Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by svartgulsubkultur »

Tjugo timmar till slutspelsnedsläpp och ingen matchtråd? WTF?

Jag tänker i alla fall gå bärsärkagång imorgon för att sedan successivt öka hetsen ju längre slutspelet lider.
Det är ju det här man väntat på och längtat efter med knuten näve i byxfickan sedan April.

Nu jävlar ska Widing, Giraffhalsen, Granström, Rolf Lassgård, Tomas di Leva och alla dom andra flänngockarna få smaka på skellhelvetet!

Ni som frivilligt inte går dit imorgon och är toktaggade är helt dumma i huvudet.

Bara vetskapen om vilket monstruöst tifo som väntar spelarna när de skrinnar in på isen gör mig så mongotaggad att jag trots en arbetsdag från 07-23 studsar i sängen av överladdning.

Bemanna murarna, ta inga fångar!
NU JÄVLAR KÖR VI!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by 374 »

Matchen krockar med filmstudions visning av Brenda Bilili, en sannsaga med lyckligt slut. :(
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by ante08 »

Du gamla du fria återkommer väl imorgon också innan matchen.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by StigVig »

KROSS är det enda som gäller :twisted:
Krossa Skiten!!!!!
shaquille
Posts: 1970
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by shaquille »

Revenge
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by StigVig »

Skulle mot förmodan Honkjäveln stå på huvudet så hoppas jag verkligen att lagledningen med LJ i spetsen står för orden "Vad Som Än Krävs".
Man offrar helt enkelt en spelare (Wikegårdstyle) som får order att köra över Honkjäveln, göra han obrukbar.
Sen är det en "Walk In The Park" att gå vidare till semin.
Deras 2:e keeper "Dopingrahm" drömmer nog fortfarande mardrömmar angående 9-1 matchen :)
Krossa Skiten!!!!!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Rampa »

Slaget om Le Mat. Slaget om Bucklan. Slaget om Guldet. Slaget om äran och berömmelsen. Ja, ni kan kalla det vad ni vill, nu börjar det. Slutspelet. Det alla väntat på i sju månader, eller mer. Det är nu de svart-gula ska plocka fram en absolut obeveklig målsättning. Det är nu det gäller att inte vika en tum. Inte ens en millimeter is ska skänkas bort.

Gävlelaget Brynäs står som bekant för motståndet i denna kvartsfinal. Samma Brynäs som i april ifjol avfärdade AIK med 4-1 i matcher i finalen. Till ett ingenting, trots andraplats och SM-silver. Vem minns en tvåa i en sm-final. Nej, just det. Nu gäller helt andra förutsättningar. En motståndare som med nöd o näppe tog sig till slutspelet. Som gått kräftgång i serien sedan årsskiftet. Mot ett Skellefteå AIK som inte bara vunnit serien, utan också gjort det med bred marginal. Ettan mot åttan.

Nu är det slutspel. Då ändras också förutsättningarna. Allt liksom startar om. Tabellplaceringar betyder inte lika mycket längre. Spelet förändras. Domarbedömningar förändras. Vad som betyder något nu, är hur bra lagen verkligen är. Hur de håller nerver i styr. Det är nu det är upp till bevis. För spelarna själva, föreningen, hockeysverige och publiken.

Hörde ni det? PUBLIKEN! Det är nu det är upp till bevis. Bevisa att även stolta Skellefteå har en intresserad publik. Inte är väl Schtaans invånare nöjda med det guld som inkasserades 1978. Kom igen människor. Det var drygt 5500 i sista, betydelselösa matchen i serien. Allt under 5500 i arenan och skellefteborna får skämmas. Hans Wallson säger i en intervju, “Vi kommer att gå för fullt från start” Det gäller även publiken.

KOM IGEN FOLK och fyll SKELLEFTEÅ KRAFT ARENA! Visa Brynäs och hockeysverige hur man stödjer ett lag.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Foppas skridskocoach »

Väl rutet!

Om vi bara håller huvudet kalla så ska kvällens match inte innebära några problem. Viktigt att vi inte (vår vana trogen) bjuder dem på ett tidigt ledningsmål. Det är väl egentligen det enda scenariot som oroar mig.
Tigerränderna går aldrig ur.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Rampa »

Häng med när tåget går. Full fart från start!
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by BigGuyJohan »

Inga ursäkter godtages! Bor man i stan så vallfärdar man till ladan!! Tillsammans mot guld! Vad som än krävs!
Fulla spjäll i SKELLHELL I KVÄLL!!!!!
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by tazman »

Jag är på plats med hela familjen, grundserien är glömd, nu jävlar vinner vi bucklan!!!!!
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Akerman2 »

Bara att instämma! Slut upp nu gott folk, tillsammans mot guld!

Av värmningens uppställning att döma så verkar Arvidsson och Jfop(?) bli över. På backsidan hoppas jag på sju backar och Alm som 8e. Blir intressant att se matchningen ikväll och framförallt målvaktsvalet.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by svartgulsubkultur »

tazman wrote:Jag är på plats med hela familjen, grundserien är glömd, nu jävlar vinner vi bucklan!!!!!
Snyggt, kom förbi NP-shopen i nån av pauserna så tar vi en öl.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by tazman »

svartgulsubkultur wrote:
tazman wrote:Jag är på plats med hela familjen, grundserien är glömd, nu jävlar vinner vi bucklan!!!!!
Snyggt, kom förbi NP-shopen i nån av pauserna så tar vi en öl.
Om jag får en tisha så kommer jag... ;) ;)

Ska bara kolla så att allting fungerar med lillkillen, det blir kanon.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by anton95uppsala »

Krossa Brynäs. Ni som är lyckligt lottade och bor i Skell med omnejd och kan vara på plats: sjung som aldrig förr! Jag lovar att ge allt på torsdag och måndag i Gävle!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Rampa »

Bara ca 4600 sålda platser ännu. Vad felas Skellefteborna. Nu börjar jag bli jävligt besviken. :evil:
Verkar som de flesta sparar sig till lördagen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by 374 »

Skönt att vi slipper medgångssupportrarna.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Rampa »

Kanske ett omen, vet ej. Men bilden jag infogade i infören på "förstasidan" http://northpower.nu/wordpress/?p=6114" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; visar hetaste spelaren på dagens matchvärmning, Petter Emanuelsson.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by addebeck »

Blir det inte över 5500 blir jag besviken.
Det funkar inte att komma med mössan i hand när det vankas final. AIK behöver vårat fulla stöd från första till sista matchen.

Utöver den utmärkta införraporten av Rampa
http://northpower.nu/wordpress/?p=6114" onclick="window.open(this.href);return false;

Finns det här att läsa som en jämförande studie:
http://northpower.nu/wordpress/?p=6108" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu börjar viu varva upp, och vi stannar inte före vi har fått vårt guld.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by King Kong »

Jaha, då var det så äntligen dags för den roligaste perioden för oss hockey älskare. SM-slutspelet drar igång ikväll och för oss Skellefteå AIK fans är det såklart extra speciellt och välkommet att det drar igång.

Efter 2 raka finalförluster är såklart revanchlustan enorm framför allt här i stan, men självklart även ute i landet i övrigt där det finns Skellefteå AIK fans. ”Tredje gången gillt” har lagt sig som ett mantra över stan, samtidigt som det på något sätt fortfarande finns kvar en skopa pessimism i folk, den där traditionella negativa genen som vi verkar födas med gör sig allt jämt påmind.

Det är lite..”tredje gången gillt, men det går nog som vanligt i finalen ändå”..

Precis som jag skrev i en krönika i fjol vid den här tiden är det precis som att folk inte vågar tro fullt ut, man vågar inte kasta sig ut i det för oss Skellefteåbor okända området av självförtroende, optimism och stenhård råbarkad jävla tro på att det här kommer att gå vägen.

Nä, folk verkar inte vilja blotta strupen känslomässigt, för hemska tanke om man verkligen gått och trott, och så går det inte vägen. Vad händer då, hur gör man då? Måste man söka hjälp och sjukskriva sig för att man känslomässigt gått sönder?

Faktum är, tror jag, att den besvikelse och den sorg man känner vid ett nederlag är precis lika stor oavsett hur du förberett dig för det. Hur pessimistisk man än är och hur många gånger man än får säga ”vad var det jag sa” efter en finalförlust så kommer besvikelsen att vara lika stor. Det ger alltså ingenting att vara pessimistisk, ingenting förutom att det sprider negativitet.

Men jag insåg själv en sak under fjolårets resa, jag hade enormt mycket roligare under slutspelet och kunde njuta klart mycket mer av hockeyn med inställningen att det här skulle gå vägen.
Det gäng som alltid står kring och med mig hade samma inställning och jag är absolut inte den som tror på spöken eller medium och annat tjoller, men jag är övertygad om att den känsla som finns på läktaren även sprider sig ner på isen bland spelarna. Och dom måste tro för att lyckas.

I år finns det dessutom fog för att verkligen tro.
AIK är tveklöst Elitseriens absolut bästa lag och man ligger i topp i egentligen alla statistiska tabeller och ligor.
Nu blir det en lite annan hockey i slutspelet och här kommer laget helt klart att testas på ett helt annat sätt, men vår breda lagmaskin kommer att palla det i år, det är jag övertygad om.

Men jag tänkte faktiskt rikta blicken bort från isen en stund och beröra en annan enormt viktig del i hur resan skall sluta, nämligen publiken.

AIK är seriens bästa hemmalag och det beror självklart på att man känner sig hemma här, kan arenan, slipper resa, sover i sin egen säng mm men sen har det självklart också att göra med publiken.

Skellefteå AIK är seriens bästa lag och uppe på läktaren befogar vi över seriens klart kreativaste och mest engagerade supporterklubb North Power.

Nu vill jag direkt innan någon får för sig att jag berömmer mig själv bara påpeka att jag inte har någonting alls med den delen att göra.
Jag skriver en krönika eller två ibland, annars klappar och sjunger jag med i ramsorna som dras igång, men jag är inte på något sätt inblandad i tifon eller annat.

Men jag skulle nog vilka säga att North Power är ledande vad gäller kreativitet uppe på läktaren och det är en driven skara människor som på sin fritid lägger ner blod, svett och kärlek i flaggor, ramsor och tifon.

Jag skulle nog också vilja säga att North Power är den supporterklubb som har den bredaste och största variationen vad gäller ramsor, och här finns det en ständig vilja att skapa mer och nytt och man är faktiskt grymt träffsäker med sina formuleringar i sina ramsor.

Genom åren har det absolut varit en del incidenter som kastat lite smuts på North Power emblemet, men låt oss också vara ärliga och förstående för att inte alla otyg som sker där en Skellefteå supporter är inblandad behöver betyda att North Power som supporterklubb varken ligger eller står bakom det.

Med rätt publikstöd nu när vi dessutom har spelat till oss hemma fördel i samtliga matchserier kan publiken vara direkt eller indirekt avgörande för om SM-guldet hamnar här eller ej när hesa Fredrik blåser av säsongen om några veckor.

Hur fantastisk och engagerad supportergrupp vi nu än förfogar över kan dom dock inte dra hela lasset helt själv. Dom behöver hjälp även av övriga publiken och framför allt måste sittplats publiken våga leva upp och ge sig in i lektar kampen på ett otroligt mycket starkare sätt än tex. i fjol.

Jag skulle vilja återuppleva den omänskliga kraft och känsla Skellefteåborna pumpade ur sig i kvalserien året vi tog steget upp.
Ni minns väl alla känslan av att lyckas och all den glädje och stolthet hela stan sprudlade av efter den säsongen.
Och jag minns vilken enormt tro och vilken magisk bestämdhet det fanns på läktaren, det var i stort sett omöjligt att misslyckas för spelarna hemma.

Tillsammans är vi oövervinnerliga!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Foppas skridskocoach »

Kalasbra skrivet KK!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Markman »

King Kong wrote:Lång text
+1000
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Poet »

Bra skrivet!
2012-05-19
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Rampa »

Rampa wrote:Bara ca 4600 sålda platser ännu. Vad felas Skellefteborna. Verkar som de flesta sparar sig till lördagen.
Har inte gemene hockeyintresserad i Skellefteå insett vikten av en bra start i en slutspelsserie? Som med hjälp av en månghövdad publik ger det stöd och inspiration som kan vara tungan på vågen.
Då får vi hoppas på att vi som är där ger järnet. Och att alla ger...........................................................
Vad som än krävs!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by don_tomassso »

Hockeytokig stad inte längre.Men vi som e på plats ska visa varför hockeyn är bättre live tycker jag.
5-2 till oss.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Sketch »

FRAMÅT AIK!
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by ante08 »

Referee(s) Mikael Nord, Sören Persson.
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Micke »

Ska bli intressant att se vilka som bänkas. Svaret får vi om cirka 30 min.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by 374 »

Eriksson i mål, Arvidsson extraforward.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kvartsfinal 1:7 AIK-Brynäs 130312

Post by Special Brew »

Tror vi kommer att dominera spelet men att ha problem med att få in pucken. Tippar 3-1.
Locked