som inte jag skulle gjort.

Fritt fram att göra de mesta alltså ;)
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by StigVig »

Hur många SM-Guld har semifinallagen plockat hem genom åren?
1. Bollklubben med 9 Guld
2. AIK med 1 Guld
3. Fuleå med 1 Guld
4. Clubben med 0 Guld

Cluben har alltså 2 Silver som man har skrapat ihop sen 1976 då Cluben bildades

Går man efter traditioner så bör AIK gå vidare från semin med 4-0 i matcher.
Tror inte på någon "Koskenkorva-effekt" (att vi på nåt vis skulle få igen för matchserien, kvarten 2009)

Finns bara en sak som oroar och det är att Cluben kan bli årets Brunass, ett lag där de flesta överpresterar nåt jävulskt. Men det skall inte betyda något denna säsong eftersom vi är i stort sett skadefria.
Spelarna från Sveriges 4:e största stad får leta fram Golfbagen 3/4, kvällen innan tar säsongen slut.

Jocke används vid hemmamatcherna och Svensson står i bortamatcherna

Släpp Pucken!!

Fullt Ös, Medvetslös!
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Markman »

Almtuna var färdigspelade redan 2 mars, då Allsvenskan slutade, så varför du börjar prata om dem förstår jag inte.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by 374 »

Uttalas Linköping med långt eller kort i?
User avatar
Special Brew
Posts: 10065
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Special Brew »

374 wrote:Uttalas Linköping med långt eller kort i?
Jag använder kort i. Tror det kvittar om man uttalar med kort eller långt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3069
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Foppas skridskocoach »

374 wrote:Uttalas Linköping med långt eller kort i?
Långt. Enligt mina östgötska bekanta.
Tigerränderna går aldrig ur.
daniel
Posts: 2
Joined: 24 Mar 2013, 09:53

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by daniel »

Spelar ingen roll så länge du använder långt ö. Linkööööping.
kom igen Cluben!
User avatar
Tobban
Posts: 44
Joined: 20 Apr 2012, 14:05

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Tobban »

Ööö som i "körd", och inte som i "glöd"...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by svartgulsubkultur »

BigGuyJohan wrote:
svartgulsubkultur wrote:Fyll stå nu för fan, lär bli bra röj med skärtorsdagsfylla, tifo och allmänt jävla inferno.
Själv kommer jag inte loss, men till er som är där:
Gör ingenting som inte jag skulle gjort.

Fritt fram att göra de mesta alltså ;)
Detta är att räkna som absoluta lägstanivå för samtliga på Västra på torsdag, KOM IGEN OCH KROSSA CLÖBBEN!
Image
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
jimpa99
Posts: 64
Joined: 20 Oct 2011, 10:07

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by jimpa99 »

Kn. Anka wrote: Jag hoppas Rahimi fortsätter att pumpa musten ur motståndarnas forwards. Bud och hans kumpaner ska inte få en lugn stund i anfallszon.
Well...Rahimi lär inte få det så lätt han heller i egen zon.
They say defense wins championships.
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by StigVig »

Melin tycker att publiken i Skellefteå är oschyssta :)
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... on-ramlar/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brynässupportern Nyström som pratat med han :roll:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by StigVig »

"Nu är Carl Söderberg tillbaka och mer laddad än någonsin.
– Är det något lag man vill slå ut är det Skellefteå, säger LHC-stjärnan"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6486671.ab" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


Säger som Bert "Bring It On" :twisted:

Kul intervju med Goren förexten i Norran
http://norran.se/2013/03/sport/de-var-b ... g-i-laget/" onclick="window.open(this.href);return false;
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Plissken »

StigVig wrote:Melin tycker att publiken i Skellefteå är oschyssta :)
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... on-ramlar/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Brynässupportern Nyström som pratat med han :roll:
ja jävlar ...På med cyklopen nu jävlar skall de få ett rent helvete på Torsdag.!! satan vad jag skall skrika och yla
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
Slagskott
Posts: 5
Joined: 27 Mar 2012, 22:15

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Slagskott »

Kn. Anka wrote:
Jocko Homo wrote:
SAIK är tippade, piskade, jag helt enkelt tvingade att ta hem guldet i år. Sker det inte i år så sker det nog inte på en ganska lång tid framöver.[/quote

Med vinnarmentalitet menar du era två raka finalförluster eller? För mig veterligen har vi LHC-supportrar fått höra att vi saknar vinnarkultur eftersom vi aldrig vann någon av våra finaler. Och skulle det inte bli något guld för er i år heller så fallerar ju verkligen eran vinnarmentalitet som bara kan matchas av FBK.
I ärlighetens namn ska det ju sägas att det egentligen var förra säsongen som var den första som man verkligen räknade AIK som en guldkandidat, och det kom väl mer och mer ju längre säsongen gick. Den här säsongen var det ganska många "experter" som trodde på AIK redan innan säsongen startade, det berodde ju främst på att stommen från förra säsongen fanns kvar.

Med det sagt tycker jag inte man kan komma och påstå att AIK saknar vinnarmentalitet eftersom man under många säsonger byggt upp en stomme som nu äntligen verkar ha etablerat sig i toppen. Skulle det inte bli guld den här säsongen blir det förhoppningsvis många chanser framöver.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by Zimme »

Modo och Brynäs är såna lag som träffar jackpot och när allt funkar så går de hela vägen ett år men året efter är de tillbaka i skiten. AIK har en helt annan kontinuitet, det blir inga stora förändringar till nästa år och så länge stommen är intakt så blir det inga jätteras från ett år till ett annat.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
jimpa99
Posts: 64
Joined: 20 Oct 2011, 10:07

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by jimpa99 »

StigVig wrote:"Nu är Carl Söderberg tillbaka och mer laddad än någonsin.
– Är det något lag man vill slå ut är det Skellefteå, säger LHC-stjärnan"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6486671.ab" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


Säger som Bert "Bring It On" :twisted:

Kul intervju med Goren förexten i Norran
http://norran.se/2013/03/sport/de-var-b ... g-i-laget/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Håller med föregående "talare" att AIK:s styrka är dess kontinuitet. Många andra lag svajar desto mer.
Vad gäller snacket från LHC tyder det på att de behöver ventilera sin nervositet/osäkerhet på något sätt.
They say defense wins championships.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by TS_ »

http://blogg.vk.se/loven4ever/2013/03/2 ... kt-1202828" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
Rahimi:- Jag följer Löven slaviskt!

Följer du hur det går för Björklöven?
- Jag följer dom slaviskt. Var senast i Norrköping och tittade, men blir för nervös av att se dem live. Knappt att jag klarar av radiosändningarna.
Borde väl funka som tändvätska.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by 374 »

På tal om Rahimi, han och Sevc har ju varit i luven på varandra tidigare.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... irect=true" onclick="window.open(this.href);return false;
petterrr_ddd
Posts: 50
Joined: 08 Aug 2011, 23:54

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by petterrr_ddd »

http://wikegard.blogg.tv4.se/?b-vid=3472309" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


Wiken sågar publiken i skeå... Kolla klippet " ovanligt melin"
Ärligt så kan vi ha mycket bättre! Men att han hyllar brynäs från
Förra året är ju pinsamt... Svårt att leva om med klappor... Nä nu
jävlar får vi skrika imorrn !
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by StigVig »

Bert svarar Melin :)
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... arje-rink/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sjukdomar hos Cluben
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... slagsback/" onclick="window.open(this.href);return false;
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Semifinal 1 Skellefteå AIK-Linköpings HC Tors 28/3 kl 1

Post by PackSwede »

Vafan Wikegård menar att man klappar lite slött med papperslappar i Skellefte Kraft ? Det är väl just precis det man INTE gör !
Locked