#48 Hannu Pikkarainen

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by smogz »

Tycker nog fan han var bästa back mot Växjö. Slog mer genomtänkta passningar och ofta hårda på bladet. Även om det var nån miss så var det inte så allvarligt. Han verkar inte direkt sakna Vev-Axel
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Chippen »

Om han var bästa back senast så är en klar kandidat till sämsta back nu igen. Han får fan sluta att bland och ge så förbannat.

Agerar ju som en C-pojke vid deras 0-2 mål, där han är alldeles för vek och får varken undan spelare eller puck.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Skidrow »

Låt han slippa PP spel än, han är inte redo för det ännu och det gör honom sämre för att han tänker på det under 5-5 spel känns det som.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Trollet »

Mycket bättre idag, mål och bara nån enstaka miss. Hans bästa match i AIK.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Foppas skridskocoach »

Trollet wrote:Mycket bättre idag, mål och bara nån enstaka miss. Hans bästa match i AIK.
Håller med. Riktigt bra match.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Chippen »

Visst så kanske han gör en bra match, men samtidigt måste man kolla lite på motståndet oxå.
Om man tittar tillbaka så gör han en bra match mot Växjö, som är bläckdåliga och Pikken får tid med pucken och kan därmed spela bra.
Mot Timrå får han inte tiden han behöver, och det är en ganska tät match. Då faller han igenom och gör en usel match.
Mot DIF igår så blir det en ganska liknande matchbild som mot Växjö, och han presterar bra för att han får tid med pucken.

Jag skulle gärna se att han presterar bra i täta matcher oxå..
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by King Kong »

Har hur som haver höjt sig till att iaf gå från att sticka ut negativt väldigt ofta till att vara mer osynlig/neutral..
Ett klart plus och fortsätter han att kliva formmässigt så kanske man får omvärdera Hannus framtid i AIK..
Men det finns fortfarande mycket att bevisa för den finske raketen..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Skidrow »

Går bättre när han inte spelar i första PP.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Rampa »

Undrar just om inte Pikken har två identiteter och yrken. Rätt lika varandra, åtminstone när han blundar. :D

http://www.youtube.com/watch?v=tcrfvP11Hbo" onclick="window.open(this.href);return false;
Tompa
Posts: 517
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Tompa »

Bra ikväll, inga galna misstag i egen zon, fortsätt så!
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Humlannitton »

Skönt att se Pikken stabil. Jag har gnällt när han var under isen, så det är väl bäst att credda när han faktiskt spelar helt OK.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Foppas skridskocoach »

Vore väl synd att gnälla då han gör tre poäng på en period. Nu var han iofs bara inblandad i ett av tre mål där han gjorde poäng (lite av hans signum), men ändå... Riktigt bra insats!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Zimme »

Han var bokförd för 1+2 men det ändrades efter matchen.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by 374 »

Ger ett mycket sympatiskt intryck i dagens intervju i VF.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Trollet »

Här är intervjun: http://www.folkbladet.nu/279634/2011/12 ... som-hander" onclick="window.open(this.href);return false;

Håller inte riktigt med 374. Eller, jag håller med om att Pikkarainen ger ett sympatiskt intryck. Men jag tycker att han missar att bemöta vad kritiken mot honom handlat om. Det där med plus/minus är ju något folk har börjat titta på i hans fall pga hans slarviga spel.

Tycker också att han delvis diskvalificerar publiken i uttalandet "[...]när jag läser det som skrivs ibland så kan jag känna att folk inte har koll på vad som egentligen händer i laget eller på isen".
Det är ju inte så att Pikkarainen själv är facit här, det är folks subjektiva åsikt om honom att han varit för slarvig och dålig under första delen av säsongen, och den har de all rätt till.

En annan sak hade varit om han berättat att en skada hämmat honom, att han haft personliga problem som gjort det svårt eller liknande. Nu blir det mer ett "det tycker inte jag" från hans håll. All respekt för det men jag vet inte om det tillför så mycket.

Jag hade blivit gladare om han sagt "jag håller med om att det varit för dåligt." Jämför t.ex. med intervjun med Fredrik Hynning http://norran.se/2011/12/skellefteaaik/ ... re-daligt/" onclick="window.open(this.href);return false; där han utan omsvep säger att han presterat under förväntan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Chippen »

Säger bara självdistans...
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Zimme »

jag tolkar uttalandet som att det finns saker som vi inte vet om som kan ha påverkat spelet.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by VonCheese »

Spelat upp sig mer och mer. Tror detta kan bli riktigt bra.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by schteffe »

0 utvisningsminuter innebär färre boxplay!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Foppas skridskocoach »

Jag har varit en av hans skarpaste kritiker, men de senaste matcherna tycker jag att han har varit en av våra bättre backar. Han har spelat upp sig ganska ordentligt från säsongsinledningsformen.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by svartgulsubkultur »

Foppas skridskocoach wrote:Jag har varit en av hans skarpaste kritiker, men de senaste matcherna tycker jag att han har varit en av våra bättre backar. Han har spelat upp sig ganska ordentligt från säsongsinledningsformen.
Håller med. Han fick nog lite självförtroende i sitt paket från tomten.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Special Brew »

Handskadad enl, kommentatorn. Hoppas inte det är allvarligt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Chippen »

Alltså, är det bara jag eller är det inte ofta som Pikken kliver av skadad och inte fullföljer matcher?
Kom att tänka på det efter matchen mot Timrå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Zimme »

Inget jag reagerat över i alla fall, de flesta har ju nån eller några där de klivit av.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Chippen »

Reagerat är väl kanske fel ord för mig med, jag fick bara upp det i tanken helt plötsligt.
Som mot Timrå..tyckte inte det hände något speciellt men helt plötsligt var han bara borta.

Aja, han kanske aldrig har blivit helt 100, och i en match som den mot Timrå så kan han gott vila oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Trollet »

Tre gånger under säsongen som jag kan komma på.

Pikken själv sa på parkeringen i lördags kväll att det inte var någon skada alls, allt var bra osv. Slipad eller sanningssägare får vi väl se på onsdag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Chippen »

Trollet wrote:Tre gånger under säsongen som jag kan komma på.

Pikken själv sa på parkeringen i lördags kväll att det inte var någon skada alls, allt var bra osv. Slipad eller sanningssägare får vi väl se på onsdag.
Är det bara tre ggr? känns som oftare..nåja, jag somnar väl om då..
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Lidlund »

Hmm... Pikken intervjuad i ÖA


Har du bestämt dig var du ska spela nästa säsong?

– Jag vet inte. Vi får se och har inga kommentarer i dag. Jag tar det där efter säsongen, säger Hannu Pikkarainen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Trollet »

Lidlund wrote:Hmm... Pikken intervjuad i ÖA


Har du bestämt dig var du ska spela nästa säsong?

– Jag vet inte. Vi får se och har inga kommentarer i dag. Jag tar det där efter säsongen, säger Hannu Pikkarainen.
Vet inte vad du hmm:ar över men det är väl ett helt korrekt svar? Han har ju 1+1 och att börja diskutera det där under slutspelet är idioti.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Lidlund »

Fick för mig det var ett rakt 2-års.. Därav mitt hmmande
Post Reply