#24 Oscar Lindberg

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Markman »

Ogges tre mål: http://blueshirtsunited.com/videos/3797 ... ir7tGTjaR-
Halvknepig video, men det framgår ju lite grann om hur det gick till i alla fall.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Zimme »

http://video.sabres.nhl.com/videocenter ... ?id=443275" onclick="window.open(this.href);return false;
bättre video.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Markman »

Klart bättre video! Där ser man också att Lindberg var assisterande kapten i matchen. Det är ju helt klart ett bra tecken!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Zimme »

Är väl ett måste att vara bland de bästa i den turneringen för att öht ha en chans på NHL men ogge har iaf inte försämrat sina chanser.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Markman »

Absolut, men A:et tyder ju på att han ligger rätt bra till, skulle jag vilja säga. Att han dessutom är lite av en clutch-player gör ju ingen skada heller...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Zimme »

En balja av Ogge i nattens förlustmatch mot Columbus. 2-4 blev resultatet.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Chippen »

Är det bara spelare som har nyskrivna kontrakt som är med och spelar nu, eller är det även med spelare som gjort mindre än 25 matcher (eller vart nu gränsen för att få vara rookie nästkommande säsong går) som lirar?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Sketch »

Verkar imponera även i skickligare sällskap.
"He's (Oscar Lindberg) going to get a real solid look...talent has no age."
-Vigneault
https://twitter.com/NYRangers/status/379288836343607296" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Zimme »

Gör visst mål även när han spelar med de stora pojkarna, satte en i en internmatch. Han gör det iaf svårt för Rangers att motivera ett beslut att skicka honom till AHL.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Lubbe »

Fyra matcher på fem dagar för Rangers nu i veckan. Ogge (och ingen annan för övrigt heller) lär spela samtliga matcher, men det är en viktig vecka för att spela till sig en plats.
Litet turligt (för Ogge) så har Rangers en kontraktstvist med centern Derek Stepan, som därför inte finns med truppen alls nu under försäsongen. Lär lösas så småningom, men det pratas om att tvisten kan dra ut rejält på tiden. I vart fall öppnar det för mer speltid för Oscar. En annan gynnsam faktor kan vara att Rangers har en helt ny tränare, Vigneault, som kanske inte har samma förkärlek/kompisrelation/yadda yadda till de gamla spelarna.
Nåväl, en riktigt bra vecka av Oscar nu och ganska mycket skulle tala för att han får börja säsongen i NHL. En hel säsong i NHL vore dock ganska osannolikt.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by 374 »

Dessutom är ju Callahan och Hagelin skadade.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Lubbe »

374 wrote:Dessutom är ju Callahan och Hagelin skadade.
Nja, dom är ju ytterforwards. Påverkar inte Lindbergs sits så mycket. Däremot gynnar det garanterat Fasth.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Akerman2 »

Är nog inte omöjligt att Lindberg går ytter inledningsvis heller.
Många centrar som åkt över som inlett så. Beror givetvis på konkurrensen men.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Lubbe »

Akerman2 wrote:Är nog inte omöjligt att Lindberg går ytter inledningsvis heller.
Många centrar som åkt över som inlett så. Beror givetvis på konkurrensen men.
Nä, inget är omöjligt, men att Rangers skulle använda Lindberg som ytter är väldigt osannolikt.
Callahan/Hagelins skador gagnar dock chansen för att killar som Jesper Fasth & Danny Kristo ska få chansen.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Akerman2 »

Vi får la se. Inte lika tvärsäker som dig.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Markman »

Han klarade cutten i natt i alla fall.
http://blueshirtsunited.com/posts/3919/ ... kQBtWTjZBo
The Rangers redcuced their training camp roster to 30 on Wednesday afternoon, assigning nine players---including top prospects Dylan McIlrah and Danny Kristo.

Nineteen forwards are still in camp for the Rangers, including rookies Oscar Lindberg, Marek Hrivik, and Jesper Fast.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Lubbe »

Tipsar om en intressant tråd på Rangers-sektionen av HFboards. Fansen rankar och kommenterar sex st. unga forwards som knackar på dörren till NHL. Lindberg, Fasth och fyra till som tävlar om typ 12e/13e forwardplatserna i Rangers trupp.
http://hfboards.hockeysfuture.com/showt ... ?t=1503987" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Lappmössan »

Tycker tyvärr att han har varit osynlig i träningsmatcherna hittills. Behöver nog någon säsong i AHL.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Lubbe »

Lappmössan wrote:Tycker tyvärr att han har varit osynlig i träningsmatcherna hittills. Behöver nog någon säsong i AHL.
Har du sett träningsmatcherna?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Lappmössan »

Lubbe wrote:
Lappmössan wrote:Tycker tyvärr att han har varit osynlig i träningsmatcherna hittills. Behöver nog någon säsong i AHL.
Har du sett träningsmatcherna?
De flesta, har alternerat när Adam/Tim/David spelat samtidigt och har nytt tillskott i familjen som gjort att man missat en del, men av det jag sett har han inte direkt stått ut. Han är inte dålig på något sätt och har gjort några fina defensiva ageranden men tror att han skulle ha behövt visa lite mer initiativ.
Nu verkar Stepan dessutom blivit signad så Lindberg får nog starta i AHL.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Lubbe »

Lappmössan wrote:
Lubbe wrote:
Lappmössan wrote:Tycker tyvärr att han har varit osynlig i träningsmatcherna hittills. Behöver nog någon säsong i AHL.
Har du sett träningsmatcherna?
De flesta, har alternerat när Adam/Tim/David spelat samtidigt och har nytt tillskott i familjen som gjort att man missat en del, men av det jag sett har han inte direkt stått ut. Han är inte dålig på något sätt och har gjort några fina defensiva ageranden men tror att han skulle ha behövt visa lite mer initiativ.
Nu verkar Stepan dessutom blivit signad så Lindberg får nog starta i AHL.
Du har sett de flesta träningsmatcherna? Jag är jävligt skeptiskt. Jag tror du sitter och blåljuger.
Vilka av Rangers försäsongsmatcher har du sett?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Lappmössan »

Får jag fråga varför jag skulle ljuga om något sådant? Har sett dem via stream på wiziwig, knappast någon bedrift. Ja vilka var det? Edmonton, Calgary, Philly m.fl. Såg inte nattens då ogge inte lirade.
Och nej jag har inte sett alla, Tim har jag t.ex bara sett i en match.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by 374 »

Skickad till AHL.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by bruno »

374 wrote:Skickad till AHL.
Och Jesper Fast verkar få inleda i NHL. Hade inte Ogge överglänst Fast de flesta matcherna av det man läst? Ser dom Lindberg som renodlad center eller?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by 374 »

I träningsmatcherna har Fast varit bättre. Tror dock att Oscar kommer få sina chanser i NHL också.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Lubbe »

Lubbe wrote:
Akerman2 wrote:Är nog inte omöjligt att Lindberg går ytter inledningsvis heller.
Många centrar som åkt över som inlett så. Beror givetvis på konkurrensen men.
Nä, inget är omöjligt, men att Rangers skulle använda Lindberg som ytter är väldigt osannolikt.
Callahan/Hagelins skador gagnar dock chansen för att killar som Jesper Fasth & Danny Kristo ska få chansen.
Verkar som jag fick rätt.
När dom har 2-3 centrar som knackar på dörren och dubbelt så många wingers så finns det liksom ingen anledning överhuvudtaget att hålla på och lattja med rollerna. Det är ännu mer rolltänk i NHL än här. Varför spela Lindberg som winger, när det finns lirare som lirat winger hela livet.
Annars har ju Rangers gått väldigt knackig på försäsongen. Nästan bara förluster. Lite ovärt att ha en svindyr spelare som Richards som inte producerar.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Chippen »

Lika snabb att framhäva på att du verkar gissa rätt, som att försvinna från en tråd du är helt ute och cyklar. Grattis!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Lubbe »

Chippen wrote:Lika snabb att framhäva på att du verkar gissa rätt, som att försvinna från en tråd du är helt ute och cyklar. Grattis!
Nu var det rätt långsökt hela tiden att dom skulle kasta in Lindberg i NHL som winger. Faktiskt.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Chippen »

Det säger jag inte om. Det känns mera "svenskt" att spela in en center som ytter ist för att spela in en spelare på sin naturliga position.
Men du förstår nog vad jag syftar på :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #24 Oscar Lindberg

Post by Akerman2 »

Grattis. Återkommer när säsongen är över för ett slutgiltigt svar om han får några ytterminuter eller ej.
Har egentligen för dålig koll på Hartford för att slå spiken just på hur Rangers situation är.

Men du pratar generellt angående mer rolltänk i NHL än här har du givetvis rätt. Men om vi tar Carl Söderberg som gjuten center i landslaget och Linköping åker över till Bruins organisation och kastas in i hetluften som ytter!
Enligt ditt tänk skulle man kallat upp någon som spelat vinge hela sitt liv istället. Det är en större omställning för en center att åka över än en ytter, därför förekommer det att centrar får någon match som ytter. Anton Lander, center i Timrå och åkte över och inledde (om jag minns rätt) som ytter i Oilers. För att nämna en till.

Men konkurrensen lag till lag styr såklart mycket. Men du hade rätt, nu kan du fortsätta skriva i tråden :)
Post Reply