Talangfabriken!

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Talangfabriken!

Post by Bob Probert »

Enligt Luleåforumet är Skellefteås Tim Söderlund (född 98) utlånad till Luleå under Modocupen.... Någon som kan svara på varför han inte lirar med Skellefteå? Han är väl den mest lovande 98:an?
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Talangfabriken!

Post by nomercy »

Bob Probert wrote:Enligt Luleåforumet är Skellefteås Tim Söderlund (född 98) utlånad till Luleå under Modocupen.... Någon som kan svara på varför han inte lirar med Skellefteå? Han är väl den mest lovande 98:an?
Vi vill väl ha lite motstånd iaf.... ;)
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Laguppställningarna i Modocupen finns här. Och ja, Tim Söderlund spelar med Luleå.
http://www.cuponline.se/teams.asp?cupid=2302" onclick="window.open(this.href);return false;

Västerbottens & Lyckseles poängmakare Andreas Wingerli hör nu till Skellefteå AIK, vad jag förstår.
Noterar att TV-puckens bästa back, Jonatan Leman, verkar gå till Modo.

Modocupen börjar idag och Skellefteå...följ matcherna här:
http://www.cuponline.se/teams.asp?cupid=2302" onclick="window.open(this.href);return false;
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Talangfabriken!

Post by ante08 »

Lubbe wrote:Laguppställningarna i Modocupen finns här. Och ja, Tim Söderlund spelar med Luleå.
http://www.cuponline.se/teams.asp?cupid=2302" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Västerbottens & Lyckseles poängmakare Andreas Wingerli hör nu till Skellefteå AIK, vad jag förstår.
Noterar att TV-puckens bästa back, Jonatan Leman, verkar gå till Modo.

Modocupen börjar idag och Skellefteå...följ matcherna här:
http://www.cuponline.se/teams.asp?cupid=2302" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Varför får Einar Emanuelsson spela Modo Cupen? Får man ha med överåriga spelare eller.
MrBlaser
Posts: 21
Joined: 31 Jul 2012, 15:24

Re: Talangfabriken!

Post by MrBlaser »

ante08 wrote:
Lubbe wrote:Laguppställningarna i Modocupen finns här. Och ja, Tim Söderlund spelar med Luleå.
http://www.cuponline.se/teams.asp?cupid=2302" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Västerbottens & Lyckseles poängmakare Andreas Wingerli hör nu till Skellefteå AIK, vad jag förstår.
Noterar att TV-puckens bästa back, Jonatan Leman, verkar gå till Modo.

Modocupen börjar idag och Skellefteå...följ matcherna här:
http://www.cuponline.se/teams.asp?cupid=2302" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Varför får Einar Emanuelsson spela Modo Cupen? Får man ha med överåriga spelare eller.
Einar och Filip Berglund är -97:or och därmed A1:or som dom andra.
Man kanske kan kalla dom "underåriga" i J-18 däremot... :twisted:
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Talangfabriken!

Post by ante08 »

MrBlaser wrote:
ante08 wrote:
Lubbe wrote:Laguppställningarna i Modocupen finns här. Och ja, Tim Söderlund spelar med Luleå.
http://www.cuponline.se/teams.asp?cupid=2302" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Västerbottens & Lyckseles poängmakare Andreas Wingerli hör nu till Skellefteå AIK, vad jag förstår.
Noterar att TV-puckens bästa back, Jonatan Leman, verkar gå till Modo.

Modocupen börjar idag och Skellefteå...följ matcherna här:
http://www.cuponline.se/teams.asp?cupid=2302" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Varför får Einar Emanuelsson spela Modo Cupen? Får man ha med överåriga spelare eller.
Einar och Filip Berglund är -97:or och därmed A1:or som dom andra.
Man kanske kan kalla dom "underåriga" i J-18 däremot... :twisted:
Aha då fattar jag.
MrBlaser
Posts: 21
Joined: 31 Jul 2012, 15:24

Re: Talangfabriken!

Post by MrBlaser »

Bob Probert wrote:Enligt Luleåforumet är Skellefteås Tim Söderlund (född 98) utlånad till Luleå under Modocupen.... Någon som kan svara på varför han inte lirar med Skellefteå? Han är väl den mest lovande 98:an?
Tim startade säsongen i AIK men spelar för Clemensnäs nu. Hans far Ted som tränade AIK p97 fick ju sparken av AIK till den här säsongen då Mats Stenlund skule ta över A1 så det var väl bara väntat att han lämnade. Att sen föräldragruppen stoppade Mats som tränare är väl en annan pilsner...
addebeck
Posts: 537
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Talangfabriken!

Post by addebeck »

svartgulsubkultur wrote:Allright, jag kan minnas fel.
Men vad var det för skada/skador? Han övergick väl direkt till division 1-spel med Clemens efter att han slutat i AIKs J20?
Är/Var väl ryggen som vållade honom en massa problem, sen hade han då så sent som i somras problem med ett knä. Jocke L - Magnus Hedin - Peter Öberg är väl de tre mest dominanta pojk/juniorspelare jag sett i Västerbotten under min "aktiva tid". Hedins handleder är av riktigt fin kaliber. CRIFs 82:or var faktiskt så bra att dom spelade kvartsfinal i SM, under en tid då AIK egna talangfabrik saknade exportvaror.
pioneer
Posts: 92
Joined: 15 Jun 2011, 23:04

Re: Talangfabriken!

Post by pioneer »

En liten halv off topic fråga är om någon vet varför Calle Krantz gick till LHC. Han har övertygat på mig när jag sett honom och i Modocupen hade han 7 pinnar.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Är det ännu en junior som lämnar klubben?
Börjar bli lite knas nu, för detta är väl tredje på kort tid?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by ante08 »

Chippen wrote:Är det ännu en junior som lämnar klubben?
Börjar bli lite knas nu, för detta är väl tredje på kort tid?
Nej han spelade även i Linköping innan jul.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=404" onclick="window.open(this.href);return false;
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Talangfabriken!

Post by VonCheese »

pioneer wrote:En liten halv off topic fråga är om någon vet varför Calle Krantz gick till LHC. Han har övertygat på mig när jag sett honom och i Modocupen hade han 7 pinnar.
Pappa Krantz fick jobb i Linköping och familjen flyttade. Finns dock en chans att han flyttar tillbaka nästa säsong!
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Chippen wrote:Är det ännu en junior som lämnar klubben?
Börjar bli lite knas nu, för detta är väl tredje på kort tid?
Nej, det var länge sen han lämnade, över ett halvår sen, före denna säsong. Kom in i matchen.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Oj, förlåt att jag inte har koll på alla som flyttar och när. Undrade med tanke på frågan om honom men det kanske svårt att utläsa?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
pioneer
Posts: 92
Joined: 15 Jun 2011, 23:04

Re: Talangfabriken!

Post by pioneer »

VonCheese wrote: Pappa Krantz fick jobb i Linköping och familjen flyttade. Finns dock en chans att han flyttar tillbaka nästa säsong!
Tack för informationen. Vore intressant att få tillbaka honom i framtiden. Han var ju uttagen på Elitcamplägret för 97or för en dryg månad sedan.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Talangfabriken!

Post by Lappmössan »

Skellefteå vann över Modo i finalen i Armécupen i Boden. (98:orna)
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Talangfabriken!

Post by Chippen »

Lucas Wallmark fick idag göra mål igen. Hans mål betydde 4-1 i segermatchen mot DIF och det var i PP2.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Talangfabriken!

Post by 374 »

Två mål av Lucas Wallmark mot Leksand.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Talangfabriken!

Post by Zimme »

Wallmark tröstmålade i BP mot Bofors.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Talangfabriken!

Post by Zimme »

1 assist av L Wallmark i 2-1 segern borta mot Malmö.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3023
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Talangfabriken!

Post by Foppas skridskocoach »

Han vräker ju in poäng!

Han lär vara hyperaktuell för ett a-lagskontrakt till nästa säsong.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Talangfabriken!

Post by Lappmössan »

Förvirrad över om man ska skriva här eller i J20 tråden, vad är tänkt eg?

Varför kallar vi hem Pudas igen? Många backar borta imorgon?
Det är ju bättre att han lirar i Karlskrona än i J20...
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Talangfabriken!

Post by Zimme »

Här kan vi ta sånt som rör utlåningar.
I J-20 tråden kan vi ha det som rör ex laget.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Talangfabriken!

Post by bruno »

Satt och funderade idag att om, säg 3 år, så är det fullt möjligt att vi bland backar bara kommer att ha egna produkter i A-laget.

Nisse - Alm
Rasmus - Granberg (Tror inte han blir långvarig i Amerika)
Arvid Lundberg - Aho
Markus Pettersson - Pudas/Anton Lindholm

Sen är Fredde Lindgren också "bara" 35 år då så möjligheten att han fortfarande håller då är ju hyfsat stor.
andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: Talangfabriken!

Post by andy »

2 ass av Sam Marklund idag, Mora-Västerås 0-4. Selin 1 mål för Pite.
mrpm
Posts: 2
Joined: 03 Feb 2013, 18:49

Re: Talangfabriken!

Post by mrpm »

Carl Grundström, Jakob Eliasson, Jesper Lindgren och målvakten Emil Hedman är 97or från Löven som går till Modo nästa säsong. Sebastian Ohlsson går dock till Skellefteå.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Talangfabriken!

Post by TS_ »

mrpm wrote:Carl Grundström, Jakob Eliasson, Jesper Lindgren och målvakten Emil Hedman är 97or från Löven som går till Modo nästa säsong. Sebastian Ohlsson går dock till Skellefteå.
Är det stora förluster för Skellefteå?
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Talangfabriken!

Post by Lubbe »

Lukas Wallmark noterad för två assist när Sverige U18 slog Tjeckien med 5-1.
Aho & E.Edström ej noterade för några poäng.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Talangfabriken!

Post by 374 »

TS_ wrote:
mrpm wrote:Carl Grundström, Jakob Eliasson, Jesper Lindgren och målvakten Emil Hedman är 97or från Löven som går till Modo nästa säsong. Sebastian Ohlsson går dock till Skellefteå.
Är det stora förluster för Skellefteå?
Carl Grundström är hyfsad, de andra känner jag inte til.
mrpm
Posts: 2
Joined: 03 Feb 2013, 18:49

Re: Talangfabriken!

Post by mrpm »

TS_ wrote:
mrpm wrote:Carl Grundström, Jakob Eliasson, Jesper Lindgren och målvakten Emil Hedman är 97or från Löven som går till Modo nästa säsong. Sebastian Ohlsson går dock till Skellefteå.
Är det stora förluster för Skellefteå?
Ja. Grundström är väl kanske den bästa forwarden i hela kullen, samtidigt som Lindgren och Eliasson och Hedman är väldigt nära landslagsklass. Det är tre spelare som håller riktigt hög klass i 97-kullen, medan den fjärde, Grundström, håller högsta. Sebastian Ohlsson är dock en riktigt duktig spelare han också!
Post Reply