#23 Tomas Skogs

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Markman »

Om någon har missat det så har Skogs opererat blindtarmen.. Läs vad han säger om det här: http://norran.se/2012/01/skellefteaaik/ ... -hande-nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Trollet »

"Jag kände ungefär att får jag bara gå och skita så blir det här bra men så var det ju inte riktigt" sa han till mig på träningen idag :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #23 Tomas Skogs

Post by 374 »

Trollet wrote:"Jag kände ungefär att får jag bara gå och skita så blir det här bra men så var det ju inte riktigt" sa han till mig på träningen idag :)
Det måste jag säga var en jävligt bra beskrivning av hur det känns att ha en inflammerad blindtarm.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Trollet »

374 wrote:
Trollet wrote:"Jag kände ungefär att får jag bara gå och skita så blir det här bra men så var det ju inte riktigt" sa han till mig på träningen idag :)
Det måste jag säga var en jävligt bra beskrivning av hur det känns att ha en inflammerad blindtarm.
Har du haft det du också?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Konk »

Trollet wrote:
374 wrote:
Trollet wrote:"Jag kände ungefär att får jag bara gå och skita så blir det här bra men så var det ju inte riktigt" sa han till mig på träningen idag :)
Det måste jag säga var en jävligt bra beskrivning av hur det känns att ha en inflammerad blindtarm.
Har du haft det du också?
Han kanske har sett många beskrivningar av blindtarmsbesvär i sitt liv och är därför en kvalificerad domare i sånna fall.

Krya på dig Tomas. Utan dig är vi som KISS utan Simmonds.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #23 Tomas Skogs

Post by 374 »

Den vanliga beskrivningen brukar ju vara intensiv smärta i högerdelen av magen, illamående, feber och frossa.

För mig och för Skogs kändes det uppenbarligen som att allt skulle bli bättre bara vi fick gå och skita.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #23 Tomas Skogs

Post by BubbelVe »

Skogs bara växte och växte under serien......var är han nu ?????????
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #23 Tomas Skogs

Post by GroovyEd »

BubbelVe wrote:Skogs bara växte och växte under serien......var är han nu ?????????
+1, ser vilsen och stressad ut i egen zon.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Warder »

Jag är livrädd varje gång han är inne. Det är uppenbart att han inte hänger med i tempot och intensiteten. Inte nästa år va?
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #23 Tomas Skogs

Post by nomercy »

Tack Tomas, TACK!
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: #23 Tomas Skogs

Post by lazerkrobbe »

Klar för ett år till - hoppas du får en säsong utan skador, då tror jag det här blir riktigt bra!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Skidrow »

Känns stabilt.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Plissken »

Skönt!
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #23 Tomas Skogs

Post by 374 »

Har tagit ett steg till i år. Visar även offensiva kvaliteter.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Markman »

Har nu åtminstone två matcher i rad fått chansen i PP, vilket jag har efterfrågat sedan förra säsongen. Ingen annan back har så bra skott som Skogs, och framspelningen till Emanuelsson igår gick ju inte av för hackor heller. Visst att han är en av dem som ska gödslas med speltid i BP, men så länge han själv orkar med det så vill jag gärna se honom i PP också!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Skidrow »

Jag har problem med hans tokrusningar ala Lasse Marklund som han ibland får för sej att göra, alltså han bestämmer sej jag ska tackla spelare x och kan då helt plötsligt hamna vid offensiv blå när pucken är i egen zon, får han bara bort dom så är han väldigt nytig.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #23 Tomas Skogs

Post by TS_ »

Skidrow wrote:Jag har problem med hans tokrusningar ala Lasse Marklund som han ibland får för sej att göra, alltså han bestämmer sej jag ska tackla spelare x och kan då helt plötsligt hamna vid offensiv blå när pucken är i egen zon, får han bara bort dom så är han väldigt nytig.
Får ändå se till det positiva att NÅN tacklas ;)
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #23 Tomas Skogs

Post by dovienya »

Skidrow wrote:Jag har problem med hans tokrusningar ala Lasse Marklund som han ibland får för sej att göra, alltså han bestämmer sej jag ska tackla spelare x och kan då helt plötsligt hamna vid offensiv blå när pucken är i egen zon, får han bara bort dom så är han väldigt nytig.
syftar du på den missade höfttacklingen med några minuter kvar av sista mot Brynas månne? =)
Boris67
Posts: 21
Joined: 15 Jun 2011, 18:34

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Boris67 »

Vad har hänt med Skogs, karln e ju grym. Dribblar och tacklar som aldrig förr. Tyckte han var stabil i fjol men vilken start i år.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Special Brew »

Boris67 wrote:Vad har hänt med Skogs, karln e ju grym. Dribblar och tacklar som aldrig förr. Tyckte han var stabil i fjol men vilken start i år.
Håller med. Han har varit grym.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #23 Tomas Skogs

Post by marre »

Bara hålla med! Han har många verktyg! :)
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Chippen »

Skogs är för tillfället vår bästa back just nu och har verkligen gått framåt och börjar komma till den punkt han var i Mora då han fick spela i Tre Kronor.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Skidrow »

dovienya wrote:
Skidrow wrote:Jag har problem med hans tokrusningar ala Lasse Marklund som han ibland får för sej att göra, alltså han bestämmer sej jag ska tackla spelare x och kan då helt plötsligt hamna vid offensiv blå när pucken är i egen zon, får han bara bort dom så är han väldigt nytig.
syftar du på den missade höfttacklingen med några minuter kvar av sista mot Brynas månne? =)
Han har haft en del rusningar i boxplay och 5mot5 där han blivit överspelad och då lämnat den andra backen själv med 2-3spelare, dock har han skärpt till sej dom senaste matcherna så det är mindre av den varan.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Bobby »

SKOGS SKOGS SKOGSKOGSKOGSKOGS! 8-)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Poet »

Gigant!
2012-05-19
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Markman »

Bra framåt, riktigt stabil bakåt och står upp för laget i alla lägen! Grym!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: #23 Tomas Skogs

Post by fwd »

Kungen.
Charter Division
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Foppas skridskocoach »

Vad har hänt? Ifjol tyckte jag att han var helt ok, men i år håller han ren och skär landslagsklass!

Kanske läge för Lasse J att ta ett litet framtidssnack redan nu?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #23 Tomas Skogs

Post by Spökplumpen »

Helt magisk. Måste vara aktuell för landslaget. Svårt att tro att det är samma spelare som huserade i Timrå för två år sen. Tvåa i +/-, fyra i poängligan för backar (!) och jag gillar extra mycket att han numera är en förbannad lagpappa.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #23 Tomas Skogs

Post by TS_ »

Spökplumpen wrote:Helt magisk. Måste vara aktuell för landslaget. Svårt att tro att det är samma spelare som huserade i Timrå för två år sen. Tvåa i +/-, fyra i poängligan för backar (!) och jag gillar extra mycket att han numera är en förbannad lagpappa.
Blev riktigt glad när han stod upp för Burström, även om det blev en utvisning.
Post Reply