C, A och A 2011/12?

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Vem vill du ha som kapten?

Fredrik Lindgren
5
4%
Jan-Axel Alavaara
8
6%
Anders Söderberg
4
3%
Erik Forssell
21
16%
Jimmie Ericsson
64
48%
Johan Forsberg
2
2%
Martin Lundberg
21
16%
Oscar Lindberg
4
3%
Oscar Möller
2
2%
Någon annan
1
1%
 
Total votes: 132

User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

C, A och A 2011/12?

Post by schteffe »

Våga starta nya trådar!

Kapten tror jag fortsatt inte Jimpan vill vara, så det får nog bli Jan-Axel som får axla den rollen. Jimmie fortsätter som A. Sen tycker alla att Mr. AIK jr, dvs Lundberg ska ha ett A också, men jag är osäker om han trivs med att snacka. Jag tror han hellre gnuggar på i det tysta och låter andra sköta snacket, t ex uttrycksfulle Johan F (om han nu inte lånas ut, annars ligger Antos såklart bra till)

C - Jan-Axel Alavaara
A - Jimmie Ericsson
A - Johan Forsberg
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: C, A och A 2011/12?

Post by svartgulsubkultur »

La till en omröstning.
Motivera gärna.
Själv valde jag Blocker då han för mig är lagets själ och hjärta.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Hank »

Force Hell som kapten. Seriös, klok och leder genom exempel.
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: C, A och A 2011/12?

Post by schteffe »

Vågar Forre ryta till och säga fula ord? Jag är tveksam. Tror det mest blir "mjaha...ja, så kan det gå ibland..".
;)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Lidlund »

schteffe wrote:Vågar Forre ryta till och säga fula ord? Jag är tveksam. Tror det mest blir "mjaha...ja, så kan det gå ibland..".
;)
En bra ledare ska aldrig behöva skrika ;)

Forre är för mig den som känns bäst. Gör få misstag på isen och är en skön snubbe utanför
Boris67
Posts: 21
Joined: 15 Jun 2011, 18:34

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Boris67 »

Jag tror åxå att Forre skulle funka fint.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Colton »

Goren? Okej, ingen kapten kanske men ett A känns inte omöjligt. Mer sannolik än O.Lindberg iaf.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Markman »

Jimmie Shelter, mycket av samma anledning som SGSK - han är för mig en stor del av lagets själ och hjärta och visar upp mycket av de egenskaper som jag uppskattar högeligen hos hockeyspelare.. Han jobbar hårt i alla situationer och är inte blyg för att "ta en för laget".. Dessutom bra med media och jag tror att han är en spelare som många respekterar, både on- och off-ice.. Kan inte tänka mig att han inte skulle våga ryta till om det är något som är fel.. Leading by example, helt enkelt!

Sen finns det ju flera kandidater till ett A också.. Jag skulle inte vara främmande för någon av Alavaara, Lindgren, Lundberg, Antos eller J-Fop.. När jag tänker efter skulle jag nog gärna se en back och en forward som assisterande, så har man en i varje lagdel (under förutsättning att vi har en forward som C givetvis).. Tycker att det känns mest balanserat så.. Alavaara känns hur som helst som den som kommer att få agera "försvarsgeneral" i dagens trupp, så ett A där känns långt ifrån malplacerat..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Skidrow »

C - Jimmie Ericsson
A - E Forsell
A - M Lundberg
MickeNorr
Posts: 56
Joined: 15 Jun 2011, 23:37

Re: C, A och A 2011/12?

Post by MickeNorr »

Forsell, helt klart.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Sketch »

SM-Final 5, ligger under med 2-0:
Image
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Spökplumpen »

En ledare och en lagkapten är inte nödvändigtvis samma sak
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Markman »

Vari ligger skillnaden menar du? I mina ögon är en lagkapten en ledare för sitt lag.. Dock behöver ju inte en ledare vara lagkapten, är det så du tänker?

F.ö. snygg bild Sketch, stämmer in på vad jag menar om Jimmie - han är inte rädd för att ta tag i saker, och jag tycker att det syns på bilden att Crippe och Lundberg lyssnar på vad han säger = respekt..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Sketch »

En viktig egenskap för en lagkapten borde väl ändå vara att vara en ledare? :)

Jag ser Jimmie som självklar, sedan är bara frågan om han vill/kan. Om man är rädd att han ska skära sig med t.ex. Goren kan jag förstå att man vill ha någon som Forsnäll, men det känns på något sätt rimligare att någon av de som bar ett A förra säsongen blir det. Sedan vill jag att Lundberg ska ha ett A i förberedande syfte.. 8-)
C - Jimmie
A - Lundberg
A - Forsberg
Sedan är givetvis Hadelöv en sorts kapten i det tysta.

EDIT: Egentligen spelar det ingen roll, de lär ha bättre koll inom laget..
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Markman »

Nej det är klart att det är ledarna och i viss mån kanske även laget som väljer ut kaptenen och assisterande, men det är ju kul med diskussioner om inte annat.. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Spökplumpen »

Markman wrote:Vari ligger skillnaden menar du? I mina ögon är en lagkapten en ledare för sitt lag.. Dock behöver ju inte en ledare vara lagkapten, är det så du tänker?

F.ö. snygg bild Sketch, stämmer in på vad jag menar om Jimmie - han är inte rädd för att ta tag i saker, och jag tycker att det syns på bilden att Crippe och Lundberg lyssnar på vad han säger = respekt..
Alltså, jag älskar Jimmie och hela hans output. Jag skulle inte heller ha något emot att ha honom som vår kapten, av samma orsaker som sgsk nämner. MEN, dels är han en given naturlig ledare i laget och behöver ingen kaptensbinda enbart för att bekräfta det faktumet. Dels handlar kaptensrollen om så mycket mer än att vara ledare; det handlar om att sköta kommunikation med media, det handlar om att vara tränarens förlängda arm (häri kan det vara en fördel om man inte har många egna idéer), det handlar om att vara ett föredöme på samtliga träningar och dessutom så handlar det om att sköta kommunikation med domarna.

Vad jag menar är att en ledare som Jimmie kommer alltid vara en ledare, oavsett kaptensroll eller inte. Däremot finns det andra uppgifter som ligger på en kapten, uppgifter som andra kanske är bättre lämpade för.

Därför; en ledare behöver inte vara lagkapten. Självklart är det nödvändigt att en lagkapten har företroende i gruppen men han behöver inte vara flockledaren på något vis.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Markman »

Ah, jag förstår.. Dock tror jag absolut att Jimmie klarar av alla de uppgifterna som du nämner på ett bra sätt, och jag ser egentligen ingen som är särskilt mycket bättre lämpad än vad jag anser att han är.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Colton »

Hatar egentligen den här diskussionen då vi egenligen inte vet nånting. Finns få diskussioner som bygger på så mkt antagande som just kaptensvalet " Jimmie är ju känd för att inte vara den som är seriösast på försäsongen.." " Goren och Jimmie går inte ihop" "Goren bråkar med alla andra spelare och skrämmer juniorerna.." "XXXXXX är för tystlåten för att vara kapten.." " XXXXXX är för dålig för att vara kapten, det måste vara nån framstående spelare i laget..." osv, ni förstår vad jag vill komma fram till hoppas jag.

Nog för att det kan vara lite kul att hoppas på att vi ska få en ordentlig ledare i laget igen typ Wernblom/Mikaelsson men många borde sluta låtsas ha koll på vad som händer innanför omklädningsrummets dörrar.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Hank »

Colton wrote:Hatar egentligen den här diskussionen då vi egenligen inte vet nånting. Finns få diskussioner som bygger på så mkt antagande som just kaptensvalet " Jimmie är ju känd för att inte vara den som är seriösast på försäsongen.." " Goren och Jimmie går inte ihop" "Goren bråkar med alla andra spelare och skrämmer juniorerna.." "XXXXXX är för tystlåten för att vara kapten.." " XXXXXX är för dålig för att vara kapten, det måste vara nån framstående spelare i laget..." osv, ni förstår vad jag vill komma fram till hoppas jag.

Nog för att det kan vara lite kul att hoppas på att vi ska få en ordentlig ledare i laget igen typ Wernblom/Mikaelsson men många borde sluta låtsas ha koll på vad som händer innanför omklädningsrummets dörrar.
Sant. Den som hade prickat in Warg som kapten i fjol före det blev klart hade nog fått höra ett och annat.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: C, A och A 2011/12?

Post by svartgulsubkultur »

Hela den här tråden är ju bara ren spekulation, ingen tror väl att den som får flest röster i voteringen ovan per automatik blir kapten?
Sillyn är slut och isträningar och träningsmatcher har inte kommit igång än så nånting måste man ju få spåna i.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Colton »

svartgulsubkultur wrote:Hela den här tråden är ju bara ren spekulation, ingen tror väl att den som får flest röster i voteringen ovan per automatik blir kapten?
Sillyn är slut och isträningar och träningsmatcher har inte kommit igång än så nånting måste man ju få spåna i.
Självklart, men det var ju inte precis det jag syftade på heller. Det är ju nått som är kul att spekulera i, men jag ville bara slippa alla påhittade argument för att en viss spelare ska bli kapten.
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: C, A och A 2011/12?

Post by eiderwall »

Ja hur tror vi att det blir nu, Anders tycks ha bestämt sig enligt norranbloggen!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: C, A och A 2011/12?

Post by svartgulsubkultur »

Hoppas på Sur-Martin, klart skellianiskast i laget och leder genom exempel hellre än snack.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Markman »

Martin, Jimmie och Alavaara tror jag på.. #27 som el capitän, 21 och 55 som ass..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: C, A och A 2011/12?

Post by don_tomassso »

Hoppas på Martin,Han är en personlig favorit.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: C, A och A 2011/12?

Post by BubbelVe »

Kapten Jimmie Svartskägg
Förste styrman (nej inte Styrman) Antos
Andre styrman (inte nu heller) Sur-Martin
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Lidlund »

Martin
Antos
Jimmie

Alt Antos som kapten och pite-foppa som A istället för Martin.

Så blir det
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: C, A och A 2011/12?

Post by BubbelVe »

Markman wrote: F.ö. snygg bild Sketch, stämmer in på vad jag menar om Jimmie - han är inte rädd för att ta tag i saker, och jag tycker att det syns på bilden att Crippe och Lundberg lyssnar på vad han säger = respekt..



Konversationen :
Chrippe : Var ska jag vara?
Jimmie : Du måste komma högre upp.
Chrippe : Visa på tavlan
Jimmie : Kolla här...........här är kyrkholmen, du måste ovanför lejonströmsbron för att ta de stora fiskarna
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: C, A och A 2011/12?

Post by Markman »

@BubbelVe - Haha! :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: C, A och A 2011/12?

Post by svartgulsubkultur »

Om man nu hade bestämt sig redan på torsdagkväll, varför har de inte outat det då?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Locked