Övrig idrott

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Övrig idrott

Post by Rampa »

Vilken supertalang man fått fram i värmländska Kil. 15-åriga Irene Ekelund springer 200 m på nya svenska rekordet 23,15. Kan nämna att OS-guldmedaljören Allyson Felix sprang på 23,14...som 17-åring.
7:e bästa tiden i år på distansen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Övrig idrott

Post by Special Brew »

Underbart guld till Johan Olsson idag!!! :D
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Övrig idrott

Post by smogz »

Ja jävlar vilken bragd! lika bra att dela ut Bragdmedaljen och Jerringpriset direkt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Övrig idrott

Post by Rampa »

Exakt. Bragd var ordet. :D En femmil i masstart har aldrig avgjorts på detta sätt tidigare. :shock:
Ur-djävla-fantastiskt starkt. Kan jag säga som själv tävlat i längdåkning.
Helt klart en ypperligt stark kandidat till bragdguldet.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Övrig idrott

Post by 374 »

Det är snarare läkarna som ska ha bragdguldet...
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Övrig idrott

Post by Rampa »

374 wrote:Det är snarare läkarna som ska ha bragdguldet...
Hurså? Är du sjuk på nåt sätt?
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Övrig idrott

Post by Rollie »

Makalöst lopp av Olsson! Tror inte man någonsin mer kommer få uppleva att en manlig åkare kör ensam framför en jagande klunga i 3-4 mil och håller hela vägen i ett klisterföre. En ofattbar prestation som självklart ska belönas med bragdguld, Jerringpris och en rad övriga utmärkelser på idrottsgalan.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Övrig idrott

Post by Zimme »

Numera kör ju alla på att hänga med klungan och hoppas på ett spurtavgörande. Ofta ser man ju att ingen vill ta i och dra så det är klart att om nån ger sig den på att rycka tidigt så ställer det till det för många.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Övrig idrott

Post by 374 »

Att det var en hård och tuff bana gjorde nog sitt till.

Hoppas Olsson satte trenden för kommande femmilar.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Övrig idrott

Post by karjala »

374 wrote:Det är snarare läkarna som ska ha bragdguldet...
Haha
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Övrig idrott

Post by smogz »

374 wrote:Det är snarare läkarna som ska ha bragdguldet...
Med tanke på resultatet i VM så borde de Norska läkarna ligga bäst till.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Övrig idrott

Post by 374 »

Det är inte som på 90-talet, de flesta är nog rena, i alla fall på herrsidan. Björgen däremot känns lite skum.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Övrig idrott

Post by karjala »

374 wrote:Det är inte som på 90-talet, de flesta är nog rena, i alla fall på herrsidan. Björgen däremot känns lite skum.
Tror jag med.
Björgen har ju dispens för sin doping.
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Övrig idrott

Post by smogz »

374 wrote: de flesta är nog rena

Jag är inte så säker.
Last edited by smogz on 05 Mar 2013, 14:15, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Övrig idrott

Post by Rampa »

Björgen, samt vilken skidåkare som helst som drabbas av köldastma kan utan dispens använda sig av beta-2-stimulerarna salbutamol (max 1,6 mg per dygn eller 1 000 ng/ml), formoterol (max 54 mg/dygn eller 40 ng/ml) och salmeterol i inhalationsform krävs ingen dispens. Övriga astmamediciner krävs dispens för. Vilken sort hon måste ta vet jag inte. http://www.rf.se/Vi-arbetar-med/Antidop ... mediciner/" onclick="window.open(this.href);return false;
Huruvida sen Marit använder/har använt sig av några andra preparat vet bara hon själv och ev. hennes läkare.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Övrig idrott

Post by Rollie »

Rampa wrote:Björgen, samt vilken skidåkare som helst som drabbas av köldastma kan utan dispens använda sig av beta-2-stimulerarna salbutamol (max 1,6 mg per dygn eller 1 000 ng/ml), formoterol (max 54 mg/dygn eller 40 ng/ml) och salmeterol i inhalationsform krävs ingen dispens. Övriga astmamediciner krävs dispens för. Vilken sort hon måste ta vet jag inte. http://www.rf.se/Vi-arbetar-med/Antidop ... mediciner/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Huruvida sen Marit använder/har använt sig av några andra preparat vet bara hon själv och ev. hennes läkare.
Vad hennes medicin heter vet jag inte men det är någon typ som hon har dispens för. Däremot säger dom att medicinen gör att hon kommer på likvärdig nivå med en frisk åkare som inte behöver ta medicinen. Men det jag reagerar på är ju hennes kropp och hur hon kan han syresätta alla dessa muskler och ha sån enorm uthållighet på långa distanser också. Till skillnad från tex Johan Olsson och Terese Johaug som är designade för distanskidåkning, men som däremot saknar explosiviteten i sprint.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Övrig idrott

Post by 374 »

Nu har norrmännen ändrat sig och tänker inte offentliggöra blodvärdena.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Övrig idrott

Post by Rampa »

Ja, Björgen har rejäla muskler, men om hon fuskat med dem lär vi aldrig få veta. Charlott är ju inte helt "muskellös" hon heller, men Björgen har ju haft sju fler år på sig att lyfta skrot.

http://www.google.se/imgres?q=charlotte ... :300,i:172" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Övrig idrott

Post by 374 »

smogz wrote:
374 wrote: de flesta är nog rena

Jag är inte så säker.
Man vet ju förstås inte. Jag litar heller inte riktigt på FIS, känns som en genomkorrupt organisation.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Övrig idrott

Post by anton95uppsala »

På söndag öppnar anmälan till Vasaloppet! 08.00. Själv kommer jag hänga på låset. Mardrömmen är att Internet kraschar.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Övrig idrott

Post by Jokard »

anton95uppsala wrote:På söndag öppnar anmälan till Vasaloppet! 08.00. Själv kommer jag hänga på låset. Mardrömmen är att Internet kraschar.
Vafan? Vasaloppet har ju just varit...
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Övrig idrott

Post by anton95uppsala »

Jokard (I'm back) wrote:
anton95uppsala wrote:På söndag öppnar anmälan till Vasaloppet! 08.00. Själv kommer jag hänga på låset. Mardrömmen är att Internet kraschar.
Vafan? Vasaloppet har ju just varit...
2014 alltså.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Övrig idrott

Post by Draper »

WBC-bälte till Erik Skoglund. 16 matcher som proffs. 0 oavgjorda, 0 förluster. 9 knockouts. Han kan bli grym!
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Övrig idrott

Post by Special Brew »

Draper wrote:WBC-bälte till Erik Skoglund. 16 matcher som proffs. 0 oavgjorda, 0 förluster. 9 knockouts. Han kan bli grym!
Kul! Men i kväll blev det lite tuffare än tidigare. Kan ju i och för sig vara bra.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Övrig idrott

Post by Draper »

Special Brew wrote:
Draper wrote:WBC-bälte till Erik Skoglund. 16 matcher som proffs. 0 oavgjorda, 0 förluster. 9 knockouts. Han kan bli grym!
Kul! Men i kväll blev det lite tuffare än tidigare. Kan ju i och för sig vara bra.
Ja, och det lär inte bli lättare framöver heller. Men så ska det vara.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Övrig idrott

Post by 374 »

Tyson Gay har testat positivt för doping.

http://www.expressen.se/sport/friidrott ... or-doping/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Övrig idrott

Post by smogz »

Finns antagligen inte en ren sprinter på topp 30 i världen. Efter att ha läst Tyler Hamiltons bok är min tro på elitidrottares renhet obefintlig. Alldeles för lätt att dopa sig och komma undan och alldeles för mycket att vinna.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Övrig idrott

Post by 374 »

Fyra jamaicaner varav två sprintrar har också åkt fast. Den ena sprintern är Sherone Simpson, som bland annat vann OS-guld i stafett i Aten 2004.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Övrig idrott

Post by Chippen »

Fan, släpp dopingen fri inom sprint så tävlar alla på lika villkor.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Övrig idrott

Post by Chippen »

374 wrote:Fyra jamaicaner varav två sprintrar har också åkt fast. Den ena sprintern är Sherone Simpson, som bland annat vann OS-guld i stafett i Aten 2004.
Fem verkar det vara och Asafa Powell inblandad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply