omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Chippen »

Är inte så förvånad att det nekas och då ska inte NP göra något heller.
Trist att det hände, ännu tråkigare att man inte vågar stå rakryggad för det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by smogz »

Jag var ju inte där så jag bryr mig inte men hade jag varit det hade jag inte tvekat att peka ut de som eldade. Undrar om böterna blir tillräckligt höga för att avskräcka till nästa gång. Dagsböter baserade på ingenting lär väl inte springa iväg så mycket då jag gissar att man är rätt ung och ännu inte har så hög inkomst när man gör en sån grej.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by barrskog »

Det daltas för mycket. Vi har att göra med korkade, alternativt faderslösa, personer som inte är vana att ta ansvar för sina handlingar. Visas inget ledarskap från de som sitter på de posterna kommer de fortsättningsvis bete sig korkat och tillslut har NP lika dåligt rykte som Lulefansen.

Men för all del, agera inte..
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Chippen »

smogz wrote:Jag var ju inte där så jag bryr mig inte men hade jag varit det hade jag inte tvekat att peka ut de som eldade. Undrar om böterna blir tillräckligt höga för att avskräcka till nästa gång. Dagsböter baserade på ingenting lär väl inte springa iväg så mycket då jag gissar att man är rätt ung och ännu inte har så hög inkomst när man gör en sån grej.
Minst 1500 kr i böter, enligt Polisen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by smogz »

Nu vet ju säkert några här vilka det var oavsett om de blir dömda i domstol eller ej. Frågan är vad som är rätt för NP, om ni vet? Att stänga av för att inte riskera att folk stannar hemma vid nästa bortaresa, eller att låta det bero. Jag vet inte. Blir personerna dömda bör man ju göra nått, åtminstone tycker jag det.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Larzon »

smogz wrote:Nu vet ju säkert några här vilka det var oavsett om de blir dömda i domstol eller ej. Frågan är vad som är rätt för NP, om ni vet? Att stänga av för att inte riskera att folk stannar hemma vid nästa bortaresa, eller att låta det bero. Jag vet inte. Blir personerna dömda bör man ju göra nått, åtminstone tycker jag det.
Var rätt svårt att se då det skedde längst upp på läktaren och vi andra var fullt upptagna att hata löven med virus på isen....
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by fwd »

Är det crazy så är det crazy.
Charter Division
User avatar
hyperhuman
Posts: 143
Joined: 25 May 2012, 08:30
Location: skellefteå

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by hyperhuman »

Jag stod där uppe men det var omöjligt att se vem det var..men det vart säkert snyggt iaf :)
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by don_tomassso »

Själv blir det då sista resan för min del.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Jokard »

smogz wrote:Jag var ju inte där så jag bryr mig inte men hade jag varit det hade jag inte tvekat att peka ut de som eldade.
Och du vet givetvis direkt vem det är som eldar när det händer? Tro mig, jag stod ca 2 meter ifrån då röken började strömma ut och hade inte en chans att se vem som tände... Logiken är densamma som ordningsvakterna hade när vi blev omvisiterade. Dom mer eller mindre krävde att man skulle ha sett vem det var.

Och som Larzon säger, alla vi andra hade fullt upp med att hata Virus just då.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Chippen »

Grymt svårt att veta exakt vem i en grupp av folk som gör vad så har man inte lyckats se just när den antändes, eller vad man säger, så kan man ju bara i princip gissa ungefär från vart upphovet kom.

Sedan skulle jag vilja fråga de som vet hur rökbengaler, eller vad de nu kallas funkar. Aktiverar man den bara och sedan kan man lägga ner den på backen och den sköter sig självt?

I vilket fall tycker jag att det är fegt att man inte vågar stå för sin handling.
Man bryter medvetet mot regler och istället för ta konsekvensen gömmer man sig i massan och låter alla ta konsekvensen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Markman »

Stäihn wrote:
smogz wrote:Jag var ju inte där så jag bryr mig inte men hade jag varit det hade jag inte tvekat att peka ut de som eldade.
Och du vet givetvis direkt vem det är som eldar när det händer? Tro mig, jag stod ca 2 meter ifrån då röken började strömma ut och hade inte en chans att se vem som tände... Logiken är densamma som ordningsvakterna hade när vi blev omvisiterade. Dom mer eller mindre krävde att man skulle ha sett vem det var.

Och som Larzon säger, alla vi andra hade fullt upp med att hata Virus just då.
Det jag tror att Smogz menar är att om han hade sett vem det var så hade han pekat ut denne, inte nödvändigtvis att alla som var där såg vem det var.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Rampa »

don_tomassso wrote:Själv blir det då sista resan för min del.
För min del blir nog inte ens första resan av. Har ju haft funderingar i dom riktningarna, men med risken att missa någon period, får det vara.
Förslag. Skicka bara de pyro-kåta på nästa crazy och låt dem vara hur jäkla eld-crazy som helst.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Jeloin »

fwd wrote:Är det crazy så är det crazy.
+1
Framåt kamrater!
User avatar
Flottbomben
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2011, 16:58
Location: Bureå

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Flottbomben »

Rampa wrote:
don_tomassso wrote:Själv blir det då sista resan för min del.
För min del blir nog inte ens första resan av. Har ju haft funderingar i dom riktningarna, men med risken att missa någon period, får det vara.
Förslag. Skicka bara de pyro-kåta på nästa crazy och låt dem vara hur jäkla eld-crazy som helst.
Varför inte dela ut lite friplåtar till valfritt tonårsdisco, rökmaskin och discoljus verkar ju locka mer än hockeyn.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by fwd »

Varför inte resa för att stötta AIK?
Två perioder med stöd är bättre än inget alls.
Charter Division
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Chippen »

fwd wrote:Varför inte resa för att stötta AIK?
Två perioder med stöd är bättre än inget alls.
Varför kan man inte hålla sig borta från det förbjudna utan måste se till så att ca hälften av bortafansen påtvingas att missa två perioder?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by fwd »

Chippen wrote:
fwd wrote:Varför inte resa för att stötta AIK?
Två perioder med stöd är bättre än inget alls.
Varför kan man inte hålla sig borta från det förbjudna utan måste se till så att ca hälften av bortafansen påtvingas att missa två perioder?
Nu är det väl ingen som har missat två perioder annat än de som blev tagna till fyllecellen?
Charter Division
User avatar
hyperhuman
Posts: 143
Joined: 25 May 2012, 08:30
Location: skellefteå

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by hyperhuman »

Jag missade typ 7 minuter kanske.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Chippen »

fwd wrote:
Chippen wrote:
fwd wrote:Varför inte resa för att stötta AIK?
Två perioder med stöd är bättre än inget alls.
Varför kan man inte hålla sig borta från det förbjudna utan måste se till så att ca hälften av bortafansen påtvingas att missa två perioder?
Nu är det väl ingen som har missat två perioder annat än de som blev tagna till fyllecellen?
Skrev lite fel, men du kanske kan räkna ut andemeningen iaf?

Elda på bäst ni vill, men man bör våga stå för sitt handlande oxå.
Tror det skulle vara mera accepterat och de som eldar skulle få mera respekt om de istället för att gömma sig i mängden då bortastå utrymdes hade tagit sitt ansvar och klivit fram direkt.

Nu blir det istället mest löjligt och patetiskt.

Men du kanske kan förklara varför man vågar elda men inte vågar erkänna det på plats utan låter tredje part få skit.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Jokard »

Givetvis jobbigt att behöva gå ut, men är det säkert att ståplats inte töms om man skulle peka ut den skyldige? Säkerhetschefen (eller vad det nu heter) bedömde ju att säkerheten inte var tillräckligt hög och det var därför vi blev tvungna gå ut.

Hade vi inte behövt gå ut så hade ingen snackat mer om det såhär i efterhand. Kollektiv bestraffning är korkat tycker jag. Förstärk säkerhetsrutinerna så blir endast den ansvarige skyldig, och alla vi andra slipper en bestraffning vi inte förtjänar.
Man måste anta att säkerhetsansvarige/polis sköter sitt jobb nu och sätter dit den skyldige.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by King Kong »

Det är ju grymt tydligt 2 läger i den här debatten..
Ett som tycker att det är helt ok att det eldas även om läktaren måste utrymmas och en sida som tycker att det är jävligt onödigt..
Jag hör till dom som tycker att det är onödigt, det vet nog dom flesta som följt tidigare debatter..

Vad man kan konstatera är att dom som nu väljer att elda kommer att fortsätta göra det..
Dom har ingen som helst respekt för vare sig regler eller andra supportrar och dom skyller bara ifrån sig på allt och alla, dom bryr sig bara om sin egen ståndpunkt och jag är ganska säker att själva eldandet i sig och att det skulle vara vackert bara är en del av orsaken till varför man gör det..
Det finns alldeles säkert andra orsaker bakom också..

Jag är också 110% säker på att folk här vet precis vem som tände vad och när, men lika säker är jag på att ingen kommer att låtsas om det eller säga något om saken..

Nä, det är nog bara att inse att det kommer att hända igen, och igen och förmodligen igen..
NP kommer att drabbas oförtjänt eller ej och likaså AIK och vi supportrar..

Men sen är jag också säker på att någonting kommer att hända som sätter stopp för detta eldande så småningom..
Hoppas nu bara att det är någon som åker dit, så att det inte en unge med dunjacka som brinner upp...
Men det brukar ju krävas olyckor för att folk skall få upp ögonen..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by cechise »

Hoppas nu bara att det är någon som åker dit, så att det inte en unge med dunjacka som brinner upp...
Bara för att klargöra så var det här rök och ingen bengal som tändes. Ingen risk för nåns dunjacka mao.

Säger inte att det inte var onödigt (tycker även att bangers är rätt meningslösa på vägen upp också) men det värsta som kunde hända jackorna var väl att de började lukta rök.

Stämmer det förresten att de mest upprörda här inne är folk som inte var på plats? (förutom don_tomasso då)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by King Kong »

Jag var inte på plats den här gången, vad det nu spelar för roll..
Rök kan ställa till det på andra sätt om det vill sig illa..
Men det spelar som sagt ingen roll vilken argumentation som förs, dom här personerna skiter i vilket..
Dom får ju exakt vad dom är ute efter nu, så varför skall dom sluta..?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by cechise »

King Kong wrote:Jag var inte på plats den här gången, vad det nu spelar för roll..
Det spelar ingen roll, var bara en observation som jag ville ha bekräftad.
King Kong wrote:Rök kan ställa till det på andra sätt om det vill sig illa..
Vad tänker du på då tex?
King Kong wrote:Men det spelar som sagt ingen roll vilken argumentation som förs, dom här personerna skiter i vilket.. Dom får ju exakt vad dom är ute efter nu, så varför skall dom sluta..?
Så verkar det ju uppenbarligen vara. Nu kommer jag iofs inte ihåg när det tändes nåt inne senast. Tror inte det har hänt tidigare den här säsongen.

Hur som helst är NP ganska bakbundna när man inte vet vem det är som har tänt. Det enda man kan göra är ju egentligen att uppmana på samma sätt som man gjorde med eldningen vid bussarna. Det verkar ju ha efterlevts.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by King Kong »

Tänker inte djupdyka ner i någon debatt om vad som kan hända kring olika typer av pyro, det skiter dessa personer som eldar hur som helst fullständigt i ändå..
Men jag kan väl kort bara säga att det ibland finns personer på läktaren som på ett eller annat sätt är känsliga för när sikten är skymd och blir grumlig..

Sen är det såklart svårt för både NP, AIK och polis att göra någonting när inga direkta bevis finns..
Ord kommer att stå mot ord..
Det är väl om någon åker fast som alla kan agera om dom vill..
Förr eller senare kommer det såklart att hända, eller också en olycka som sagt och då kommer såklart en helt annan typ av utredning att göras, med helt andra påföljder i potten..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Chippen »

Stäihn wrote:Givetvis jobbigt att behöva gå ut, men är det säkert att ståplats inte töms om man skulle peka ut den skyldige? Säkerhetschefen (eller vad det nu heter) bedömde ju att säkerheten inte var tillräckligt hög och det var därför vi blev tvungna gå ut.

Hade vi inte behövt gå ut så hade ingen snackat mer om det såhär i efterhand. Kollektiv bestraffning är korkat tycker jag. Förstärk säkerhetsrutinerna så blir endast den ansvarige skyldig, och alla vi andra slipper en bestraffning vi inte förtjänar.
Man måste anta att säkerhetsansvarige/polis sköter sitt jobb nu och sätter dit den skyldige.
Nja, du har nog rätt i att ståplats hade fått utrymma lika fullt oavsett om den skyldige hade sagt "det var jag" eller inte. Detta är väl för att de ska utföra sin visitation i vilket fall skulle jag tro.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by schteffe »

Om det ska vara så att Crazy=pyro och utrymning av läktaren så kommer vi ju tappa folk som vill följa med, det tycker jag är tillräckligt allvarligt för att NP måste agera kraftfullare. Det måste ju vara nolltolerans, om det blir klarlagt vem som tänder så ska det vara permanent reseförbud som gäller. Den som fixar tömning ordnar också att AIK tappar stödet under större delen av perioden, skämmer ut föreningen och ger motståndarklacken läge att förnedra oss, som nu senast med "ska ni gå hem nu!?". Även om det finns ledande och aktiva personer inom klacken som gillar pyro så måste ni inse att ni förstör för klacken och laget på lång sikt genom att köra pyro i arenan. Bränn istället rejält vid tillåtna sammanhang, som utomhus vid tågande till arena.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Poet »

Nu var det ju inte tillåtet i tåget heller.
Jag blev då visiterad två gånger för att jag gick bland eldandet.
2012-05-19
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: omg 39. 12/1-2013. Brynäs IF-Skellefteå AIK

Post by Trollet »

Tillåtet på stan och i tåget?! Gävlegestapo höll inte med. Det var ju hela tanken, ett tåg med bra stämning och eld men med tre polisbilar runt sig, omild och respektlös behandling och två, för några till och med tre, kroppsvisitationer, så blev det sämre med den biten.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Locked