Timrå IK

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Timrå IK

Post by Bilderberg »

Är nån mer än jag fundersam och lite ängslig över att Timrå kanske rent av åker ur i vår? :geek:
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Timrå IK

Post by smogz »

Jag har fortfarande hopp om att de ska klara kvalserien, men är förståss orolig. viktigt med en bra start där och att därmed få upp självförtroendet.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Timrå IK

Post by Special Brew »

Bilderberg wrote:Är nån mer än jag fundersam och lite ängslig över att Timrå kanske rent av åker ur i vår? :geek:
Skiter i Timrå ärligt talat. det är närmare till Örebro för mig. ;)
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Timrå IK

Post by Bilderberg »

När jag tänker Timrå tänker jag Norrland (vilket är bra) utöver det tänker jag kortare resor för AIK (vilket är ännu bättre!) Faller Timrå ur torde vi gå back nån halv miljon eklonomiskt? Någon som har koll på hur mycket pengar AIK avlägger i resebudget gentemot t.ex Färjestad, Djurgården eller valfritt lag i Elitserien..?

Min dröm vore att ha hockeylag efter hela Norrlandskusten (så även i U...-M...) i Elitserien vilket vore optimaltför både för puplikintresset och ekonomin hos norrklubbarna.

Fundera över det och låt tankesäden flöda fritt tack!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Timrå IK

Post by Skidrow »

Bilderberg wrote:När jag tänker Timrå tänker jag Norrland (vilket är bra) utöver det tänker jag kortare resor för AIK (vilket är ännu bättre!) Faller Timrå ur torde vi gå back nån halv miljon eklonomiskt? Någon som har koll på hur mycket pengar AIK avlägger i resebudget gentemot t.ex Färjestad, Djurgården eller valfritt lag i Elitserien..?

Min dröm vore att ha hockeylag efter hela Norrlandskusten (så även i U...-M...) i Elitserien vilket vore optimaltför både för puplikintresset och ekonomin hos norrklubbarna.

Fundera över det och låt tankesäden flöda fritt tack!
Inte så säkert det är direkt något dyrare för AIK att flyga till iaf Göteborg och så mot till Sundsvall.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Timrå IK

Post by smogz »

Dom tar väl troligtvis buss till sundsvall och då är det nog mycket troligt dyrare att flyga till göteborg. Men flyger dom så är det säkert hugget som stucket?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Timrå IK

Post by Zimme »

De åker ju buss till Sundsvall, ska du flyga dit är det ju antingen chartrat eller så till Arlanda och byta.
En charterkärra får du räkna med att det landar på sexsiffrigt belopp ToR.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Timrå IK

Post by Lidlund »

Frågan är hur många åskådar TIK lockar? Hittils har TIK gett oss ett snitt på 4963 medans MODO gett oss 5294. Frågan är om lag som Örebro skulle ge fler åskådare?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Timrå IK

Post by Markman »

Köttberg till Timrå? http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... arka-timra" onclick="window.open(this.href);return false;
Vladimir Mihalik http://eliteprospects.com/player.php?player=9251" onclick="window.open(this.href);return false;
Draftad i förstarundan -05 (30:e plats).. 202 cm, 111 kg..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Timrå IK

Post by Chippen »

Nu ör det klart att Mihalik ansluter till Timrå.

Fan, Lev Poprad verkar ju låna ut hela laget. Där borde vi ha kunnat hittat något för resten av säsongen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Timrå IK

Post by Zimme »

Ser då ingen där som skulle vara nån självklar förstärkning, om du inte vill ha Bartecko.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Timrå IK

Post by Chippen »

Nja, vi behöver inte en till ytter i laget, men nog fan hade ju kunnat tänka mig att ta Strbak.
Fast det har ju funnit spelare som hade varit klara förstärkningar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Timrå IK

Post by olli »

Mv Aleksis Ahlqvist till Timrå.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Timrå IK

Post by GroovyEd »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4318758.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja hur många matchers avstängning ska vi gissa på?
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Timrå IK

Post by anton95uppsala »

GroovyEd wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4318758.ab

Ja hur många matchers avstängning ska vi gissa på?
5 + böter
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Timrå IK

Post by Zimme »

Var Jockes en 3+2 är det där 7-8
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Timrå IK

Post by GroovyEd »

Enda tacklingen som jag tyckt varit fulare den här säsongen är Ölvestads, som fick för lågt straff! Tycker denna bör resultera i minst 8 matcher.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Timrå IK

Post by King Kong »

Grymt ful "tackling" som självklart bör ge lång avstängning..
Han smäller ju fullt medvetet på en kille som är långt ifrån pucken och dessutom "blindside"..
Otroligt fult..

Torp säger att "det inte var meningen", men ser man på situationen så har han blicken åt det hållet och går dessutom upp med axeln och trycker till lite extra i själva tacklingsmomentet..
Solklart en frustrationsgrej..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Timrå IK

Post by Chippen »

Det är inte första gången Torp utför en sådan här ful grej, men detta är nog det fulaste och fegaste han gjort hittills.

Ska bli intressant och se om Lotterinämnden nu ser honom som återfallsförbrytare, för i mina ögon är han det och han borde fan åka på en rejäl näsbränna för ahn spelar verkligen opolerat och fult.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Timrå IK

Post by rock »

Nog har Torp presterat fulare tilltag. Lotterinämnden ger en knäpp på näsan, 2-3 matcher.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Timrå IK

Post by Skidrow »

Nog lär torp landa runt 10matcher för det där, en som ni glömmer när det gäller fulaste tackling iår är hyvännens armbåge, den är nu på 3plats efter ölvestad och torp.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Timrå IK

Post by King Kong »

Skidrow wrote:Nog lär torp landa runt 10matcher för det där, en som ni glömmer när det gäller fulaste tackling iår är hyvännens armbåge, den är nu på 3plats efter ölvestad och torp.
Tänker du på den han sätter in på Burström, eller den han sätter in på ALM som hamnar dubbelvikt över sargen..
Den på Alm var snuskigt ful, fattar inte att reaktionerna både från publik och spelare blev så svala..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Timrå IK

Post by Skidrow »

King Kong wrote:
Skidrow wrote:Nog lär torp landa runt 10matcher för det där, en som ni glömmer när det gäller fulaste tackling iår är hyvännens armbåge, den är nu på 3plats efter ölvestad och torp.
Tänker du på den han sätter in på Burström, eller den han sätter in på ALM som hamnar dubbelvikt över sargen..
Den på Alm var snuskigt ful, fattar inte att reaktionerna både från publik och spelare blev så svala..
Nej den han fick 3matchers avstängning för lr något sådant.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Timrå IK

Post by Chippen »

Torp åkte på 4+3 matcher. Känns väl faktiskt som ett rätt bra beslut.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Timrå IK

Post by King Kong »

Chippen wrote:Torp åkte på 4+3 matcher. Känns väl faktiskt som ett rätt bra beslut.
Skulle lätt dragit av 3 matcher om han i stället fått smaka på Gorens nävar, som han genom åren utan tvekan skramlat ihop till..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Timrå IK

Post by Chippen »

Då var det dax i gen...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4356197.ab

Spelarna i Timrå kanske borde ta och börja ransaka sig själva lite granna oxå och rikta kritiken mot sig själva.
För även om de kanske inte gillar sin tränare och anser att han inte har en fungerande spelide och att de inte har förtroende för honom så är det ju i slutändan inte han som gör målen ute på isen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Timrå IK

Post by Lidlund »

Nu ska man ju vara på det hela klara att ab är inte sanningstidningen... Det kan lika gärna vara gammalt gnäll son en spelare som hela laget...

Men det är klart att det tar emot att förlora som dom gör... Och komma in som ny "chef" i det läget är nog tufft på alla plan.. För alla inblandade..
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Timrå IK

Post by Chippen »

Självklart så ska man ju ta artikeln med en nypa salt, men jag tycker att det är lite märkligt att det är andra gången som som spelare i Timrå får artiklar i media, om synpunkter runt ledningen. Det tycker jag tyder på att spelartruppen inte är beredd att göra jobbet själva utan vill skylla i från sig allt ansvar.

För om jag inte minns fel så var det just gnället från spelartruppen i media, efter ett stängt spelarmöte, som var en av orsakerna till att Perra tackade för sig.
Känns inte som en ärlig spelartrupp i vilket fall.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Timrå IK

Post by smogz »

Tänk så jävla bra vi har det i Aik. Vi har en röd tråd i hur alla lag i hela föreningen ska spela hockey, vi kan plocka upp en junior och han vet hur han ska spela. Tar vi in en tränare så får han underkasta dig föreningens spelstil. I Timrå är man inne på tredje tränaren på en säsong, tredje spelstilen. Fattar inte hur man kan satsa på ett osäkert kort i form av en 63 åring med förlegad syn på hur hockey ska spelas. Tycker gott dom kunde ha behållit han juniortränaren som fick tre veckor istället. Han vill spela modern hockey och han på sina veckor få mer linjer i spelet än perra på två säsonger. Han och kanske en erfaren mentor att bolla med plus kanske en mental tränare hade jag trott mer på.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Timrå IK

Post by Rampa »

Något lite substans finns nog i AB:s artikel.

http://st.nu/sport/timraik/1.4376279-kr ... a-klaga-nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply