#48 Hannu Pikkarainen

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by 374 »

Warg gjorde inte så många fler poäng förra säsongen än han gjort innan så han är inget bra exempel.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Trollet »

374 wrote:Warg gjorde inte så många fler poäng förra säsongen än han gjort innan så han är inget bra exempel.
Tycker nog ändå att en ökning från 22 till 30 poäng är tydlig. Men det är ju inte så många poäng förstås.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by 374 »

Trollet wrote:
374 wrote:Warg gjorde inte så många fler poäng förra säsongen än han gjort innan så han är inget bra exempel.
Tycker nog ändå att en ökning från 22 till 30 poäng är tydlig. Men det är ju inte så många poäng förstås.
Han har ju varit uppe på de nivåerna tidigare så det var ju inte så att han överträffade sig själv enormt förra säsongen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Trollet »

374 wrote:
Trollet wrote:
374 wrote:Warg gjorde inte så många fler poäng förra säsongen än han gjort innan så han är inget bra exempel.
Tycker nog ändå att en ökning från 22 till 30 poäng är tydlig. Men det är ju inte så många poäng förstås.
Han har ju varit uppe på de nivåerna tidigare så det var ju inte så att han överträffade sig själv enormt förra säsongen.
Håller med.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Skidrow »

Pikkens problem är att han försöker göra allt för svårt så att han gör miss och sen föröker ännu svårare och miss igen så det blir 9av10 miss pass, tappad puck osv och det är där det stora problemet är.

Och jag är osäker att det går att bryta den neråtgånde sprialen på något annat sätt en ett klubb byte så han får börja om från noll.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by King Kong »

374 wrote:Warg gjorde inte så många fler poäng förra säsongen än han gjort innan så han är inget bra exempel.
Som helhet gjorde han väl bättre ifrån sig här än sista säsongen i Modo, men han hade bättre förutsättningar att göra bättre ifrån sig här också, pga sättet man använde honom på..
Trodde den poängen gick fram, men jag lyckades inte med det, sorry..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Chippen »

Jag hoppas verkligen att Pikken får kämpa för sin plats som alla andra när han kommer tillbaka från skadan. För Forsberg är ju av den åsikten att man ska förtjäna sin plats i laget, och ska man gå efter det så är Pikken plats i stor fara för den som förtjänar att spela just nu är Edström.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by groenahulken »

Chippen Det är ju inte sant. Visst, det var hans svar till Gorens uttalande i Aftonbladet, men då ställer jag frågan: Varför flyttar han inte ner t ex möller i hierarkin? Hur kan han fortsätta matcha pikken 20 min per match när han varit totalt värdelös i samtliga 21 matcher han spelat? Tycker han borde ha agerat tidigare, och dessutom så tror jag inte han kommer agera nu heller. Han kommer låta honom spela mest och låta honom förlora matcherna åt oss...
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by 374 »

King Kong wrote:
374 wrote:Warg gjorde inte så många fler poäng förra säsongen än han gjort innan så han är inget bra exempel.
Som helhet gjorde han väl bättre ifrån sig här än sista säsongen i Modo, men han hade bättre förutsättningar att göra bättre ifrån sig här också, pga sättet man använde honom på..
Trodde den poängen gick fram, men jag lyckades inte med det, sorry..
Han överträffade ju dock inte sig själv i förhållande till vad han gjort tidigare.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by 374 »

groenahulken wrote:Chippen Det är ju inte sant. Visst, det var hans svar till Gorens uttalande i Aftonbladet, men då ställer jag frågan: Varför flyttar han inte ner t ex möller i hierarkin? Hur kan han fortsätta matcha pikken 20 min per match när han varit totalt värdelös i samtliga 21 matcher han spelat? Tycker han borde ha agerat tidigare, och dessutom så tror jag inte han kommer agera nu heller. Han kommer låta honom spela mest och låta honom förlora matcherna åt oss...
Vilken match har han egentligen förlorat åt laget?
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by groenahulken »

Det jag menar är att matchbilderna hade inte varit likadana om han inte orsakat frilägen som resulterar i mål för motståndarlaget t ex. Jag gillar han inte, och därför skyller jag allt på han! :D
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by King Kong »

374 wrote:Han överträffade ju dock inte sig själv i förhållande till vad han gjort tidigare.
Du tycker han var lika bra sista säsongen i MoDo, som han var här i AIK?
Ja, det kan man såklart tycka..
Nä, nu blev det långbänk iaf.
Nu blir det punkt.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Rampa »

Jag har egentligen inga exakta belägg för detta, men jag tror Pikkarainen blir bättre om han slipper Bak-Axel Alavaara vid sin sida.
Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Rollie »

Rampa wrote:Jag har egentligen inga exakta belägg för detta, men jag tror Pikkarainen blir bättre om han slipper Bak-Axel Alavaara vid sin sida.
Bak-Axel :lol:
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Skidrow »

Matchen vi hade ett 5 mot 3 och han gav bort pucken till motståndarna så dom fick anfalla, före det gav han också bort pucken till motståndarna så dom gjorde mål.
374 wrote:
groenahulken wrote:Chippen Det är ju inte sant. Visst, det var hans svar till Gorens uttalande i Aftonbladet, men då ställer jag frågan: Varför flyttar han inte ner t ex möller i hierarkin? Hur kan han fortsätta matcha pikken 20 min per match när han varit totalt värdelös i samtliga 21 matcher han spelat? Tycker han borde ha agerat tidigare, och dessutom så tror jag inte han kommer agera nu heller. Han kommer låta honom spela mest och låta honom förlora matcherna åt oss...
Vilken match har han egentligen förlorat åt laget?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Trollet »

Jag kan inte belägga det alls, men jag har en känsla av att Pikken inte alls kommer att vara lika tafflig framöver. Känns som att uppehållet gjorde gott där.

Mer orolig för Alavaara faktiskt för där saknas det lite fart ibland.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Spökplumpen »

Pikkarainen har varit dålig, inget snack. Jag väljer dock att se på det på mitt sätt.

Vi vet att han har kapacitet, siffrorna i modo avslöjar dels ett bra +/- och dels fantastiskt med poäng. Däremot tycker jag han kom in dåligt i spelsystemet inledningsvis och det drabbade självförtroendet ganska snabbt, eftersom han inte riktigt hade kläm på hur han skulle agera på isen. Så som många andra började han då spela än mer krångligt för att på något sätt bevisa för sig själv och för alla andra att han visst var duktig. När det gick snett blev det en ond cirkel och han blev bara sämre och så också självförtroendet. Därför väljer jag att tro att den här skadan var det bästa som kunde hända honom; nu kan han "nollställa" allt och börja om från början. Jag tycker också man kunde se tendenser till det den senaste matchen, då han plötsligt började med snabbare och hårdare första pass, mindre kladd osv.

Det är bara min åsikt men jag har alltid rätt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Trollet »

Spökplumpen wrote: Det är bara min åsikt men jag har alltid rätt.
Tur att vi tycker samma för jag har också alltid rätt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Rampa »

Rollie wrote:
Rampa wrote:Jag har egentligen inga exakta belägg för detta, men jag tror Pikkarainen blir bättre om han slipper Bak-Axel Alavaara vid sin sida.
Bak-Axel :lol:
Ja, för ibland spelar han ju fan så bakvänt som det bara går. Jag tror det är en orsak till Pikkens osäkerhet. Hannu borde få spela bredvid Linkan i pp.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by svartgulsubkultur »

Spökplumpen wrote:Pikkarainen har varit dålig, inget snack. Jag väljer dock att se på det på mitt sätt.

Vi vet att han har kapacitet, siffrorna i modo avslöjar dels ett bra +/- och dels fantastiskt med poäng. Däremot tycker jag han kom in dåligt i spelsystemet inledningsvis och det drabbade självförtroendet ganska snabbt, eftersom han inte riktigt hade kläm på hur han skulle agera på isen. Så som många andra började han då spela än mer krångligt för att på något sätt bevisa för sig själv och för alla andra att han visst var duktig. När det gick snett blev det en ond cirkel och han blev bara sämre och så också självförtroendet. Därför väljer jag att tro att den här skadan var det bästa som kunde hända honom; nu kan han "nollställa" allt och börja om från början. Jag tycker också man kunde se tendenser till det den senaste matchen, då han plötsligt började med snabbare och hårdare första pass, mindre kladd osv.

Det är bara min åsikt men jag har alltid rätt.
Jag sätter mig på botbänken, två minuter för medhållning.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Zimme »

svartgulsubkultur wrote:
Spökplumpen wrote:Pikkarainen har varit dålig, inget snack. Jag väljer dock att se på det på mitt sätt.

Vi vet att han har kapacitet, siffrorna i modo avslöjar dels ett bra +/- och dels fantastiskt med poäng. Däremot tycker jag han kom in dåligt i spelsystemet inledningsvis och det drabbade självförtroendet ganska snabbt, eftersom han inte riktigt hade kläm på hur han skulle agera på isen. Så som många andra började han då spela än mer krångligt för att på något sätt bevisa för sig själv och för alla andra att han visst var duktig. När det gick snett blev det en ond cirkel och han blev bara sämre och så också självförtroendet. Därför väljer jag att tro att den här skadan var det bästa som kunde hända honom; nu kan han "nollställa" allt och börja om från början. Jag tycker också man kunde se tendenser till det den senaste matchen, då han plötsligt började med snabbare och hårdare första pass, mindre kladd osv.

Det är bara min åsikt men jag har alltid rätt.
Jag sätter mig på botbänken, två minuter för medhållning.
jiiig å.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Chippen »

...och så var han tillbaka i gammalt slag igen :-(
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Spökplumpen »

Chippen wrote:...och så var han tillbaka i gammalt slag igen :-(
Oväntat att du skulle tycka det.. ser du hockey öht? Ska du klaga på någon idag, klaga på Alavaara som är genomusel. Han ska inte spela i AIK, det är ett hån mot Granberg att Alavaara tar hans istid. Eller klaga på Bellemare som gjorde den korkade lösningen till markerad spelare i egen zon som ledde fram till 1-2. Eller klaga på Lindberg som har så dåligt självförtroende att han inte fixar att fokusera på puck och medspelare samtidigt. Eller klaga på Antos, som efter en stekhet period inte alls var kompis med pucken idag... ska jag göra listan längre?

Själv tycker jag inte han glänser heller men jag vidhåller att han har börjat om från basic. Tycker det blev väldigt tydligt när han inledde med säkra, hårda pass.. sen försökte han en avancerad grej, som inte gick och då gick han tillbaka till grunderna igen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Foppas skridskocoach »

Jag tycker inte att man märkte av honom särskilt mycket. Vilket nog gör det här till hans bästa match hittills i svartgult.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Chippen »

Spökplumpen wrote: Oväntat att du skulle tycka det.. ser du hockey öht? Ska du klaga på någon idag, klaga på Alavaara som är genomusel. Han ska inte spela i AIK, det är ett hån mot Granberg att Alavaara tar hans istid. Eller klaga på Bellemare som gjorde den korkade lösningen till markerad spelare i egen zon som ledde fram till 1-2. Eller klaga på Lindberg som har så dåligt självförtroende att han inte fixar att fokusera på puck och medspelare samtidigt. Eller klaga på Antos, som efter en stekhet period inte alls var kompis med pucken idag... ska jag göra listan längre?

Själv tycker jag inte han glänser heller men jag vidhåller att han har börjat om från basic. Tycker det blev väldigt tydligt när han inledde med säkra, hårda pass.. sen försökte han en avancerad grej, som inte gick och då gick han tillbaka till grunderna igen.
Jag har klagat på Alavaara, men där känns det som om det inte kan bli ett dugg bättre än vad vi ser, så det känns meningslöst. Att han tar Granbergs tid just nu beror väl på att Granberg är skadad? Nu lär väl inte Alavaara få så mycket istid då Skogs kommer tillbaka, eller iaf så hoppas jag på det.

Så för att det finns det som inte kommer gör en bra match så ska man låta bli att ha åsikter om en back som borde ha potential att vara vår ledande back, men som inte är det?
En back som borde vara given i 1:a PP med de skills han har, men som blir petad för en junior (som övrigt spelar riktigt moget och bra, så inget ont om det).
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by 374 »

Känns som det var ett bra tag sen han var inne på ett baklängesmål och då tänker jag inte bara på att han missat tre matcher.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Trollet »

374 wrote:Känns som det var ett bra tag sen han var inne på ett baklängesmål och då tänker jag inte bara på att han missat tre matcher.
Linköping näst senast i box.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Chippen »

Tycker att han gjorde en betydligt bättre match nu än vad han gjort på länge. Spelade err stabilt spel, och tog inga risker alls. Det är ju bara att hoppas att det 'är början på något nytt vi ser.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by svartgulsubkultur »

Osynlig är det mest positiva jag kan säga omhonom idag.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #48 Hannu Pikkarainen

Post by Trollet »

Spelat upp sig tycker jag. Ligger på 0 i statistiken nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply