AIKs NHL-exporter

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

JonteAIK
Posts: 18
Joined: 07 Dec 2012, 04:19

AIKs NHL-exporter

Post by JonteAIK »

På Lördag släpps pucken!
Ska bli roligt att följa dom tre "Skellefteå" spelarnas utveckling i NHL.

Jag tänkte att vi i tråden skulle vi kunna hjälpas åt att bevaka våra NHL spelare. Statistik,intervjuer,highlights och egna omdömmen. Tips och tricks för en optimerade upplevelse.
Någon/några som planerar in en NHL resa eller kanske några som kan ge tips från en tidigare NHL resa.

Som det ser ut nu så är viaplay det enda sättet att se matcherna på (lagligt). Hade det förra året och kan rekommendera det trots att man måste utgå från "smakar det så kostar det".
Det bästa med viaplay är deras samarbete med gamecenter vilket gör att man kan se matcherna när man vill och slipper sitta uppe hela nätterna, även fast det är en stor del av tjusningen.


Kommer Rundblad äntligen få chansen av en NHL klubb?
Kommer Erixon ta plats i NHL sämsta lag?
Kommer Larsson att få sitt stora genombrott?
Vad säga?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Zimme »

Erixon skickas ner i AHL.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Zimme »

Och både Rundblad och Erixon är uttagna till AHL all-star game.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
JonteAIK
Posts: 18
Joined: 07 Dec 2012, 04:19

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by JonteAIK »

Om man har tråkigt kan man alltid kolla på Devils internmatch.
http://video.devils.nhl.com/videocenter ... L|NJD|home" onclick="window.open(this.href);return false;

Larsson spelar för det röda laget med #5 på ryggen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by 374 »

Vilka har Columbus som är bättre än Tim?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Markman »

Johnson, Wisniewski, Tyutin, Nikitin och Aucoin känns väl som de givna, sen tippar jag att Savard tar sjätte platsen. Moore verkar ju ha fått stanna kvar hos "the big boys" också, men det känns som hyfsat jämnt mellan honom och X:et.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Konk »

De har ju 5 backar som är etablerade i NHL, med löner därefter, och sådana brukar prioriteras före de med 2-vägs. Sen har de två backar med lite mer begränsad rutin som Tim åtminstone producerat bättre än i AHL i år, David Savard och John Moore. Men gissar på att det är defensiven som anses brista. David Savard borde han dock kunna peta, John Moore spelade större delen av förra säsongen i NHL men har inte direkt producerat i AHL så han är nog mer en defensiv pjäs. Tim är ju 7e-back likafullt om han petar nån av de två, och 7e-backar får inte spela har jag för mig. Man får endast ha med 6 backar på match tror jag.

Såg ditt inlägg Zimme men pallar inte redigera mitt :) tihi.
JonteAIK
Posts: 18
Joined: 07 Dec 2012, 04:19

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by JonteAIK »

Rundblad med i Phoenix premiärtrupp!
Stone nedskickad till AHL medan Rundblad får stanna i NHL.

Första positiva uppgifterna nu när Erixon blev nerskickad och Larsson tveksam på om han får starta.
http://norran.se/hockeybloggen/?iframeu ... norran.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Bilderberg »

Följde inte NHL-slutspelt i våras särskilt mycket... Men vad hände egentligen med Larsson? han gick ju som rena tåget i början av säsongen, sen blev han bänkad till slutspelet och har för mig att Larsson sa i nån intervju att han visste varför men att det var mellan han och coachen? Sen efter det blev det bara än mer osäkert kring hans fortsättning i New Jerseys backuppställning..?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Lappmössan »

Bilderberg wrote:Följde inte NHL-slutspelt i våras särskilt mycket... Men vad hände egentligen med Larsson? han gick ju som rena tåget i början av säsongen, sen blev han bänkad till slutspelet och har för mig att Larsson sa i nån intervju att han visste varför men att det var mellan han och coachen? Sen efter det blev det bara än mer osäkert kring hans fortsättning i New Jerseys backuppställning..?
Larsson spelade nog nästan för mycket i början, mest istid av alla backar i Devils. Började hamna i en svacka spelmässigt efter rehabben från Subbans tackling och kom sedan aldrig riktigt igång. Gjorde dock några riktigt bra inhopp och en klart godkänd rookiesäsong (frågan är om Devils borde ha gett honom chansen mer, om inte annat för att få erfarenhet.) Det jag noterat från AHL är väl att han har en tendens att gå bort sig i förstaläget när motståndarna kontrar samt att han skjuter alldeles för lite.
Tror dock inte att hans framtid i Devils är "osäker"...
JonteAIK
Posts: 18
Joined: 07 Dec 2012, 04:19

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by JonteAIK »

Tippett pratar om Rundblad 0:50 in i klippet..
http://video.coyotes.nhl.com/videocente ... L|PHX|home" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

En artikel om Erixon
http://www.hockeysverige.se/article/139 ... us-framtid" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Lappmössan »

Rundblad spelade just i boxplay... :shock:
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Chippen »

18:23 i istid för Rundblad. Låter ju som en oki istid är trots allt näst minst av backarna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
JonteAIK
Posts: 18
Joined: 07 Dec 2012, 04:19

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by JonteAIK »

Rundblads Phoenix förlorade nattens möte mot Dallas med 4-3.
Rundblad var poänglös och hade en istid på 18:23 när han matchades i tredje backparet tillsammans med Kesla. Han var dock -2 då han var inne på båda målen som Phoenix släppte in i 5mot5.
Båda målen tillkom då Phoenix forwards tappade pucken vid egen blå medan Rundblad var på väg upp i banan.
http://video.nhl.com/videocenter/consol ... hn-highlts" onclick="window.open(this.href);return false;

Larsson var bänkad och Erixon blev som sagt nerskickad till AHL.
JonteAIK
Posts: 18
Joined: 07 Dec 2012, 04:19

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by JonteAIK »

Som väntat blev Rundblad bänkad efter förra matchens svaga insats.
Phoenix förlorade med 6-4 mot Chicago.
Rundblads ersättare Schlemko spelade 18:29 och hade dessvärre 2 assist och var +2.

Tålamodet på andra sidan är inte speciellt stort och Rundblad måste ta chansen när han får den.
JonteAIK
Posts: 18
Joined: 07 Dec 2012, 04:19

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by JonteAIK »

Rundblad fick en match och skickas nu ner till AHL. Stone kallas upp som ersättare för Rundblad.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Zimme »

Rundblad verkar ha en skaplig match, 15 minuter istid varav drygt 5 i PP. 0 poäng och +1.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Zimme »

Erixon uppkallad och debuterar för CBJ inatt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Lappmössan »

Och även Larsson gör sin säsongsdebut.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Chippen »

Erixon: 0 p, 18:10 i istid, -1 och 4 min
Larsson: 0 p, 17:51 i istid, +1
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Lappmössan »

Larsson gjorde en klockren styrning in i eget mål, annars en bra debut. Missade Tims då de spelade samtidigt.
Rundblad skickad till Arizona Sundogs i CHL, lär dock handla om att det är betydligt närmare än Portland.
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by micktålbot »

Lappmössan wrote:Larsson gjorde en klockren styrning in i eget mål, annars en bra debut. Missade Tims då de spelade samtidigt.
Rundblad skickad till Arizona Sundogs i CHL, lär dock handla om att det är betydligt närmare än Portland.
Jag såg på båda samtidigt :D Larsson var betydligt mer framträdande än Tim men båda gjorde helt stabila insatser. Båda spelade lite nervöst och fumlade ibland men helt klart godkända. Gick väl lite bättre för Larsson just för att laget spelade bättre, Columbus hade inte så mycket att säga till om mot Blues.

Synd om David som måste flänga omkring kring olika lag hela tiden och aldrig får spela in sig någonstans.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Zimme »

David ska ingenstans, han är kvar i Phoenix. Det är bara en pappersmanöver.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by smogz »

En pappersmanöver för att spara pengar. De slipper betala NHL-lön, han slipper resa till Portland, borde innebära att han spelar snart igen, men får antagligen sitta en match.

Hoppas traden de pratade om på Norranbloggen blir av.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Zimme »

Rundblad har lite tur inatt, Derek Morris ut skadad i början på matchen ger David bra med speltid, 12:43 efter två perioden och han har spelat dryg 5 minuter PP av totalt 6min som Phoenix haft hittils, har ett par monsterbyten på runt 2 minuter.

Edit: ca 19 minuter totalt och -1 i 0-3 förlusten mot Predators. (Han var på isen när de satte 0-3 samt 0-1 i PP.) Av highlightsen att döma så var dock inte Rundblad skyldig till nått av målen, 0-1 var en Mv-tavla och på 0-3 är Forwards för tama och släpper skytten långt in innan han skjuter högt. Phoenix visade upp ett mediokert backspel av det jag sett och Rundblad var långt ifrån sämsta back i laget.
Med Morris skada så torde det finnas chans till fler matcher.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by smogz »

Tycker dom har ett konstigt sätt att hantera sina "på gränsen" forwards. Att tvingas flyga några timmar, vara med på en matchvärvning och sen spela 15 minuter för att bli nerskickad igen känns inte som att man ger någon chansen. Snarare att man vill bevisa för sig själva att den någon inte är bra nog. Korkat agerat i mina ögon. Vem av alla dom som flygpendlar mellan Phoenix och Portland man pratar om, Rundlad, Stone mfl.

Välj en och satsa på den några matcher, motsvarar han inte förväntningarna, skicka ner honom och välj nästa häst.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Lappmössan »

8 min in i första och Erixon är +2 medan Rundblad är -2...
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Zimme »

Fast då har Erixon 4 minuter i båset också.

Rundblad för som tidigare mycket PP-tid.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Foppas skridskocoach »

Matchjäveln funkar inte på Viaplay...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL-Rundblad,Erixon,Larsson

Post by Zimme »

Rundblad hade lite oflyt i början, 0-1 i första bytet på styrning och 0-2 i bytet efter. Han var ute på en offensiv räd när CBJ vänder och gör 2-2 på en 2 mot 1. Första målet var en styrning som gick in, David hade ingen skuld i det.
Annars skapar han en del i PP och det var ett par gånger det var riktigt nära mål.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Post Reply