Diskutera Moderering

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by smogz »

Poet wrote:
smogz wrote:Jag tycker att det är riktigt skrämmande hur NPs ledning tror att de är nått. Det gäller mer Larzon, Fwd, Poet mfl än redaktionen. Hoppas som fan att någon seriös person ställer upp vid nästa årsmöte och utmanar gänget och att det kommer några och röstar annars tror jag på en utveckling åt helt fel håll för NP.
Du får mer än gärna ta över mitt jobb här.
Kontakta mig via pm så löser vi det.
Du gör säkert ett bra jobb, det är din attityd i många kommentarer jag har problem med. Trodde Fwd och Larzon också satt i styrelsen. Men när de inte gör det är jag lugn.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Diskutera Moderering

Post by Lappmössan »

Med allt jobb som Fwd, Poet, Larzon m.fl. lägger ned tycker jag faktiskt att de "är nått". ;)

Nja men jag tycker att denna "översittarton" handlar lika mycket om betraktarens öga som handen som skriver kommentaren. Varenda kommentar som tifo-grabbarna skriver på forumet verkar tas som en personlig förolämpning av några här just för att det är de som skriver och det därmed MÅSTE ha skrivits med någon översittarton, inte för själva innehållet i kommentaren. Skulle jag skriva samma sak hade folk inte ens höjt på ögonbrynen.
Antar att det mesta har sin grund i meningsskiljaktigheterna vad det gäller pyro och liknande.


Edit: se kommentaren i klackbiljetter till Växjötråden.
Fwd skriver "Spelar Sandviken mot Växjö?"
Hade det varit jag hade ingen brytt sig, det heter ju trots allt inte SAIK.
Nu var det dock fwd så smogz brusar upp sig totalt och går till personangrepp.
Last edited by Lappmössan on 06 Jan 2013, 14:11, edited 2 times in total.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Diskutera Moderering

Post by Bobby »

Lappmössan wrote:Med allt jobb som Fwd, Poet, Larzon m.fl. lägger ned tycker jag faktiskt att de "är nått". ;)

Nja men jag tycker att denna "översittarton" handlar lika mycket om betraktarens öga som handen som skriver kommentaren. Varenda kommentar som tifo-grabbarna skriver på forumet verkar tas som en personlig förolämpning av några här just för att det är de som skriver och det därmed MÅSTE ha skrivits med någon översittarton, inte för själva innehållet i kommentaren. Skulle jag skriva samma sak hade folk inte ens höjt på ögonbrynen.
Antar att det mesta har sin grund i meningsskiljaktigheterna vad det gäller pyro och liknande.
Väldigt bra skrivet!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Diskutera Moderering

Post by Erwynn »

Lappmössan wrote:Med allt jobb som Fwd, Poet, Larzon m.fl. lägger ned tycker jag faktiskt att de "är nått". ;)

Nja men jag tycker att denna "översittarton" handlar lika mycket om betraktarens öga som handen som skriver kommentaren. Varenda kommentar som tifo-grabbarna skriver på forumet verkar tas som en personlig förolämpning av några här just för att det är de som skriver och det därmed MÅSTE ha skrivits med någon översittarton, inte för själva innehållet i kommentaren. Skulle jag skriva samma sak hade folk inte ens höjt på ögonbrynen.
Antar att det mesta har sin grund i meningsskiljaktigheterna vad det gäller pyro och liknande.


Edit: se kommentaren i klackbiljetter till Växjötråden.
Fwd skriver "Spelar Sandviken mot Växjö?"
Hade det varit jag hade ingen brytt sig, det heter ju trots allt inte SAIK.
Nu var det dock fwd så smogz brusar upp sig totalt och går till personangrepp.
+1
Hata allt.
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Diskutera Moderering

Post by tord »

+1
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by smogz »

Personangrepp? På vilket sätt, jag bara konstaterar faktum. Tycker nog de inlägg som följde mitt är mer personangrepp.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Diskutera Moderering

Post by Foppas skridskocoach »

Nu tar vi varann i hand och sjunger "We shall overcome".

Jag tror att det ligger en del i det Lappmössan skriver. Jag tycker ofta att folk här inne reagerar otroligt kraftfullt på kommentarer som för en utomstående framstår som relativt harmlösa.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by Chippen »

Vad fan? Jag vill röka pipa istället?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Diskutera Moderering

Post by Poet »

Tar gärna också pipa.
2012-05-19
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Diskutera Moderering

Post by smogz »

Sorry om jag brusat upp lite. Skiter i att bry mig nu och skriver bara om laget från och med nu.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Diskutera Moderering

Post by jowa »

smogz wrote:Sorry om jag brusat upp lite. Skiter i att bry mig nu och skriver bara om laget från och med nu.
Tror verkligen det är bra att någon lyfter frågan så att det kan diskuteras då det uppenbarligen är många som stör sig på tonen på forumet. Förhoppningsvis tar tar alla inblandade in det som sägs för det är verkligen synd om det ska gå så långt att vissa slutar läsa och skriva här inne.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by karjala »

Själv blir man förvånad över att vi som sliter med banderoller, läktarflaggor och för en positiv läktarkultur, på vår fritid, får mothugg direkt vi vädrar våra åsikter. Dessutom händer det på ett forum som går under North Power - en supporterförening som ska stötta laget på läktaren och inte ta fram hobbyexperter som kan konkurrera med Leif Boork.

Mycket av den anledningen orkar man inte vara inne och föra en diskussion på forumet med många. Kom gärna och hälsa på när vi arbetar med tifon och få ut era aggressioner på oss så kanske vi blir bästa kompisar när ni insett att det ger en glädje att ge stöd åt laget på dwt sättet.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by Chippen »

Och av samma anledning så undrar jag varför en gruppering ska kunna vädra sina åsikter utan mothugg utan istället få tycka vad de vill och rumstera omkring?

Är inte alla här på samma grund?


Det är precis sådana där inlägg som jag klassar som översittarton.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: Diskutera Moderering

Post by Warder »

Fast i ditt fall Chippen och några med dig, kanske även hos oss moderatorer ibland, så upplever jag ofta att diskussionen tar överhand över sakfrågans relevans. Att få mothugg tror jag ingen har något emot, men när argumentationen blir det primära så tappar många sugen. Det är vad man brukar kalla för härskarteknik och är mer ett retoriskt sätt att besegra motståndare. I ditt fall finns det inslag av detta sätt att argumentera vilket är synd, men tanke på att du stundtals har vettiga synpunkter och bidrar med många intressanta diskussioner.

Mannen som står på läktaren och vrålar skällsord till domaren, och högröd i ansiktet viftar med sin nävarna kan på sitt sätt ses som stämningsgivande, men han är inte speciellt rolig att sitta bredvid. På många sätt är det samma sak här. Raljerande, konfrontativt och aggressivt sätt att diskutera är osympatiskt, oavsett vilka åsikter man har. Vi kan alla titta oss i spegeln ibland och sen faktiskt försöka att inte vara så ruskigt känsliga för vad andra skriver på ett åsiktsforum tillhörande en fanclub för ett hockeylag.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Diskutera Moderering

Post by Jablonic »

Warder wrote:Fast i ditt fall Chippen och några med dig, kanske även hos oss moderatorer ibland, så upplever jag ofta att diskussionen tar överhand över sakfrågans relevans. Att få mothugg tror jag ingen har något emot, men när argumentationen blir det primära så tappar många sugen. Det är vad man brukar kalla för härskarteknik och är mer ett retoriskt sätt att besegra motståndare. I ditt fall finns det inslag av detta sätt att argumentera vilket är synd, men tanke på att du stundtals har vettiga synpunkter och bidrar med många intressanta diskussioner.

Mannen som står på läktaren och vrålar skällsord till domaren, och högröd i ansiktet viftar med sin nävarna kan på sitt sätt ses som stämningsgivande, men han är inte speciellt rolig att sitta bredvid. På många sätt är det samma sak här. Raljerande, konfrontativt och aggressivt sätt att diskutera är osympatiskt, oavsett vilka åsikter man har. Vi kan alla titta oss i spegeln ibland och sen faktiskt försöka att inte vara så ruskigt känsliga för vad andra skriver på ett åsiktsforum tillhörande en fanclub för ett hockeylag.
Bland de bästa inläggen jag har läst!
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by Chippen »

Warder wrote:Fast i ditt fall Chippen och några med dig, kanske även hos oss moderatorer ibland, så upplever jag ofta att diskussionen tar överhand över sakfrågans relevans. Att få mothugg tror jag ingen har något emot, men när argumentationen blir det primära så tappar många sugen. Det är vad man brukar kalla för härskarteknik och är mer ett retoriskt sätt att besegra motståndare. I ditt fall finns det inslag av detta sätt att argumentera vilket är synd, men tanke på att du stundtals har vettiga synpunkter och bidrar med många intressanta diskussioner.

Mannen som står på läktaren och vrålar skällsord till domaren, och högröd i ansiktet viftar med sin nävarna kan på sitt sätt ses som stämningsgivande, men han är inte speciellt rolig att sitta bredvid. På många sätt är det samma sak här. Raljerande, konfrontativt och aggressivt sätt att diskutera är osympatiskt, oavsett vilka åsikter man har. Vi kan alla titta oss i spegeln ibland och sen faktiskt försöka att inte vara så ruskigt känsliga för vad andra skriver på ett åsiktsforum tillhörande en fanclub för ett hockeylag.
Kan bara hålla med dig i allt, och jag tar till och lär efter det. Den stora frågan är om de moderatorer du syftar på gör likadant?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Diskutera Moderering

Post by Zimme »

Fast din andra mening motbevisade tyvärr din första.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by Chippen »

Vad är det du hela tiden vill bevisa och försöka starta zimme?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by Zimme »

Chippen wrote:Vad är det du hela tiden vill bevisa och försöka starta zimme?
Det var bara ett konstaterande av att ditt inlägg var ett exempel på det du skrev du skulle sluta med, dvs att med retorik framställa sig som bättre än andra.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by Jokard »

Zimme wrote:
Chippen wrote:Vad är det du hela tiden vill bevisa och försöka starta zimme?
Det var bara ett konstaterande av att ditt inlägg var ett exempel på det du skrev du skulle sluta med, dvs att med retorik framställa sig som bättre än andra.
Varför fortsätter ni mata varandra? Chippen - tycker du inte om att Zimme (eller vem som helst för den delen...) vill visa sig märkvärdig, så skit bara i det, släpp det. Han kommer ju bara fortsätta skriva om någon svarar honom?

Åsikter får man alltid ha på detta forum, hur knäppa de än kan tyckas vara för någon annan. Tål man inte att kritiseras för sina åsikter kanske man bör tänka om, alla tycker inte likadant. Lev med det.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Diskutera Moderering

Post by Larzon »

Om någon tycker jag skriver med en översittarmentalitet så ber jag om ursäkt. Erkänner även att jag tagit till hårda ord, dock aldrig mot någons åsikt, däremot hur personen i fråga uttryckt sin åsikt.

Däremot när någon anser att jag, poet, FWD mfl. drar ner NP så tycker jag att ni är helt ute och cyklar och blir verkligen besviken på hur lite allt vi gör för förening uppskattas. Gissar att det är för att vi har en annan åsikt om pyroteknik.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by Chippen »

I stridens hetta sägs mycket dumt och överilat från alla håll och kanter.
Jag själv ligger nog i framkant vad gäller idioti men jag känner mig inte ensamt skyldig.
Frågor blir till nonsens och tillslut kastas så mycket paj att all grädde tagit slut.

Man kan aldrig komma från oliktänkande och det ska man inte försöka göra heller, för skulle man komma till den punkten kan forumet lika gärna läggas ner.

Vad jag tycker är viktigt och som jag själv visat en stor brist på är respekt för andras åsikt och tyckande. Det är något som vi alla kanske måste börja anama mera.

Aja, det var mitt sista inlägg i denna tråd.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: Diskutera Moderering

Post by Warder »

Du skriver många bra grejer här Chippen. Vi kan alla hjälpas åt att inte kasta paj, moderatorer eller inte.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
hyperhuman
Posts: 143
Joined: 25 May 2012, 08:30
Location: skellefteå

Re: Diskutera Moderering

Post by hyperhuman »

Nuff said :!:
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Diskutera Moderering

Post by SLAGARN »

Larzon wrote:Om någon tycker jag skriver med en översittarmentalitet så ber jag om ursäkt. Erkänner även att jag tagit till hårda ord, dock aldrig mot någons åsikt, däremot hur personen i fråga uttryckt sin åsikt.

Däremot när någon anser att jag, poet, FWD mfl. drar ner NP så tycker jag att ni är helt ute och cyklar och blir verkligen besviken på hur lite allt vi gör för förening uppskattas. Gissar att det är för att vi har en annan åsikt om pyroteknik.
Vet inte om det är mig du syftar på när du skriver drar ner NP. Jag har skrivit att ni försvagar supporten för Skellefteå AIK. Försökte också förklara det tydligare i gnaget-AIK-tråden eftersom du bad om det. Är du med i tifogruppen? Det arbete som lagts ned där är verkligen bra! Det är något som är oerhört positivt och som jag och de flesta supportrar med mig uppskattar jättemycket. Hoppas verkligen att de som jobbar med detta känner att de får cred och uppskattning för det. Tror inte att någon gett de som jobbar med detta, skit för vad som åstadkommits.
När det gäller pyrro så.. ja, vi har skilda åsikter. Så långt är väl allt ok. Det är när ni som då satt i er styrelse började förlöjliga oss i NP Sthlm för hur vi valt att ha det på våra resor som det inte är ok längre.
Vi lägger också ned en hel del jobb och tid på att organisera supporten från Gävle i norr till Ängelholm i söder. Det är är när ni som medlemmar i en förenings styrelse på föreningens forum häcklar andra (vi) som jobbar för samma sak som ni försvagar supporten för Skellefteå AIK.
Som du själv uttrycker här ovan, så är det inte kul att inte få uppskattning för saker man anstränger sig för att göra, även om jag tycker att ni (tifogruppen) får det. Och är det sen så att man får skit för det man gör så tröttnar man helt enkelt. Det blir inte roligt längre och engagemanget avtar... Supporten för Skellefteå AIK försvagas.
Hoppas att jag är tillräckligt tydlig nu. Jag inte är ute efter att kasta paj.
Loviza
Posts: 1
Joined: 30 Dec 2011, 18:20

Re: Diskutera Moderering

Post by Loviza »

Jag tycker ni behandlar folk orättvist. FPU har flera underhuggare som snart kommer visa sig på forumet så ni bör passa er. Det kommer att gå riktigt hårt till. Det är inget hot, det är ett löfte.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by Chippen »

??
FPU?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by Jokard »

Chippen wrote:??
FPU?
Du kan vara lugn. FPU med bihang fixar det här. Försök inte ha något otalt med dom bara, kan skapa problem.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Diskutera Moderering

Post by Jokard »

Loviza wrote:Jag tycker ni behandlar folk orättvist. FPU har flera underhuggare som snart kommer visa sig på forumet så ni bör passa er. Det kommer att gå riktigt hårt till. Det är inget hot, det är ett löfte.
Det verkar ha lugnat ner sig nu, tack för ditt stöd.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Diskutera Moderering

Post by Chippen »

Folkpartiet Ungdom?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply