Hur tänker ni fira guldet?

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Rampa »

Humlannitton wrote:Kommer att börja med att gråta av glädje och låta tårarna rinna ohejdat! Sen får det bli party.
Spara dom tårarna och frys in dem, så har du nåt att visa barn-barnen när du blir gammal. :D
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by BigGuyJohan »

Jablonic wrote:
BigGuyJohan wrote:Jag lovar att jag ska tatuera in en fin AIK tatuering innan nästa säsongs början ;) med datumet för guldet!
Tatuera in "BigGuldJohan".
Haha :lol:
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Foppas skridskocoach »

BigGuyJohan wrote:Jag lovar att jag ska tatuera in en fin AIK tatuering innan nästa säsongs början ;) med datumet för guldet!
Då är vi två på den.

Om jag är på plats ska jag dessutom in på isen och, om tillfälle ges, olla sargen.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Erwynn »

Foppas skridskocoach wrote:
BigGuyJohan wrote:Jag lovar att jag ska tatuera in en fin AIK tatuering innan nästa säsongs början ;) med datumet för guldet!
Då är vi två på den.

Om jag är på plats ska jag dessutom in på isen och, om tillfälle ges, olla sargen.
Det hoppas jag är en självklarhet för alla. Vad man väl gör inne på isen är väl upp till var och en! :D
Hata allt.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Zimme »

Förslagsvis så anordnar NP en inrymningsövning där certifierad personal instruerar hur man på bästa sätt tar sig från västra och in på isen. Målet är 90 sekunder för samtliga...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Plissken »

Äh va fan, gå och inbilla sig att det vi skriver på ett forum skall påverka utgången är bara fånigt. Dags att växa lite ballar nu jävlar. Jag har planen klart vid guldet. Nytt årtal bredvid det andra i dödskalletatueringen !!
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Sv: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Jokard »

Poet wrote:Jag tänkte söka ledigt sista slutspelsveckan sen drar jag nog en snaggning av skallen inför festnatten.
Jag ska också snaggas ifall vi vinner. Deal?
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Poet »

Tillsammans!
2012-05-19
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Sv: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Foppas skridskocoach »

Poet wrote:Tillsammans!
Hela natten lång.
Tigerränderna går aldrig ur.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by pttr »

Rampa wrote:Jag var ju bara 24 förra gången det begav sig. Och jag antar att det blev en våt krogrunda på stan. (nej, Piteå)
Då gick ju finalen av stapeln på "idiot-ingenmansland", Göteborg. Men lyckoruset höll nog i sig några veckor, vad jag minns. 8-)
Hur firar man annars ett guld? Beror ju förstås lite på var avgörandet sker, hemma eller borta. Sker det på bortaplan ska ju naturligtvis spelarna hyllas när de landar/bussas till Arenan och då kan man ju passa på att fira.
Jag är 24 nu, ett tecken! 8-) Bara hoppas att det inte ta lika lång tid tills nästa guld! Jag vill helst fira tillsammans med spelarna i en fest schtaan aldrig skådat tidigare!
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Nick the little dick »

Zimme wrote:Förslagsvis så anordnar NP en inrymningsövning där certifierad personal instruerar hur man på bästa sätt tar sig från västra och in på isen. Målet är 90 sekunder för samtliga...
Bra att nån tar upp det här. Måste även se över inrymningsvägar i t.ex Kinnarps och LLA där bortastån är på andra våningen. Blir att springa ner till sittplats i slutet.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Rampa »

Nick the little dick wrote: Bra att nån tar upp det här. Måste även se över inrymningsvägar i t.ex Kinnarps och LLA där bortastån är på andra våningen. Blir att springa ner till sittplats i slutet.
Glöm inte Stor-Konsumhallen i Luuule.
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by PackSwede »

Vid det förra guldet var jag 8 år så något rejält firande blev det knappast (även om uppståndelsen runt finalerna är ett av mina första riktiga barndomsminnen).

Den här gången ska det firas ordentligt och förhoppningsvis på plats i SKA när slutsignalen går, om avgörandet sker på bortaplan är det inte troligt att jag är på plats så då får man väl åka upp till Skellefteå dagen efter och fira en extra gång !
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Anti Allo »

Om jag måste uppfylla det som jag sagt en gång för länge sedan så blir det en lång cykeltur till sommaren.....
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Sv: Hur tänker ni fira guldet?

Post by PackSwede »

Vättern?
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Anti Allo »

Betydligt längre
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by arsenal »

Guldet kommer hamna i Västerbotten,ni kan vara lugna,har redan tagit ut allt i förskott och spriten är på väg från tyskland,förfesten är nära nu!!Alla Skellefteå fans slappna av nu och njut redan nu och fira som faan :)
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Rampa »

Tredje gången gillt!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by King Kong »

Om jag överlever den glädje som kommer att skölja över mig det ögonblicket det verkligen är klart, ja då blir det såklart fest med något gott att dricka och äta.

Hade tänkt skriva att man jag förhoppningsvis får komma till också, men faan jag lär vilja se matchen under natten 2-3 ggr till och sova gott långt in på dagen efter i stället.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Rampa »

Jablonic wrote:Om vi vinner, skojade bara. När vi vinner lovar jag att åka Vasaloppet 2014.
Du är "åratal" för sent ute. Det tog tio minuter idag när man öppnade för anmälan, så var vasaloppet fullbokat.
Du får hålla koll på deras hemsida senare under året. Där förmedlas startnummer från personer som vill avboka loppet.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by fwd »

Rampa wrote:
Jablonic wrote:Om vi vinner, skojade bara. När vi vinner lovar jag att åka Vasaloppet 2014.
Du är "åratal" för sent ute. Det tog tio minuter idag när man öppnade för anmälan, så var vasaloppet fullbokat.
Du får hålla koll på deras hemsida senare under året. Där förmedlas startnummer från personer som vill avboka loppet.
Han skrev ju även att han skulle anmäla sig när det fanns möjlighet. Han var ju så säker på guld.
Charter Division
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

När, var, hur ska guldet firas?

Post by Hyland (I'm back) »

Om vi skulle vinna i morgon, var möter vi upp då? Laget måste ju firas hela natten.
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: När, var, hur ska guldet firas?

Post by groenahulken »

Hyland står uppskriven först.
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: När, var, hur ska guldet firas?

Post by Hyland (I'm back) »

Men var ser vi matchen på TV? Vart far laget sedan de ev vunnit guld?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: När, var, hur ska guldet firas?

Post by svartgulsubkultur »

Eventuellt guld firas i kukfontän.
Brandkårens uppgift att om det behövs fylla poolen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: När, var, hur ska guldet firas?

Post by ante08 »

Folkparken visar matchen imorgon men det är fullbokat under matchen. Vid ett ev SM-guld så är folk välkomna dit och fira Guldet efter matchen. Intersport har visst tryckt upp SM-GULD T-SHIRT 2013 som kommer att säljas vid Arenan när laget kommer hem vid ett ev SM-guld imorgon kväll.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: När, var, hur ska guldet firas?

Post by Jablonic »

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Zimme »

Och nu har de tu blivit en.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by Zimme »

Jag jobbar ju tyvärr natt imorgon men blir det seger så ska inte en käft på bygget sova utan då tömmer vi medicinrummet på skojigheter och sen kör vi ett raveparty natten lång.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hur tänker ni fira guldet?

Post by 374 »

Blir kanske en axelryckning.
Locked