Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Lappmössan »

Finns det ingen möjlighet för AIK att ta tag i det där? Men kanske i något lättare material? Robzon?
Är ju i princip bästa möjliga marknadsföring man kan göra. ...Bortsett från en svartgul "kondom" på kukfontänen eller vad det nu var sgsk pratade om ifjol. ;)
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Trollet »

vill ju inte återanvända det där ändå.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by BigGuyJohan »

Lappmössan wrote:Tycker tvärtom att man knapp fokuserat alls på seriesegern i år. Vilket är bra för annars åker vi ut direkt, som alltid när vi är nöjda.
Faktiskt så känns det så. Laget har aldrig riktigt sagt att seriesegern varit nåt viktigt, möjligen då endast för hemmaplansfördelen.
Det har varit lite serielunk efter nyår, många matcher där spelet inte stämt riktigt, men poängen har rullat in i strid ström. Efter jul har man ju endast tappat totalt 15p och då har det varit Max 2-3 Riktigt bra matcher. Och då räknar jag faktiskt inte in 9-1 matchen mot Brynäs. Vi var bra då men det fanns Mycke mer att ta av i spelet. Dessutom var rahm ett såll den dagen.
Nä, enda Riktigt bra matcherna har varit bortasegern mot Brynäs och hemma mot HV71 med Martins "gordie" hattrick.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Lidlund »

Här är de åtta tuffaste lirarna
Juryn: Tomas Ros, Mats Wennerholm, Johan Garpenlöv, Hans Abrahamsson och Erik Karlsson
1) OLE-KRISTIAN TOLLEFSEN
Klubb: Färjestad. Ålder: 28. Vikt/längd: 95/188. Antal slutspel: 1.
Kommentar: ”The Norweigian Nightmare” har definitivt valt att spela före att slåss sedan han återvände från Nordamerika. Men ingen behöver tvivla på Tollefsens kapacitet. Står alltid upp för sina lagkamrater och är även en väldigt skicklig tacklare.
2) LEE GOREN
Klubb: Linköping. Ålder: 35. Vikt/längd: 94/190. Antal slutspel: 3.
Kommentar: Trashtalket med Tollefsen i förra årets slutspel är en klassiker. Goren backar garanterat inte för någon i det här slutspelet. Ryktet som tuffing har dock svärtats ner en aning av några mindre begåvade handlingar.
3) MARTIN LUNDBERG
Klubb: Skellefteå. Ålder: 22. Vikt/längd: 95/184. Antal slutspel: 3.
Kommentar: Inblandad i säsongens mest uppmärksammade slagsmål, och Lundberg har även tidigare visat att han inte backar för någon. Den här 95-kilosbjässen är inte rolig att möta, vare sig i sarghörnet eller i en fajt.
4) JONATHAN GRANSTRÖM
Klubb: Brynäs. Ålder: 26. Vikt/längd: 88/178. Antal slutspel: 6.
Kommentar: En krigare som är som bäst när han går i bräschen med sitt fysiska spel. Backar inte om han blir utmanad och har bland annat gått upp mot Emil Kåberg. Älskar täta slutspelsmatcher och blir viktig för Brynäs.
5) TOMMY KRISTIANSEN
Klubb: HV 71. Ålder: 23. Vikt/längd: 102/189. Antal slutspel: 1.
Kommentar: Storväxt norrman med ett hett temperament. Kan både spela fysiskt och tvekar inte att kasta handskarna om någon utmanar. Kommer garanterat att stå upp om någon försöker ge sig på HV:s stjärnspelare.
6) ANTON HEDMAN
Klubb: Luleå. Ålder: 26. Vikt/längd: 96/191. Antal slutspel: 1.
Kommentar: Känslan är att Hedmans fysiska spel har tonats ner en aning i Luleå. I unga år en ökänd fajter och har under åren i elitserien varit inblandad i några minst sagt uppmärksammade tacklingar.
7) CHRISTOFFER PERSSON
Klubb: Frölunda. Ålder: 27. Vikt/längd: 103/193. Antal slutspel: 1.
Kommentar: Storväxt back som lever mycket på sitt fysiska spel. Väljer sällan att kasta handskarna men har stor respekt med sig framför egen målvakt.
8) NICHLAS TORP
Klubb: Modo. Ålder: 23. Vikt/längd: 92/181. Antal slutspel: 3.
Kommentar: Tollefsen är borta och Modo går in i slutspelet utan någon utpräglad tuffing. Torp var en vild rebell när han kom fram, men har lugnat ner sig betydligt. Är ändå den som ligger närmast att ta den rollen i Modo.
Chippen
Posts: 14308
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Chippen »

Goren??? Pha vilken pajas.
Saknar Marcus Nilsson på listan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by King Kong »

Nilson platsar väl knappast på listan och självklart platsar Goren.

Däremot ifrågasätter jag Torps plats..
Finns inte ett korn tuffing i honom utan där har vi en av Elitseriens fegaste spelare..
Har väl höga armbågar och knätacklingar som signum..

Sevc är ju klart mycket tuffare och en rad andra spelare också..
Torp....herregud!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14308
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Chippen »

Jojo, jättetuff är ju vad Goren är. Hoppar in som tredje kille, ger sig på unga spelare och sådana som knappt tacklas. Tufft och ärligt, jag håller med.

Jag tycket dock att är mest käft och sedan stannar det där.

Tycker du har dålig koll om du inte tycker Nilsson platsar. Han är nog kanske den tuffast och hårdaste svenska spelaren i ES.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Zimme »

Image

Det är det jag syftade på i krönikan. När spelarna får svara anonymt så får man en bättre bild av vad de egentligen tror. Spelare som tror att ett annat lag är bättre än deras eget har ett mentalt handikapp ( :? ) jämfört med de som verkligen tror på sitt eget lags förmåga. För att bli en vinnare måste man tänka som en vinnare.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by King Kong »

Chippen wrote:Jojo, jättetuff är ju vad Goren är. Hoppar in som tredje kille, ger sig på unga spelare och sådana som knappt tacklas. Tufft och ärligt, jag håller med.

Jag tycket dock att är mest käft och sedan stannar det där.

Tycker du har dålig koll om du inte tycker Nilsson platsar. Han är nog kanske den tuffast och hårdaste svenska spelaren i ES.
Japp, Goren är klart mycket tuffare än vad Nilson är, solklart dessutom..
Att han sen gjort saker som är mindre tuffa betyder inte att han inte är en förbannat tuff jävel ändå..

Vad som skulle göra Nilson till den tuffaste svenska spelaren i elitserien har jag väldigt svårt att se..?
Hur tänker du då?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Sv: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by BigGuyJohan »

Chippen wrote:Jojo, jättetuff är ju vad Goren är. Hoppar in som tredje kille, ger sig på unga spelare och sådana som knappt tacklas. Tufft och ärligt, jag håller med.

Jag tycket dock att är mest käft och sedan stannar det där.

Tycker du har dålig koll om du inte tycker Nilsson platsar. Han är nog kanske den tuffast och hårdaste svenska spelaren i ES.
Den där situationen är uppförstorad och speglar inte riktigt allt. Han gör både rätt och fel i de läget. Han försvarar sin lagkamrat som är mycket mindre än lulespelaren som pucklar på honom. Däremot skulle han ha låtit det stanna vid att ta bort lulespelaren..
Däremot håller jag inte med om att Marcus Nilsson platsar..
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Sv: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by BigGuyJohan »

King Kong wrote:
Chippen wrote:Jojo, jättetuff är ju vad Goren är. Hoppar in som tredje kille, ger sig på unga spelare och sådana som knappt tacklas. Tufft och ärligt, jag håller med.

Jag tycket dock att är mest käft och sedan stannar det där.

Tycker du har dålig koll om du inte tycker Nilsson platsar. Han är nog kanske den tuffast och hårdaste svenska spelaren i ES.
Japp, Goren är klart mycket tuffare än vad Nilson är, solklart dessutom..
Att han sen gjort saker som är mindre tuffa betyder inte att han inte är en förbannat tuff jävel ändå..

Vad som skulle göra Nilson till den tuffaste svenska spelaren i elitserien har jag väldigt svårt att se..?
Hur tänker du då?
+1000

Martin Lundberg är mycket tuffare än Nilsson..
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Sv: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Lappmössan »

Chippen wrote:Jojo, jättetuff är ju vad Goren är. Hoppar in som tredje kille, ger sig på unga spelare och sådana som knappt tacklas. Tufft och ärligt, jag håller med.

Jag tycket dock att är mest käft och sedan stannar det där.

Tycker du har dålig koll om du inte tycker Nilsson platsar. Han är nog kanske den tuffast och hårdaste svenska spelaren i ES.
Helt rätt av Goren att ge sig på Jacobsson när han fortsätter slå mot Zackrisson fastän han är nere. Tycker du att det var dumt måste du ju även tycka att det var dumt av Lundberg att hoppa in när Fredrik Svensson hoppade på då 18-årige Lindberg bakifrån och började veva i den där matchen mot SSK för ett par år sedan.
"Ger sig på unga spelare och sådana som knappt tacklas" vilka då?

Goren ger sig ju i princip alltid på killar "i sin egna storlek." Han var ju för fan på väg att ta en fight med Vladimir Mihalik. Anledningen till att han inte fightas mer är ju för att ingen (förutom Mihalik) har velat gå mot honom. Tollefsen som alla tycker är så tuff vägrade ju fightas med honom trots att det blev ytterst infekterat. Vad jag minns erbjöd sig väl t.o.m. Goren att betala norrmannens böter...
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by patrik71 »

Tommy Kristiansen har utmanat Goren 2-3 gånger i år men han har inte nappat. Om det är att han inte vågar/vill betala vet jag inte. Möjligen kände han osäkerhet för han inte visste Tommys trackrecord - spännande att se om nåt händer i den kvartfinalserien..
Sevc borde givetvis vara med på listan före Torp!
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by BigGuyJohan »

patrik71 wrote:Tommy Kristiansen har utmanat Goren 2-3 gånger i år men han har inte nappat. Om det är att han inte vågar/vill betala vet jag inte. Möjligen kände han osäkerhet för han inte visste Tommys trackrecord - spännande att se om nåt händer i den kvartfinalserien..
Sevc borde givetvis vara med på listan före Torp!
Handlar om att göra det i rätt läge oxå. Tror nog att Goren vågar. Men sen handlar det om att göra det i rätt läge. Står matcherna och väger så är det onödigt att ta en fight. Det kan stjälpa mer än de hjälper laget i ett sånt läge.
Men som lappmössan sa, Goren ville ifjol ta en fajt med mihalik! En snubbe som är en bra bit över två meter och kring 110kg tung.. Skulle inte tro att han är feg!
Däremot tror jag att han har respekt för exempelvis Martin Lundberg, han vet vad Martin går för! Däremot inte sagt att han skulle backa för Martin men han skulle inte ta en fight med han i första taget!
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by patrik71 »

BigGuyJohan wrote:
patrik71 wrote:Tommy Kristiansen har utmanat Goren 2-3 gånger i år men han har inte nappat. Om det är att han inte vågar/vill betala vet jag inte. Möjligen kände han osäkerhet för han inte visste Tommys trackrecord - spännande att se om nåt händer i den kvartfinalserien..
Sevc borde givetvis vara med på listan före Torp!
Handlar om att göra det i rätt läge oxå. Tror nog att Goren vågar. Men sen handlar det om att göra det i rätt läge. Står matcherna och väger så är det onödigt att ta en fight. Det kan stjälpa mer än de hjälper laget i ett sånt läge.
Men som lappmössan sa, Goren ville ifjol ta en fajt med mihalik! En snubbe som är en bra bit över två meter och kring 110kg tung.. Skulle inte tro att han är feg!
Däremot tror jag att han har respekt för exempelvis Martin Lundberg, han vet vad Martin går för! Däremot inte sagt att han skulle backa för Martin men han skulle inte ta en fight med han i första taget!
Så är det självklart, min poäng var att nån sa att ingen har bjudit upp till dans och det skulle vara anledningen till att han inte har fightats men så är det inte. Tror snarare att han kan vara lite snål haha : ) Att Mihalik är stor behöver ju inte betyda att man är en bra fighter eller är tuff även om just han är det, det sitter knappast i storleken enbart (då skulle frölundabacken på 204cm vara rena mardrömmen)

Varför skulle Goren ha respekt för Martin Lundberg? 3st registrerade fighter tror jag inte skrämmer avsevärt även om jag gillar Martins sätt att stå upp för laget trots sin ringa ålder...
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Hank »

Listan ska väl representera en från varje slutspelslag?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Lappmössan »

patrik71 wrote:
BigGuyJohan wrote:
patrik71 wrote:Tommy Kristiansen har utmanat Goren 2-3 gånger i år men han har inte nappat. Om det är att han inte vågar/vill betala vet jag inte. Möjligen kände han osäkerhet för han inte visste Tommys trackrecord - spännande att se om nåt händer i den kvartfinalserien..
Sevc borde givetvis vara med på listan före Torp!
Handlar om att göra det i rätt läge oxå. Tror nog att Goren vågar. Men sen handlar det om att göra det i rätt läge. Står matcherna och väger så är det onödigt att ta en fight. Det kan stjälpa mer än de hjälper laget i ett sånt läge.
Men som lappmössan sa, Goren ville ifjol ta en fajt med mihalik! En snubbe som är en bra bit över två meter och kring 110kg tung.. Skulle inte tro att han är feg!
Däremot tror jag att han har respekt för exempelvis Martin Lundberg, han vet vad Martin går för! Däremot inte sagt att han skulle backa för Martin men han skulle inte ta en fight med han i första taget!
Så är det självklart, min poäng var att nån sa att ingen har bjudit upp till dans och det skulle vara anledningen till att han inte har fightats men så är det inte. Tror snarare att han kan vara lite snål haha : ) Att Mihalik är stor behöver ju inte betyda att man är en bra fighter eller är tuff även om just han är det, det sitter knappast i storleken enbart (då skulle frölundabacken på 204cm vara rena mardrömmen)

Varför skulle Goren ha respekt för Martin Lundberg? 3st registrerade fighter tror jag inte skrämmer avsevärt även om jag gillar Martins sätt att stå upp för laget trots sin ringa ålder...
Visst du har rätt, Kristiansen frågade honom om han ville slåss vid första nedsläpp. Kristiansen är dock för HV vad Sundqvist är för oss, tar man en fight med honom är man bara korkad.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by BigGuyJohan »

patrik71 wrote:
Varför skulle Goren ha respekt för Martin Lundberg? 3st registrerade fighter tror jag inte skrämmer avsevärt även om jag gillar Martins sätt att stå upp för laget trots sin ringa ålder...
Nä, kanske inte så. Men menar mest på de sätt Martin tagit sina fighter. Även om det är få fighter så har Martin imponerat med det sätt han gjort i fighterna! Som sagt, tror inte Goren skulle backa men han har definitivt respekt för Martins kapacitet.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by King Kong »

Hank wrote:Listan ska väl representera en från varje slutspelslag?
Det står ju inte det, men det är väl troligt att dom försökt få med en från varje lag..
Förstår isf att dom krystat fram Nilson och Torp även om dom inte har på listan att göra..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14308
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Chippen »

Persson i Frölunda? Vad gör honom till en tuff spelare?
Aja, knasig lista i vilket fall.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by patrik71 »

@Lappmössan

Vet inte exakt men Goren har väl aldrig tagit en fight mot någon sjärnspelare(?) Inte ens någon som är bättre än honom själv? Kristiansen har ju en roll i 4e i Jönköpingslaget, Sundqvist har ingen plats om inte det är massa skador.. Förstår ändå din poäng : )
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Rampa »

Varför diskutera Goren och andra tuffa eller inte tuffa spelare i denna tråd?
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by barrskog »

För att det rör slutspelet 2013?
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by StigVig »

Har ett Mantra (sång) jag går omkring och smånynnar på
Robban Broberg skrev låten
"Målet är ingenting, Vägen är allt"
http://www.youtube.com/watch?v=8CEvEIwUUPc" onclick="window.open(this.href);return false;

Lite så jag ser på detta slutspel och seriespelet innan dess.
Det har varit ett fantastiskt seriespel från AIK's sida, Slutspelet tror jag också kommer att vara fantastiskt roligt.
Jag är övertygad om att vi tar GULD, men en uppmaning är att njuta fullt ut av "Vägen" dit.
Ett Guldfirande går snabbt över och sen börjar funderingar på nästa säsong, så njut riktigt ordentligt av detta på vägen mot 4:e vinstmatchen i finalen 8-)
Krossa Skiten!!!!!
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by robzon »

Det finns ingen här som tror att det kommer att bli enkelt.
I Skellefteå vet vi bättre än de flesta att inget kommer gratis.
Men vi vet också att inget är omöjligt om vi gör allt vad vi kan, tillsammans.

Tisdag den 12 mars börjar resan som ska ta oss hela vägen till ett nytt guld.
Det handlar inte bara om ett lag.
Det handlar om en hel bygd, som är redo att göra vad som än krävs.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by don_tomassso »

Hoppas publiken kommer o fyller hallen.Hur ser det ut inför i morrn?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3089
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Foppas skridskocoach »

don_tomassso wrote:Hoppas publiken kommer o fyller hallen.Hur ser det ut inför i morrn?
Typ 1 500 platser kvar. :evil:
Tigerränderna går aldrig ur.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by don_tomassso »

Foppas skridskocoach wrote:
don_tomassso wrote:Hoppas publiken kommer o fyller hallen.Hur ser det ut inför i morrn?
Typ 1 500 platser kvar. :evil:
Fan så illa.Sata dreamboxarna borde utrotas.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by barrskog »

Söderberg avstängd SJU matcher efter Per Ledins hets och skådespeleri (som resulterade i ett blåmärke för Ledin) medan Robin Jacobssons oprovocerade påhopp, som resulterade i hjärnskakning och käkkross på Belle ger SEX matcher.




..WTF?!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Vägen mot guldet - slutspelstråden 2013

Post by Zimme »

Att cross-checka nån i skallen på det viset ska ses om ett grövre överfall än en klantig tackling.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Locked